Skip to content

אופרה לכל דיכפין

רואים משם שומעים מכאן סדרת אופרות על המסך הגדול בתרגום לעברית ובעריכת מרב ברק החל מחודש מרץ תציג חברת אלה תקשורת סדרה של מופעי אופרה מצולמים – בביצוע הגדולים והטובים שבמוסיקאי האופרה הפועלים היום, זמרים, מנצחים, במאים ומעצבים: יצירות שצולמו על הבמות הנחשבות בעולם ובאיכות הקרנה מעולה הסדרת תוקרן בסינמטקים של תל אביב, חיפה, והרצליה, בתאטרון ירושלים וברשת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רואים משם שומעים מכאן

סדרת אופרות על המסך הגדול בתרגום לעברית ובעריכת מרב ברק

החל מחודש מרץ תציג חברת אלה תקשורת סדרה של מופעי אופרה מצולמים – בביצוע הגדולים והטובים שבמוסיקאי האופרה הפועלים היום, זמרים, מנצחים, במאים ומעצבים: יצירות שצולמו על הבמות הנחשבות בעולם ובאיכות הקרנה מעולה

הסדרת תוקרן בסינמטקים של תל אביב, חיפה, והרצליה, בתאטרון ירושלים וברשת הוט סינמה: בכפר סבא, קריון ואשקלון. 

את הסדרה תפתח הפקה של האופרה אאידה מאת ורדי, מפסטיבל זלצבורג היוקרתי; על התזמורת הפילהרמונית של וינה מנצח ריקרדו מוטי והסולנים הם זמרת הסופרן האגדית אנה נטרבקו שתגלם  את אאידה, ולצידה פרנצ'סקו מלי, אקטרינה סמנצ'וק, לוקה סלסי. את ההפקה המונומנטאלית ביימה היוצרת והאמנית  הבינתחומית האיראנית שירין נשאט. האמנית החיה בניו-יורק מתמחה בצילום, וידיאו וקולנוע. עבודתה מתרכזת בהבדלים שבין האסלאם למערב, בין הציבורי לפרטי, בין הזכרי לנקבי ובין העולם העתיק לחדש. בעיקר התמקדה בבניית גשרים בין העולמות. היא עטורת פרסים רבים ובהם פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה (2009).

בשנת 2017 ביימה את "אאידה" לפסטיבל היוקרתי בזלצבורג. לטענתה האתגר שלה דווקא כאישה איראנית לביים אופרה העוסקת באיום של לחץ פוליטי ודתי על חיי האהבה והפרט מועצם כדי כך שלדבריה "לעתים הגבולות ביני לבין אאידה מיטשטשים".

חודש מרץ מוקדש להעצמה נשית ואין ספק שהפקתה של נשאט והביצוע של נטרבקו מעבירים עצמה נשית במלוא כוחה. ההקרנות ילוו בהרצאת רקע על האופרה ועל עבודתה של נשאט מאת מרב ברק שהיא היועצת האמנותית של הסדרה.

 אאידה, תמונה של Roman-Zach- Kiesling
אאידה, תמונה של Roman-Zach- Kiesling

הפרויקט הוא יוזמה של חברת Ella Comm,- חברת תוכן המייצגת בארץ כמה מערוצי הטלוויזיה הבולטים בהם AMC, יורו ספורט, ערוצי דיסקברי, CBS Reality, JIM JAM.

ל"אלה קום" הסכם בלעדי עם חברת UNITEL   – חברת התוכן הגדולה בעולם. לחברה הסכמים עם בתי האופרה נודעים דוגמת בית האופרה של וינה, לה סקאלה במילאנו ובית האופרה המלכותי קובנט גרדן בלונדון. לחברה קשר הדוק עם פסטיבלי מוסיקה מובילים בעולם כגון פסטיבל זלצבורג, פסטיבל ברגנץ, פסטיבל הארנה בוורנה ועוד. החברה מקליטה את מופעי האופרה והמחול של בתי האופרה הללו ומשדרת אותם בבתי קולנוע בכל רחבי אירופה, באיכות הקרנה וסאונד מהמעלה הראשונה, עם תמונה באיכות 4K, אשר תגרום לצופים להרגיש ממש מול הבמה.

 אאידה, תמונה של Monika-Ritterschaus
אאידה, תמונה של Monika-Ritterschaus

בהמשך יוקרנו הפקות אופרה נוספות, בהן:

כרמן מאת ביזה – אופרה על המים, ספקטקל אדיר מפסטיבל ברגנץ באוסטריה, בביצוע התזמורת הסימפונית של וינה בניצוחו של פאולו  קארינאני ובבימויו של קספר הולטן.

מקבת מאת ורדי, הפקה שפתחה את בית האופרה הממלכתי של ברלין לאחר שיפוץ ממושך. דניאל ברנבוים מנצח, פלסידו דומינגו ואנה נטרבקו בתפקידים הראשיים. חליל הקסם מאת  מוצרט, בהפקה צבעונית ועשירה של פסטיבל זלצבורג.

טורנדוט מאת פוצ'יני, יצירתו המיתית והקולוסאלית של פוצ'יני, תועלה בהפקה מהממת בעצמתה מבית היוצר של האמן האיטלקי הרב-תחומי סטפנו פודה, אשר ההפקה שלו לאופרה זו הפכה ל"שיחת היום" בקרב שוחרי האופרה בעולם, מאז הוצגה בבית האופרה של טורינו – איטליה. מנצח: ג'יאן-אנדריאה נוזדה.

מחברת אלה קום נמסר: "אנחנו שמחים להביא לארץ את מיטב האופרות מבתי האופרה הידועים והגדולים בעולם. חברתנו תמיד הייתה חדשנית ומובילה, בהמשך להצלחת שידור משחקי הגביע העולמי בבתי קולנוע, המהלך הזה נראה לנו המשך טבעי לתכנים נוספים שקהלים יכולים לצרוך על המסך הגדול. תחום האופרות מתבסס יותר ויותר בשנים האחרונות אך מחירו גבוה מאוד. מטרת הפרויקט היא להנגיש את האופרה ולהביא את הביצועים הטובים ביותר כיום באיכות הגבוהה ביותר ובמחירים יותר צנועים".

הסדרת תוקרן בסינמטק תל אביב, בסינמטק חיפה, בסינמטק הרצליה, בתאטרון ירושלים וברשת הוט סינמה: בכפר סבא, קריון ואשקלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן