Skip to content

רצים את תל-אביב

מרתון סמסונג תל אביב התקיים בפעם ה-11. עשרות אלפי רצים גדשו את רחובות תל אביב תוך שהם נהנים ממזג אויר מושלם והפקה וארגון מופתיים. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, הזניק את מקצה המרתון המלא.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול התקיים בפעם ה- 11 מרתון סמסונג תל-אביב, זהו למעשה אירוע הספורט הגדול ביותר בישראל שמושך אלפי רצים, חובבים ומקצועניים לאירוע.

באירוע, שהמתקיים ביוזמת עיריית תל-אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים", השתתפו כ-40,000 רצים ורצות שנטלו חלק באחד מששת המסלולים האורבניים והמרהיבים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ אופני יד לנכים ומקצה מיני מרתון לילדים.

רצי חצי המרתון על גשר רוקח (צילום:דן בר-דוב)
מרתון תל אביב 2019 יוצא לדרך (צילום:רונן טופלברג)

כמי שלקח חלק בריצה גם השנה (במקצה החצי מרתון) אני יכול להעיד כי הארגון היה מופתי. לדברי המארגנים לרצים במסלולים השונים חולקו במהלך הריצה ובסיומה  למעלה מ-350,000 מנות מים מינרליים של מי עדן (אכן היו מים בשפע אבל תהיתי מדוע בכל תחנה נתנו, אכן בנדיבות רבה, בקבוק שלם כאשר רובם המכריע של הרצים מסתפק בלגימה שתיים ומשליך את הבקבוק ,במרוצים רבים גם בחו"ל מסתפקים בכוסות נייר ברוב התחנות. נקודה למחשבה) , עשרות אלפי תפוחי עץ של בראשית ובננות ממועצת הצמחים, אלפי ג'לים של  GU ואלפי כוסות של המשקה האיזוטוני POWERADE.

מגיעים להבימה (צילום:דן בר-דוב)
היו גם יוזמות מקומיות להרוות צמאון הרצים (צילום:דן בר-דוב)
השמש זורחת על הרצים (צילום:דן בר-דוב)

מנתונים שחשפו מארגני המרתון, ניתן לראות לאורך השנים עליה תלולה במספר הנשים הנרשמות למקצים השונים: בשנת 2011 עמד אחוז הגברים הנרשמים למרתון על 73%  והנשים היוו רק 27% מכלל הנרשמים, בשנת 2019 59% מהנרשמים הם גברים, ו-41% הן נשים.

מסקר שנערך לקראת מרתון סמסונג תל אביב עולה כי 81.2% מהגברים ו77% מהנשים בישראל עוסקים בפעילו גופנית כלשהי.. הסקר נערך באמצעות מכון המחקר "גאוקרטוגרפיה" במסגרת סקר ייעודי בקרב מדגם ארצי מיצג של 500 נשאלים מגיל 18 ומעלה. נתוני הסקר מראים כי קרוב ל80% מהישראלים עוסקים בפעילות גופנית וכ-60%  מהם מקדישים לכך עד 5 שעות בשבוע.             33% מהנשאלים עוסקים בריצה. פלח הרצים הגדול ביותר הוא בגילאי 18-34  קרוב ל42% לעומת % 13  בלבד מעל גיל 55. 53% מהרצים ציינו, כי הם נוהגים לרוץ לבד, 26% אוהבים לרוץ עם חבר או קרוב משפחה ורק 3% רצים עם מאמן כושר צמוד. העדפת מקום הריצה:  כ-70% מהרצים מעדיפים לרוץ בחוץ  -בפארק, או על חוף הים וכ12% מעדיפים לרוץ על מסילה בבית או בחדר הכושר.

על גשר רוקח בדרך חזרה,מריחים את הסיום (צילום:דן בר-דוב)
מים היו בשפע (צילום:דן בר-דוב)

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו: "העיר תל-אביב-יפו כבר מזמן הפכה לעיר עולם, הניצבת בשורה אחת עם הערים הגדולות והמובילות בעולם כדוגמת ניו-יורק, פריז ולונדון. אחת ההוכחות לכך היא מרתון תל־אביב-יפו, המתקיים ברציפות זו השנה ה-11 , הפך עם השנים לאירוע בין-לאומי המהווה מוקד משיכה של ספורטאים מכל קצוות תבל, חובבנים ומקצוענים כאחד, הבוחרים בתל אביב-יפו שנה אחרי שנה כעיר היפה והאופטימלית לריצת מרתון ייחודית ואורבנית. המסלול השנה יעבור ברחובות המרכזיים ובמהלכו יוכל הקהל להנות מהרב-גוניות והססגוניות של העיר תל אביב-יפו ותושביה. המרתון מהווה חגיגה גדולה, לא רק לספורטאים, אלא לכל תושבי העיר ומבקריה ומעודד פעילות גופנית כחלק מאורח חיים בריא בעיר. אני מאחל הצלחה והנאה לכל המשתתפים ומזמין את כל תושבי העיר לקחת חלק בחוויה".

סיום המירוץ (צילום:דן בר-דוב)
הפנינג בסיום (צילום:דן בר-דוב)
הפנינג בסיום (צילום:דן בר-דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן