Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי 15 בפברואר 2019

  כותרות המהדורה  בשל דברי נתניהו, ראש ממשלת פולין שוקל לבטל הגעתו לוועידה בישראל לאחר שרה"מ אמר כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים" ועורר תרעומת בפולין – שוקל מתיאוש מורייבצקי שלא להגיע לפסגת מדינות  (חדשות) סקר כאן חדשות: אחרי הפריימריז – העבודה מזנק למספר מנדטים דו ספרתי (פוליטי)     הפריימריז הראשונים במרצ: 83% אחוזי הצבעה; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

 בשל דברי נתניהו, ראש ממשלת פולין שוקל לבטל הגעתו לוועידה בישראל
לאחר שרה"מ אמר כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים" ועורר תרעומת בפולין – שוקל מתיאוש מורייבצקי שלא להגיע לפסגת מדינות  (חדשות)

סקר כאן חדשות: אחרי הפריימריז – העבודה מזנק למספר מנדטים דו ספרתי (פוליטי)

    הפריימריז הראשונים במרצ: 83% אחוזי הצבעה; גילאון במקום הראשון; מוסי רז במקום החמישי (פוליטי)

    ח"כ ילין נדחק לשולי מפלגת יש עתיד והודיע על פרישה – "לפיד לא חשב לרגע על תושבי עוטף עזה" (פוליטי)

    קושנר: יוזמת השלום האמריקנית תוצג אחרי הבחירות בישראל – גם הישראלים יצטרכו להתפשר (מדיני)

    שרים ערבים בישיבה סגורה: "האיום האיראני חשוב מהנושא הפלסטיני" (מדיני)

    נתניהו חשף כי בשנה האחרונה ביקר בחשאי במספר מדינות ערב שאין להן קשרים עם ישראל (מדיני)

    "הרשימה השחורה נגד ההתנחלויות, צעדות השיבה והגולן הסורי: בעוד חודש בליץ דיפלומטי במועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל (מדיני)

    עליית מדרגה בסכסוך בין הודו ופקיסטן: לפחות 44 שוטרים הודים נהרגו בפיגוע קטלני בקשמיר (חוץ)

    סגן נשיא ארה"ב: "הגיע הזמן שמדינות אירופה יעמדו איתנו נגד המשטר בטהראן" – "העמידה של איראן בהסכם איננה הבעיה – ההסכם הוא הבעיה" (חוץ)

    במטרה למנוע השבתה שנייה של הממשל: טראמפ יחתום על הסכם הפשרה, אך במקביל יכריז על מצב חירום (חוץ)

    אחד מבכירי שירות המודיעין של בלגיה חשוד בריגול עבור רוסיה (חוץ)

    תקלה במטוס ראש הממשלה בוורשה: נתניהו נאלץ לדחות את חזרתו ארצה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: גשמים מקומיים ירדו בעיקר בצפון הארץ, וייתכנו סופות רעמים יחידות. שלג ירד בחרמון, ובבוקר גם בצפון הרמה. ינשבו רוחות ערות. הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל בעונה. בדרום הארץ ישרור אובך, וייתכן גם במרכז.

    ליל שבת: גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים יחידות בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. בחרמון ירד שלג. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש קל משיטפונות. קר מהרגיל בעונה.

    יום שבת: גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים יחידות בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. בחרמון ירד שלג. בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש קל משיטפונות. קר מהרגיל בעונה.

    ראשון: גשמים מקומיים ברובם קלים, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עליה קלה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה.

    שני: גשמים מקומיים, ברובם קלים, מצפון הארץ ועד הנגב. קר מהרגיל בעונה.

חדשות

בשל דברי נתניהו: ראש ממשלת פולין שוקל לבטל את הגעתו לוועידה בישראל

לאחר שרה"מ אמר כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים" ועורר תרעומת בפולין – שוקל מתיאוש מורייבצקי שלא להגיע לפסגת מדינות וישגראד שאמורה להתקיים בשבוע הבא בישראל. הנשיא דודה: "אם נתניהו אמר את הדברים – אין לקיים את הוועידה". שגרירת ישראל בפולין שיגרה מכתב בנושא – ובפולין השיבו: "קיבלנו הבהרות מישראל" (ידיעות)

במהלך הלילה, בהפגנת חרדים קיצוניים בכיכר השבת בירושלים, עצרה המשטרה 7 חשודים שהפרו את הסדר. 4 מהם יובאו במהלך היום בפני שופט לדיון בהארכת מעצרם.

חקירת משטרת ישראל בעקבות פציעתה הקשה של נערה אתמול בשטח בית הספר. כאמור בהודעת המשטרה אמש, חוקרים ואנשי המז"פ של המשטרה פתחו בחקירה שבמהלכה מיד עוכבו ונעצרו מעל 10 חשודים. החשד – וענת ההורים שמוטט הברזל הושלך בזדון. הבוקר, יובאו בפני בית המשפט 2 מהחשודים בשנות ה 20 לחייהם, לדיון בדבר הארכת מעצרם

לפני זמן קצר התקבל במשטרת ישראל דיווח על גבר כשהוא דקור ברח' בן צבי בנתניה. הדקור פונה לקבלת טיפול רפואי לביה"ח לניאדו כשמצבו מוגדר עפ"י גורמי רפואה קשה. נסיבות האירוע נבדקות.

תקלה במטוס ראש הממשלה בוורשה: נתניהו נאלץ לדחות את חזרתו ארצה

בעקבות נזק שנגרם לגלגל הקדמי, נגרמה לאחר שהרכב הגורר את המטוס על המסלול פגע בגלגל הקדמי, והוציא אותו מכלל פעולה, הודיעו טכנאי אל-על כי כלי הטיס מושבת ולא יוכל להמריא מפולין כמתוכנן. בעקבות כך טיסתו של ראש הממשלה, שהייתה אמורה להמריא הלילה (שישי) מוורשה לישראל, נדחתה. נתניהו ומלוויו שבו לבית המלון, ועתידים להמריא ארצה בתשע וחצי בבוקר, עם הגעת מטוס חלופי שהוזנק מישראל. * נתניהו שהה בפולין לצורך השתתפות בוועידת וורשה לקידום שלום וביטחון במזרח התיכון.

השביתה בבתי החולים של הדסה הסתיימה; המתמחים ייקלטו לעבודה בבית החולים

ההסתדרות הרפואיות הודיעה אמש (חמישי) כי השביתה בבתי החולים של הדסה בירושלים הגיעה לסיומה. זאת לאחר שהמחלוקת בין הרופאים לבין הנהלת המוסד סביב קליטת מתמחים לעבודה הגיעה לסיומה. על פי ההסדר המתמחים ייקלטו לעבודה בחודש הבא. (כאן)

מתקפת סייבר השביתה את ארקיע

חברת התעופה ארקיע סבלה אתמול בשעות הבוקר והצהריים מניסיון תקפת סייבר, בעקבותיו כל המערכות של החברה הושבתו באופן מיידי כחלק ממערכת ההגנה של החברה. בעקבות המתקפה, סבלה החברה מעיכובים ארוכים בחלק גדול מטיסותיה שאמורות היו לצאת בשעות הבוקר והצהריים. * בתגובה לניסיון התקיפה, הורו בארקיע למערכות ההגנה להשבית לחלוטין את כל מערכות החברה, ולמשך שעות ארוכות עברו לפעול בצורה ידנית. הנוסעים עברו בורדינג בצורה ידנית ובעקבות כך, כאמור, נגרמו עיכובים ארוכים שנמשכו זמן רב. בארקיע הצליחו להתמודד עם ניסיון התקיפה ובהמשך שבו המערכות לפעילות. (ישראל היום)
המשטרה התקשרה עם החברה של גנץ בעלות של מיליונים ובלי מכרז"הממד החמישי" הציעה מערכת בינה מלאכותית לצורכי מודיעין בעלות של ארבעה מיליון שקלים. לדברי מנכ"ל החברה, אלשיך הגדיר את הפלטפורמה שהתקינה החברה כ"גיים צ'יינג'ר" (הארץ)

    איש צד"ל המחזיק באזרחות ישראלית חצה את הגבול מלבנון לישראל * אזרח שחצה את גדר הגבול מלבנון לישראל וחדר למושב שתולה מכיוון הכפר עייטא א-שעב, נלכד על ידי כיתת הכוננות של היישוב. מאוחר יותר התגלה כי מדובר באזרח ישראלי, בעל רקע בצד"ל, שברח לפני כשנה מישראל וכעת החליט האיש לשוב לישראל.

פוליטי

סקר כאן חדשות: אחרי הפריימריז – העבודה מזנק למספר מנדטים דו ספרתי

סקר שבוצע בליל אתמול על ידי חברת Direct Polls, אחרי הפריימריז בעבודה, לפני הפריימריז במרץ, ולפני האיחוד בימין בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי ופורסם אתמול בבוקר ב'כאן חדשות' מעלה כי אילו הבחירות היו נערכות אתמול, מפלגת העבודה הייתה מתחזקת וניצבת עם 11 מנדטים. ואילו הבית היהודי והאיחוד הלאומי לא עוברות את אחוז החסימה

– ע"פ הסקר: הליכוד במקום הראשון עם 30 מנדטים (לעומת 30 מנדטים כיום); חוסן לישראל (גנץ) – 20; העבודה – 11 (18); יש עתיד – 11 (11); הימין החדש (צל"ש) – 10; יהדות התורה – 7 (6); הרשימה המשותפת (ללא תע"ל) – 6 (13); ישראל ביתנו – 6 (5); תע"ל בראשות אחמד טיבי – 6; ש"ס – 5 (7); כולנו – 4 (10); מרץ – 4 (5)

– הסקר גם בחן תרחיש של חיבורים בין גנץ ללפיד, ובין המפלגות בציונות הדתית – הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית ומפלגת יחד. במקרה של חיבורים אלה, הליכוד תתחזק ל-34 מנדטים והרשימה של חוסן לישראל ויש עתיד תקבל 29 מנדטים. כולנו לא תעבור את אחוז החסימה, הימין החדש תקבל שמונה מנדטים ואילו העבודה תקבל 10 מנדטים. האיחוד בציונות הדתית יניב שבעה מנדטים. ליברמן יקבל חמישה מנדטים.

הפריימריז הראשונים במרצ: 83% אחוזי הצבעה; גילאון במקום הראשון; מוסי רז במקום החמישי

לאחר שעד היום ועידת המפלגה, המונה כאלף חברים, הייתה בוחרת את רשימת מרץ לכנסת. אתמול (חמישי) התקיימו לראשונה פריימריז במפלגה, ולמרות שהקלפיות נפתחו רק בשעה 14:00 נרשמו 83% הצבעה. * ההצבעה נפתחה בשעה 14:00 ונסגרה בשעה 22:00. כיוון שמדובר בהצבעה אלקטרונית, התוצאות התקבלו כבר בשעה 23:00 לערך. * במקום הראשון בפריימריז והשני ברשימה לאחר זנדברג, ניצח ח"כ גילאון, ואחריו הח"כים רוזין ופריג'. למקום השלישי והרביעי בפריימריז הגיעו מועמדים חדשים. ח"כ מוסי רז הגיע רק למקום החמישי (השישי ברשימה). כאשר על פי הסקרים האחרונים נראה כי המפלגה זוכה ל-5-4 מנדטים.

ח"כ ילין נדחק לשולי מפלגת יש עתיד והודיע על פרישה – "לפיד לא חשב לרגע על תושבי עוטף עזה"

חבר הכנסת חיים ילין מיש עתיד הודיע אתמול (חמישי) כי החליט לסיים את תפקידו במפלגת "יש עתיד" ולא יתמודד ברשימת המפלגה לכנסת הקרובה. וזאת לאחר לפיד הודיע לו בימים האחרונים שהוא לא צפוי להיכלל ב-15 הראשונים שירכיבו את הרשימה. * למרות שבאופן רשמי לא התייחס ילין ללפיד, בשיחות סגורות חשף את הסיבה האמיתית לעזיבתו: "הוא בעט אותי החוצה. הוא הביא הרבה אנשים והבטיח להם הבטחות. לפיד לא חשב לרגע על תושבי עוטף עזה שאני מייצג אותם בכנסת. כל מה שמעניין אותו זה להציג רשימה נוצצת של אנשים חדשים שיתחרו בגנץ. גנץ בלבל אותו".

דיווח: היועץ המשפטי שוקל על כתב אישום נגד רה"מ בתיק 2000 בגין ניסיון לקבלת שוחד

אחרי התלבטות של היועמ"ש ובכירי הפרקליטות בשאלה אם לגנוז את תיק 2000 שבמרכזו שיחות נתניהו-מוזס, 'החדשות12' מדווח כי היועמ"ש שתחילה הסתייג מהתיק נוטה לאמץ את עמדת הפרקליטות שקובעת כי יש להאשים את ראש הממשלה בניסיון קבלת שוחד.

ביום ראשון: נתניהו ימנה שר חוץ

המדינה הודיעה אתמול (חמישי) לבג"ץ כי ראש הממשלה יביא ביום הראשון הקרוב לאישור הממשלה את מינויו של שר חוץ שיכהן במקומו. * בסביבתו של נתניהו אמרו כי הוא טרם החליט מי יאייש את התפקיד הבכיר, אולם ההערכות הן כי המועמדים המובילים הם שר התחבורה ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושר התשתיות יובל שטייניץ. * המינוי מגיע בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בנושא ריבוי התיקים בהם מחזיק נתניהו. הכוללים את תיק הביטחון, תיק החוץ, תיק הבריאות ותיק העלייה והקליטה

    הסתיימה הספירה החוזרת של המחוזות בליכוד: לא נרשמו שינויים ברשימת הנציגים * הספירה החוזרת של הקולות של ההצבעות של חברי המרכז של הליכוד, לבחירת נציגי המחוזות הסתיימה הלילה (חמישי) כאשר לא נרשמו שינויים בדמויות. כל המתמודדים שניצחו בסיבוב הראשון שנערך בשבוע שעבר, ניצחו גם הפעם * ברשימה הארצית, שם הסתיימה ספירת הקולות כבר בליל אתמול. סער, נשאר במקום הרביעי, כאשר הפער בינו לבין המקום השלישי עומד על 7 קולות בלבד – בתחילה נראה היה שגדעון סער גובר על ארדן בפער של כ-40 קולות, אך אחרי בדיקת ערעורים נוספת התברר כי ארדן שומר על ההובלה בפער של שבעה קולות בלבד. השר לוין עלה למקום ה-6 והשר גלנט ירד למקום ה-7, השר חיים כץ התקדם מהמקום ה-15 ל-12, כשהשר צחי הנגבי ירד למקום ה-13.

    איחוד בימין: הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד בבחירות * אחרי משא ומתן ארוך, הגיעו אמש (חמישי) מנהיגי האיחוד הלאומי והבית היהודי להסכם על ריצה משותפת בבחירות. על פי הסיכום הרכבת הרשימה תתבצע בצורת "ריץ' רץ'", כשהבית היהודי מאייש את המקומות האי-זוגיים והאיחוד הלאומי את המקומות הזוגיים. * בנוסף, האיחוד הלאומי יבחר ראשון את המשרד הממשלתי מבין התיקים שיוצעו לרשימה, ובמידה ויוצע לה רק תפקיד שר אחד, תתבצע רוטציה בין פרץ לסמוטריץ'. * עוד הוסכם כי כל ההחלטות יתקבלו בהסכמה בין שני הצדדים, וחלוקת התפקידים תהיה שוויונית.

    'חוסן לישראל' במגעים לצרף את ניסנקורן וברקוביץ * יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נמצא במגעים מתקדמים על מנת לחבור למפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר – בני גנץ. המגעים מתקיימים כבר מספר ימים, ובימים האחרונים ישנה התקדמות – אם כי עוד לא התקבלה החלטה סופית. כך נחשף אתמול בבוקר ב'החדשות 12'. * בעבר דווח שניסנקורן ניהל מגעים גם עם שר האוצר כחלון בנוגע לחבירה אפשרית למפלגת כולנו שבהובלתו. * ע"פ הדיווח ב'ישראל היום' במפלגה מקיימים מו"מ גם עם עופר ברקוביץ', שהתמודד בבחירות האחרונה לראשות עיריית ירושלים. * אתמול אחה"צ הודיעה מפלגת חוסן לישראל על שמות נוספים שיתווספו לרשימת המפלגה אולם טרם הודיעה על מיקומם, וביום שלישי הבא צפוי גנץ להציג את רשימתו במסגרת אירוע חגיגי בגני התערוכה.

    אורן חזן החליט באופן סופי להקים מפלגה חדשה * חבר הכנסת אורן חזן החליט באופן סופי כי הוא מקים מפלגה חדשה לבדו, זאת לאחר שערך סקר שבו קיבל לטענתו חמישה מנדטים. כך דווח אמש ב'החדשות 12'. חזן שסיים במקום ה-27 בפריימריז בליכוד, ניהל מגעים עם מספר מפלגות, אך בסוף החליט להקים מפלגה חדשה.

מדיני

קושנר: יוזמת השלום האמריקנית תוצג אחרי הבחירות בישראל – גם הישראלים יצטרכו להתפשר

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (חמישי) למשתתפי הוועידה הבינלאומית בוורשה כי יוזמת השלום האמריקנית תוצג אחרי הבחירות בישראל. קושנר אמר כי שני הצדדים יאלצו לעשות פשרות וכי התוכנית שונה מיוזמת השלום הסעודית מ-2002. לדבריו, "יוזמת השלום הערבית הייתה מעולה אבל היא לא הביאה שלום בסופו של דבר. אני מעודד כל אחד לשמור על ראש פתוח בחודשים הקרובים".

– רה"מ נתניהו אמר כי "אני מצפה לקבל את התוכנית. אקרא אותה לאחר שתוצג" * השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי הוא "שמח שנתניהו אמר שלא ישפוט את התוכנית עד שלא יראה אותה, ומקווה שכולם יעשו זאת – גם הפלסטינים".

שרים ערבים בישיבה סגורה: "האיום האיראני חשוב מהנושא הפלסטיני"

לשכת ראש הממשלה הדליפה אמש (חמישי) תיעוד מתוך דיון סגור בוועידה בוורשה, בה נשמע שר החוץ של בחריין, השייח חאלד בן אחמד אל-חליפה, אומר כי "התרגלנו להתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כסכסוך הכי חשוב, אבל אז ראינו שיש אתגר גדול יותר ורעיל יותר, הכי רעיל בהיסטוריה המודרנית שלנו – איראן. כשמדברים על איראן, צריך להיזהר". * בתיעוד מופיע גם נציג איחוד האמירויות, שר החוץ עבדאללה בן זייד, שהתייחס למאבק של ישראל בהתבססות האיראנית בסוריה וטען כי "לכל אומה עומדת הזכות להגנה עצמית".

– לקראת המראתו ארצה חזרה מוועידת ורשה למזרח התיכון, סיכם ראש הממשלה נתניהו את המפגשים והשיחות עם נציגי מדינות ערב בנושא האיום האירני ואמר כי מתגבשת חזית חשובה במאבק נגד טהרן. "נציגים ערבים דיברו חזק ובוטה נגד אירן, אמרו זאת הכי בוטה שאפשר", לדבריו, "הם מבינים שבעתיד עם גרעין אירני זה יהיה יותר קשה ולכן צריך לפעול עכשיו. נשבר פה טאבו באופן שבו המדינות מדברות איתנו. הנושא הפלסטיני הוא שני או שלישי לעניין האירני; אני לא רוצה להגיד 'מזרח תיכון חדש' – אבל אנחנו מתקדמים".

נתניהו חשף כי בשנה האחרונה ביקר בחשאי במספר מדינות ערב שאין להן קשרים עם ישראל

אמש (חמישי) חשף רה"מ כי במהלך השנה האחרונה ביקר בחשאי במספר מדינות ערב שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל. נתניהו לא נקט במספר המדינות המדויק בהן ביקר בשנה החולפת וגם לא ציין את שמן של מדינות אלו. יחד עם זאת, הוא הבטיח כי כבר בתקופה הקרובה יהיו התפתחויות והתקדמויות משמעותיות בנושא ואלו יהיו גלויות לכל. * בהמשך דבריו, סיפר נתניהו על שיתופי פעולה בין ישראל למדינות אירופאיות נוספות שסייעו לסכל ארבעה ניסיונות פיגוע אירניים על אדמת אירופה בשנה האחרונה. (החדשות12)

שר החוץ האמריקני: "לא נשיג שלום במזה"ת בלי להתעמת עם איראן"; תת שר החוץ הסעודי: "חייבים להבהיר לאירנים שהם חייבים להתנהג כמדינה נורמלית"

מזכיר המדינה האמריקני נאם היום (חמישי) במסגרת ועידת ורשה, שהתכנסה בפולין על מנת להתמודד עם האיום האיראני וקרא לפעולה נגד המשטר בטהרן. פומפאו אמר במהלך סיכום הועידה: "בלי להתעמת אם איראן, לא נוכל להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון. היא משפיעה על תימן, חמאס, חזבאללה ועיראק, ולכן אי אפשר להגיע לשלום בלי להתמודד עם איראן".

– בישיבה סגורה שהתקיימה בוועידה בוורשה אמר תת שר החוץ הסעודי תקף גם הוא את התנהלות אירן במזרח התיכון ואף ציין את כל הזירות בהן משמרות המהפכה פועלים. "אירן משחקת תפקיד הרסני בכל אזור. תסתכלו על הפלסטינים: מי תומך בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי שפוגעים ברשות הפלסטינית? אירן. מי עושה בלאגן בסוריה? אירן. מי מנסה להבריח נשק כימי לכווית ובחריין? אירן. מי מעביר נשק לארגוני טרור? אירן. מי בונה מפעלי נשק בסודן? אירן. מי מנסה לעשות בלאגן באפריקה, אינדונזיה, תאילנד? אירן" – "אם רוצים שלום ויציבות במזרח התיכון, חייבים להבהיר לאירנים שהם חייבים להתנהג כמדינה נורמלית".

"הרשימה השחורה נגד ההתנחלויות, צעדות השיבה והגולן הסורי: בעוד חודש בליץ דיפלומטי במועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל

במהלך חודש מרץ הקרוב צפויים לעלות לדיון לא פחות מ-7 החלטות אנטי ישראליות. בין ההחלטות מספר דוחות על אירועי הגדר בעזה, פעילות גופים ישראלים בשטחים והפרות זכויות אדם: הרשימה השחורה של העסקים שפועלים מעבר לקו הירוק; הפרות זכויות אדם של ישראל ב"גולן הסורי הכבוש"; דוח ועדת החקירה לאירועי הגדר בגדה; דוח השליח המיוחד לשטחים הפלסטיניים; דוח ההתנחלויות ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל מזרח ירושלים והגולן הסורי הכבוש"; דוח על "אחריות וצדק בהפרות החוק הבינלאומי בשטחים הפלסטיניים הכבושים"; דוח עוקב לדוח גולדסטון מ-2009 * ישראל מחרימה את הוועדה הזאת כידוע ומסרבת לשתף עמה פעולה. (החדשות)

ישראל בלמה יוזמה של הפלשתינים לפיה תשלח מועצת הביטחון שגרירים שיסיירו בשטחי הרשות

ישראל בלמה יוזמה של הרשות הפלשתינית לביקור של משלחת מטעם מועצת הביטחון בשטחי הרשות. שגריר ישראל באו"ם, אמר לשגריר גינאה המשוונית באו"ם, המכהן כנשיא מועצת הביטחון הנוכחי. כי ישראל תשמח לארח ביקורים פרטניים של שגרירים באו"ם, אך לא במסגרת יוזמה פלשתינית שנועדה למטרת תעמולה שקרית נגד מדינת ישראל. * היוזמה הפלשתינית תפסה תאוצה לאחר החלטת ראש הממשלה שלא לחדש את המנדט של כוח המשקיפים TIPH בחברון. המשלחת הפלשתינית ניסתה לשכנע בתגובה חברות במועצת הביטחון בצורך הדחוף בביקור בשטחי הרשות. (ישראל היום)

חוץ

עליית מדרגה בסכסוך בין הודו ופקיסטן: לפחות 44 שוטרים הודים נהרגו בפיגוע קטלני בקשמיר

ההתקפה הקטלנית ביותר כנגד כוחות הביטחון מזה עשרות שנים באזור: לפחות 44 שוטרים הודים נהרגו אתמול (חמישי) בפיגוע קטלני בחלק ההודי של קשמיר, לאחר שמכונית תופת עמוסה בחומרי נפץ דהרה לעבר אוטובוס שנשא כוחות מהמשטרה הפרה-צבאית בדרך לסרינגר, בירת החלק ההודי של המחוז. * הארגון האסלאמסטי ג'יש א-מוחמד, שבסיסו בפקיסטן השכנה, קיבל אחריות על הפיגוע. משרד החוץ בניו דלהי קרא לפקיסטן לפעול נגד ארגוני הטרור הפועלים בשטחה, אך אסלאמאבד דחתה את הטענות שלפיהן היא קשורה למתקפה.

סגן נשיא ארה"ב: "הגיע הזמן שמדינות אירופה יעמדו איתנו נגד המשטר בטהראן" – "העמידה של איראן בהסכם איננה הבעיה – ההסכם הוא הבעיה"

בנאום שנשא בוועידת ורשה, האשים סגן נשיא ארה"ב מייק פנס את גרמניה, צרפת ובריטניה בבניית מנגנון שיעקוף את העיצומים האמריקניים "הם קוראים לזה בשם אחר, אנחנו קוראים לזה – ניסיון לשבור את הסנקציות האמריקניות". – "זה לא חכם. זה יחזק את איראן, יחליש את האיחוד האירופי ורק יעצים את המרחק בין ארצות הברית לבין אירופה", אמר. "הגיע הזמן שאירופה תפרוש מהסכם הגרעין". * פנס הוסיף, כי "חלק אומרים שאיראן ממלאת אחר תנאי הסכם הגרעין, אבל העמידה שלהם בהסכם איננה הבעיה – ההסכם הוא הבעיה. הגיע הזמן שמדינות אירופה יעמדו איתנו ועם העם האיראני נגד המשטר בטהראן".

במטרה למנוע השבתה שנייה של הממשל: טראמפ יחתום על הסכם הפשרה, אך במקביל יכריז על מצב חירום

הנשיא טראמפ צפוי לחתום היום על הסכם הפשרה שהושג בקונגרס בדבר התקציב לבניית החומה בגבול מקסיקו, זאת על מנת להימנע ממצב של השבתה נוספת בוושינגטון. אך במקביל גם יכריז על מצב חירום לאומי בגבול – בכדי לקבל את התקציב המלא שהוא דורש לבניית החומה בגבול מקסיקו. הצעת הפשרה עברה בסנאט ברוב של 83 חברים מול 18 מתנגדים, ובהשם אושרה בבית הנבחרים, שם יש כזכור רוב לדמוקרטים. ועכשיו היא אמורה לעבור לחתימת הנשיא * מוקדם יותר אמר מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט כי בכוונת הנשיא להשתמש בכספים המיועדים לביטחון המדינה ולצבא על מנת לממן את בניית החומה. * במסגרת הסכם הפשרה שאליו הגיעו הרפובליקנים והדמוקרטים, הוחלט כי התקציב יעמוד על 1.37 מיליארד דולרים – סכום נמוך בהרבה מ-5.7 מיליארד הדולרים שביקש הנשיא. ובמקביל הסכם הפשרה גם מקצה יותר מ-300 מיליארד דולר לטובת מימון המחלקה לביטחון המולדת ומגוון של סוכנויות פדרליות נוספות.

אחרי שסגן התובע הכללי הכחיש, ראש ה-FBI לשעבר מאשר: "שקלנו להקליט טראמפ בכדי לקדם את הדחתו לפני שידיח אותנו"

ראש ה-FBI בפועל לשעבר אנדרו מקייב אמר כי הוא פתח בחקירה נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחשד לשיבוש חקירה ולקשרים אפשריים עם רוסיה זמן קצר אחרי פיטוריו של ראש ה-FBI ג'יימס קומי לפני שנתיים. * בראיון שיפורסם ביום ראשון הקרוב, אמר מקייב כי התקיימו פגישות במשרד המשפטים כדי לדון באפשרות של הדחת טראמפ תחת התיקון ה-25 לחוקה, שקובע כיצד הממשל יכול להכריע אם הנשיא אינו כשיר עוד לעשות את עבודתו. הוא גם אישר דיווח שפורסם בניו יורק טיימס ולפיו סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין שקל ללבוש מכשיר ציתות בעת פגישותיו עם טראמפ. רוזנשטיין הכחיש זאת בשעתו ודוברת מטעם משרד המשפטים אמרה היום כי הדברים של מקייב אינם מדויקים ולא נכונים מבחינה עובדתית.

אחד מבכירי שירות המודיעין של בלגיה חשוד בריגול עבור רוסיה

אחד מבכירי המודיעין הבלגי קלמנט ואן-דן בור נשלח למעצר בית בחשד כי ריגל עבור רוסיה. ואן-דן בור מחזיק בתפקיד רגיש ביותר בשירות המודיעין הבלגי (ADIV), הוא ראש מחלקת הריגול נגדי ומשרת למעלה מ-40 שנה במערכת הביטחון במדינה (כאן)

נשיא ונצואלה, מדורו: "הזמנתי את השליח האמריקני לנושא ונצואלה, לבקר במדינה"

בריאיון לסוכנות הידיעות AP אמר נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כי הוא, הזמין את אליוט אברמס, השליח האמריקני לנושא ונצואלה, לבקר במדינה. עוד חשף מדורו כי גורמים בכירים במדינה הדרום אמריקנית ערכו בניו יורק שיחות סודיות עם גורמים בממשל ארה"ב.

נשיא ונצואלה, מדורו: "גוואידו הוא סוכן של ארה"ב והציונים"

בראיון לרשת החדשות "אל מיאדין", אמר נשיא ונצואלה ניקולס מדורו כי הנשיא הזמני של המדינה, חואן גוואידו, כי הוא סוכן של ארצות הברית וישראל. "האיש הזה, שהכריז על עצמו כנשיא ונצואלה, סביבו יש אנשים שהם סוכני CIA ואין ספק שהוא ישרת את האינטרסים של ארצות הברית והציונים". (ישראל היום)

בעולם

חבר פרלמנט סלובני התפטר לאחר שגנב סנדוויץ'

חבר פרלמנט מטעם מפלגת השלטון בסלובניה, התפטר מתפקידו לאחר שגנב סנדוויץ' מסופרמרקט בעיר לובליאנה. זאת, לאחר שטען כי זכה להתעלמות מצד צוות החנות. לדבריו, הוא המתין שלוש דקות ליד הקופה, אך שלושה חברי צוות בחנות לא הבחינו בו משום ששוחחו ביניהם. מה שהביא אותו לבחון את תשומת לבם. הגניבה לא עוררה תשומת לב בתחילה, אבל קרז'צ'יץ', חבר מפלגת השלטון בסלובניה, התעקש כי חזר לחנות כדי לשלם והתנצל על התקרית ועל "הניסוי החברתי". עמיתיו צחקו בתחילה מהסיפור, אבל יו"ר הסיעה שלו, גינה את המעשה ואמר כי הוא "בלתי מתקבל על הדעת". (ynet)

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן