Skip to content

נעצרה חולייה שעקצה עסקים במיליוני שקלים

העוקץ נעשה מתוך כתלי הכלא. צלצל לבעלי עסק, הזדהה כבעליו וביקש להעביר לו סחורה או את הפדיון היומי באמצעות שליח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל, מחלק ההונאה מחוז תל אביב, עצרה בשבוע שעבר 4 חברי חולייה החשודים ש"עקצו" מיליוני קלים וסחורות מבעלי עסקים ברחבי המדינה, כך הותר היום (שני) לפרסום.
ע"פ החשד אחד מחברי החוליה (38), שמרצה בימים אלו עונש מאסר ארוך, נהג להתקשר לבעלי העסקים מתוך הכלא ולהזדהות כמנכ״ל או כבעל משרה בכירה אחרת בבית העסק. בתוך כך, התבקשו העובדים לשים את הפידיון היומי של בית העסק בצד ולהעבירו לנהג מונית שיגיע. בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית שלקח את הפדיון היומי והעביר את הכספים  לחברי החוליה.
ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה החלה לאחר דיווחים , שהתקבלו מבעלי עסקים בגין גניבת כספי  הפדיון היומי מבתי העסק שלהם, בסך כולל  של כ 2 מיליוני  שקלים.

חוקרי יחידות ההונאה של משטרת מחוז ת"א  ושל היחידה המרכזית במחוז ירושלים החלו בחקירה סמויה, במהלכה עלה חשד למעורבותם של כמה חשודים ובכללם, החשוד שמרצה כעת עונש מאסר ממושך ולכאורה ביצע את זמנו מתוך כותלי בית הכלא.
כך, לטענת המשטרה, נהג החשוד הנ״ל להתקשר לבתי עסק שונים ולהזדהות כמנכ״ל או כבעל משרה בכירה אחרת בבית העסק. בתוך כך, התבקשו העובדים לשים את הפידיון היומי של בית העסק בצד ולהעבירו לנהג מונית שיגיע. לכל אחד מחברי החוליה היה תפקיד מוגדר וכתוצאה מפעילותם, הצליחו חבריה לקבל לידיהם כ- 2 מיליוני שקלים. במהלך חיפוש שנערך בבתי החשודים מצאה המשטרה ראיות הקושרות את חברי החוליה לתרגילי העוקץ והגניבה.
לכל אחד מחברי החוליה היה תפקיד מוגדר וכתוצאה מפעילותם, הצליחו חבריה לקבל לידיהם כ- 2 מיליוני שקלים.

עיבוד אילוסטרציה: מגפון ניוז
עיבוד אילוסטרציה: מגפון ניוז

עוד עלה מהחקירה שנוהלה כאמור בשיתוף פעולה בין שתי יחידות ההונאה המשטרתיות (ת״א, ירושלים) ושירות בתי הסוהר, כי החשוד שמרצה עונש מאסר עשה שימוש באפליקציה המאפשרת להזין שם וטלפון שיוצג למקבל השיחה. באופן זה, החשוד יכול היה לגרום בעורמה לקורבנותיו להאמין לזהותו הבדויה ולפעול להעביר לו וליתר חברי האת הפדיון היומי.
עם מעבר החקירה הסמויה לשלב הגלוי, עצרו בלשי משטרת ישראל בשיתוף שב״ס את החשודים והם הובאו לדיון בבימש השלום ת״א לשם הארכת מעצרם.

המשטרה קוראת לציבור להיות ערניים ולנקוט באמצעי בטיחות וזהירות בטרם העברת כספים. עבירות עוקץ וגניבה דוגמת אלו יכולות להתרחש בכל מקום בו מוחזקים כספים ובכל חשד לעבירה יש להעביר דיווח מידי למשטרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן