Skip to content

סגן שר הבריאות חשוד בעבירות מרמה וטוהר המידות

על פי החשד ליצמן פעל ליצירת חוות דעת פסיכיאטרית שקרית כדי למנוע הסגרתה לאוסטרליה של המורה החרדית החשודה בעבירות מין פדופילות קשות בתלמידותיה שבאוסטרליה. חוות דעת זו מנעה עד כה את הסגרתה. ליצמן: סמוך ובטוח בניקיון כפיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נחקר היום (חמישי) ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) שבלהב 433 בחשד לעבירות טוהר המידות. על פי החשד, ליצמן ניסה להשפיע על חוות דעת שתמנע את הסגרתה של מלכה לייפר, ישראלית החשודה בפדופיליה לאוסטרליה. במשטרה חושדים כי סגן השר "עשה שימוש בסמכויותיו שלא כחוק".

לייפר, מנהלת מוסד חרדי באוסטרליה שנמלטה לישראל,  נעצרה אחרי תקופה ארוכה והליך ההסגרה שלה נמצא בעיצומו. לאחר שנמלטה ארצה התגוררה בעמנואל שבשומרון ושם בקרב החרדים קיוותה להימלט מזרועות החוק. לייפר מואשמת באוסטרליה בשל חשד  של לא פחות מ-74 עבירות מין קשות בקטינות, בהן גם 11 מעשי אונס, בעת שהייתה מורה. בשנת 2013 הוגשה בקשה להסגרתה. חוות הדעת הפסיכיאטרית שבגינה חשוד סגן השר,  היא זו שעצרה את הליכי הסגרתה ועל פי הוראת בית המשפט הוחלט כי היא תעבור בדיקות פסיכיאטריות כדי לבחון שינויים. לייפר עצמה נעצרה בישראל לפני שנה והיא חשודה בשיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות.

מלכה לייפר בעת הדיונים להגרתה
מלכה לייפר בעת הדיונים להגרתה
מלכה לייפר בעת הדיונים להגרתה (צילומי מסך מסרטון)
מלכה לייפר בעת הדיונים להגרתה (צילומי מסך מסרטון)

במהלך החקירה עלה חשד כי ליצמן התערב ועשה שימוש בסמכותו על מנת להשיג לה חוות דעת רפואית שקרית כדי שיהיה ניתן למנוע את הסגרתה. לפני מספר חודשים החלה חקירה סמויה שלדברי המשטרה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז ירושלים ובאישורם של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. חוקרי להב 433 גבו עדויות מרופאים במסגרת חקירת החשדות נגד ליצמן. העדויות שנגבו על ידי המשטרה ביססו את החשדות נגדו.

מלשכתו נמסר כי ליצמן "מסר את גרסתו המלאה וענה לכל השאלות כנדרש" וכי הוא "סמוך ובטוח בניקיון כפיו וימשיך לסייע לכל פנייה שמגיע ללשכתו, בכפוף לחוק ולנוהל הקיים".

המשנה לראש העיר ירושלים, חברת המועצה פלר חסן נחום שמלווה הקורבנות של המקרה בגינו נחקר היום סגן השר ליצמן, קראה היום לסגן שר הבריאות לצאת לנבצרות באופן מידי. "המקרה בגינו נחקר על פי החשד נחקר ליצמן נמצא עדין בהליכים משפטיים. המחשבה שליצמן ימשיך לשמש בתפקידו בזמן שהגופים הכפופים לו הן בעלי עניין בהליך המשפטי המורכב היא מבחינת לתת לחתול לשמור על השמנת. אם כן – מוטב שייצא לחופשה מידית על מנת למנוע לזות שפתיים ופגיעה בטוהר ההליך המשפטי", אמרה נחום.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן