Skip to content

תיעוד: ניסה להצית מצלמת ביטחון ונעצר בידי מסתערבי משמר הגבול

צעיר פלסטיני ניסה להצית מצלמות אבטחה בא-טור שבירושלים ולכד בידי מסתערעבים שארבו לא רחוק לאחר מספר ניסיונות הצתה. כתוצאה ממעשיו נגרם נזק רב לעמוד המצלמות ותשתיות החשמל שבו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צעיר בן 19, תושב א-טור שבירושלים המזרחית, הואשם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים בכך שניסה להצית מצלמות אבטחה של משטרת ישראל.
מכתב האישום עולה כי במהלך פעילות לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול לסיכול ניסיונות של הצתת מצלמות הביטחון המשטרתיות במזרח ירושלים. פעילות שהגיעה לאחר מספר אירועים של ניסיונות לפגוע במצלמות הפרוסות באזור ובכך לחבל ולפגוע בעבודת משטרת ישראל, בלילה שבין ה- 02-03.02.19, הבחינו לוחמי יחידת המסתערבים של משמר הגבול
שהוצבו בא-טור, בחשוד שאחז בידיו צמיג ומה שנראה כמו בקבוק שהכיל על פי החשד חומר דליק. החשוד אף נראה בהמשך מגיע לאחד מהעמודים עליהם מוצבת מצלמת ביטחון, מצית את הצמיג ועוזב את המקום. כשזיהה את המסתערבים ניסה להימלט אך נלכד.  חקירת משטרה הובילה את פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום.

החשוד בדרכו כשהוא אוחז במיכל עם דלק וצמיג להבערה (צילום מסרטון אבטחה)
החשוד בדרכו כשהוא אוחז במיכל עם דלק וצמיג להבערה (צילום מסרטון אבטחה)
רגע ההצתה (צילום מסרטון מצלמת האבטחה)
רגע ההצתה (צילום מסרטון מצלמת האבטחה)

מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים עולה שהנאשם הצטייד בצמיג רכב, בנוזל מאיץ בעירה ובמצית. לאחר מספר דקות המתנה, ניגש הנאשם לעמוד המצלמות, הניח את הצמיג בסמוך לעמוד והצית אותו, כשהוא מסכן כלי רכב שחנו בסמוך לעמוד. לאחר מכן, שפך הנאשם את הנוזל על הצמיג הבוער בכדי להגביר את האש. הצמיג שהובער התלקח על עמוד המצלמות ואש ניצתה על עמוד המצלמות ובסביבתו. כאמור, מהלך ניסיון ההימלטות של הנאשם מהמקום הביאו לוחמי המסתערבים של מג"ב שפעלו תוך הסוואה והיטמעות בשטח למעצרו.

עוד עולה מכתב האישום שכתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרם נזק רב לעמוד המצלמות ותשתיות החשמל שבו. במעשיו האמורים שילח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו, במטרה לפגוע בנכס של המדינה.

"מדובר בפעילות חשובה מאוד שמוכיחה שוב שמשטרת ישראל פועלת בנחישות אל מול גורמי טרור שבכוונתם לפגוע בכוחות הביטחון ובתשתיות ביטחוניות." אמר גורם במג"ב והוסיף: "הפעילות היזומה וחסרת הפשרות של משטרת ישראל מול גורמי טרור ופשיעה במזרח ירושלים תימשך."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן