Skip to content

איים על קטינות במסע שיימינג וחייב אותן להעביר לו צילומים אינטימיים

בן 17.5 מכפר סבא הטריד 10 קטינות בגילאי 13 עד 17, פנה אליהן במצגי שווא ושכנען להעביר לו צילומי עירום ועוד. כשאלו חפצו להתנתק פתח דפי שנאה על שמן, בהן הושמצו הקטינות ואף נחשפו בצילומיהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קטין בן 17, תושב כפר סבא, הואשם היום (שלישי) בבית המשפט לנוער בעיר בגין שורה ארוכה של עבירות שביצע בקטינות באמצעות האינסטגרם ואפליקציות אחרות. הנאשם מואשם בסחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הטרדה מינית, מידע כוזב במחשב, איומים והטרדה באמצעות מתקן בזק (בכל הסעיפים מדובר בריבוי עבירות). כתב האישום הוגש על ידי  מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. העבירות בוצעו ב- 10 קטינות בנות 13-17. לאחר שחלק מהקטינות הפסיקו להתכתב עם הצעיר והוא מצדו פתח להן עמודי שנאה באינסטגרם, תוך שהוא מבצע להן שיימינג במובן הפלילי.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירי רום, עולה כי במהלך החודשים האחרונים של שנת 2018, פנה הקטין לקטינות רבות באמצעות האינסטגרם תוך שימוש בזהות בדויה והציג עצמו כדוגמן מפורסם.
לצורך כך הוא עשה שימוש במספר חשבונות אינסטגרם שונים, דרכם יצר קשר עם הקטינות והתכתב עמן התכתבות בעלת תוכן מיני. חלק מהקטינות אף שלחו לנאשם, על-בסיס מצג השווא שהציג, תמונות בעירום מלא או חלקי שלהן.

(אילוסטרציה)
(אילוסטרציה)

לאחר שההתכתבות עם הקטינות הסתיימה, לרוב ביוזמתן, נהג הנאשם לפתוח במסע שיימינג, "עמודי שנאה" באינסטגרם נגד הקטינות, בהם השמיץ אותן ואף פרסם לעיתים את התכנים המיניים שהן שלחו אליו.
כך למשל, כתב הנאשם באחד מעמודי השנאה על אחת מהקטינות "ילדה את זונה ושרמוטה" ובעמוד אחר כתב לגבי קטינה אחרת "מסכנה בלי חיים. תתאבדי תעשי טובה ואל תדאגי אנחנו נפיץ תמונות שלך מטלפון". כמו כן, נהג הצעיר להטריד את הקטינות במסרונים רבים בהם איים עליהן, וזאת תוך שימוש באפליקציה ששימשה אותו להסוואת מספר הפלאפון האמתי שלו.

באחד האישומים המרכזיים בתיק, התכתב הנאשם עם קטינה אחת, שהייתה בת 17.5, באמצעות חמש זהויות שונות, דרכן יצר מערכת שלמה של קשרים עם הקטינה, אשר סברה כי היא משוחחת עם חמישה אנשים שונים. על-בסיס מצג שווא זה, שלחה הקטינה לנאשם מספר סרטוני עירום שלה. בשלב מסוים, נפגשו הנאשם והקטינה. לאכזבתו, לאחר שחשף בפניה את זהותו האמתית, החליטה הקטינה לחתוך וסיימה את הפגישה.
בתגובה, לאחר מכן, פרסם הקטין את הסרטונים אותם העבירה לידיו הקטינה במספר עמודי שנאה באינסטגרם אותם פתח הנאשם. בנוסף לכך הוא איים על הקטינה ממספרי טלפון לא-מזוהים כי יפורסמו סרטונים אינטימיים נוספים שלה.

באישום אחר בתיק, סחט הצעיר חסר הבושה באיומים קטינה בת 13.5 שתמשיך להתכתב איתו, ואיים עליה כי אם תחדל מלהתכתב עמו, יפרסם תמונה אינטימית ששלחה לו בעבר. בשל האיום האמור, המשיכה הקטינה להתכתב עם הנאשם.

הפרשה נחשפה בעקבות פניות שהתקבלו במוקד 105 המיועד לדיווח וטיפול בפגיעות כלפי קטינים ברשת. לאחר טיפול ראשוני במסגרת המוקד, הועברה החקירה לטיפול ימ"ר מרכז במשטרת-ישראל תוך ליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

בפרקליטות מציינים את ייחודו של מקרה זה ששופך אור על "נשק" הביוש ("שיימינג") המקוון, בדמות פתיחת עמודי השנאה, שבאמצעותו איים הנאשם ונקם במתלוננות הקטינות שניתקו עמו מגע.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן