Skip to content

45 בקשות לבנייה והרחבה של מלונות התקבלו במשרד התיירות

למשרד התיירות הוגשו 45 בקשות לקבלת מענקים לבנייה והרחבה של מלונות מלון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקלים, והן מסתכמות בכ-3,400 חדרי מלון. כשליש מהבקשות הן לאזורים חדשים במפת העדיפויות: אילת, בית שאן ועמק המעיינות, נצרת עילית ועוד.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כשליש מהבקשות הן לאזורים חדשים במפת העדיפויות ובהם אילת, בית שאן, עמק המעיינות ונצרת עילית. ההיקף הכספי של הפרוייקטים עומד על כ-2.5 מיליארד שקל ותוספת החדרים היא כ-3,400

מאת עירית רוזנבלום

"הגדלת מספר הבקשות למענקים לבנייה והרחבת בתי מלון, מהווה הבעת האמון של היזמים בתעשיית התיירות הישראלית ומוכיחה כי לאור נתוני הצמיחה בענף בשנים האחרונות, ההשקעה הופכת לכדאית ומשתלמת״, כך אומר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, על ההיענות לקבלת מענקים לבנייה והרחבה של מלונות.

למשרד התיירות הוגשו 45 בקשות לקבלת מענקים לבנייה והרחבה של מלונות מלון בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקלים, והן מסתכמות בכ-3,400 חדרי מלון. כשליש מהבקשות הן לאזורים חדשים במפת העדיפויות: אילת – בה לא נבנה מלון חדש מזה שנים רבות – בית שאן ועמק המעיינות, נצרת עילית ועוד.

הפניות הגיעו בעקבות חוזר מנכ"ל שהתפרסם בחודש ינואר והסתיים בסוף פברואר, לאור היערכות המשרד לגידול בהיקף התיירות הנכנסת לישראל בשנים הקרובות.

"הרחבת ההיצע המלונאי תביא להורדת עלויות הנופש"

המענקים מוענקים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. במהלך השבועות הקרובים, ייבחנו הבקשות השונות, ולאחר מכן יוקצו המענקים, בכפוף לחוק ולנהלי המשרד.

בשנת 2011 העניק משרד התיירות סיוע ליזמים בסך של כ- 210.5 מיליון שקלים, המייצגים השקעה כוללת של כ- 1.1 מיליארד שקל. 1,340 חדרי מלון חדשים אושרו במהלך השנה הקודמת.

השר מיסז'ניקוב ציין, כי משרד התיירות ממשיך להוביל את פיתוח ענף התיירות במרכז הארץ ובפריפריה, במטרה לעמוד ביעד של 5 מיליון תיירים בשנת 2015. "הרחבת ההיצע המלונאי יגדיל את התחרות ויאפשר להוריד את עלויות הנופש הן לתיירים מחו״ל והן לאזרחי המדינה המבקשים לנפוש בישראל", אמר השר.

כזכור, הקים השר מיסז'ניקוב ועדה בראשות מנכ"ל המשרד, נועז בר ניר, שמטרתה להביא להורדת מחירי הנופש בישראל ב-25%. תוצאות עבודתה טרם פורסמו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן