Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום חמישי 14 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     הספירה המחודשת בפריימריז הליכוד: קרב צמוד על המקום השלישי – ארדן מוביל על סער ב-2 קולות בלבד; היום ייתכנו שינויים דרמטיים בנציגי המחוזות (פוליטי)     "חומרים פגומים הוחדרו למפעלים של תוכנית החלל האיראנית" | הניו יורק טיימס: כישלון איראן בשיגור 2 לוויינים החודש, בעקבות תוכנית חשאית של הבית הלבן שמטרתה לחבל בתוכנית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הספירה המחודשת בפריימריז הליכוד: קרב צמוד על המקום השלישי – ארדן מוביל על סער ב-2 קולות בלבד; היום ייתכנו שינויים דרמטיים בנציגי המחוזות (פוליטי)

    "חומרים פגומים הוחדרו למפעלים של תוכנית החלל האיראנית" | הניו יורק טיימס: כישלון איראן בשיגור 2 לוויינים החודש, בעקבות תוכנית חשאית של הבית הלבן שמטרתה לחבל בתוכנית הטילים של איראן (חוץ)

    קצינת מודיעין בחיל האוויר האמריקני ערקה לשורות איראן וסיפקה להם מידע מסווג (חוץ)

    בכדי למנוע הסלמה בעזה: חמאס עצר עשרות פעילי ג'יהאד אסלאמי וכן החרים נשק ומשגרי רקטות (בטחוני)

    ארגוני הטרור בעזה מאיימים: "בגלל המצור – הפיצוץ קרוב" (בטחוני)

    לקראת אפשרות של תקיפה: איראן מקימה מערך תצפיות על ישראל בגולן (בטחוני)

    אגף המודיעין של הצבא: מיליציות איראניות יתגברו בזמן חירום תקיפה נגד ישראל(בטחוני)

    באגף המודיעין של הצבא מעריכים: איראן יכולה להגיע לפצצה גרעינית בתוך שנתיים (בטחוני)

    ההסתדרות הרפואית הודיעה: השביתה בבתי החולים של הדסה תוקפא ליומיים; המגעים יימשכו בבית הדין לעבודה (חדשות)

    5 נקודות של מגן דוד אדום ביהודה ושומרון יפסיקו לפעול מהחודש הבא בגלל מחסור בתקציב; בנקודות נוספות תצומצם הפעילות (חדשות)

תחזית מזג אוויר

תחזית מזג האוויר: סוף שבוע חורפי

היום (חמישי) צפוי להיות מעונן חלקית עם ירידה ניכרת בטמפרטורות. במהלך היום הרוחות יתחזקו בהדרגה ובדרום ייעשה אביך. גשמים מקומיים יחלו לרדת לפרקים בצפון הארץ, אך בלילה הגשמים יתחזקו ויתפשטו לכיוון המרכז. בחרמון קיים סיכוי גבוה שיירד שלג כבד, כשגם בפסגות הרי הגולן והגליל ייתכן שלג.

– מחר יהיה אביך ברוב האזורים וינשבו רוחות חזקות. ייתכן גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ. בליל שבת הגשם יתחזק ויתפשט למרכז. בשבת יהיה חורפי וגשום מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, כשבחרמון ירד שלג. בתחילת השבוע הבא יוסיף לרדת גשם מקומי מדי פעם בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

הממשלה, זורן זאייב, הכריז על שני ימי אבל. (AP)

חדשות
תיקי נתניהו: שר בכיר בהליכוד לאליטוב ב'משפחה': מהגשת כתב אישום ועד הערעור האחרון יחלפו 5 שנים. ואז מנדלבליט יהיה עו"ד פרטי, את אלשיך וניצן אף אחד לא יזכור. דבר אחד בטוח: נתניהו ימנה את המפכ"ל היועמ"ש והפרקליט הבא.

טרוריסטים חדרו הלילה לכפר הפלסטיני איסקא הסמוך לסלפית ורשמו סיסמאות גזעניות: "הדס תפוחי, משפ' כדורי, אורי אננסבכר. בוגדים בוחרים להשתיק פיגועים" הם הוסיפו על כך, חתכו, ניקבו ופגעו בצמיגי רכבים בכפר. המשטרה כהרגלה תחקור

ההסתדרות הרפואית הודיעה: השביתה בבתי החולים של הדסה תוקפא ליומיים; המגעים יימשכו בבית הדין לעבודה

ההסתדרות הרפואית הודיעה אתמול (רביעי) כי השביתה בבתי החולים של הדסה בירושלים תוקפא ליומיים, וכי עבודת הרופאים בהדסה הר הצופים ובהדסה עין כרם תתקיים היום (חמישי) ומחר (שישי) כסדרה. מההסתדרות נמסר כי ההחלטה על הקפאת השביתה התקבלה "על מנת לאפשר דיון ברוח חיובית" בבית הדין האזורי לענייני עבודה.

– במוקד השביתה ויכוח סביב העסקתם של שבעה רופאים מתמחים חדשים. הרופאים התקבלו לעבודה בבית החולים והיו אמורים להתחיל לעבוד לפני שבועיים, כדי להחליף מתמחים שסיימו את תקופת ההתמחות: שניים במחלקות פנימית, שניים במחלקות ילדים, אחד בגניקולוגיה, אחד ברדיולוגיה ואחרון בכירורגיית לב-חזה. אולם, השבעה – ומתמחה נוסף שאמור היה להתחיל לעבוד בחודש הבא – קיבלו מכתבי שימוע לפני פיטורים עוד בטרם החלו לעבוד בפועל.

– הדיון בין הצדדים בבית הדין מתוכנן להתקיים כבר הבוקר, ובמסגרתו תידרש הנהלת הדסה להציג את כל הפרטים באשר לקליטת הרופאים המתמחים בבית החולים, כולל חתימה על הסכמי העסקה עמם. במקביל, הצדדים ממשיכים לקיים מגעים אינטנסיביים עד הדיון.

5 נקודות של מגן דוד אדום ביהודה ושומרון יפסיקו לפעול מהחודש הבא בגלל מחסור בתקציב; בנקודות נוספות תצומצם הפעילות

בשל מחסור בתקציב: חמש נקודות של מגן דוד אדום בגדה המערבית יבוטלו מהחודש הבא, ובנקודות אחרות הפעילות תצומצם. * הנקודות שיבוטלו הן אלקנה, דולב, מגילות, תקוע ושבי שומרון. * בביתר עילית תבוטל הפעילות של ניידת טיפול נמרץ, ויישאר אמבולנס אחד. גם בבקעת הירדן תבוטל פעילות הניידת, ובמקומה יופעל אמבולנס בימי חול עד 20:00. במקומות אחרים יצומצמו שעות הפעילות של האמבולנסים. החלופות עבור התושבים יהיו כוחות הרפואה הצבאיים ונקודות ההזנקה האחרות באזור. (כאן)

לאחר שעות של חיפושים: אותרו אב וחמישה ילדים שנעדרו בים המלח

חיפושים נרחבים התנהלו אתמול (רביעי) אחר אב וחמישה ילדים (הקטן שבהם כבן 12) שנכנסו בשעות הבוקר לטייל בנחל דרגה שבים המלח ומאז נותק עימם הקשר. אחרי שעות ארוכות, נמצאו בני המשפחה בעזרת מסוק, כאשר בני המשפחה נענו לקריאתו של הטייס להרים את ידיהם באוויר כדי לוודא שהם שומעים אותו ונמצאים בקו הבריאות. מתנדבי יחידות החילוץ הגיעו אליהם ומצאו אותם רטובים ותשושים, אך מרגישים טוב.

אנשים צעקו 'שמע ישראל': מטוס שהיה בדרכו לנתב"ג נקלע למערבולות אוויר – 13 נוסעים נפצעו באורח קל

בהלה באוויר: טיסה של חברת התעופה טרנסאווייה שעשתה את דרכה מצרפת לנתב"ג נקלעה למערבולות אוויר (כיס אוויר), ו-13 נוסעים נפצעו באורח קל בעיקר בשל חבלות בגפיים. * אחד הנוסעים סיפר: "כמה שניות לפני, אמרו להדק את החגורות אבל לא כולם הספיקו. המטוס התחיל לצנוח ואנשים פשוט עפו. כל מי שלא היה חגור – עף לתקרה. קיבלו מכות בראש, חתכים, פציעות. הנוסעים נכנסו לסטרס, היו צעקות ובכי". * נוסע נוסף ששהה במטוס, סיפר: "במשך כמה שניות היה כמו חור באוויר והמטוס ירד 700 מטר במכה אחת וכל אחד קיבל מכה. גם אנשים מהצוות קיבלו מכות. היו צעקות ואנשים אמרו 'שמע ישראל'"

כתנאי קבלה להצטרפות לאיחוד האירופי: בוסניה תיאלץ לפעול להשבת הרכוש שנגזל בשואה

הפרלמנט האירופי הציב השבוע תנאי מובהק בפני בוסניה והרצגובינה, שמבקשת להתקבל לארגון: העברת חקיקה שתסדיר השבת רכוש שנגזל בשואה. זו הפעם הראשונה שהפרלמנט האירופי מעלה באופן רשמי את נושא השבת הרכוש שנגזל, כולל במהלך השואה, כתנאי שיש לשקול בהקשר לבקשתה של בוסניה והרצגובינה להתקבל כחברה באיחוד האירופי. * בכך אימץ הפרלמנט האירופי את דוח הנציבות האירופית בנושא זה משנה שעברה. בהצעה שהוביל הנציג הרומני כריסטיאן דן פרדה, חבר בוועדה ליחסי חוץ של הפרלמנט האירופי, תמכו 468 צירים, 123 התנגדו ו-83 נמנעו. (ישראל היום)

שלושה צוותי כיבוי בפיקודו של להב אלי בן עזרא, פעלו בשעה 04:40 בבוקר בשריפה בבניין בן שלוש קומות,המצוי בשלבי בנייה,  בכפר שייח דנון.

הכבאים חילצו מהמבנה לכוד שפונה ע״י מד״א למרכז הרפואי לגליל המערבי-נהריה.

צוותי הכיבוי השתלטו על מוקד הבעירה ושחררו עשן מהמבנה.נסיבות הדליקה נחקרות.

פוליטי

בני  גנץ הציב במקום ריאלי מועמדת חרדית  ראשונה לכנסת. המועמדת – עורכת הדין עומר ינקלוביץ', בוגרת סמינר וולף בבני ברק, תהפוך לאישה החרדית הראשונה בכנסת.

הספירה המחודשת בפריימריז הליכוד: קרב צמוד על המקום השלישי – ארדן מוביל על סער ב-2 קולות בלבד; היום ייתכנו שינויים דרמטיים בנציגי המחוזות

רישום הקולות מחדש בליכוד הסתיימה – והתגלו פערים של אלפי קולות בהשוואה לתוצאות שפורסמו, ההקלדה המחודשת העלתה כי אלפי קולות נגרעו בספירה המקורית מסער ומהשר יריב לוין, ונוספו לשר יואב גלנט. בין הטעויות שהתגלו הייתה לדוגמה קלפי אחת בקרית מלאכי שם קיבל בספירה הראשונה 640 קולות לעומת הבדיקה החוזרת שבה זכה גלנט ל-64 קולות.

– לאחר הקלדת הקולות המחודשת ברשימה הארצית, התגלה קרב צמוד על המקום ה-3. כאשר בתחילה נראה היה שגדעון סער גובר על ארדן בפער של כ-40 קולות, אך אחרי בדיקת ערעורים נוספת התברר כי ארדן שומר על ההובלה בפער של שני קולות בלבד. * לוין עלה למקום השישי על חשבון גלנט שיורד למקום השביעי. חיים כץ עלה למקום ה-12 והנגבי עלה למקום ה-13. במקום אקוניס שירד שני מקומות ודורג 14 ברשימה המעודכנת. שטייניץ עלה למקום ה-15 במקום חוטובלי שירדה למקום ה-16.

– בניגוד לרשימה הארצית שבה הצביעו כלל מתפקדי הליכוד הם רק מוקלדים מחדש. במחוזות שבהם הצביעו רק חברי מרכז, ייספרו הקולות מחדש, וייתכנו שינויים דרמטיים, כך לדוגמא במחוז תל אביב הממוקם במקום ה-31 ברשימה, בעוד בספירה הראשונה ניצחה המועמדת המזוהה עם סער, את מועמדו של נתניהו בפער של 20 קול בלבד. בספירה החוזרת שעדיין נמצאת בעיצומה מועמדו של נתניהו מוביל לבנתיים. הספירה נעצרה וההכרעה בנושא צפויה רק היום. * יצויין כי בעוד וברשימה הארצית השאלה היתה רק המיקום ברשימה, במחוזות זה להיות או לחדול, כאשר המועמד המפסיד בכלל לא משובץ ברשימה.

הבוקר: הפריימריז במרצ יוצאים לדרך – 21 אלף מתפקדים יבחרו את הרשימה ב-131 מוקדים

21 אלף מתפקדי מפלגת מרצ יבחרו היום (חמישי) את נציגיהם לכנסת הבאה. הבחירות ייערכו ב-131 מוקדי הצבעה ברחבי הארץ, הקלפיות יפתחו בשעה 14:00 ויסגרו בשעה 22:00. התוצאות צפויות להתקבל כשעה לאחר סגירת הקלפיות. * רשימת המפלגה שתיסגר תכלול 23 מועמדים, ארבעה מהם חברי כנסת מכהנים.

סקר: גוש הימין 56 מנדטים בלבד; ישראל ביתנו, כולנו והבית היהודי לא עוברים את אחוז החסימה

שבוע לפני סגירת הרשימות, סקר "ישראל היום" ו-i24NEWS שאמור להתפרסם בהרחבה מחר (שישי) מגלה, כי במידה ולא ירשמו איחודים בין המפלגות הרי ש-6 מפלגות מגוש הימין לא יעברו את אחוז החסימה: ישראל ביתנו, כולנו, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית, יחד. וגם התנועה משמאל. * ע"פ הסקר הליכוד שומר על כוחו עם 32 מנדטים. חוסן לישראל מקבלת 19 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על יציבות ומקבלת 12 מנדטים. מפלגת העבודה מתאוששת ונהנית מאפקט הפריימריז. בתמונת המצב הנוכחית אין לימין קואליציה וביכולתן של מפלגות המרכז-שמאל והסיעות הערביות להקים גוש חוסם להפלת נתניהו.

– ע"פ הסקר – לו היו הבחירות מתקיימות היום, הרי שמפת המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: הליכוד במקום הראשון עם 32 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 19; יש עתיד – 12 (11); הרשימה המשותפת – (ללא תע"ל) – 9 (13); יהדות התורה – 9 (6); העבודה – 8 (18); מרץ – 7 (5); הימין החדש (צל"ש) – 6; תע"ל בראשות אחמד טיבי – 5; זהות – 5; ש"ס – 4 (7); גשר (לוי-אבקסיס) – 4; כולנו – 0 (10); הבית היהודי – 0 (8); ישראל ביתנו – 0 (5); עוצמה יהודית – 0; האיחוד הלאומי – 0; יחד – 0; התנועה – 0; מפלגות אחרות – 0

מקורבי גנץ הציעו לכחלון עצמאות בתחום החברתי-כלכלי, וכפול מושבים ממה שיוכלו להשיג לבד; כחלון דחה את ההצעה – "מתכוון לרוץ לבד עד הסוף"

עם התקרבות מועד סגירת הרשימות לכנסת, הגביר גנץ את המגעים לחיבורים. במסגרת הניסיונות של בני גנץ להביא לחוסן לישראל קולות מהימין, פנו אנשיו אל יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון והציעו לו עצמאות מוחלטת בתחום החברתי-כלכלי. "יהיו לכם פי שניים מושבים ממה שתוכלו להשיג לבד", הציע גנץ, אך כחלון דחה את ההצעה: "אני לא מתכוון להתחבר עם גנץ או עם אף אחד בשום אופן, אלא לרוץ לבד עד הסוף". (כאן)

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 20 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה"ל במרחב החטיבות המרחביות "אפרים ו"יהודה" תפסו הלוחמים כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים, כחלק מהמערכה כנגד כספים המשמשים לטרור.

כמו כן, במהלך מארב של כוח צה"ל סמוך לכפר דיר אבו משעל שבמרחב החטיבה המרחבית ״אפרים״, זיהה הכוח מספר חשודים שהתקרבו לציר והניחו מטען מאולתר סמוך אליו. הכוח הגיב בירי והמחבלים נמלטו מהנקודה.  אין נפגעים ולא נגרם נזק.

בכדי למנוע הסלמה בעזה: חמאס עצר עשרות פעילי ג'יהאד אסלאמי וכן החרים נשק ומשגרי רקטות

חמאס ביצע בימים האחרונים עשרות מעצרים של פעילי ג'יהאד אסלאמי ברצועה, בעקבות הניסיון שלהם להוביל לסבב לחימה באזור בניגוד לעמדת חמאס. חמאס אף החרים נשק ומשגרי רקטות. מקורות פלסטינים טוענים כי הארגון סיכל ירי רקטות של הג'יהאד לעבר אשדוד בסוף השבוע האחרון. כך נחשף אמש ב'כאן חדשות'. ע"פ הדיווח, בג'יאהד האיסלאמי דורשים לשחרר את אנשיהם ומאיימים לפרוש מהחמ"ל המשותף של הזרועות הצבאיות ברצועה

ארגוני הטרור בעזה מאיימים: "בגלל המצור – הפיצוץ קרוב"

בתום כינוס חירום של ארגוני הטרור הפלשתיניים החמושים שנערך אמש (רביעי) בחמ"ל המשותף בעזה, נמסרה ההצהרה הבאה: "האויב הציוני נושא באחריות להסלמה בעזה ולא נאפשר המשך תקיפת הפעילים בתהלוכות השיבה. כל הסימנים מצביעים כי הפיצוץ קרב בעקבות המצור ולא נסכים שהעם בעזה ימות מרעב. המשך התחמקות הכובש הציוני מההבנות מחייב לחץ מהנציגים הערבים והבינלאומיים על ממשלת הכיבוש הציוני ולחייב אותה לעמוד בסיכומים לרגיעה".

– בימים האחרונים נרשמה עליית מדרגה של חמאס במאבק מול ישראל במסגרת צעדות השיבה. אחרי חודשים של הפסקה חזרו העימותים הליליים על גדר המערכת. חמאס מתכנן להחזיר את העימותים הליליים באופן קבוע, בשלב ראשון ככל הנראה פעם בשבוע. במקביל, השיב הארגון את מוקד העימותים השבועי בימי שלישי בצפון הרצועה מול חופי זיקים, מוקד שמלווה במשט סירות מנמל עזה לקו הגבול הצפוני של הרצועה עם ישראל. ייתכן שבמסגרת ההסלמה ישובו לפעול גם יחידות הצמיגים האחראיות על הבערת צמיגים ויצירת מסך עשן שחור מול יישובי עוטף עזה.

– כזכור, העימותים הליליים הופסקו עם הכניסה להבנות בין ישראל לחמאס בעזה במסגרת המענק הקטארי. שינוי מתווה המענק ואי המחויבות של חמאס לרגיעה הובילו את שני הצדדים חזרה לעימותים, שהופכים להיות יותר אלימים.

באגף המודיעין של הצבא מעריכים: חמאס ינסה לגרור את ישראל ללחימה נרחבת כדי להוביל להתערבות בינלאומית שתשנה את המצב ברצוע

באגף המודיעין של הצבא מעריכים כי חמאס עשוי ליזום פעולה התקפית נרחבת שתביא ללחימה, בניסיון לגרום למעורבות בינלאומית להיכנס לתמונה ולשנות את המצב ההומניטרי ברצועת עזה. * במודיעין מזהים מאמצים והשקעה רחבה של חמאס בפיתוח תשתית מערכת המנהרות ההגנתיות, ושיפור יכולות הלחימה מתחת לאדמה. במודיעין סבורים כי מאז צוק איתן חמאס התקדם בתחום המנהרות ההתקפיות משמעותית והשקיע משאבים רבים בחפירת מנהרות לחימה בתוך הרצועה.

– בעקבות הערכת המודיעין, החליט הרמטכ"ל הנכנס להעמיד את ההיערכות ללחימה ברצועת עזה בראש סדר העדיפויות של הצבא, לאשר תוכניות אופרטיביות לתרחישי הלחימה האפשריים ולהקים מינהלת מטרות עבור הרצועה. * לרשות הצבה עומדות כרגע שש סוללות "כיפת ברזל" סדירות ושתי סוללות מילואים. במסגרת תוכנית העבודה יוסבו שתי סוללות המילואים לסוללות סדירות עד אמצע 2019, ויוקמו שתי סוללות מילואים נוספות במקומן. בישראל מתכננים שעד סוף השנה ייפרסו ברחבי הארץ 10 סוללות – 8 סדירות ו-2 מילואים.

לקראת אפשרות של תקיפה: איראן מקימה מערך תצפיות על ישראל בגולן

על פי פרסומים זרים, קילומטרים בודדים מגבול ישראל-סוריה פועלים אנשי חיזבאללה וכוחות איראניים להקים מערך תצפיות לילה ויום על כוחות ישראליים * אמצעי התצפית מאפשרים לאיראנים יכולת איסוף על פעילות הצבא וכפועל יוצא מכך לאתר נקודות תורפה לקראת האפשרות של תקיפה בעתיד. * מדובר בפעילות עוינת בטווח של קילומטרים מגדר המערכת, בניגוד גמור להתחייבות הרוסית להרחיק פעילות נגד ישראל מצד איראן וחיזבאללה. (וואלה)

– כזכור, פרסומים זרים טענו כי יעד התקיפה של ישראל בסוריה בתחילת השבוע היה נגד אמצעי תצפית שהוצבו בשטח. בלוג המודיעין ניצב.נט, דיווח בשם מקורות סורים כי בתקיפה הושמדו מצלמות תרמיות מתקדמות מתוצרת ארה"ב שהחיזבאללה קנה מגורמים לשעבר בצבא המורדים שקבלו אותם מחפ"ק בעלות הברית. המצלמות הותקנו מול גבול ישראל כבר לפני זמן מה וישראל הבחינה בהם מיד וחיפשה הזדמנות להוציאם ממשוואת הכוחות בגבול הגולן מול הגורמים האירנים.

אגף המודיעין של הצבא: מיליציות איראניות יתגברו בזמן חירום תקיפה נגד ישראל

אגף המודיעין הציג בשבועיים האחרונים בפני המטכ"ל את הערכת המודיעין לשנה הקרובה, במהלכה צויין החשש הישראלי ממיליציות איראניות בעיראק שיתגברו בחירום את המרחב הסורי, משיגור טילים מעיראק לישראל ומהציר היבשתי. * בישראל מעריכים כי איראן לא זנחה את רצונה להתבסס במרחב, ומזהים עניין הולך וגובר של איראן דווקא בעיראק שיכולה לשמש בית למיליציות שעשויות לתגבר את סוריה ולבנון בשעת חירום. תוכנית זו כוללת גם מיליציות שיעיות שיתמקמו במערב עיראק וביום פקודה יעברו לסוריה כדי להתקרב למערכה נגד ישראל.

באגף המודיעין של הצבא מעריכים: איראן יכולה להגיע לפצצה גרעינית בתוך שנתיים

הערכת המודיעין השנתית שהוצגה לאחרונה במטכ"ל מצביעה על כך שהמשטר האיראני עשוי לעבור בשנה הקרובה לגישה מתריסה יותר בסוגיית הגרעין, ואם איראן תבחר בכך, בתוך שנתיים לכל הפחות, היא תוכל להגיע לפצצה גרעינית. * ע"פ הערכות, איראן נמצאת כרגע בהתלבטות אם לחרוק שיניים ולהמתין עד יעבור זעם, כלומר, עד סיום שלטונו של טראמפ בארה"ב, או להתקדם לגרעין, ולכל הפחות לאותת כי בכוונתה לעשות כן. על פי ההערכה המחמירה במודיעין, אם איראן תחליט לפרוץ לפצצה, בתוך כשנה היא תוכל להגיע לכמות חומר בקיע מספק, ובתוך כשנה נוספת תוכל להגיע לפצצה.

בשבוע שעבר: ארה"ב חימשה את לבנון בטילים מונחי לייזר בשווי של יותר מ-16 מליון דולר

השגרירות האמריקנית בביירות אישרה כי ארה"ב העבירה ביום רביעי שעבר טילים מונחי לייזר בשווי של יותר מ-16 מיליון דולר לצבא הלבנוני, כשמאז 2005 סיפקה ארה"ב לצבא לבנון ציוד צבאי בשווי של 2.3 מיליארד דולר, וזאת במטרה לתמוך בו מול התעצמות ארגון הטרור חיזבאללה, שלו מסייעת איראן. * כזכור, שר החוץ האיראני, שביקר השבוע בלבנון, חזר על הצעתו לתמוך בצבא לבנון. ומנהיג חיזבאללה, אמר כי איראן הציעה לספק מערכות הגנה אווירית לצבא לבנון. * חיזבאללה מחזיק כיום בשלושה תיקים בממשלת לבנון, כולל משרד הבריאות, שנהנה מתקציב גדול. (ישראל היום)

חיזבאללה מאיים לפגוע במטוסי נוסעים ישראליים

בסרטון שהופץ לרגל ציון יום השנה למותו של עימאד מורנייה שחוסל לפני 11 שנים, מאיים חיזבאללה לפגוע במוקדי תעופה ותיירות ישראליים ברחבי העולם וזאת כתגובה לתקיפות המיוחסות לישראל נגד מחסני טילים של החיזבאללה ואיראן בסוריה ובלבנון. * הארגון לא זוהה באופן רשמי כמי שהכין והפיץ את הסרטון אך העבירו את המסר דרך דמות המזוהה עם מנגנון הפיגועים של חיזבאללה. (ישראל היום)

    דיווח בלבנון: ישראל השלימה בניית המכשול הקרקעי סמוך לכפר כילא; מכשול נוסף נבנה ליד כפר עדייסה * בלבנון דווח כי אתמול (רביעי) חודשו הצבות לוחות בטון בקו הגבול בין ישראל לבנון, מערבית למטולה. לפי הדיווחים בלבנון, בניית המכשול סמוך לכפר כילא הסתיימה, ואילו בנייה של אחת נוספת מבוצעת כעת סמוך לכפר עדייסה. (ישראל היום)

    חמאס ניסה להפעיל פעילי טרור בישראל, באמצעות העברת מסרים סמויים בערוץ אל-אקצא * יחידה חשאית של חמאס ברצועת עזה ניסתה לגייס לאחרונה מספר תושבי יהודה ושומרון ותושב מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה לפעילות טרור נגד ישראל, תוך כדי שימוש בשידורי ערוץ הלווין "אל-אקצא" להעברת מסרים חשאים ליהודה ושומרון. * באחת ההקלטות נראית השיטה שבה הוכיחו לפעיל מגוייס באיו"ש, שאכן הוא משוחח עם פעיל חמאס מרצועת עזה. נאמר לו מבעוד מועד לצפות בשידורי "אל-אקצא" במועד ספציפי, בו השדרן אמור להניח כוס שתייה בתחילת השידור ולומר משפט משיר. מצפייה בשידור קיבל למעשה הפעיל באיו"ש אישור לדברים שאמר לו הפעיל מרצועת עזה. * במקרה נוסף, נאמר לאחד המגוייסים לבחור פיסקה מהקוראן ולצפות למחרת בשידורי "אל-אקצא", כשבזמן מסויים ידבר השדרן על הפסוק אותו בחר.

מדיני

רבין הציע לאסד: נסיגה מהגולן, תמורת יחסים דיפלומטיים והרחקת הנשק הכבד עד לגבול הטורקי; אסד סירב בגלל שההצעה הופנה לממשל בארה"ב

ראש המודיעין הסעודי לשעבר, בנדר בין סולטאן, חשף בראיון לאינדיפנדנט בשפה הערבית כי אביו של נשיא סוריה הנוכחי אמר לו לקראת סוף חייו כי טעה כשלא קיבל את הצעת רבין לשלום בין המדינות. * אסד אמר כי "רבין החליט לשנות את המשוואה והעביר מכתב באמצעות שר החוץ האמריקאי, וורן כריסטופר, לביל קלינטון, ובו הוא אומר ש'תבהיר לאסד שאני מסכים לנסיגה מהגולן. אם הם יקיימו יחסים דיפלומטיים כמובן וירחיקו את הנשק הכבד עד לגבול הטורקי'", אך אסד סירב "סירבתי לקבל את המכתב מאחר והוא מופנה לקלינטון ולא אלי. שר החוץ האמריקאי אמר לי 'כבוד הנשיא, זאת ההצעה הכי טובה שיכולה להגיע אליכם. לרבין יש ציבור רחב שתומך בו והוא יכול להעביר את ההחלטה בכנסת הישראלית, והנשיא מוכן בעצמו לבוא ולהיות מתווך". "חאפז אמר 'התעקשתי וסירבתי ואמרתי שאם המכתב מופנה אלי, אז שיכתוב אלי ולא לנשיא האמריקאי. שר החוץ האמריקאי אמר בזעם 'אני לא חוזר לתל אביב, אלא לוושינגטון'. אסד אמר שלו היה מנצל את ההזדמנות, הגולן היה חוזר לסוריה והיו נפתחות שגרירויות, אך ההזדמנות אבדה". (מעריב)

נסיך סעודי במסר לעם בישראל: "נתניהו מרמה כשטוען שניתן לחמם את היחסים עם סעודיה בלי להתקדם בשלום"

הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל, אחיינו של מלך סעודיה, ובן דודו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. ששימש בעבר כראש המודיעין הסעודי טוען כי ראש הממשלה נתניהו מרמה את הציבור הישראלי כשהוא אומר שניתן לחמם את היחסים בין ישראל לסעודיה – ללא התקדמות בתהליך השלום עם הפלסטינים. לדבריו, "נתניהו היה רוצה שתהיה לישראל קודם כול מערכת יחסים עם סעודיה ושרק אחר כך נפתור את הנושא הפלסטיני. מנקודת המבט הסעודית זה הפוך". * את הדברים אמר בריאיון בלעדי שהעניק מלונדון לחדשות 13, כאשר קודם לכן עדכן בכירים בארמון המלך לגבי הריאיון. "אני לא עוזב את סעודיה בלי להגיד משהו על תכניותיי. זה לא בגלל שאני בתפקיד רשמי אלא פשוט כי אני מנומס. אני חושב שמה שאני עושה זה הדבר הנכון, כי אנחנו צריכים להעביר את המסר שלנו לעם בישראל".

נתניהו נפגש בפולין עם שר החוץ של עומאן: "ההחלטה של הסולטן להזמין אותי לבקר בעומאן – אמיצה"

ראש הממשלה נפגש אתמול (רביעי) בחשאיות עם שר החוץ של עומאן יוסף בן עלאווי, במסגרת הוועידה הבינלאומית נגד אירן שמתקיימת בוורשה. בפתח הפגישה בין השניים נתניהו הודה על ההזמנה שקיבל ממנהיג עומאן, הסולטן קאבוס, לבקר במדינה, אותה כינה "הזמנה אמיצה". נתניהו אמר כי המדיניות הדיפלומטית של עומאן "מביאה לשינוי בעולם וסוללת את הדרך גם לרבים אחרים לא להיות תקוע בעבר אלא להתקדם אל העתיד". * הגיע לפגישה דרך כניסה צדדית של החניון ולא דרך הכניסה הראשית.

חוץ

"חומרים פגומים הוחדרו למפעלים של תוכנית החלל האיראנית" | הניו יורק טיימס: כישלון איראן בשיגור 2 לוויינים החודש, בעקבות תוכנית חשאית של הבית הלבן שמטרתה לחבל בתוכנית הטילים של איראן

העיתון האמריקני 'ניו יורק טיימס' חושף כי הבית הלבן רקם תוכנית חשאית שמטרתה לחבל בתוכנית הטילים והלוויינים של איראן, ובמסגרתה נהגה המעצמה האמריקאית להחדיר חלקיקי טילים וחומרים שעלולים לגרום ל"בעיות וכשלים" במפעלים של תוכנית החלל האיראנית ובאספקה המועברת לאיראן. * ממשל טראמפ סבור כי תכנית החלל האיראנית היא בסך הכל כיסוי לניסיונות האיראנים לפתח תכנית טילים בליסטיים שתהיה חזקה מספיק כדי לשגר טיל גרעיני שיכול לעוף בין שתי יבשות.

– גורמים רשמיים אמרו כי לא ניתן היה למדוד במדויק את הצלחת התוכנית המסווגת, אולם בחודש האחרון לבדו, שני ניסיונות איראנים להשיק לוויינים נכשלו בתוך דקות. ב-11 השנים האחרונות, נכשלו 67% מהניסיונות האיראניים לשגר רקטות לחלל. אחוז גבוה מאוד בהשוואה לחמישה אחוזי כישלון לניסויים מקבילים ברחבי העולם.

– לפי הפרסום, התוכנית הסודית שהחלה כבר לפני 11 שנה, בתקופת בוש הבן והתרחבה בימי אובמה, עלתה להילוך גבוה בתחילת כהונתו של טראמפ, כאשר פומפאו נכנס לתפקידו כראש ה-CIA.

– ב'ניו יורק טיימס' ציינו כי בממשל ביקשו שלא לפרסם חלק מהפרטים שבידי המערכת, כיון שהמאמצים הללו עדיין מתקיימים. לפי הדיווח, המאמצים לחבל בתכנית הטילים האיראנית מתבצעת "דרך מדינות וחברות" אשר מספקות לאיראן את הציוד לתכנית החלל. בגלל הסנקציות שהוטלו על איראן, המדינה האיסלאמית מתבססת על השוק השחור ועל מתווכחים מפוקפקים, מטרות של-CIA יש יכולת לחדור אליהן בקלות.

קצינת מודיעין בחיל האוויר האמריקני ערקה לשורות איראן וסיפקה להם מידע מסווג

סערה בארצות הברית: קצינת מודיעין לשעבר בחיל האוויר האמריקני שעסקה בריגול נגדי במדינות במזרח התיכון, ערקה לפני 6 שנים לשורות איראן כשבידיה מידע רגיש שעלול לגרום ל"נזק רציני" לביטחון הלאומי האמריקני. התביעה האמריקנית טוענת כי היא העבירה למודיעין האיראני מידע מסווג נגד עמיתיה לשעבר במודיעין האמריקני וסיפקה להם את שם הקוד ופרטי מבצע מודיעיני של הצבא האמריקני. בנוסף, היא סייעה לאיראנים במספר פעולות תקיפה שונות בתחום הסייבר, שכוונו כלפי קציני מודיעין בכירים בארצות הברית.

איראן: עשרות אנשי משמרות המהפכה נהרגו ונוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בדרום-מזרח המדינה

מעל 40 אנשי משמרות המהפכה נהרגו וכ-20 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות שכוון נגד אוטובוס שהסיע את אנשי משמרות המהפכה במחוז באלוץ' הבדלני בדרום-מזרח איראן בסמוך לגבול עם פקיסטאן. * ממשמרות המהפכה נמסר כי הופעלה משאית עמוסת חומרי נפץ בדיוק כשהאוטובוס עבר בכביש המחבר בין הערים זהדאן וקדש * הארגון הסלפי ג'יש אל-אדל, המקושר לאל קאעדה, לקח אחריות על הפיגוע.

– מפקד בכיר במשמרות המהפכה באיראן, אמר כי תגובה מצדם לא תוגבל לגבולות איראן. במדינה קוראים לפקיסטן לחסל את ארגון הטרור הבדלני, ג'יש אל עדל, שפועל בשטחה ושלקח אחריות לפיגוע. * בסוכנות הידיעות פארס מדווחים כי ממשרד החוץ באיראן נמסר בתגובה לפיגוע כי "איראן תנקום במי שביצע את הפיגוע וגרם למותם של אנשי משמרות המהפכה הקדושים".

    ההפיכה בוונצואלה: טראמפ יישא ביום שני הקרוב נאום בנוגע לוונצואלה * נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לשאת נאום ביום שני במיאמי בנוגע למצב בוונצואלה ולתמיכה האמריקנית במנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו. כך נמסר מהבית הלבן.

    בריטניה: דיפלומטים לשעבר קראו למיי לדחות את הברקזיט * יותר מ-40 דיפלומטים בריטים לשעבר קראו לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי לדחות את הברקזיט. כך דיווח עיתון "הטיימס" הבריטי. ע"פ הדיווח, הדיפלומטים טענו כי דחייה של המהלך תאפשר הבהרה בנוגע ליחסים העתידיים בין הממלכה לאיחוד האירופי וכן משאל עם נוסף בנושא. (רויטרס)

    מקדוניה: לפחות 14 בני אדם נהרגו ויותר מ-30 נפצעו בהתהפכות אוטובוס * לפחות 14 בני אדם נהרגו וכ-30 נוספים נפצעו מתוכם מספר פצועים באורח אנוש, בהתדרדרות אוטובוס לתוך עמק בצפון מקדוניה. * התאונה הקטלנית התרחשה במרחק של כ-20 ק"מ מן הבירה סקופיה. * ראש

כלכלה

    דיווח: ארה"ב וסין החלו לקיים שיחות רשמיות בניסיון לפתור את משבר הסחר בין המדינות – כך פורסם בסוכנות הידיעות הסינית Xinhua. מהדיווח עולה כי השיחות מתנהלות בין סגן נשיא סין, ליו הי ושר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן