Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שלישי 05 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     היום הפריימריז בליכוד: חברי כנסת מכהנים יודחו מהרשימה (פוליטי)     מחבלים רכובים על אופנוע השליכו מטען על חיילים סמוך לג'נין; בחסדי שמים אין נפגעים; מחבל חוסל ונוסף נפצע (בטחוני)     דו"ח חדש של האו"ם: "קוריאה הצפונית פועלת להגן על טילי הגרעין שלה מפני תקיפות צבאיות" (חוץ)     צרפת: בעקבות מחאת האפודים הצהובים: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות



כותרות המהדורה

    היום הפריימריז בליכוד: חברי כנסת מכהנים יודחו מהרשימה (פוליטי)

    מחבלים רכובים על אופנוע השליכו מטען על חיילים סמוך לג'נין; בחסדי שמים אין נפגעים; מחבל חוסל ונוסף נפצע (בטחוני)

    דו"ח חדש של האו"ם: "קוריאה הצפונית פועלת להגן על טילי הגרעין שלה מפני תקיפות צבאיות" (חוץ)

    צרפת: בעקבות מחאת האפודים הצהובים: מקרון שוקל לערוך משאל עם בעוד שלשה חודשים (חוץ)

    אנטוורפן: שודדים פרצו לחדר הכספת בבנק דרך צינור ביוב, ונמלטו עם השלל (בעולם)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: תחול עלייה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מהרגיל. יוסיף להיות יבש. ינשבו רוחות מזרחיות חזקות ברוב אזורי הארץ ויהיה אביך. לקראת ערב האובך יתגבר. הלילה: יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות ברוב האזורים. אביך. צפויים גשמים מקומיים ברוב האזורים וייתכנו סופות רעמים יחידות.

    רביעי: מעונן בעננות בגובה רב ובינוני ואביך. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות ובשאר האזורים הרוחות ייחלשו. צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים, אשר צפויים להתחזק במהלך הערב והלילה. חשש משטפונות.

    חמישי: מעונן. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. יוסיפו לרדת גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. בנחלי הדרום והמזרח עדיין קיים חשש משטפונות. משעות הצהרים הגשמים יתמעטו בהדרגה וייחלשו.

    שישי: מעונן חלקית. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות. בצפון הארץ עדיין יתכן גשם מקומי קל.

חדשות

עבור צבא זר: חברת רפאל ביצעה ניסוי מוצלח לשיגור טילים מדויקים מרכב שטח קל שניתן להטיס לעומק שטח האויב

חברת רפאל חשפה אתמול (שני) לראשונה תיעוד מניסוי ירי טילים מדויקים מדגם "תמוז 5" שנערך לפני כמה שבועות הניסוי המבצעי נעשה כחלק ממבצעיות הגרסה החדשה של הטיל עבור לקוח זר של החברה, ולא מן הנמנע כי בהמשך יימכר בתצורה זו גם לישראל. כחלק מהפיתוח של גרסתו החדשה, ברפאל הפתיחו את משקל המשגר והטילים מכמה טונות ל-1,300 קילוגרמים בסך הכול בכוורת מתפרקת שמכילה כשמונה טילים. * הטיל מונחה עם ראש אלקטרו-אופטי לזיהוי המטרה באמצעות תמונה שלה ונקודת הציון שהוזנה בה והוא מכיל גם חסינות מלאה למשבשי G.P.S של האויב, ובניסוי עצמו הוא שוגר בכמה זוויות ירי, בהן עליונה ושטוחה, אם המפעיל יבחין בעננות נמוכה או בגשר בדרך למטרה.

בג"ץ: יש להטיל מיסוי שווה על טבק לגלגול וסיגריות רגילות

בג"ץ הורה אתמול (שני) לשר האוצר, משה כחלון, להטיל מיד מיסי קנייה על מוצרי טבק לגלגול, שיהיו שווים לאלה המוטלים על סיגריות רגילות. כחלון סירב עד כה לחתום על העלאת המס, בנימוק שהמהלך יפגע כלכלית בעיקר בשכבות החלשות * הפסיקה תייקר משמעותית את ההוצאות של מאות אלפי מעשנים, אך גם צפויה לסייע לרבים להיגמל מעישון. * לפי חישובים ראשוניים, מדובר בעלייה של 50-25 שקלים לחפיסת טבק לגלגול (40-30 גרם) לעומת מחירה כיום

חשד לרצח והתאבדות – אישה בת 51 נמצאה פצועה קשה בדירתה ברחוב הרקפת ביבנה. בן זוגה נמלט ותלה את עצמו ברחוב הסמוך לדירתם. האישה הועברה  לבית החולים קפלן והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע (מגפון ניוז)

שוב קטטות קשות בכפר מנדא – אמש התפתחה קטטה בכפר מנדא בין שתי משפחות ובמעורבות של עשרות משתתפים במספר מוקדים בכפר.הרקע לארועים תוצאות הבחירות לרשות המקומית.

במהלכה של הקטטה נורו זיקוקים בכינון ישיר לעבר בתים וכלי רכב ,הושלכו אבנים ונגרם נזק לכלי רכב ורכוש.

שוטרי משטרת ישראל שפועלים בכפר  עצרו 11 חשודים(15-35)במעורבות באירועים האלימים. במהלך ביצוע המעצרים נפצע שוטר בידו באורח קל(ע"פ גורמי רפואה)ופונה להמשך טיפול בבי"ח.

בנוסף נופצה שימשת ניידת משטרה מאבן שהושלכה. העצורים יובאו בשעות הבוקר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבימ"ש שלום עכו.

פוליטי

היום הפריימריז בליכוד: חברי כנסת מכהנים יודחו מהרשימה

מערכת הבחירות המקדימות בליכוד מגיעה היום (שלישי) לשיאה עם בחירת רשימת המועמדים לכנסת. בשעה 10:00 בבוקר יפתחו 113 הקלפיות ברחבי הארץ וכ-125 אלף מתפקדי הליכוד יסמנו ידנית ב"טופס הצבעה ארצי" 12 מועמדים מתוך 142 מתמודדים. לחברי המרכז (כ-3800 פקודים) יינתן גם טופס הצבעה מחוזי. בשעה 22:00 בלילה יסגרו הקלפיות והטפסים ייספרו קודם כל במוקדי ההצבעה המקוריים ולאחר מכן יועברו לחמ"ל הספירה שממוקם בכפר המכבייה. הספירה, שמתבצעת באופן ידני, עלולה לארוך כמה שעות והתוצאות יתפרסמו באופן רשמי רק ברביעי בבוקר.

סקר הארץ: הליכוד 30 מנדטים, חוסן לישראל 22 מנדטים; גוש הימין 64 – השמאל 52

סקר הארץ מעלה כי שבוע לאחר נאומו של גנץ מפלגת חוסן לישראל שומרת על כוחה, אך לא מצליחה לצבור תאוצה נוספת. קואליציית הימין הנוכחית (כולל ליברמן), מונה 64 ח"כים – ללא מפלגת גשר (ירידה מ-66 מנדטים כיום). ואילו גוש המרכז שמאל מקבל 40 מנדטים בלבד, כשבצירוף הערבים מונה הגוש 52 חברי כנסת.

– ע"פ הסקר לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד מגיע למקום הראשון עם 31 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 22; יש עתיד – 9 (11); הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 7 (13); הימין החדש (צל"ש) – 7; יהדות התורה – 6 (6); העבודה – 5 (18); כולנו – 5 (10); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 5 (8); ש"ס – 5 (7); ישראל ביתנו – 5 (5); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 5; מרץ – 4 (5); גשר (לוי-אבקסיס) – 4

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש ובבקעה 25 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

מחבלים רכובים על אופנוע השליכו מטען על חיילים סמוך לג'נין; מחבל חוסל ונוסף נפצע

שני מחבלים פלסטינים רכובים על אופנוע השליכו אמש (שני) מטען צינור לעבר חיילים במחסום ג'אלמה הסמוך לג'נין. החיילים השיבו באש לעבר המחבלים ופגעו בהם, כתוצאה מהירי אחד הפלסטינים נהרג במקום ואילו השני פונה על-ידי הסהר האדום לבית החולים בג'נין.

השיחות לשימור הרגיעה: בג'יהאד מבקשים להבהיר כי הארגון יגיב על כל פעולה ישראלית בשטח הרצועה

נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי דנו אתמול (שני) עם בכירים מצרים בשימור הרגיעה ברצועת עזה. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" מדווח כי הג'יהאד האסלאמי מבקש לקבוע נוסחה שלפיה כל תקיפה או הפרה של תנאי הרגיעה מצד ישראל תזכה לתגובה של הארגון.

חוץ

דו"ח חדש של האו"ם: "קוריאה הצפונית פועלת להגן על טילי הגרעין שלה מפני תקיפות צבאיות"

דו"ח חדש של האו"ם שפורסם הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס ומטרתו פיקוח על הסנקציות נגד המדינה. מעלה כי למרות המגעים המתקדמים עם ארה"ב במהלך החודשים האחרונים, קוריאה הצפונית פועלת להגן על טילי הגרעין שלה מפני תקיפות צבאיות. הדוח מראה כי בפיונגיאנג נעשה שימוש ב"מתקנים אזרחיים, בהם נמלי תעופה, לצורך הרכבה של טילים בליסטיים ובדיקתם, זאת במטרה למנוע את השמדתם. על פי הדיווח זוהה מספר קטן של אתרים גרעיניים ואתרים אשר נמצאים בהם תחמושת וטילים שונים. בדוח נכתב כי "נמצאו ראיות לפיה יש המדינה המבודדת ממשיכה באופן קבוע בהקמה של אתרים לאחסון הטילים, לבנייתם ולהרכבתם, וכן מפזרת אותם ברחבי המדינה". * עוד עולה מהדו"ח, כי קוריאה הצפונית מפרה את הסנקציות המוטלות עליה והיא ממשיכה לעסוק בסחר ובייבוא של נפט ופחם באמצעות ספינות.

בדרך לפסגה הבאה: השליח האמריקאי ייפגש עם מקבילו הצפון קוריאני

משרד החוץ האמריקאי מסר הלילה (שלישי) כי השליח המיוחד למגעים עם קוריאה הצפונית, סטפן ביגון, ייפגש מחר בפיונגיאנג עם קים יונג צ'ול, בכיר במשטרו של קים. לדברי הגורמים הדיפלומטיים, השליח המיוחד, שנפגש בתחילת השבוע עם בכיר דרום קוריאני, צפוי להכריז בתוך שיחתו עם הגורמים בצפון על מועד הפסגה הבאה. על פי הפרסומים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הצפון קוריאני קים ג'ונג און ייפגשו החודש לפסגה שנייה, לאחר שהקודמת נערכה בקיץ האחרון בסינגפור. (רויטרס)

צרפת: בעקבות מחאת האפודים הצהובים: מקרון שוקל לערוך משאל עם בעוד שלשה חודשים

העיתון הצרפתי לה ז'ורנל די דימנשה דיווח בתחילת השבוע כי נשיא צרפת עמנואל מקרון צפוי להכריז על קיום משאל עם בעוד שלשה חודשים (במקביל להצבעה לפרלמנט האירופי) וזאת בעקבות מחאת תנועת האפודים הצהובים שהחלו לפני חודשיים והובילו אותו להעלות את שכר המינימום ולקצץ במסים. גורמים ששוחחו עם העיתון הסבירו שבשל סיבות לוגיסטיות, ההחלטה אם לקיים את משאל העם צריכה להתקבל בימים הקרובים. * ארמון האליזה לא אישר את הדיווח, אולם מקרון אמר בשבוע שעבר כי משאל עם הוא אחת מהאפשרויות שנמצאות על השולחן בניסיון לענות על דרישות המפגינים. אם משאל העם יתקיים, הוא יהיה הראשון שנערך בצרפת זה 14 שנים. * על פי הדיווח, אזרחי צרפת צפויים להכריע בין היתר אם להפחית את מספר המחוקקים בצרפת ואם להגביל את כהונתם.

בניגוד לעמדת טראמפ: הרפובליקנים אישרו בסנאט הצעה ולפיה נסיגה מסוריה ומאפגניסטן רק לאחר מיגור הטרור

הסנאט האמריקני אישר הלילה את הצעת החוק של מיץ' מקונל, מנהיג הרוב הרפובליקני, לפיה הממשל צריך לבדוק אם אכן ארגוני הטרור בסוריה ובאפגניסטן הובסו ואינם מהווים איום לפני שתחל נסיגת הכוחות האמריקניים מהמדינות. 70 סנאטורים הצביעו בעד התיקון לחוק, בעוד ש-26 התנגדו לו. עם זאת, בשלב זה מדובר בהליך פרוצדורלי בלבד, שאינו מחייב את הנשיא דונלד טראמפ, שהכריז על נסיגה לפני כחודשיים. כדי שהחוק יקבל תוקף הוא צריך לעבור גם בבית הנבחרים, אך שם הוא צפוי להידחות לנוכח הרוב הדמוקרטי, התומך בנסיגה הכוחות האמריקניים מהמזרח התיכון והחזרת החיילים לארה"ב.

גורמים דיפלומטיים: איטליה בלמה את הכרת האיחוד האירופי בגואידו

כמעט כל מדינות באיחוד האירופי כבר מכירות בחואן גוואידו כנשיא הזמני של ונצואלה, אולם האיחוד עצמו, כישות מדינית עדיין לא שם. גורמים דיפלומטיים אומרים כי מי שבלם החלטה כזו היא איטליה, כאשר על פי חוקי האיחוד, החלטות מדיניות צריכות להתקבל באישור כל 28 המדינות החברות. (רויטרס)

    אל סלבדור: מועמד צעיר נבחר לנשיאות בסיבוב ראשון לאחר שגרף יותר קולות ממפלגות השלטון במדינה * נאיב בוקלה (בן 37), ראש עיריית בירת אל סלבדור לשעבר, ניצח בסיבוב הראשון בבחירות שהתקיימו בתחילת השבוע במדינה לאחר שגרף קרוב ל-53% מהקולות. יותר קולות מנציגי שתי המפלגות הגדולות ביחד השולטות במדינה מאז סיום מלחמת האזרחים ב־1992. על הבחירות פיקחו 4,500 פקחי בחירות, כולל נציגים של האיחוד האירופי. * שני המועמדים של המפלגות הגדולות הודו בהפסדם והכירו בניצחונו של בוקלה, התוצאות הרשמיות יפורסמו בתוך כמה ימים.

    ארה"ב: טראמפ הודיע שימנה את דיוויד ברנהרט לשר הפנים בממשלו. ברנהרט כבר משמש שר הפנים בפועל, ומינויו הרשמי כפוף לאישור של הסנאט

כלכלה

    דרמה בשוק התעופה: חברת התעופה "גרמניה איירליינס" הודיעה על פשיטת רגל, וכתוצאה מכך ביטלה את כל הטיסות שלה * חברת הלואו קוסט מנהלת כמה קווים בין גרמניה ליעדים ברחבי אירופה ובמזרח התיכון. בין הביטולים גם טיסה שהייתה אמורה להמריא מדיסלדורף ולנחות בנתב"ג בשעה אחת בצהריים

בעולם

אנטוורפן: שודדים פרצו לחדר הכספת בבנק דרך צינור ביוב, ונמלטו עם השלל

אלמונים חפרו מנהרה באורך מאות מטרים דרך מערכת הביוב בעיר אנטוורפן, עד שהגיעו לתוך חדר הכספת של בנק. כשהמשטרה הגיעה לסניף, הם מצאו את דלת הכספת כשהיא "עדיין נעולה והאזעקה תקינה". ברגע שפתחו את הדלת, הם גילו "חור ברצפה". ו-30 תיבות בכספת היו ריקות. * לפי החקירה השודדים קדחו מנהרה באורך ארבעה מטרים בבניין מגורים שסמוך לבנק. אז הם זחלו בצינורות הביוב הצרים (הרוחב הוא פחות ממטר), ובסוף הגיעו דרך מנהרה נוספת – גם היא באורך ארבעה מטרים – לחדר הכספות בסניף של בנק BNP Paribas.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן