Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שלישי 12 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     הפריימריז במפלגת העבודה: מנהיגי המחאה החברתית בראש; פרץ ויחימוביץ בחמישייה הפותחת; גבאי נדחק למקום ה-15 (פוליטי)     "השמאל הציוני" | מגעים למפלגה חדשה בשותפות מרץ ומודחי העבודה (פוליטי)     הזיופים בליכוד: נתניהו הורה להזין מחדש את התוצאות; מסתמן: סער יקודם (פוליטי)     דיווח בסוריה: ישראל תקפה מהאוויר ומהיבשה מספר יעדים באזור קוניטרה; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הפריימריז במפלגת העבודה: מנהיגי המחאה החברתית בראש; פרץ ויחימוביץ בחמישייה הפותחת; גבאי נדחק למקום ה-15 (פוליטי)

    "השמאל הציוני" | מגעים למפלגה חדשה בשותפות מרץ ומודחי העבודה (פוליטי)

    הזיופים בליכוד: נתניהו הורה להזין מחדש את התוצאות; מסתמן: סער יקודם (פוליטי)

    דיווח בסוריה: ישראל תקפה מהאוויר ומהיבשה מספר יעדים באזור קוניטרה; לפחות ארבע נפצעו (בטחוני)

    סגן ראש משמרות המהפכה האיראניים: "אם ארה"ב תתקוף את אירן – נמחק את תל אביב וחיפה" (בטחוני)

    חבר מועצת המומחים של איראן: "אין בכוונתנו להשתמש בנשק להשמדה המונית; הטילים הבליסטיים של איראן ינחתו על ראש התוקפנים כרעמים" (בטחוני)

    שליחו של טראמפ למזה"ת: "גיבוש תוכנית השלום קרובה לסיום אבל עדיין לא מוכנה" (מדיני)

    אבו מאזן צפוי להיפגש היום עם מלך סעודי ויורש העצר, על מנת לשכנעם להתנגד לתוכנית השלום של טראמפ (מדיני)

    ביוזמת אירלנד: בשבוע הבא תתכנס ועידה בהשתתפות מדינות ערביות ואירופיות שתגבש קווים אדומים נגד עסקת השלום של טראמפ (מדיני)

    דיווח: רוסיה וסין מפתחות מערכות לייזר שיכולות להשמיד לוויינים (חוץ)

    הדמוקרטים והרפובליקנים קרובים לעסקה למניעת ההשבתה – "גדר ביטחון חדשה של 55 מיילים לאורך הגבול עם מקסיקו" (חוץ)

    הבוקר: החלה שביתה כללית בבית החולים הדסה – ללא הגבלת זמן; יפעלו במתכונת שבת (חדשות)

תחזית מזג אוויר

התחזית | היום: התחממות. ביום חמישי מהפך במזג האוויר

מזג האוויר היום (ג') יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה קלה בטמפרטורות – שתהיינה רגילות לעונה. מחר, יום ד' יהיה גם כן מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה נוספת בטמפרטורות – שיהיו מעט גבוהות מהממוצע לעונה.

– ביום חמישי ירד גשם בעיקר בצפון הארץ וילווה בסופות רעמים. במרכז בדרום ייעשה אביך וינשבו רוחות חזקות עם אפשרות לגשם מקומי. בחרמון ירד שלג ותחול ירידה בטמפרטורות. בלילה ייתכן שלג בצפון הגולן.

– ביום שישי יהיה גשום בצפון הארץ ובמרכזה. קיים חשש להצפות מקומיות. ינשבו רוחות חזקות ובחרמון ירד שלג. בבוקר ייתכן שלג גם בצפון הגולן. בדרום יהיה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות. יהיה קר מהרגיל לעונה.

חדשות

הבוקר: החלה שביתה כללית בבית החולים הדסה – ללא הגבלת זמן; יפעלו במתכונת שבת

בתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים פתחו הבוקר (שלישי) בשביתה כללית ללא הגבלת זמן, ובית החולים הודיע כי יפעל במתכונת של שבת וחגים. הרופאים, טוענים שאם ייקלטו המתמחים שאמורים היו להתחיל את עבודתם בתחילת החודש – השביתה תבוטל.

– המרכזים לרפואה דחופה יופעלו במתכונת שבת מוגברת. יצויין כי על פי החוק, כל מטופל המגיע לחדר מיון זכאי להיבדק על ידי רופא ואם נמצא כי הטיפול במטופל הינו דחוף ואיננו סובל דיחוי, על הרופא לטפל בו.

– מקרי חירום – טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה ופגיות – יפעלו על פי מתכונת ימי שבת וחג.

– טיפולים אונקולוגיים במסגרת אשפוז יום אונקולוגי והמטולוגי יינתנו כרגיל. שירותי הדיאליזה יבוצעו גם הן כרגיל. ניתוחים אונקולוגיים יבוצעו באישור ועדת חריגים.

– ניתוחים לא דחופים הנערכים מחוץ לשעות הפעילות של בית החולים ושירותי רפואה פרטית ישבתו גם הם בעת השביתה הכללית.

תאונת אימונים: חייל נפצע בינוני לאחר שנפגע מקליע במהלך תרגיל באש חיה

חייל נפצע הלילה (שלישי) באורח בינוני לאחר שנורה בידו מכדור תועה במהלך תרגיל ירי באש חיה בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ונותח במהלך הלילה בידו, ובמהלך הימים הקרובים הוא צפוי לעבור ניתוח נוסף.

הארכת תוקף צו איסור פרסום: בית משפט השלום בעכו האריך אתמול את תוקפו של צו איסור הפרסום בתיק מספר 17889/19 שעניינו חשד לרצח סאהר מחאמיד באום אל פאחם מתאריך 12.1.19.הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים.תוקף הצו הוארך עד 10.3.19

לטובת חקירת המשטרה: בית המשפט התיר לפרסם את תמונתו בלבד של חשוד (78) תושב אשדוד בביצוע מעשים מגונים. ממצאי החקירה עד כה העלו כי בחלקם של המקרים הציע תשלום לקורבנותיו. במשטרה מנסים לאתר קורבנות נוספים למעשיו של זה.

חוקרי המשטרה עמלים בשבועות האחרונים במסגרת חקירת מספר מקרים בהם דווח על חשוד שביצע מעשים מגונים בצעירים כבני 20-18 בעיר אשדוד. "תפנית" משמעותית בחקירה החלה במהלך חודש ינואר לאחר שאחד המתלוננים ידע לספר בעדותו לחוקרי המשטרה על שם משפחתו של החשוד במעשה. פעילות חקירתית בעקבות כך, הביאה למעצר החשוד בתאריך 30.1 והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה שם מסר גרסתו הראשונית ובסיומה נכלא. למחרת היום הוארך מעצרו בבית המשפט לטובת המשך החקירה בה נקשרו תלונות נוספות שהתקבלו במשטרה במהלך החודש האחרון ובחלוף כשבוע ימים, בתאריך 6.2 הוא שוחרר בתנאים מגבילים בבית המשפט תוך שחקירת המשטרה נמשכת. בדיון שחרורו בבית המשפט, נעתר האחרון לפרסום תמונתו של החשוד וזאת לבקשת המשטרה על מנת לסייע בכך לאתר קורבנות נוספים. ערר שהוגש על ידי בא כוחו של החשוד ונידון אתמול בבית משפט המחוזי בבאר שבע, הותיר את החלטת בימ"ש שלום והתיר למשטרה לפרסם את תמונתו של החשוד בלבד וכל זאת במטרה להגיע אל קורבנות נוספים במידה וישנם שנפגעו לכאורה ממעשיו של החשוד.

תחילת הפרשייה בשלהי חודש דצמבר 2018 אז מתקבלת תלונה בתחנת המשטרה מצעיר כבן 18 שנים אודות חשוד שניסה לבצע בו מעשים מגונים תוך שימוש בכח. המתלונן סיפר כי הצליח לחמוק מהחשוד ולברוח מהמקום. חוקרי המשטרה החלו מרגע קבלת התלונה בפעולות חקירתיות ומודיעיניות נרחבות על מנת לנסות לחשוף את זהות החשוד במעשה אך בשלב זה לא היה בידם כל קצה חוט. בשבועות שלאחר מכן המשיכו להתקבל מספר תלונות נוספות בעלי אותם מאפיינים ודפוס פעולה דומה עד מאוד בין המקרים, מתוכם עולה כי החשוד נהג לשוחח עם הצעירים בנושאי מין ובמהלך שיחות אלו הציע להם הצעות מיניות ובחלקם אף ביצע את זממו. באחת התלונות סיפר קורבן העבירה כי יודע את שם משפחתו של החשוד ואת האזור בו נוהג להסתובב. פרט זה הספיק לחוקרי המשטרה לאתר את החשוד בתאריך 30.1, כאמור, ולהביאו לחקירה. במהלך חקירתו מסר החשוד גרסתו וקשר עצמו לחשדות המיוחסים לו. חוקרי המשטרה פונים שוב אל הציבור בניסיון לאתר קורבנות נוספים למעשיו של החשוד ומבקשים מאלו לסור אל תחנת המשטרה על מנת למסור הודעתם.

משטרת ישראל עצרה תושב אילת בחשד שדקר את אישתו, מעצרו הוארך ב 4 ימים.אמש (שני) סמוך לשעה 23:00 התקבל דיווח במשטרת ישראל אודות בעל שדקר את אישתו ונמלט מהדירה.

שוטרי סיור שהגיעו במהירות למקום עצרו את החשוד תושב אילת בן 54, בסמוך לדירה.

בדירה נמצאה אישתו שהיא סובלת מפצעי דקירה, האישה פונתה לבית החולים "יוספטל" באילת שמצבה קשה (ע"פ גורמי רפואה שהיו במקום).  היום, לבקשת המשטרה, הוארך מעצרו של החשוד עד ליום שישי

המשטרה עצרה  תושב הגליל המערבי כבן 50 בחשד לביצוע עבירות מין בקרובת משפחתו לאורך שנים בהיותה קטינה. משטרת ישראל ניהלה בשבועות האחרונים חקירה סמויה, שהחלה עם קבלת תלונה בתחנת נהריה מתושבת האזור, בדבר חשד לעבירות מין שבוצעו בה ע"י קרוב משפחה לאורך שנים, מאז היותה בת 9.  לאור הממצאים שנאספו בשלב החקירה הסמויה,  עצרה המשטרה לפני כשבועיים את החשוד  בביתו ובהתאם לצרכי החקירה הוארך מעצרו ע"י בית המשפט.

בתום חקירה מורכבת שניהלו חוקרי תחנת נהריה ובהתאם למכלול הראיות בתיק, תוגש הבוקר נגד החשוד הצהרת תובע בבית המשפט השלום קריות ובימים הקרובים תגיש פרקליטות מחוז חיפה כתב אשום בעניינו בבימ"ש המחוזי, לצד  בקשה למעצר עד תום הליכים

פוליטי

הפריימריז במפלגת העבודה: מנהיגי המחאה החברתית בראש; פרץ ויחימוביץ בחמישייה הפותחת; גבאי נדחק למקום ה-15

למרות הסקרים הקשים למפלגה, מתפקדי העבודה הצביעו ברגליים והגיעו אתמול (שני) לקלפיות בהמוניהם בכדי להצביע ולהשפיע על רשימת המפלגה לכנסת. אחוז ההצבעה היה גבוה מהצפוי – 56.4%, שהם 33,690 מכלל מתפקדי המפלגה. בעקבות העומס נדחתה סגירת הקלפיות ל-21:30. עם זאת, גם לאחר סגירת הקלפיות נותרו מצביעים בתורים, שהמשיכו להצביע.

– מתוצאות ההצבעה עולה כי איציק שמולי וסתיו שפיר שהיו ממנהיגי המחאה החברתית לפני כ-8 שנים יתפסו את המקומות הראשונים, אחריהם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' ואחריה ח"כ עמיר פרץ, שעמד בעבר בראשות המפלגה. ח"כ איתן כבל שנאבק ביו"ר אבי גבאי נדחק למקום ה-15 בלבד. * חברי כנסת נוספים שנדחקו לאחור הם סלאח סעד (מקום 17 ברשימה), לאה פדידה (מקום 19 ברשימה), נחמן שי (מקום 21) ומשה מזרחי (מקום 24 ברשימה).

אחרי הפריימריז, יו"ר מפלגת העבודה: "לא בטוח שאצטרך את השריונים"

על רקע הנבחרת המרשימה שהצליחה מפלגת העבודה להנפיק בסיום הפריימריז האחרונים, אמר הבוקר יו"ר העבודה גבעי בשיחות עם אנשי מפלגתו כי "לא בטוח שאצטרך להשתמש בשריונים". במפלגת העבודה גם מקווים להגיע למספר מנדטים דו-ספרתי * כזכור, מפלגת העבודה אישרה ליו"ר המפלגה לשבץ מינויים אישיים ברשימה במקומות 2 ו-10 וכן שריון נוסף במקום ה-16 * במידה ויוותר גבאי על השריונים, יקודם איתן כבל למקום ה-13 ומנכ"ל הרפורמים גלעד קריב יתקדם למקום ה-20

"השמאל הציוני" | מגעים למפלגה חדשה בשותפות מרץ ומודחי העבודה

לאחר שהסתיימו הפריימריז, ועל רקע סקרים ולפיהם מפלגת מרץ נאבקת עם אחוז החסימה, מתקיימים באחרונה מגעים אינטנסיביים בין ח"כים בעבודה לבין ראשי מפלגת מרצ, על מנת להקים רשימה משותפת חדשה לכנסת. * חברי כנסת מהעבודה שיבחרו להתמודד במסגרת הרשימה החדשה ייאלצו להתפטר מהכנסת, והמפלגה החדשה לא תוכל ליהנות מכספי מימון המפלגות של אותם מצטרפים, ולכן אף שיהיה מדובר במערך משותף, מרצ היא שתיאלץ לשלם את כל הוצאות הקמפיין ומטה הבחירות. * ככל הנראה גם ח"כ תמר זנדברג, יו"ר מרצ, תסכים לוותר על המקום הראשון על מנת לאפשר לאחד מהח"כים הבולטים מהעבודה – או למועמד מבחוץ – להוביל את הרשימה החדשה.

– גורמים בכירים המעורבים במהלך אמרו כי אין עדיין שם לרשימה המשותפת, אולם לדבריהם השמות "מרצ" ו"העבודה" לא יהיו חלק ממנו, על מנת להגדיל את הרושם שמדובר בחידוש. המסר המרכזי של הרשימה יהיה "השמאל הציוני", כלומר הדגשת העובדה שמדובר בשמאל מצד אחד, ומנגד שלילת הצטרפות גורמים אנטי־ציוניים, על מנת שלא ליצור את הרושם שמדובר ברשימה שמאלנית קיצונית.

– סקרים שערכו לאחרונה הצדדים גילו כי רשימה כזאת עשויה לקבל מספר דו־ספרתי של מנדטים, לחלץ את מרצ מהסכנה שלא תעבור את אחוז החסימה על רקע התחזקותו של בני גנץ בסקרים, וכן להביא לכך שחברי כנסת רבים מהעבודה יוכלו להיות במקומות ריאליים ברשימה – דבר שנראה כרגע בלתי אפשרי אם יישארו במפלגתם. (ישראל היום)

נתניהו: "לא אצרף לממשלה את בני גנץ, ארכיב קואליציית ימין"

יושב ראש הליכוד נתניהו אמר אמש (שני) כי אם ירכיב שוב את הממשלה לא ילך לממשלה עם בני גנץ אלא ירכיב קודם כל ממשלת ליכוד לאומית, ממשלת ימין. דברי נתניהו באים לאחר שיו"ר הימין החדש נפתלי בנט אמר כי לפי דעתו נתניהו ישתף עם גנץ פעולה אם ינצח גם בבחירות הנוכחיות. "להערכתי בנימין נתניהו ירים את הטלפון הראשון לבני גנץ ולא ימין החדש, מכיוון שזה מה שהוא תמיד עשה". * מחוסן לישראל-תל"ם נמסר בתגובה לדברי נתניהו: "נקים ממשלה ציונית של תקווה ואחדות שתחליף את נתניהו".

הזיופים בליכוד: נתניהו הורה להזין מחדש את התוצאות; מסתמן: סער יקודם

בליכוד החליטו אתמול (ב') להקליד מחדש את כל נתוני ההצבעה בפריימריז כדי לוודא את נכונות התוצאות בבחירות שנערכו ביום שלישי שעבר, זאת לאחר שהתגלו אי סדרים וחשד לזיופים ברבים מהקלפיות, בליכוד אומרים שמדובר בבעיות הקלדה, ולכן הוחלט להורות על הקלדה מחודשת של כל התוצאות. * משמעות הליך ההקלדה מחדש, היא פתיחת פרוטוקול הנייר החתום בנוגע לכל קלפי וקלפי (600 קלפיות) והשוואתו למספרים שהוזנו למחשב מטעמה של אותה הקלפי. ההליך יחזור גם בנוגע להצבעת חברי המרכז. * ההקלדה מחדש של הנתונים תתחיל מחר (רביעי) וצפויה להימשך כיומיים, כך שהתוצאות הסופיות יפורסמו ככל הנראה רק ביום שישי.

– יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של הליכוד, טען הבוקר בראיון לגל"צ כי "בפריימריז בליכוד לא היו זיופים אלא תקלות ואי סדרים. אי סדרים יכולים להיות בתום לב". לדבריו, "את כל הספירות עשו אנשים לגמרי אובייקטיבים שאין להם שום עניין בזה או באחר. היו טעויות ואנו נתקן אותן עכשיו"

– ע"פ הדיווח ב'החדשות12' במספר רב של קלפיות נעלמו מאות קולות שתמכו ביריבו של ראש הממשלה נתניהו – גדעון סער, שפיגר אחרי גלעד ארדן ב-540 קולות. וכשמוסיפים את אותם קולות יוצרים מיני מהפך בחמישייה כשסער יוצב במקום השלישי וארדן ברביעי. * אותה תופעה, מסתבר, תהיה גם אצל יריב לוין: שסיים במקום השביעי עם 160 קולות מתחת ליואב גלנט, אך בדרך לתוצאות הרשמיות נעלמו לו 530 קולות שיכולים לשנות את התוצאות גם בחמישייה השניה – לוין במקום השישי וגלנט במקום השביעי. * בנוסף בעקבות הספירה המחודשת, השרים אופיר אקוניס וצחי הנגבי, והחכ"ים דוד ביטן ויואב קיש עלולים להחליף ביניהם מיקומים.

בעקבות דרישת ביטן וזוהר: נתניהו הודיע כי הוא מוותר על השריון במקום ה-21 בתמורה לשריונים נוספים במקומות 28 ו-40

ראש הממשלה הודיע אתמול (שני) לבית הדין של הליכוד כי הוא מוכן להזזת השריון שהוקצה לו במקום ה-21 למקום ה-28, זאת לאחר הלחץ שהפעילו חברי המפלגה בנושא. כמו כן, הוחלט כי נתניהו יקבל שריון נוסף אחרי נבחרי המחוזות. * תוצאות הפריימריז יצרו תסיסה גדולה במפלגה לאחר שהתברר כי כל חברי הכנסת הנאמנים ביותר לנתניהו ואלה שהגנו עליו לאורך כל הקדנציה שילמו מחיר ציבורי. ושריוניו של ראש הממשלה היו אמורים לדחוק אותם עוד יותר לאחור * משמעות ההחלטה היא כי ח"כ יואב קיש יעלה למקום ה-21 ואילו ביטן יתקדם למקום ה-24, ומיקי זוהר למקום ה-25. השריון הנוסף של נתניהו יהיה במקומות 40-39. * בעקבות הודעת נתניהו, ביטן וזוהר הסירו את העתירה שהגישו יחד עם פעילים נוספים לבית הדין העליון של הליכוד בדרישה לבטל את שלושת השריונים שניתנו לנתניהו במקומות 21, 28 ו-36.

כחלון: "אמליץ על נתניהו לראשות הממשלה"; "אם הציבור לא רוצה אותי כשר אוצר, אלך הביתה"

הבוקר (שלישי) בכנס ירושלים של עיתון "בשבע" אמר כחלון כי בכוונתו להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה גם בבחירות הקרובות. "אין שום סיבה שלא נעבוד בהמשך יחד. אני לא רואה את גנץ באזור הזה, הגוש שלנו הוא הרבה יותר חזק. אם אוכל לעשות לנתניהו רוב – אעשה זאת". * מוקדם יותר בראיון ל'החדשות12' אמר כחלון כי הוא שולל כל אפשרות לחבור למפלגה אחרת, ומעוניין לקבל גם בקדנציה הבאה את תפקיד שר האוצר. לדבריו "אם הציבור לא רוצה אותי כשר אוצר, אלך הביתה

בטחוני

דיווח בסוריה: ישראל תקפה מהאוויר ומהיבשה מספר יעדים באזור קוניטרה; לפחות ארבע נפצעו

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש (שני) על תקיפה ישראלית נגד מספר מטרות באזור קוניטרה שבדרום המדינה. בסביבות השעה 18:30 ירה טנק מספר פגזים לעבר עמדות בג'ובאתא אל-חשב ובכפר ג'ובתא אל-חשב. בהמשך, בשעה 19:50 כלי טיס ישראלי לא מאויש שיגר ארבעה טילים לעבר בית החולים באזור קוניטרה, ולעבר אחת מהנקודות השייכות לכוחות השמירה על המשטר. * על פי המרכז הסורי לזכויות אדם בתקיפה המיוחסת לישראל נפצעו לפחות ארבעה לוחמים בשורות איראן וחיזבאללה.

– בתקשורת הממלכתית מייחסים את יעד התקיפה לצבא אסד. מנגד, בתקשורת המזוהה עם האופוזיציה הסורית דווקא טוענים כי המטרות של ארגון חיזבאללה הפועלים בתוך סוריה.

– לפני שלושה שבועות פרסמה חברת "ISI" צילומי לוויין שבהם ניתן לראות את תוצאות תקיפת מתקן מודיעין איראני בסוריה, במרחק של 40 ק"מ מרמת הגולן. בתמונה שצולמה מספר ימים לפני התקיפה ניתן לראות את הבניין עומד על תילו, ואילו בצילום שנלקח לאחר ההתקפה – נראה כי מחצית מהבניין קרס, וחלקו האחר ניזוק.

סגן ראש משמרות המהפכה האיראניים: "אם ארה"ב תתקוף את אירן – נמחק את תל אביב וחיפה"

סגן ראש המחלקה המדינית במשמרות המהפכה של איראן שיגר אתמול (שני) איום חריף לישראל וארצות הברית וטען: "במידה וארצות הברית תתקוף את אירן – ערים בישראל יוחרבו וישוטחו". לדבריו, "לארצות הברית אין אומץ לירות אפילו כדור אחד נגדינו – למרות כל הנכסים הצבאיים שלה, אבל במידה והם כן יתקפו אותנו אנחנו נמחק את תל אביב וחיפה".

– מוקדם יותר אמר, דובר משמרות המהפכה כי "אירן האסלאמית הגיעה לרמה שהיא מסוגלת להגן על גבולותיה באמצעים צבאיים ותעניש בעוצמה כל תוקף".

חבר מועצת המומחים של איראן: "אין בכוונתנו להשתמש בנשק להשמדה המונית; הטילים הבליסטיים של איראן ינחתו על ראש התוקפנים כרעמים"

אחמד חאתמי, חבר מועצת המומחים ודרשן יום השישי של טהרן, התייחס לסוגיית שימוש אפשרית של איראן בנשק גרעיני, ואמר ביום שישי האחרון כי לאיראן מעולם לא הייתה כוונה לבנות פצצות גרעין: "הנוסחה קיימת (בידיה), אך אין בכוונתה להשתמש בנשק להשמדה המונית". כך מדווח דסק איראן של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. ע"פ הדיווח, חאתמי שיבח את משמרות המהפכה על חשיפתם של הטיל קרקע-קרקע הבליסטי דזפול לטווח של עד 1,000 ק"מ ומפעל טילים תת קרקעי חדש ואמר כי "הטילים הבליסטיים של איראן ינחתו על ראש התוקפנים כרעמים". (ישראל היום)

    דיווח: בלוני תבערה הופרחו מרצועת עזה ונחתו באופקים. כוחות משטרה שהוקפצו למקום פתחו בסריקות

מדיני

שליחו של טראמפ למזה"ת: "גיבוש תוכנית השלום קרובה לסיום אבל עדיין לא מוכנה"

השליח המיוחד של הנשיא דונלד טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלאט, הכחיש אתמול (שני) נמרצות דיווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית לפיו תכנית השלום של טראמפ בין ישראל לפלשתינים המוכנה "עסקת המאה" – מוכנה. – "מצטער 'פוקס ניוז', המקורות שלכם נתנו לכם מידע רע. אמנם התוכנית קרובה לסיום, אבל אנחנו עוד לא שם ונמשיך ללטש אותה עד לפרסומה". * גרינבלאט הוסיף כי "גם הדיווח על 175 עמודים איננו מדויק". לדבריו, מדובר בתכנית "פוליטית/כלכלית מפורטת מאוד – אבל לא כל כך ארוכה"

אבו מאזן צפוי להיפגש היום עם מלך סעודי ויורש העצר, על מנת לשכנעם להתנגד לתוכנית השלום של טראמפ

ברשות הפלסטינית נערכים לפרסום תוכנית השלום של דונלד טראמפ והחלו לפעול כדי לסכל תמיכה בתוכנית מצד מדינות ערביות ומוסלמיות. יו"ר הרשות, אבו מאזן, הגיע אתמול (שני) לביקור בריאד, וייפגש היום עם המלך סלמאן ועם יורש העצר מוחמד בן סלמאן, בניסיון לוודא שסעודיה תאמץ את העמדה הפלסטינית בנוגע לתוכנית. (הארץ)

ביוזמת אירלנד: בשבוע הבא תתכנס ועידה בהשתתפות מדינות ערביות ואירופיות שתגבש קווים אדומים נגד עסקת השלום של טראמפ

בשבוע הבא תתכנס בדבלין שבאירלנד ועידה בהשתתפות הפלסטינים, שרי חוץ ממדינות ערביות ומדינות אירופיות שתעסוק בתוכנית השלום של טראמפ. לוועידה יגיעו שרי החוץ של מצרים, ירדן והרשות הפלסטינית וכן שרי החוץ של אירלנד (שיזמה את הוועידה), צרפת, הולנד ושבדיה. מטרת הוועידה היא להיערך להצגת תוכנית השלום של הנשיא טראמפ ולגבש "קווים אדומים" בסוגיות הליבה כמו ירושלים והגבולות.

– מחר צפוי להיפתח בוורשה שבפולין וועידה בנושא המזרח התיכון, ובה צפויים קושנר וגרינבלט צפויים להיפגש במהלך הוועידה עם שורה של שרי חוץ ממדינות ערב וממדינות אירופה כדי לדון עמם בנושא תכנית השלום של טראמפ. * בוועידה ישתתפו שרי החוץ של סעודיה, בחריין, איחוד האמירויות, עומאן וירדן. (החדשות13)

בחודש הבא: האו"ם יפרסם את רשימת החברות הפועלות בהתנחלויות, במזרח ירושלים וברמת הגולן

המאמצים הדיפלומטיים כשלו: הנציבות לזכויות אדם של האו"ם צפויה לפרסם בכינוס ה-40 של מועצת זכויות האדם בז'נבה שיתקיים בחודש הבא רשימה שחורה של חברות הפועלות בהתנחלויות, במזרח ירושלים וברמת הגולן * בין החברות הישראליות שצפויות להיכלל ברשימה השחורה: בנק הפועלים, בנק לאומי, בזק, בזק בינלאומי, הוט, סלקום, פרטנר, רמי לוי, שופרסל, מאפיות אנג'ל, מוטורולה, קוקה קולה, טבע, IDB, אגד, אלביט מערכות, פז, דור אלון, סונול, אמישראגז, אפריקה ישראל,דניה סיבוס, אלקטרה והתעשייה האווירית. (ynet)

הנשיא הזמני של ונצואלה: "מתכנן לפתוח שגרירות בישראל; אולי אפילו בירושלים"

נשיאה הזמני של ונצואלה אמר בשיחה עם 'ישראל היום', כי מדינתו התחילה לפעול לחידוש היחסים עם ישראל "תחילה נחדש את היחסים, אחר כך נודיע על מינוי שגריר בישראל, ואנחנו מאוד מקווים שיבוא אלינו שגריר מישראל". * בעבר היתה וונצואלה אחת המדינות המעטות ששגרירותן בישראל ישבה בירושלים. לשאלת 'ישראל היום' האם השגרירות החדשה תמוקם גם היא לאחר חידוש היחסים בירושלים? ענה גוואידו "זה חלק מהנושאים שעליהם אנחנו דנים, אכריז במועד הנכון על חידוש היחסים ועל מיקום השגרירות".

חוץ

דיווח: רוסיה וסין מפתחות מערכות לייזר שיכולות להשמיד לוויינים

רשת CNN מדווחת כי במשרד ההגנה האמריקני מעריכים שרוסיה וסין מפתחות מערכות לייזר שיכולות להשמיד לוויינים וחיישנים חיונים בהם במטרה לפגוע במערכות האמריקניות המבססות על החלל. בפנטגון מעריכים כי סין תפתח מערכות לייזר שיוכלו לפגוע בלוויינים במסלול לווייני נמוך עד השנה הבאה, ועד אמצע העשור הבא תפתח מערכות חזקות יותר שיוכלו להגדיל את האיום. * בנוסף לנשק הלייזר, מזהירים בפנטגון ממערכות טילים סיניות שמסוגלות לפגוע בטילים במסלול הלווייני הנמוך, והוסיפו כי רוסיה מפתחת גם היא מערכות טילים ניידות שיוכלו להרוס מטרות בחלל, שצפויות להיכנס לכשירות במהלך השנים הבאות.

הדמוקרטים והרפובליקנים קרובים לעסקה למניעת ההשבתה – "גדר ביטחון חדשה של 55 מיילים לאורך הגבול עם מקסיקו"

שלושה ימים לפני המועד האחרון: מחוקקים מהמפלגות הדמוקרטית והרפובליקנית הודיעו הלילה (שלישי) כי הם הגיעו להסכם עקרוני על תקציב ארצות הברית, שמטרתו למנוע את השבתת הממשל, כפי שאירע בחודש שעבר. בעוד כשלושה ימים יפקע התקציב הזמני שהועבר לפני כשבועיים, ואם חוק תקציב חדש לא יועבר, הממשל הפדרלי יושבת מחדש.

– במסגרת הפשרה המוצעת חברי הקונגרס הדמוקרטים והרפובליקנים סיכמו על הקצאת 1.375 מיליארד דולר שיוקצו לטובת בנייה של 55 מיילים של גדר ביטחון חדשה לאורך הגבול, שתהיה גדר פלדה ולא תורכב ממחיצות בטון. (הדרישה המקורית של טראמפ היא בניית חומה באורך 200 מיילים בעלות תקציבית של 5.7 מיליארד דולר). מנגד, הדמוקרטים ויתרו על דרישתם להגביל את מספר מהגרים המעוכבים בגבול ל-16,500 ביום. הרפובליקנים התנגדו לדרישה וכרגע אין הגבלה למספר המעוכבים. לצד זאת, הוסכם על מימון של כ-40,000 מיטות למעוכבים בגבול, בדומה לשנה שעברה. * ההסכם עדיין תלוי בהסכמת הנשיא

– בעצרת שקיים אתמול טראמפ בעיר אל פאסו, טקסס, הוא אמר כי יבנה את החומה בגבול גם אם הקונגרס לא יאשר את התקציב הדרוש לכך. "רק שתדעו, אנחנו בונים את החומה בכל מקרה".

– בשבועות האחרונים איים טראמפ להכריז על "מצב חירום לאומי" אם הקונגרס לא ייכנס לדרישותיו ויאשר לו את התקציב לבניית החומה. הוא אמר כי הכרזה על מצב חירום תאפשר לו להשתמש בתקציב הקיים כרגע ומוקצה לפעילויות פדרליות אחרות – בשביל לבנות את החומה.

    ארה"ב: סקר: אחוז התמיכה בתפקודו של טראמפ – 52 אחוזים * אחוז התמיכה בתפקודו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עומד על 52 אחוזים בקרב בוחרים אמריקאים, לפי סקר של "ראסמוסן". מדובר באחוז התמיכה הגדול ביותר בתפקודו של טראמפ מאז השבעתו לתפקיד (מעריב)

    בריטניה: רה"מ מתכוונת להתפטר מתפקידה לאחר הברקזיט * שרים בקבינט הבריטי אמרו לעיתון הסאן המקומי כי ראש הממשלה תרזה מיי מתכוונת להתפטר בקיץ הקרוב כדי שתוכל להשפיע על זהות היורש שלה. מיי גם מתכננת להציג לוח זמנים להנהגה חדשה עבור מפלגתה במהלך כינוס המפלגה הבא. * המהלך מפורש בתקשורת הבריטית כניסיון לחסום את מועמדותו של בוריס ג'ונסון, ראש העיר של לונדון לשעבר וממנהיגי מחנה היציאה מהאיחוד האירופי במשאל העם שנערך במדינה בשנת 2017. * כזכור, בריטניה אמורה לפרוש מהאיחוד האירופי בעוד חודש וחצי, כאשר ההסכם שאליו הגיעה מיי עם בריסל נדחה על ידי הפרלמנט הבריטי.

    הודו: לפחות 17 בני אדם נהרגו ו-50 נוספים נפצעו בשריפת ענק שפרצה הבוקר בבית מלון בניו דלהי, בירת הודו. * מבדיקה ראשונית שנעשתה בזירה עולה כי ייתכן והשריפה נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי. הרשויות המקומיות מסרו כי תפתח חקירה ונבדקת האפשרות לרשלנות מצד בעלי המלון.

    מצרים: הפרלמנט בקהיר צפוי להצביע מחר האם לקדם תיקונים לחוקה שיאפשר לנשיא עבד אל-פתח א-סיסי להישאר בתפקידו גם אחרי סיום הקדנציה שלו ב-2022. * המחוקקים המצרים יצביעו האם לשלוח את התיקונים לוועדה לענייני חקיקה. לוועדה לענייני חקיקה יהיו 60 ימים לדון בתיקונים לפני ההצבעה הסופית. אם הם יאושרו הם יועמדו להצבעה במשאל עם. (AP)

פרסום ושיווק

משרד הבריאות משיק קמפיין נרחב נגד המזון המעובד – בין ההמלצות – לא לאכול שניצלים קפואים, דגני בוקר ונקניקיות

משרד הבריאות מכריז מלחמה נגד המזון המעובד, כאשר על הכוונת המאכלים שנחשבים לחשודים המידיים: הנקניקיות, השניצלים, הפסטרמות, אבקות המרק אבל גם מאכלים מלאי סוכר כמו דגני בוקר. * כחלק מהמאבק, השיק אמש משרד הבריאות קמפיין נגד אותן חברות המוכרות מזון לציבור הרחב. בנוסף, משחרר המשרד שורת המלצות: לוותר על המאכלים המעובדים, המלאים בחומרים משמרים ולבחור בפירות, ירקות, דגנים מלאים ומעט מוצרים מהחי כמו

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן