Skip to content

הפגנת יוצאי אתיופיה: מפגינים השליכו כיסאות, ופחי אשפה לרחוב

חבורת צעירים שלא שעתה לדברי מארגני ההפגנה, החלו להשתולל לקראת סיום העצרת בכיכר רבין. צלמת מגפון הותקפה ומצלמתה הועפה מידיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מחר, כשאנשי התקשורת יפרסמו את צילומיהם, שידעו כולם שלמרות התרעות המשטרה, לא הייתה כאן אלימות". אמרו מנחי עצרת המחאה  הערב (רביעי) בכיכר רבין בתל אביב.
אלא שלקראת סיום הנאומים בכיכר בסמוך ל 21:00 החלו חבורת צעירים יוצאי אתיופיה להתגודד בדרך ארלוזורוב, זרקו פחי אשפה אל הכביש. השליכו כיסאות בית קפה ואף תקפו והכו את צלמת מגפון, ציפי מנשה. "חטפתי מכות ומכוח המכה עף המכשיר הסלולרי שאיתו צלמתי סרטון ווידאו  מידי אל מתחת למכונית. בעל המכונית עזר לי להוציא את המכשיר מתחת לרכבו" סיפרה הצלמת.
חלק מהצעירים גם הסירו גדרות שהוצבו ברחוב לצרכי עבודות כביש וחסמו את הכביש. המתפרעים כיסו את פניהם בחולצות כדי להקשות על זיהוי פניהם. חלק מהמתפרעים השליכו אבנים והעיפו קטנועים שחנו אל הכביש.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל פעלה במאמצי הידברות רבים מול מארגני המחאה וגורמי ההנהגה לפני ובמהלך המחאה, ע״מ למנוע אלימות ולאפשר את חופש המחאה לכלל המוחים בצורה בטוחה. עם פיזור המחאה החלו עשרות צעירים להתפרע, חלקם רעולי פנים, לגרום נזק לרכוש ולנסות ולחסום את צירי התנועה באזור. המתפרעים החלו בזריקות אבנים, בקבוקים וחפצים ושריפת פחים. נוכח התפרעות אלימה זו , משטרת ישראל החלה לפעול להפסקת ההתפרעות והונדליזם ולפיזור המתפרעים. משטרת ישראל מכבדת את חופש הביטוי של כל אזרח החפץ בכך, יחד עם זאת, נדגיש ונחדד, כוחות המשטרה יקפידו לפעול נגד כל ביטויי אלימות, פיזית ומילולית"
במשטרה הזהירו כי המשטרה תנקוט באפס סובלנות כלפי אלו שיבקשו להפר את הסדר הציבורי ועלולים להוות סכנה לשלומו של הציבור הרחב. "אנו קוראים לכלל ראשי המחאה ולמשתתפים לגלות אחריות, ריסון ואיפוק על מנת להבטיח שכלל ביטויי המחאה ייעשו במסגרת החוק".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה


צילום: משטרת ישראל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן