Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום רביעי 13 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     סקר חדשות13: אחרי הפריימריז – העבודה מתחזקת (פוליטי)     סאגת ספירת הקולות בפריימריז של הליכוד: מחשש לזיופים בית הדין של הליכוד הוציא צו מניעה לפתוח את הקלפיות עד להחלטה חדשה (פוליטי)     הבטחת הבחירות של כחלון: "הורים ישלמו מחצית מהמחיר עבור מעונות היום" (פוליטי)     דיווח: לפחות שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    סקר חדשות13: אחרי הפריימריז – העבודה מתחזקת (פוליטי)

    סאגת ספירת הקולות בפריימריז של הליכוד: מחשש לזיופים בית הדין של הליכוד הוציא צו מניעה לפתוח את הקלפיות עד להחלטה חדשה (פוליטי)

    הבטחת הבחירות של כחלון: "הורים ישלמו מחצית מהמחיר עבור מעונות היום" (פוליטי)

    דיווח: לפחות שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה הישראלית בסוריה (בטחוני)

    דיווחים: יעד התקיפה בסוריה – אנשי חיזבאללה שנערכו להתקפה על ישראל (בטחוני)

    "ההחלטה, המוכנות, התכנון והיישום, וכן ההשלכות והתוצאות" | חיזבאללה יחשוף בשבת הקרובה פרטים חדשים ממארב הנ"ט בהר דב לפני ארבע שנים במהלכו נהרגו 2 חיילים (בטחוני)

    מלך סעודיה לאבו מאזן: להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים (מדיני)

    רוסיה: "עסקת המאה של טראמפ, צריכה לכלול מדינה פלשתינית על בסיס גבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים" (מדיני)

    נשיא ונצואלה, מדורו ל-BBC: "הקיצוניים מהבית הלבן רוצים לעשות הפיכה בוונצואלה" (חוץ)

    מחשש להתערבות זרה: ונצואלה הציבה סוללות נ"מ מיושנות בגבול קולומביה (חוץ)

    דיווח: תמימות דעים בועדת המודיעין של הסנאט – אין קשר ישיר בין רוסיה לקמפיין טראמפ (חוץ)

    22,000,000,000,000$: החוב הלאומי של ארה"ב תפח לשיא כל הזמנים (חוץ)

    גם היום: שביתה בבתי החולים הדסה; תפוסה חריגה של 210% בחדר המיון של בית החולים רמב"ם (חדשות)

    בנק ישראל יוזם: לקוחות ששלושה צ'קים שלהם לא כובדו – יסומנו ויוגבלו (חדשות)

תחזית מזג אוויר

השקט שלפני הסערה: היום מעונן חלקית וחם מהרגיל; מהלילה – קר וגשום

היום מזג האוויר יהיה נאה בדרך כלל, ואף תחול עליה נוספת בטמפרטורות. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון, אך בלילה כבר צפויה לשוב המגמה החורפית, וגשמים מקומיים, ברובם קלים, ייתכנו בצפון הארץ ובמרכזה.

– מחר (חמישי) יירד גשם, בעיקר בצפון הארץ, מלווה בסופות רעמים. במרכז הארץ ייתכן בשעות הבוקר גשם מקומי. הרוחות יתחזקו וייתכן אובך. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ובחרמון יירד שלג.

– ביום שישי יירדו בצפון הארץ גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים. במרכז הארץ ייתכן גשם מקומי. בחרמון יירד שלג ובבוקר ייתכן שלג בצפון רמת הגולן. בדרום הארץ יהיה אביך וייתכנו סופות חול מקומיות, יהיה קר מהרגיל לעונה. בלילה צפוי לרדת גשם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב.

– בשבת יירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. במשך היום הגשמים יחלשו ויתמעטו. בחרמון יירד שלג.

חדשות

גם היום: שביתה בבתי החולים הדסה; תפוסה חריגה של 210% בחדר המיון של בית החולים רמב"ם

לאחר שעות של משא ומתן בין ההסתדרות הרפואית, ועדי הרופאים והנהלת "הדסה" הודיעו אמש (שלישי) הצדדים על הגעה למבוי סתום, סלע המחלוקת בין הצדדים הוא סירוב בית החולים הדסה לקבל שבעה מתמחים שכבר נקלטו וביטול מכתבי השימוע שנשלחו אליהם. בעקבות כך, השביתה בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם תימשך גם היום. ובית החולים תפעל במתכונת שבת * בהסתדרות הרפואית טוענים שהנהלת הדסה ניסתה לפגוע בלגיטימיות של השביתה בעזרת מכתבי שטנה, בהנהלה טענו שההסתדרות סירבה לאשר הסכם שהושג עם ועדי הרופאים.

– במקביל, במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה נרשם יום קשה במיוחד, עם תפוסה חריגה של 210% בחדר המיון. אמבולנסים שפינו חולים לחדר המיון נאלצו להמתין – כי לא היה לאן לפנות את החולים. גם המחלקות הפנימיות התמלאו עד אפס מקום ונוצר צוואר בקבוק – כשלחולים הרבים הממתינים לאשפוז אין כלל לאן להתפנות. בשל כך, נרשמו זמני טיפול ארוכים מהרגיל.

בנק ישראל יוזם: לקוחות ששלושה צ'קים שלהם לא כובדו – יסומנו ויוגבלו

יוזמה חדשה של בנק ישראל תרחיב משמעותית את מאגר הלקוחות שמסומנים כבעייתיים ותביא להטלת מגבלות על לקוחות רבים. לקוח שעד שניים מהצ'קים שהעביר לא כובדו – יסומן בצבע ירוק ולא יוטלו עליו מגבלות. לקוח שלא כובדו שלושה צ'קים שלו – יסומן בצבע כתום ויוגבל על ידי הבנק ובמקרה של חמישה צ'קים ויותר – יסומן הלקוח בצבע אדום וגם עליו יוטלו מגבלות. * עד היום הגבילו הבנקים לקוחות רק לאחר שחילקו המחאות ללא כיסוי באופן סידרתי – לפחות עשר בכל שנה. מלקוחות אלו נמנעה האפשרות להחזיק בפנקס צ'קים או להיות בעל כרטיס אשראי. * גורם בבנק ישראל אמר כי ישקלו מחדש את מספר הצ'קים החוזרים שיידרשו על מנת להיכנס למאגר. (החדשות13)

    דיווח: הודו רכשה מישראל 54 כטב"מים "מתאבדים" * דיווח בהודו: משרד ההגנה ההודי רכש מישראל 54 כלי טיס בלתי מאוישים שביכולתם להתרסק הישר אל המטרה. מדובר במל"טים מסוג "הארופ", תוצרת התעשייה האווירית. (כאן)

בפעילות יזומה של משטרת ישראל, אותרה אמש מעבדת הידרו בוילה בהרצליה פיתוח.

בוילה נתפסו מאות שתילים של סם מסוג מריחואנה במשקל כולל של 20 ק"ג, שהיו מחולקים לפי שלבי הגידול  בשישה חדרים נפרדים. כמו כן נתפס ציוד רב לגידול סמים.

 3 חשודים (42 ת"א, 38 ת"א, 34 ראשל"צ) נעצרו להמשך חקירה ויובאו היום לבית משפט השלום בת״א לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרם

הצהרת תובע הוגשה כנגד גבר כבן 34 בחשד שביצע עבירות מין חמורות בצעירה חסרת ישע בירושלים.

במהלך השבועיים האחרונים מנהלים חוקרי המשטרה חקירה בעקבות דיווח שהתקבל מגורמי הרווחה, אודות צעירה בשנות ה – 20 לחייה בעלת מוגבלות שכלית המוגדרת כחסרת ישע, לפיו גבר שאינה מכירה ניצל אותה וביצע בה עבירות מין חמורות במבנה נטוש במרכז ירושלים.

לאחר מספר פעולות חקירה, אותר החשוד יומיים לאחר מכן, בקרבת מקום בו ביצע עפ"י החשד את העבירה והוא נעצר על ידי השוטרים לחקירה בחשד לביצוע מעשה מגונה באדם, בעילת אישה תוך ניצול מחלת נפש או ליקוי שכלי ועבירות נוספות.

מחקירת המשטרה עולה החשד, כי החשוד (34, ירושלים), הבחין בצעירה עת שהתהלכה ברחוב ובשלב מסוים הוביל אותה עפ"י החשד למבנה נטוש הנמצא בסמוך, שם ביצע בה עבירות מין חמורות וזאת עפ"י החשד תוך ניצול מוגבלותה השכלית, ולאחר שהגיע לפורקנו עזב את המקום

חקירת המשטרה המתנהלת בליווי הפרקליטות, הביאה אתמול להגשת הצהרת תובע כנגד החשוד בדיון שהתקיים בעניינו בבית המשפט, שהאריך את מעצרו עד לתאריך 15.2.19.  כמו כן צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו בימים הקרובים

במשטרה ציינו, מדובר במקרה חמור בו עפ"י החשד ניצל החשוד את מצבה ומוגבלותה של הצעירה באופן מכוון על מנת לבצע בה את זממו ובמטרה להגיע לסיפוקו.

הצהרת התובע והכוונה להגיש נגדו כתב אישום חמור מהווים נדבך חשוב במלחמתה של המשטרה כנגד אותם עבריינים המרשים לעצמם לבצע עבירות מין ובכדי להביאם מאחורי סורג ובריח.

פוליטי

יו״ר מפלגת הבית היהודי תא"ל הרב רפי פרץ מודיע על מינויה של עיתונאית ידיעות אחרונות יפעת ארליך לבית היהודי

הבוקר (ד) הוועדה הציבורית של המפלגה אישרה ובחרה בעיתונאית ידיעות אחרונות יפעת ארליך תושבת היישוב עפרה. והיא תשובץ במקום ה-3  ברשימה. כשריון אישה.

יפעת היא עיתונאית מוצלחת עם השפעה רבה.אין לי ספק שהיא תדע לחבר קהלים רבים ונוספים למפלגה.  הבית היהודי זה הבית של הציונות הדתית, על כל גווניה. יחד עם יפעת והנבחרת המצויינת של הבית היהודי נמריא גבוה.

רונן צור, היועץ האסטרטגי של בני גנץ, בראיון לישי שנרב בתכנית ״נכון להבוקר״: "אין כוונה לשנות את חוק הלאום"

בתגובה לסערה סביב אמירותיו הסותרות של גנץ לגבי שינוי חוק הלאום, רונן צור מנסה להסביר: ״אחרי הבחירות נשב עם ראשי העדה הדרוזית ונגיע לפתרון. חוק הלאום יישאר בנוסח שלו כפי שהוא ואין כוונה לשנות אותו".

תת אלוף במיל׳ אמל אסעד, ממובילי המאבק נגד חוק הלאום, לא מתרגש מדבריו של צור ואומר בתגובה: "לא מתיייחס למה שאמר. אני דיברתי עם גנץ ואני מאמין שהם ישנו את החוק בכל מקרה".

סקר חדשות13: אחרי הפריימריז – העבודה מתחזקת; גשר והבית היהודי לא עוברים את אחוז החסימה

יממה לאחר הפריימריז בעבודה, מסקר חדשות 13 שפורסם אמש (שלישי) עולה כי מפלגת העבודה מתחזקת ל-8 מנדטים (לעומת 5 מנדטים בסקר קודם), ישראל בתינו על גבול אחוז החסימה, ומפלגות הבית היהודי גשר והתנועה לא עוברים את אחוז החסימה * עוד עולה מהסקר של כי במקרה של איחוד בין העבודה למרצ, המפלגה החדשה הייתה מקבלת 14 מנדטים, עליה של מנדט אחד בלבד שבא על חשבון יש עתיד.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד במקום הראשון עם 32 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 21; יש עתיד – 11 (11); העבודה – 8 (18); הימין החדש (צל"ש) – 8; יהדות התורה – 7 (6); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 7; הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 6 (13); ש"ס – 6 (7); כולנו – 5 (10); מרץ – 5 (5); ישראל ביתנו – 4 (5)

סאגת ספירת הקולות בפריימריז של הליכוד: מחשש לזיופים בית הדין של הליכוד הוציא צו מניעה לפתוח את הקלפיות עד להחלטה חדשה

שבוע לאחר הפריימריז בליכוד, היום היתה אמורה להתחיל ההקלדה המחודשת של כל טפסי ההצבעה, בנוכחות משקיפים של המתמודדים. אולם אמש גילה מבקר הליכוד כי חלק מן הקלפיות, במרכז הלוגיסטי של הליכוד בחולון, נפתחו תוך תלישת אזיקונים והוצאו מהן פרוטוקולים החתומים בידי יושבי הראש. * בעקבות בקשתו הוציא אמש בית הדין של הליכוד צו מניעה ארעי האוסר באופן מוחלט על מנהלת הליכוד, או כל מי הפועל מטעמה, לפתוח את הקלפיות החתומות או בחומרי ההצבעה עד להחלטה חדשה בעניין. ההוראה הועברה לידי היועץ המשפטי של הליכוד שנדרש לוודא את ביצועו מיד עם קבלתו. * בית הדין של הליכוד יתכנס היום (רביעי) בצהריים כדי לדון בנושא ספירת הקלפיות מחדש

הבטחת הבחירות של כחלון: "הורים ישלמו מחצית מהמחיר עבור מעונות היום"

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, כינס הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת במטה מפלגתו בתל אביב, במהלכה הכריז על תכנית חדשה שתכלול העברה של כל הסמכויות על החינוך לגיל הרך למשרד החינוך, והגדלה משמעותית של כל התקציבים. * שר הכלכלה, אלי כהן, הוסיף כי "התוכנית שאותה אנחנו מקדמים תגרום לכך שכל זוג צעיר ששולח את הילד שלו, יוכל לקבל בנושא הזה מעון איכותי בפיקוח המדינה ובמחיר של עד 1,200 שקלים בלבד", לדבריו, "מדובר על חיסכון שנתי של 15 אלף ו-600 מאות שקלים למשפחה".

יו״ר ועדת הבחירות המרכזית, נעתר לבקשת מפלגת העבודה והוציא צו מניעה זמני האוסר על הליכוד ועל ראש הממשלה ושר הביטחון לעשות שימוש בחיילי צה"ל בתעמולת הבחירות שלהם, עד לדיון בפניו ביום ראשון

בטחוני

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה ניסיונות של יחידה חשאית של חמאס ברצועת עזה לגייס מספר תושבי יהודה ושומרון ותושב מזרח ירושלים בעל ת"ז כחולה, לפעילות טרור נגד ישראל, תוך כדי שימוש בשידורי ערוץ הלווין "אלאקצא" להעברת מסרים חשאים לאיו"ש.

בשנים האחרונות, נעצרו ע"י שירות הביטחון הכללי וצה״ל עשרות צעירים, ביניהם מספר נשים, מרחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים אשר עמדו בקשר עם אנשי יחידה זו ופעלו בהנחייתם לבצע פיגועי תופת באיו"ש. רק בחודש אוקטובר 18', נחשפה פרשייה נוספת שבה חברי היחידה גייסו תושבי איו"ש ומזרח ירושלים לפעילות צבאית שסוכלה ע"י שב"כ.

במסגרת החקירה העדכנית נעצרו מספר פעילים באיו"ש אשר חשפו בחקירותיהם בשב"כ את השיטה בה גוייסו והופעלו ע"י חמא"ס ברצועת עזה

איר לפיד צייץ קמפיין מזוייף של מפלגת '‏יחד'. אלי ישי צייץ בתגובה "יופי יאיר, נפלת עם פייק ניוז בקמפיין שאיננו מטעמי. אבל אתה באמת רוצה שנפתח את עניין האבות שלנו?"

נתניהו רומז: ישראל עומדת מאחורי התקיפה שלשום בסוריה

יממה אחרי שהתקשורת בסוריה דיווחה על תקיפה בקוניטרה שבגבול רמת הגולן, בה על פי חלק מהדיווחים נהרגו שני חברי משמרות המהפכה, רמז אתמול רה"מ כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה – "אנחנו פועלים כל יום, כולל אתמול, נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור".

התקיפה בסוריה: לפחות שני אנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה אתמול בבוקר (שלישי) כי שניים מאנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו ונוספים נפצעו בהפגזה הישראלית על מוצבים צבאיים שהתקיימה שלשום בפרברי מחוז קונייטרה.

דיווחים: יעד התקיפה בסוריה – אנשי חיזבאללה שנערכו להתקפה על ישראל

לפי חלק מהדיווחים הזרים על התקיפה הישראלית שלשום בפרברי מחוז קונייטרה הסמוך מאוד לגבול הישראלי-סורי ברמת הגולן, בשטח הייתה תנועה של אנשי חיזבאללה. כמו כן כוחות הארגון שנערכו להתקפה על חיילים ישראליים הציבו במקום תשתיות ואמצעים לקראת פעולה. עם זאת, ייתכן שאולי היו אלה כוחות מקומיים שניסו להתמקם בשטח ולאיים על עורף מדינת ישראל.

– בלוג המודיעין הגלוי, ניצב.נט, מדווח בשם מקורות סורים כי בתקיפה הושמדו מצלמות תרמיות מתקדמות מתוצרת ארה"ב שהחיזבאללה קנה מגורמים לשעבר בצבא המורדים שקבלו אותם מחפ"ק בעלות הברית. המצלמות הותקנו מול גבול ישראל כבר לפני זמן מה וישראל הבחינה בהם מיד וחיפשה הזדמנות להוציאם ממשוואת הכוחות בגבול הגולן מול הגורמים האירנים.

"ההחלטה, המוכנות, התכנון והיישום, וכן ההשלכות והתוצאות" | חיזבאללה יחשוף בשבת הקרובה פרטים חדשים ממארב הנ"ט בהר דב לפני ארבע שנים במהלכו נהרגו 2 חיילים

תחנת התקשורת אל-מיאדין המקורבת לחיזבאללה מדווחת כי בשבת הקרובה יחשוף חיזבאללה פרטים על תקרית שארעה בהר דב בגבול לבנון לפני 4 שנים ובה נהרגו קצין וחייל ממארב חיזבאללה שבוצע כנקמה על חיסול חוליה של חיזבאללה ומנהיג אירני בקוניטרה. * המארב התרחש כאשר כלי רכב צבאי נקלע למארב מתוכנן של חיזבאללה ונפגע מטיל נ"ט בהר דב שבחוות שבעא בגבול ישראל-לבנון. הירי הוביל כאמור לשני ההרוגים ולשבעה פצועים מקרב הלוחמים. החיילים נסעו על הגבול בשני כלי רכב לא ממוגנים ונפגעו לפחות מחמישה טילי נ"ט שירתה חוליית חיזבאללה מדרום לבנון. מיד אחרי מארב הנ"ט, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. * בפרומו לקראת השידור שמציג חיזבאללה נאמר כי "אחרי שישראל חיסלה, התגובה הייתה התקרית בהר דב. ההחלטה, המוכנות, התכנון והיישום – פרטים חדשים יובאו מפי המתכננים והמבצעים, וכן ההשלכות והתוצאות".

משבר כלכלי חסר תקדים בחמאס – משרדים נסגרו, צומצמו תקציבים בלשכה המדינית ובזרוע הצבאית

העיתון הסעודי "א שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מדווח הבוקר בשם גורם המעורה בפרטים כי המשבר הכלכלי בארגון חמאס הגיע לשפל חדש וחסר תקדים, בעקבות כך נאלצו בחמאס לסגור מוסדות ומשרדי תקשורת, ושוקלים לסגור מוסדות נוספים. כמו כן נסגרו משרדי משנה שונים ואחרים שולבו לתוך משרדים גדולים יותר. בנוסף צומצמו התקציבים המופנים לטובת הזרוע הצבאית והמדינית של התנועה. * לפני יומיים הודיע החמאס לעובדי ערוץ "אל-קודס" השייך לתנועה על סיום העסקתם וסגירת משרדי הערוץ ברצועת עזה, וכן את אתר האינטרנט של הערוץ. עובדי הערוץ אומרים כי הם ממתינים להודעה על סגירת הערוץ גם בשטחים ובלבנון. * מקורות מעורים בפרטים ששוחחו עם העיתון הסעודי, מסרו כי המשבר הכלכלי שסובל ממנו חמאס אינו דבר חדש, אבל הידרדר עוד יותר בזמן האחרון.

    דיווח: טורקיה מנסה לרגל אחרי תרגיל צבאי משותף של ארה"ב וישראל * בלוג המודיעין הגלוי, ניצב.נט, מדווח כי מטוס ביון אלקטרוני חדש של הטורקים נצפה בשמי המזרח התיכון, כשהוא מנסה ככל הנראה לאסוף מידע מודיעיני חיוני, על תרגיל צבאי משותף שמתקיים מדי שנה בימים אלו בין ישראל לארה"ב וצפוי להסתיים מחר, שנועד לחזק את שיתוף הפעולה בין מערכי חיל האוויר של שני הצבאות.

    מאות פלסטינים הפגינו על גדר המערכת בצפון רצועת עזה * מאות פלסטינים הפגינו אתמול אחה"צ על גדר המערכת בצפון רצועת עזה מול חוף זיקים, כחלק מ"ההפגנה הימית" השבועית בחופה הצפוני של הרצועה. כמה מהפלסטינים ניסו לחבל בגדר והשליכו מטעני חבלה מאולתרים.

מדיני

מלך סעודיה לאבו מאזן: להקים מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אתמול (שלישי) עם מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, בריאד. כלי תקשורת בסעודיה דיווחו כי המלך סלמאן הדגיש בפגישה כי סעודיה תומכת בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים

– סוכנות הידיעות הסעודית הממלכתית מדווחת שיורש העצר הסעודי, מוחד בן סלמאן, אמר בפגישתו עם אבו מאזן כי סעודיה פועלת למען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים, על פי יוזמת השלום הערבית

– בסוף השבוע האחרון נחשף ב'החדשות13' דוח סודי של משרד החוץ, שקבע שסעודיה לא תחמם את היחסים עם ישראל, אם לא תנקוט בצעדי נורמליזציה כלפיה וכן לא תתמוך בתכנית השלום של הנשיא טראמפ בלי ויתור ישראלי מדיני משמעותי לפלסטינים

רוסיה: "עסקת המאה של טראמפ, צריכה לכלול מדינה פלשתינית על בסיס גבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים"

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב תקף אתמול (שלישי) בחריפות את "הסכם המאה" של ארצות הברית, העוסק בתהליך השלום בין ישראל לפלשתינים, במהלך פגישה שקיים עם נציגי התנועות הפלשתיניות במוסקבה. לדבריו, "ארצות הברית מציעה לדחוף קדימה גישות חדשות לפתרון הבעיה במזרח התיכון. הם מבטיחים להציג את מה שהם מכנים "תכנית המאה" למעלה משנתיים, אבל התוכנית לא כוללת את הקמת המדינה הפלשתינית על בסיס גבולות 67' שבירתה היא מזרח ירושלים. אנחנו כמו רוב מדינות העולם, מחויבים באופן מלא לקריטריונים של פתרון הבעיה הפלשתינית, שהתקבלה בהחלטת מועצת הביטחון, בעצרת הכללית של האו"ם וביוזמת השלום הערבית"

חוץ

נשיא ונצואלה, מדורו ל-BBC: "הקיצוניים מהבית הלבן רוצים לעשות הפיכה בוונצואלה"

בראיון נדיר לרשת BBC הבריטית, אמר נשיא ונצואלה על רקע המשבר הפוליטי בארצו כי וושינגטון מנסה לחרחר מלחמה כדי להשתלט על המדינה. לכן, לדבריו, לא היה מוכן להכניס סיוע הומניטארי או להקדים את הבחירות * לדברי מדורו, הוא "מקווה שחבורת הקיצוניים הזו בבית הלבן תובס בידי דעת הציבור הבינלאומית החזקה". הוא הוסיף כי "זו מלחמה פוליטית של האימפריה האמריקאית, של האינטרסים של הימין הקיצוני שמושל בה כיום, של הקו-קלקס-קלאן ששולט בבית הלבן, במטרה להשתלט על ונצואלה". * מדורו אמר כי ארה"ב תכננה ליצור משבר הומניטארי בארצו כדי להצדיק התערבות צבאית. "זה חלק מההצגה הזו. זו הסיבה, עם כל הכבוד, שאמרנו להם שאנחנו לא צריכים את הפירורים שלהם, את המזון הרעיל שלהם, את השאריות שלהם", אמר מדורו. (הארץ)

מחשש להתערבות זרה: ונצואלה הציבה סוללות נ"מ מיושנות בגבול קולומביה

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שמעמדו במדינה מעורער, חושש מהתערבות צבאית זרה, ולאחרונה הוא החליט להציב מערכות הגנה אווירית בדגם 125־S בסן קריסטובל – הסמוכה לגבול עם קולומביה. * מדובר במערכות נ"מ סובייטיות, מיושנות במיוחד, שדומות להן שימשו את צבא מצרים במלחמות ההתשה ויום הכיפורים. כבר במלחמת שלום הגליל מערכות אלו נחשבו למיושנות, עד כדי כך שהן כמעט לא הציבו כל מגבלה לחיל האוויר הישראלי. (ישראל היום)

    רוסיה: מוכנים לקדם דיאלוג בין המשטר לאופוזיציה בוונצואלה * סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב אמר כי רוסיה מוכנה לסייע לפתוח דיאלוג בין הממשלה לאופוזיציה בוונצואלה. לדבריו, ממשלתו כבר הגישה לוונצואלה מספר הצעות להסדרת המשבר במדינה.

דיווח: תמימות דעים בועדת המודיעין של הסנאט – אין קשר ישיר בין רוסיה לקמפיין טראמפ

רשת NBC מדווחת כי וועדת המודיעין של הסנאט תגיע בקרוב לסוף החקירה שלה בנוגע לבחירות 2016, זאת בעקבות העובדה שלא הצליחו למצוא עדויות ישירות לשיתוף פעולה בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה. למסקנה הזו הגיעו גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים החברים בוועדה. עם זאת הדמוקרטים טוענים כי ישנם קשרים עקיפים רבים בין הקרמלין למקורביו של הנשיא טראמפ * חקירת וועידת המודיעין נמשכה שנתיים, ובמהלכה ביצעו החוקרים מאות ראיונות ועברו על כ-300 אלף מסמכים שחקרו את הפעילות הרוסית להשפיע על הבחירות בארצות הברית. במקביל לחקירה זאת, מתנהלת חקירה נוספת אודות קשריו של הנשיא עם הקרמלין, בראשות החוקר המיוחד רוברט מולר, ועל פי ההערכות, גם חקירה זאת נמצאת בשלביה האחרונים.

22,000,000,000,000$: החוב הלאומי של ארה"ב תפח לשיא כל הזמנים

משרד האוצר האמריקני אישר כי החוב הלאומי עלה בכשני טריליון דולר מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן, וחצה לראשונה את רף 22 טריליון הדולרים. בין הגורמים שהביאו לעלייה המתמשכת בחוב: הוצאות קבועות כמו ביטוח לאומי וביטוח בריאות, הגדלת התקציב במספר תחומים בהסכמת שתי המפלגות, וקיצוצי המס שהוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה. (וואלה)

רשמית: מקדוניה נקראת מעתה "הרפובליקה של צפון מקדוניה"; בעקבות שינוי השם תאושר הצטרפותה לנאט"ו

סוף לסכסוך בן 30 שנה בבלקן: מקדוניה שינתה אתמול (שלישי) באופן רשמי את שמה ל"רפובליקה של צפון מקדוניה", כפי שסיכמה עם יוון בשנה שעברה. בכך, הגיע לסיומו סכסוך ארוך השנים עם יוון, שמנע את צירופה של צפון מקדוניה לברית נאט"ו ולאיחוד האירופי. * שינוי השם יבוא לידי ביטוי בשלטים, בדרכונים ובמסמכים רשמיים ואף במטבע המקומי – אך הרשויות הדגישו כי התהליך ייעשה באופן הדרגתי. * הרשויות מסרו כי כבר בעוד שלושה ימים הן יתחילו לשנות את שם המדינה בשלטים שמוצבים במעברי גבול ובנמלי תעופה.

– עם השלמת המהלך, יוון הסירה באופן רשמי את התנגדותה לצירוף מקדוניה הצפונית לברית נאט"ו. לפני שבוע נחתם ההסכם לצירופה של המדינה הבלקנית לברית הצפון-אטלנטית, אך טרם אישררו אותו כל 29 המדינות החברות. יוון עשתה זאת בשבוע שעבר, וסלובניה אתמול. (AP)

    סנאטורים בארה"ב: למנוע מסעודיה להשיג נשק גרעיני * סנאטורים רפובליקנים ודמוקרטים בארצות הברית הגישו הצעת חוק לפיה כל הסכם אפשרי בין הממשל לסעודיה, לשיתופה במידע הנוגע לטכנולוגיית גרעין, ימנע ממנה להשיג נשק גרעיני. לפי ההצעה, שלא ברור אם תזכה לתמיכת רוב הסנאט, הסכם כזה עם הממלכה יצטרך לאסור עליה להעשיר אורניום או לעבד פלוטוניום שנוצר בכורים גרעיניים – שתי שיטות שונות ליצירת נשק גרעיני. (AP)

    אוסטרליה: רה"מ כי הודיע יפתח מחדש מחנה מעצר למסתננים דרך הים. המחנה, הממוקם באי מבודד כ-2300 ק"מ ממערב לעיר פרת', נסגר לפני כמה חודשים. אך לאחר שהפרלמנט אישר, בניגוד לדעת הממשלה, חוקים העלולים להגדיל את מספר המהגרים הלא־חוקיים המנסים להגיע למדינה, החליט רה"מ לפותחו מחדש.

    ארה"ב: טראמפ לא מאושר מן ההסכם שהושג בקונגרס על מימון החומה. אך עם זה, לא דחה את ההסכם על הסף. עפ"י ההסכם, שהושג שלשום, יוקצו כ-1.4 מיליארד דולר לבניית החומה לעומת 5.7 מיליארד אותם דרש טראמפ

    – הסנאט האמריקני קידם את מינוי המועמד לתפקיד התובע הכללי * הסנאט האמריקני הצביע בעד קידום מועמדותו של וויליאם בר לתפקיד התובע הכללי של ארצות הברית. 55 הצביעו בעד ו-44 התנגדו בהצבעה הפרוצדורלית שנערכה, בעיקר לפי שיוך פוליטי. ההצבעה מעידה על כך שהסנאט יאשר בהמשך השבוע, באופן סופי, את מועמדותו של מי שהנשיא דונלד טראמפ מינה כמחליף לתובע הכללי הקודם שפוטר, ג'ף סשנס.(רויטרס)

    בריטניה: תרזה מיי הוזהרה – 30 ימים להסכם ברקזיט או שהיציאה מהאיחוד תידחה * עיתון הסאן מדווח כי ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, הוזהרה ע"י בכירים בפרלמנט כי יש לה 30 ימים בלבד להעביר את הסכם עזיבת בריטניה מהאיחוד האירופי (הברקזיט) – או שהפרלמנט ידחה את ביצוע ההסכם בחודשים ארוכים. (מעריב)

    טורקיה: משטר ארדואן הוציא צווי מעצר נגד 1,112 תומכי גולן בחשד שניסו לחדור למשטרה באמצעות זיוף מבחנים * טורקיה פתחה אתמול (שלישי) במבצע ענק נגד תומכי פתהוללה גולן יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, והורתה על מעצרם של 1,112 אנשים בחשד שניסו לחדור למשטרה באמצעות זיוף מבחנים, שהודלפו להם מראש. * לפחות 124 חשודים נעצרו עד כה בפעילות שנפתחה בהוראת התביעה באנקרה והתרחבה ל-76 מחוזות * משטרו של ארדואן מאשים את גולן, ביצירת רשת חשאית שחדרה למוסדות המדינה, כולל לכוחות הביטחון, למערכת המשפט ולמשרדי הממשלה, לעתים דרך רמאות במבחנים, כדי ליצור "מדינה מקבילה". (רויטרס)

    סוריה: 7 פצועים ממכונית תופת שהתפוצצה ליד הגבול עם טורקיה * שלושה שוטרים וארבעה אזרחים נפצעו מפיצוץ מכונית תופת, במחסום שבפאתי העיירה אל-רעי, ליד הגבול עם טורקיה. האזור שבו התרחש הפיצוץ נמצא תחת שליטת מורדים סורים הנתמכים על ידי הממשל הטורקי.

    קוריאה: גנרל רוברט אדמס, ראש הכוחות האמריקניים בחצי האי הקוריאני: אין שום שינוי ביכולות הצבאיות של קוריאה הצפונית. זאת לקראת הפסגה הצפויה בין נשיא ארה"ב טראמפ לקים ג'ונג און

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן