Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום שלישי 19 בפברואר 2019

כותרות המהדורה     המתיחות בגבול הרצועה נמשכת: מטעני חבלה הושלכו לעבר אנשי צבא; 5 פלסטינים נפצעו (בטחוני)     מכה לנתניהו: ועידת וישגראד שאמורה היתה להיפתח היום בישראל בוטלה (מדיני)     ההפיכה בוונצואלה: טראמפ דרש מהצבא לתמוך במנהיג האופוזיציה ולאפשר לציוד ההומניטרי להיכנס למדינה – "אנחנו מחפשים לפעול בדרכי שלום, אבל כל האופציות פתוחות" (חוץ)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    המתיחות בגבול הרצועה נמשכת: מטעני חבלה הושלכו לעבר אנשי צבא; 5 פלסטינים נפצעו (בטחוני)

    מכה לנתניהו: ועידת וישגראד שאמורה היתה להיפתח היום בישראל בוטלה (מדיני)

    ההפיכה בוונצואלה: טראמפ דרש מהצבא לתמוך במנהיג האופוזיציה ולאפשר לציוד ההומניטרי להיכנס למדינה – "אנחנו מחפשים לפעול בדרכי שלום, אבל כל האופציות פתוחות" (חוץ)

    היועץ לביטחון לאומי האמריקני: בכירים רבים בצבא ונצואלה מנהלים מו"מ עם האופוזיציה (חוץ)

    בכדי שלא לבזבז קולות לגוש השמאל: מפלגת 'התנועה' הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות – "היו שלום, עשו שלום" (פוליטי)

    לאחר נתק של כחודש וחצי: מגעים בין המפלגות הערביות בניסיון להגיע להסכמה במסגרת הרשימה המשותפת (פוליטי)

    לפיד: "התחייבנו לגיוס חרדים, וללימודי ליבה במגזר החרדי, ממתינים לקבל תשובות ברורות מגנץ על ההתחייבויות האלה" (פוליטי)

    היום, 12:00 בצהריים, למשך 36 שעות בלבד: מגבית "יִזְכּוֹר אַהַבָתוֹ" לקיום עשרות מוסדותיו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי שמואל אויערבאך זיע"א; היעד: 15 מליון שקל (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. תחול עליה בטמפרטורות אך הן תוספנה להיות נמוכות מעט מהרגיל לעונה. ייתכנו טפטופים עד גשמים קלים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הלילה: מעונן חלקית. ייתכנו גשמים קלים בעיקר לאורך מישור החוף.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. צפוי גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

    חמישי: מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ייתכן גשם מקומי, ברובו קל, בצפון הארץ ובמרכזה.

    שישי: מעונן חלקית ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ייתכן גשם מקומי, ברובו קל, בצפון הארץ ובמרכזה.

חדשות

מהומה זעם וכאב בבית המשפט המחוזי:

 בני משפחתה של תהילה נגר שהומתה על ידי ראאד רושרוש ב שנת 2016, התפרצו בזעם ובכאב כלפי בית המשפט ופרקליטות מחוז צפון לאחר שבית המשפט קיבל את עסקת הטיעון והרשיע את רושרוש בהריגה בלבד ולא ברצח.

נטלי, אחותה של תהילה, ביקשה בקול חנוק מדמעות: "אל תקבלו את העסקה, אני מתחננת. כל יום נרצחות נשים, אתם יודעים שהוא הרוצח. אמא שלו שיתפה איתו פעולה, היא כיבסה את הבגדים שלו, מגואלים בדם של אחותי".

מפרקליטות צפון נמסר כי "בית המשפט בנצרת קיבל את הסדר הטיעון שבמסגרתו הסכימו הצדדים כי הנאשם יודה בהריגתה של המנוחה תהילה נגר ז"ל, ובעבירות נוספות שביצע כלפיה. התביעה תדרוש את העונש המירבי לעבירת הריגה, עשרים שנות מאסר בפועל. כן תדרוש עונש מאסר על התנאי ופיצוי למשפחת המנוחה.

הפרליטות מסבירה כי "מדובר בתיק שבוסס מלכתחילה על ראיות נסיבתיות. אין שום ראיה ישירה המוכיחה כי הנאשם הוא שביצע את העבירה  שכן איש לא היה עד לאירוע והנאשם הכחיש את מעורבותו  במות המנוחה עד לרגע בו חתם על ההסדר והודה בעובדות כתב האישום המתוקן. למרות הכחשתו, התביעה סברה לאורך כל הדרך כי יש די ראיות נסיבתיות להוכיח את מעורבות הנאשם במותה של המנוחה. אולם התביעה גם סברה כי לא יהיה זה נכון להתעלם מקשיים ראייתיים שעלו במהלך המשפט ועל כן הסכימה לחתום על הסדר הטיעון. התיקון בעובדות כתב האישום מתייחס אך ורק ליסוד הנפשי שבעבירה, וזאת בעקבות קושי משפטי שהתעורר במהלך ניהול המשפט, גם בהקשר זה.

נוסף לקושי המשפטי קיימים קשיים נוספים שעלו במהלך ניהול המשפט והנוגעים לחומר הראיות. מטעמים משפטיים ואחרים, הנוגעים, בין היתר, לצנעת הפרט- לא נוכל לפרטם"

ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה שני ערעורי מס שהגישה אל"ה- תאגיד איסוף מכלי משקה בע"מ נגד פקיד שומה תל אביב 5 ברשות המיסים, שיוצג על ידי פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי). ביהמ"ש חייב את אל"ה בתשלום מס בסך של כ-12 מיליון ש"ח ובהוצאות משפט בסך 70,000 ש"ח.

ביהמ"ש דחה את הערעורים, כאמור, תוך שקבע כי מוטלת על תאגיד אל"ה חובת ניכוי מס במקור מדמי הפיקדון המשולמים לאספנים. האספנים המחזירים או מוסרים למערערת מיכלים מסומנים אינם בגדר צרכן כמשמעותם בחוק הפיקדון ועל פי דיני המס יש לראותם כמי שאוספים את המיכלים המסומנים "למטרת עסק"

ביהמ"ש לא קיבל את עמדת רשות המיסים כי יש להטיל על המערערת קנס בגין אי ניכוי מס במקור

פעילים פלסטינים ניסו להיכנס למתחם שער הרחמים בהר הבית; 5 נעצרו

חמישה פלסטינים נעצרו לחקירה אתמול (שני) בבוקר בעימותים בין המשטרה לפלסטינים בהר הבית סביב מבנה באב א-רחמה הסמוך לשער הרחמים. זאת לאחר שאמש נעלה המשטרה את השערים של מתחם שער הרחמים ננעלו בתגובה לתפילה שנשאו אנשי הווקף במקום ביום חמישי האחרון למרות שהמשטרה סגרה את המקום כבר לפני כמה שנים בטענה שהתנועה האיסלאמית נהגה להתכנס במקום ולהעביר שיעורי דת לאנשיה. * אתמול, ניסו מספר פעילים פלסטינים לשחרר את השרשראות ולהיכנס בכוח למתחם הסגור. ובתגובה, המשטרה עצרה 5 פעילים פלסטינים לחקירה. * בשבוע שעבר הרחיבה ממשלת ירדן את מועצת הווקף האסלמי הממונה על הניהול היומיומי של מתחם הר הבית (בנפרד מההנהגה הדתית של המסגדים), מ-11 חברים ל-18, כולל נציגים חדשים מטעם הרשות הפלסטינית.

פוליטי

בכדי שלא לבזבז קולות לגוש השמאל: מפלגת 'התנועה' הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות – "היו שלום, עשו שלום"

יו"ר התנועה לבני הודיעה אתמול (שני) בצהריים כי היא מפלגת התנועה לא תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, בכדי שלא לבזבז קולות למחנה המרכז-שמאל. – "אין לנו מספיק כוח פוליטי לממש את העקרונות שלנו, לא אסלח לעצמי אם הקולות יתבזבזו", "אני מקווה שכבר הבחירות האלה יובילו את ישראל לדרך שאני מאמינה בה. גם בלעדיי – היו שלום, עשו שלום" * הצהרתה של לבני מגיעה אחרי שבסקרים האחרונים התנועה בראשותה לא עברה את אחוז החסימה. בימים האחרונים ניהלה לבני משא ומתן אינטנסיבי מול יו"ר "חוסן לישראל", בנוסף ניהלה לבני שיחות גם עם אהוד ברק ודן מרידור על אפשרות לריצה משותפת. דן מרידור השיב לה כי יהיה מוכן להצטרף רק אם יהיה חיבור או איחוד גדול בגוש. לבני קיוותה שהמשא ומתן עם גנץ יבשיל ולאחר שהבינה שהדבר לא יקרה – החליטה לפרוש. * לפני עשור (2008), בעת שעמדה בראשות קדימה לאחר שאהוד אולמרט הגיש את התפטרותו, הטיל עליה הנשיא דאז פרס הטיל להרכיב את הממשלה – אך היא נכשלה במשימתה. שנה לאחר מכן (2009) היא הובילה את קדימה שזכתה למספר רב יותר של מנדטים מהליכוד, אך משימת הרכבת הממשלה הוטלה על נתניהו

לאחר נתק של כחודש וחצי: מגעים בין המפלגות הערביות בניסיון להגיע להסכמה במסגרת הרשימה המשותפת

נציגי המפלגות הערביות נפגשו אמש בניסיון לקדם נוסחה שתחזיר את ארבע המפלגות למצב בו ירוצו בבחירות הקרובות תחת רשימה משותפת, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות. המגעים בין הצדדים יימשכו גם היום. * הפגישה יצאה לפועל הודות למפגש בין נציגי המפלגות שהתקיים בלשכת ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, שנגש מוקדם יותר עם נשיא הרש"פ אבו מאזן בעניין * המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בייצוג של כל מפלגה ברשימה. בתע"ל שבראשות אחמד טיבי מתעקשים על ייצוג של ארבעה מקומות במקום ריאלי ברשימה, וברע"מ תובעים מחד"ש לוותר על מנדט תמורת הישארותה בראש הרשימה. * לבנתיים, המפלגות שמרכיבות את הרשימה המשותפת החלו להיערך לאפשרות של ריצה בנפרד בבחירות הקרובות (הארץ)

לפיד: "התחייבנו לגיוס חרדים, וללימודי ליבה במגזר החרדי, ממתינים לקבל תשובות ברורות מגנץ על ההתחייבויות האלה"

שלושה ימים לסגירת הרשימות לכנסת, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הציג אמש את רשימת מפלגתו בבחירות הבאות והתייחס לאפשרות החיבור עם גנץ, ואמר כי "בניגוד לכל מה שפורסם, אין בכלל דיון עם בני גנץ על מיקומים. ראשון, שני, רוטציה. על זה מדברים בסוף המשא ומתן. אחרי שסוגרים את הדברים החשובים. מה שחשוב לנו, מה שחשוב לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות. אני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה". לדבריו, "התחייבנו לשנות את חוק הלאום. את החוק עצמו. לא איזה תחמון של חקיקה נוספת. התחייבנו לבטל את חוק המרכולים. התחייבנו שבכל בית ספר במדינת ישראל, חילוני או חרדי, ילמדו מתמטיקה ואנגלית. התחייבנו לחוק הגיוס. התחייבנו לתהליך מדיני כדי להיפרד מהפלשתינים. התחייבנו להעביר את חוק הקלון. התחייבנו לא לשבת בממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום. לא מחכים לשימוע. לא יושבים". לפיד הוסיף כי "אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, מצדי ניכנס עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. אפשר עוד לסדר הכול. האופציה נמצאת על השולחן, ואני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון. נהפוך כל אבן".

מסתמן: 'חוסן לישראל' תשלב את נציגי 'גשר' במפלגה; המשמעות: יש עתיד בחוץ

רגע לפני סגירת הרשימות הסופית ביום חמישי: מפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ ומפלגת "גשר" של אורלי לוי-אבקסיס נמצאות במגעים מתקדמים לאיחוד. גורמים המעורים בפרטי השיחות בין גשר לחוסן ישראל טוענים שההחלטה תתקבל בהקדם. לפי המתווה המוצע, לוי תקבל את המקום השלישי ברשימה המשותפת, אחרי גנץ ויעלון, ושלשה מקומות ריאליים נוספים. ההצעה כוללת גם התחייבות של "חוסן לישראל" ליישם במסגרת השותפות את תוכניות העבודה החברתית של "גשר". הדבר כולל גם דרישת משרדים חברתיים ושותפות מלאה בכל משא ומתן לכניסה לממשלה. * במידה ואיחוד בין המפלגות תתקבל, לא יוכלו יש עתיד וחוסן לישראל להתחבר, מאחר ויו"ר "גשר" אינה יכולה לרוץ בבחירות עם חברי כנסת מכהנים או מפלגה ותיקה.

העבודה ויש עתיד חתמו על הבנות לקראת חתימה על הסכם עודפים; גנץ יחתום עם מרץ?

מפלגת העבודה ומפלגת יש עתיד חתמו על הסכם הבנות לקראת חתימה על הסכם עודפים, זאת לאחר שעד היום לאורך ההיסטוריה חתמה העבודה על הסכם עודפים עם מרץ. בכך גם סינדלו השניים את חוסן לישראל של גנץ, שהיתה אמורה לחתום עם יש עתיד, וכעת נשאר לו לחתום עם מרץ.

ח"כ אורן חזן פורש מהליכוד וירוץ בבחירות הקרובות בראש רשימת 'צומת' – "מתוך רצון להציל את קולות הימין שלא יזרקו לפח"

שבועיים לאחר ששובץ במקום בלתי ריאלי ברשימת הליכוד, ולרוץ בראש רשימת "צומת" לכנסת בבחירות הקרובות. "לקראת הבחירות לכנסת ה-21, מתוך רצון להציל את קולות הימין שלא יזרקו לפח, ובכדי לאחד את הימין שבימין, החלטתי לעמוד בראש מפלגת 'צומת' – התנועה לציונות מתחדשת". * חזן טען בראיון להחדשות, כי נתניהו עשה הכל על מנת שהוא לא ישמש יותר חבר כנסת, וזאת בגלל כי אמר שבישראל לא יכול לכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, לדבריו נתניהו אפילו הציע לו להיות שגריר בכל מקום שיבחר על פני הגלובוס – "'תניח את האצבע איפה שאתה רוצה על הגלובוס ואני אמנה אותך'. אני סירבתי בתוקף".

אחרי החבירה לגנץ: ניסנקורן צפוי להבהיר היום את המשך דרכו בהסתדרות

היום בשעה 11:00 תתקיים ישיבת הנהגה בהסתדרות, בה צפוי ניסנקורן להסביר לכל ראשי הסיעות והאיגודים על המשך דרכו בהסתדרות. * ראשי הסיעות בהסתדרות זועמים על החלטתו של ניסקורן שחבר למפלגת 'חוסן לישראל', והתנה את עזיבתו לפוליטיקה במינויו לתפקיד שר. לדבריהם "הוא יכול לבחור דרך חדשה, אבל הוא צריך להיות תכליתי. אם הוא הולך אז צריך להגיד שלום ותודה רבה, ואם לא אז שיישאר. אין כזה דבר חצי עבודה".

ראש העיר באר שבע, וח"כ ילין שפרש מיש עתיד סירבו לקבל שריון ברשימת העבודה

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הציע לראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' שריון במקום ה-2 ברשימת המפלגה לכנסת. אך למרות ההצעה דנילוביץ' סירב אמר כי הוא מעדיף להישאר בתפקידו כראש העיר. * גבאי גם הציע גם לחבר הכנסת חיים ילין שפרש בשבוע שעבר מיש עתיד לחבור למפלגה ולהשתבץ במקום העשירי (הספק ריאלי) ברשימת העבודה. ילין ביקש 24 שעות לחשוב על כך, ואתמול בצהריים התקשר לגבאי והשיב להצעה בשלילה. מקורביו של ילין אמרו: "אין לחיים ילין שום בעיה אידיאולוגית עם מפלגת העבודה, אבל הוא לא יקפוץ ממפלגה למפלגה רק כדי להיות חבר כנסת"

בטחוני

המתיחות בגבול הרצועה נמשכת: מטעני חבלה הושלכו לעבר אנשי צבא; 5 פלסטינים נפצעו

כ-500 פלסטינים הפגינו אמש באזור מאהלי המחאה סמוך לגבול בצפון רצועת עזה. חלק מהפלסטינים יידו אבנים, הבעירו צמיגים, והשליכיו מטעני חבלה לעבר הגדר. אחד ממטעני החבלה שנזרקו והתפוצץ הביא את המועצה האזורית שער הנגב להבין בטעות כי זוהה שיגור של פצצת מרגמה. * בתגובה, השיב הצבא באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח על לפחות 5 פצועים. * כזכור, רק יום קודם נפצע חייל מפיצוץ מטען שהושלך לעברו בגבול הרצועה. וביום שישי האחרון נפצע באורח קל קצין ממטען שנזרק לעברו

    בעקבות הסנקציות: חיזבאללה מקצץ את המשכורות * העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהורייה" דיווח אתמול (שני) כי הסנקציות האמריקניות החלו להשפיע על ארגון הטרור חיזבאללה, ובעקבות כך אף קיצץ הארגון את המשכורות של החודש האחרון. ע"פ הדיווח, הקיצוצים נוגעים למשכורות של אנשי חיזבאללה – כולל בכירים בארגון. עוד נטען כי גם קצבאות חודשיות שהארגון השיעי נהג לתת הופסקו על רקע הסנקציות (כאן)

מדיני

מכה לנתניהו: ועידת וישגראד שאמורה היתה להיפתח היום בישראל בוטלה

אחרי שפולין הודיעה כי בעקבות האמירות על מעורבות הפולנים בשואה היא לא תשלח משלחת לוועידת וישגרד שתוכננה להתקיים היום (שלישי) בישראל בהשתתפות הונגריה, צ'כיה פולין ולסובקיה, הודיעה אתמול (שני) צ'כיה על ביטול הוועידה. במקום זאת, יתקיימו מפגשים דו צדדיים בין ראש הממשלה נתניהו לבין ראשי הממשלות של צ'כיה, סלובקיה והונגריה שהגיעו לישראל בכדי להשתתף בוועידה.

עומאן: "ללא מדינה פלסטינית ריבונית, לא תהיה נורמליזציה עם ישראל"

שר החוץ של עומאן, יוסוף בן עלאווי, אמר אתמול (שני) במהלך מסיבת עיתונאים שקיים במוסקבה יחד עם מקבילו הרוסי כי למרות הפגישות שלו ושל הסולטן עם ראש הממשלה נתניהו. אין נורמליזציה עם ישראל – "אין נרמול יחסים עם ישראל, אלא תהליך מדיני שמטרתו מציאת פתרון שלום לבעיה הפלסטינית. הקמת מדינה פלסטינית בעלת ריבונות היא תנאי לכל נורמליזציה עם הישראלים".

מסתמן: החל מעוד שלשה חודשים קטאר תפסיק לממן חשמל לעזה

מכה נוספת לחמאס בעזה: השליח הקטרי, מוחמד אל-עמאדי, אמר לאחרונה בשיחות סגורות שקטר לא מתכוונת להמשיך ולממן את החשמל לרצועה לאחר חודש אפריל הקרוב. הרקע לצעד, לפי מקורות פלסטיניים, הוא אכזבה מהסחבת סביב הפרוייקטים הגדולים בעזה. * קטר התחייבה לממן סולר לתחנת הכוח בעזה למשך חצי שנה, ומאז נובמבר האחרון היא מעבירה 10 מיליון דולר מדי חודש עבור כך. האספקה אמורה להסתיים באפריל, ומדברי השליח הקטרי עולה שלא תוארך מעבר לכך. * עם זאת, מקורות פלסטיניים העריכו שייתכן שהמסר של אל-עמאדי נועד להלחיץ את הגורמים הרלוונטיים ברצועה להאיץ את הפרוייקטים הגדולים בתחום החשמל. בראש רשימת המיזמים נמצא חיבור של רצועת עזה לקו מתח 161 מישראל, צעד שעשוי להכפיל את כמות החשמל לרצועה. (כאן)

חוץ

ההפיכה בוונצואלה: טראמפ דרש מהצבא לתמוך במנהיג האופוזיציה ולאפשר לציוד ההומניטרי להיכנס למדינה – "אנחנו מחפשים לפעול בדרכי שלום, אבל כל האופציות פתוחות"

נשיא ארה"ב טראמפ קרא אמש (שני) לבכירים בצבא ונצואלה לצאת נגד הנשיא ניקולאס מדורו ולתמוך במנהיג האופוזיציה, חואן גוואידו, שהכריז על עצמו כנשיא הזמני של המדינה בחודש שעבר. * במסגרת נאום שנשא במיאמי לעיני מהגרים רבים מוונצואלה ומקובה אמר טראמפ כי "לפני יומיים נחת בקולומביה מטוס חיל האוויר מלא בסיוע חיוני, בתוכו גם אלפי ערכות מזון לילדי ונצואלה הקטנים, אך הדיקטטור מדורו לא נתן להם להיכנס – הוא מעדיף לראות את אנשיו גוועים מלהעניק להם סיוע". * טראמפ הוסיף כי "אנחנו מחפשים לקיים העברה של חשמל בדרכי שלום, אבל כל האופציות פתוחות" והזהיר כי כוחות שמסייעים למדורו מסכנים את חייהם: "לא תמצאו אף מחסה בטוח, שום דרך יציאה. אתם תאבדו הכול". * בדבריו, הפנה טראמפ אצבע מאשימה גם לעבר "קבוצה קטנה של בכירים במשטר" שאותם הוא מאשים בבזיזת המדינה. "אנחנו יודעים מי הם ואיפה הם מחביאים את מיליארדי הדולרים שגנבו".

היועץ לביטחון לאומי האמריקני: בכירים רבים בצבא ונצואלה מנהלים מו"מ עם האופוזיציה

ג'ון בולטון, יועצו לביטחון לאומי של טראמפ, אמר ביום שישי כי רבים מכוחות הצבא מנהלים מגעים מול האופוזיציה. "אני לא אהיה מופתע אם בימים הקרובים נראה בכירים בצבא שמצהירים אמונים לגואידו, או לחילופין עוזבים את המדינה". היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי ארה"ב "תשמח לדבר עם מדורו או עם גורם אחר במשטר על מנת לדון בתנאי העזיבה שלהם את ונצואלה".

בעקבות האנטישמיות: שבעה חברי פרלמנט מהלייבור פרשו לסיעה חדשה

קרע במפלגה הבריטית: שבעה חברי פרלמנט מהאופוזיציה המשתייכים למפלגת הלייבור הודיעו על פרישתם ממפלגת הלייבור ועל הקמתה של סיעה עצמאית במחאה על סגנון ההנהגה של יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, ועל אי התמודדותה של מפלגת האופוזיציה הראשית בבריטניה עם תופעת האנטישמיות החמורה בשורותיה, וכן בשל טענות בנוגע לברקזיט. נאמניו של קורבין קוראים מצדם לשבעת הפורשים להעמיד את עצמם מיד לבחירה מחודשת במחוזות הבחירה שלהם, כדי שניתן יהיה לראות אם הם באמת מייצגים את בוחריהם.

– בכירים במפלגת הלייבור צופים פרישה של חברי פרלמנט נוספים. * בימים האחרונים הודיעה הנהגת הלייבור הודיעה, שהיא בודקת כ-370 תלונות על מקרי אנטישמיות בשורותיה. הודעה זו לוותה בביקורת עזה מצד כמה מחברי הפרלמנט של הלייבור, שעדיין לא פרשו מהמפלגה, שטענו כי מספר התלונות הזה נמוך מאוד ביחס למספר התלונות שהוגשו, וכי הנהלת המפלה אינה מטפלת ברצינות במימדי התופעה.

– מהארגון הבריטי "קמפיין נגד אנטישמיות" נמסר כי "מפלגת הלייבור האנטי-גזענית הפכה אנטישמית מבחינה מוסדית בהנהגתו של ג'רמי קורבין. היו לו את כל ההזדמנויות להתמודד עם האנטישמיות במפלגתו, אך כישלונו לעשות זאת ובחירותיו האישיות המזוויעות לא משאירים ספק – הוא עצמו אנטישמי".

דיווח: ארה"ב שוקלת לפתוח נציגות דיפלומטית בקוריאה הצפונית

לקראת הפסגה השנייה בין נשיא ארצות הברית טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שתתקיים בווייטנאם בעוד פחות משבועיים, רשת CNN מדווחת כי ארצות הברית וקוריאה הצפונית שוקלות ברצינות להחליף ביניהן נציגים דיפלומטיים. ע"פ הדיווח, הצעד הראשון יהיה החלפה של נציגים דיפלומטיים. בצד האמריקאי, מספר דיפלומטים יישלחו להקים נציגות בקוריאה הצפונית, בהנהגתו של דיפלומט בכיר הדובר קוריאנית. * כזכור, הסכם דומה להקמת נציגויות בין שתי המדינות נחתם ב-1994 תחת ממשל קלינטון. ארצות הברית אף חכרה חלק מהנציגות הגרמנית בקוריאה הצפונית, ופיונגיאנג שקלה לשכור קרקע בוושינגטון. המשא ומתן הסתיים בשל מתיחות בעקבות הפלתו של מסוק אמריקאי שחדר לשטח המפורז בין שתי הקוריאות. (מעריב)

הודו: המצוד אחר מבצעי הפיגוע בקשמיר בסוף השבוע – שני חשודים בתכנון הפיגוע חוסלו, וארבעה חיילים נהרגו

ארבעה ימים אחרי מתקפת הטרור הגדולה שבה נרצחו 44 שוטרים: כוחות הביטחון של הודו מנהלים מצוד נרחב אחרי מורדים מוסלמים קיצוניים בחבל קשמיר, בעקבות פיגוע ההתאבדות ביום חמישי האחרון בו התפוצצה מכונית תופת ופגעה בשיירה של שוטרים בפרברי העיר סרינגר בקשמיר. * ביום ראשון עצרו הכוחות ההודיים 23 בני אדם בגין קשרים לכאורה עם ארגון הטרור, ואתמול (שני) הודיעה הודו על חיסולם של שני חשודים בתכנון מתקפת הטרור. * במסגרת המבצע נגד המורדים המוסלמים בקשמיר נהרגו לפחות ארבעה חיילים הודים בקרב יריות עם המורדים בקשמיר. וחייל נוסף נפצע.

דיווח: בריטניה הודיעה לאיחוד האירופי כי התיאום המשטרתי יסתיים לאחר הברקזיט

שר הפנים הבריטי סאג'יד ג'אוויד קרא למקביליו במדינות האיחוד האירופי להיות מכונים לכך מערכות השיטור המשותף ביניהן ייפסקו ב-30 במרץ, בשל ברקזיט ללא הסכם, כך לפי דיווח ב"גארדיאן". ג'אוויד אמר כי אין הסכם על הסגרה, שיתוף נתונים או צווי מעצר לאחר עזיבת בריטניה את הגוש. (מעריב)

סוריה: בשטח של פחות מחצי קמ"ר מוקפים במגנים אנושיים – לוחמי דעא"ש דורשים מו"מ על נסיגה

אחרי שדאעש איבד את השליטה על הכפר באגוז: יותר מ-300 לוחמי דאעש מכותרים בשטח של פחות מחצי קמ"ר בכפר במזרח סוריה, השטח האחרון שנותר מהחליפות האיסלאמית באזור. הם מסתתרים בין מאות אזרחים בכפר, משתמשים בהם כמגן אנושי ומונעים מהם לעזוב. גורם בשטח אמר לסוכנות הידיעות AP שהם מסרבים להיכנע לכוחות הכורדיים, ומנסים לנהל מו"מ על נסיגה מהאזור.

הכורדים בסוריה קוראים לאירופה להקים כוח בינלאומי שיגן עליהם מפני טורקיה; הוא הזהיר כי אם לא יהיו להם ברירות הם יפנו לאסד

בכיר בשורות הכורדים בסוריה קרא אתמול (שני) לאירופה שלא לנטוש אותם לאחר תום הקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ולהקים כוח בינלאומי שיגן עליהם מפני טורקיה. הוא הזהיר כי הכורדים, הכוח המרכזי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים המקבלים סיוע מהקואליציה האמריקנית מהאוויר, יבקשו הגנה מנשיא סוריה אסד אם לא יזכו לכזו מצד ארצות הברית או אירופה. * שלשום, העביר אסד מסר לכורדים, שלפיהם על להם לצפות להגנה אמריקנית. "אף אחד לא יגן עליכם פרט למדינה שלכם"

16 מדינות בארה"ב יתבעו את הממשלה בשל ההכרזה על מצב חירום

קואליציה של 16 מדינות בארצות הברית, אותה מובילה מדינת קליפורניה, תגיש תביעה נגד ממשלת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. זאת בשל החלטתו להכריז על מצב חירום לאומי עד שיושגו הכספים לבניית חומה בגבול מקסיקו. * התובע הכללי של קליפורניה: "לקחנו את הנשיא טראמפ לבית המשפט כדי לחסום את השימוש הלא ראוי בכוח הנשיאותי"

    ארה"ב: רוד רוזנשטיין, המשנה לתובע הכללי, צפוי לעזוב את תפקידו בחודש מארס. רוזנשטיין היה זה שמינה את רוברט מולר לחקור את פרשת המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב

    בוליביה: 22 נהרגו ו-12 נפצעו בתאונת דרכים קשה בין אוטובוס למשאית זבל בבוליביה. התאונה התרחשה בעקבות ערפל סמיך בכביש הנמצא מדרום לבירת בוליביה, לה פאס.

    מצרים: לפחות שלשה שוטרים נהרגו מפיצוץ מטען חבלה בעת מרדף אחר טרוריסט בקהיר; גם המחבל נהרג בפיצוץ * לפחות שלשה שוטרים מצרים נהרגו וקציני ביטחון נוספים נפצעו אתמול (שני) באזור העיר העתיקה, סמוך למסגד אל-אזהר, בזמן שרדפו אחר מחבל שזרק ביום שישי מטען אחר באיזור העיר גיזה הסמוכה לקהיר. בשעה שהשוטרים עמדו לעצור אותו, הפעיל המחבל מטען חבלה שהיה ברשותו, וגם הוא נהרג בפיצוץ

כלכלה

שיחות הסחר עם סין יתחדשו היום בוושינגטון; ביום חמישי השיחות יעלו לדרג גבוהה יותר

הבית הלבן מסר היום (שלישי) כי סבב חדש של שיחות על משבר המסחר שמתקיימות בין ארצות הברית לסין יחל היום. זאת, לאחר שבשבוע שעבר בבייג'ין הצדדים לא הגיעו להסכמה. בנוסף לכך, שיחות בדרג גבוה יחלו ביום חמישי, אז יגיע סגן ראש ממשלת סין לוושינגטון להמשך המשא ומתן בסוגיות הסחר עם שר האוצר של ארצות הברית. שיחותיו יימשכו עד יום שישי. * הבית הלבן מסר כי השיחות יתמקדו ב"שינויים מבניים בסין שמשפיעים על הסחר" ובהתחייבותה של סין לרכוש "כמות משמעותית של סחורה ושירותים מארצות הברית" (רויטרס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן