Skip to content

רשת סופר-פארם מורידה מחירים ומצמצמת את הפער עם רשת Be

כך עולה מבדיקה שערכו משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות ביחס לסל מוצרים נבחר; הפער בחודש ינואר עמד על 19%, לעומת 13% בחודש פברואר; בין המוצרים עם הפערים הגבוהים ביותר: דאודורנט "ספיד סטיק" נשים - פער של 104%, דאודורנט לגבר "טיטניום" - פער של 80%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם התחרות בין רשתות הפארם Be וסופר פארם באה לידי ביטוי בהורדת מחירים? על פי בדיקת משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות התשובה היא כן. על פי בדיקה שנערכה, רשת סופרפארם מורידה מחירים ומצמצמת את הפער עם רשת Be החדשה. הפער בחודש ינואר עמד על 19% ואילו בפברואר הוא כבר הסתכם ב-13%.

שוק הפארם הישראלי השתנה משמעותית בשנה האחרונה והתחרות גוברת: שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק, מגדילים את התחרות לטובת הצרכנים.

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות בחנו את רמת המחירים בין שתי רשתות הפארם – Be וסופר פארם – בחודשים ינואר ופברואר, על מנת לאתר את מחירי הסל בכל אחת מהרשתות, הפערים ביניהן והשינוי במחיר בין החודשים.

מהנתונים עולה כי יש פערים של עשרות אחוזים, ולעיתים אף של מאות אחוזים, במחירי המוצרים בין רשתות השיווק, לצד צמצום הפער בין חודש ינואר לפברואר.

המועצה לצרכנות בדקה יותר מ-40 מוצרים באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, ועל פי נתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר. בין המוצרים שנבדקו: דאודורנטים, משחות שיניים, שמפו, מוצרי היגיינה נשית, ג'ל גילוח ועוד. מחירי מוצרים אלו נבדקו במאות סניפים של סופר פארם ושל Be פארם.

מחיר סל מוצרים הנבחר נותר ללא שינוי ברשת Be בשני החודשים שנבדקו, ואילו רשת סופר-פארם הורידה את מחיר הסל הנבדק בכ- 45 שקלים.

בין המוצרים עם הפערים הגבוהים ביותר בין הרשתות: דאודורנט "ספיד סטיק" נשים – פער של 104%, דאודורנט לגבר "טיטניום" פער של 80%, אל סבון נוזלי "כיף" וצבע לשיער של גרנייה- פער של 63% ועוד.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה. אנו נמשיך לקדם את התחרות, ונפעל למול גופים בעלי נתח שוק גבוה המנצלים זאת לגביית מחירים מופרזים".

עופר מרום  ראש המועצה לצרכנות: "ככל שתגבר התחרות הרי שהתוצאה תהיה טובה לטובת השחקנים, וכניסתם של מתחרים נוספים לתחום הטואלטיקה רק תגביר את התחרות על כיסו של הצרכן ותורמת למלחמה ביוקר המחייה".

השוואת סל המוצרים בין הרשתות. באדיבות המועצה לצרכנות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן