Skip to content

נתניהו טוען ל"פייק תיקים" ומטעה עם "פייק עובדות" בנאום ההגנה

במשרד המשפטים זעמו על דברי נתניהו שתקף אמש את פרקליט המדינה, לו ניסה להדביק תווית של שמאל, וכנגד פרקליטת מחוז תל אביב שעצרה כביכול חקירה נגד לבני ווכנגדו לוחצת על פרסומה. "צר לנו על המתקפות האישיות חסרות היסוד שכוונו הערב נגד עובדי ציבור העושים מלאכתם נאמנה", הגיבו במשרד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנאום ההגנה הקורבני אותו נשא נתניהו אמש (רביעי), בסמוך לפרסום כתב החשדות נגדו, תקף נתניהו בין השאר את שי ניצן פרקליט המדינה ואת ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). לזה הדביק את מילת הגנאי החביבה עליו: שמאלן. ולה הדביק תווית דומה. דוברות משרד המשפטים מיהרה להכחיש את דבריו השקריים

שני הפרקליטים שדחפו לקו הקיצוני נגדי הם פרקליט המדינה שי ניצן והפרקליטה ליאת בן ארי  (פאוזה), אבל איך אפשר, עוד תרגיל מחשבתי, עוד אחד, אולי תסבירו לי, איך אפשר להסביר שליאת בן ארי שדחפה לפרסם את החלטת היועץ, דווקא עכשיו, עצרה ב 2013 את החקירות נגד ציפי לבני בטענה, אז שזוהי התערבות בבחירות, האם זה רק מקרה שבית המשפט קבע שפרקליט המדינה שי ניצן,  אני מצטט: "הפלה לרעה אנשי ימין ובאופן שערורייתי, עסק אכיפה בררנית נגדם… אני מקווה שזה רק מקרה, (פורש ידיים),  אני מקווה שזה לא המצב עכשיו, אבל  דבר אחד ברור. יש חוק אחד לכולם, יש חוק אחד לנתניהו.
משרד המשפטים מיהרו להכחיש את דברי נתניהו ולהעמידם על אמתותם לעומת שקריו.
"בתגובה לדברים שאמר ראש הממשלה הערב בנוגע לעוה"ד ליאת בן ארי שוויקי, פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה, שהמליצה לשקול הגשת כתבי אישום נגדו בעבירות שוחד, לפיהם היא החליטה כביכול בשנת 2012 להקפיא חקירה נגד חה"כ ציפי לבני בגלל הקדמת הבחירות, נבקש להבהיר כדלקמן:

חה"כ ציפי לבני כלל לא הייתה חשודה בתיק בו נחקרו החשדות בעניין מפלגת קדימה. החקירה בתיק זה הייתה בנוגע לגזבר המפלגה, רואה החשבון יצחק חדד, בכל הקשור לניהול ענייניה הכספיים של הסיעה. בהמשך, אף הוגש נגדו כתב אישום והתיק מתנהל בביהמ"ש המחוזי בת"א בימים אלו.

במהלך שנת 2011 החלה חקירה סמויה בתיק זה. במהלך חודש אוקטובר 2012, וכאשר החקירה עדיין הייתה סמויה, הוחלט על הקדמת הבחירות לכנסת. בסמוך למועד זה, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל דאז, קיבל החלטה לא לבצע פעולות חקירה בתיק עד לסיום הבחירות הכלליות לכנסת. עוה"ד בן ארי- שוויקי כלל לא הייתה מעורבת בקבלת החלטה זו.

אין שום דמיון בין תיק זה לתיקים בעניינו של ראש הממשלה שבהם כל החקירות הסתיימו לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות.

שי ניצן וליאת בן ארי (צילומי מסך)
שי ניצן וליאת בן ארי (צילומי מסך)


קטע הנאום בו תוקף נתניהו ומסלף עובדות

כך גם  בנוגע להתקפת נתניהו כנגד שי ניצן. משרד המשפטים הבהיר כי "בתגובה לדברים שציטט ראש הממשלה הערב מפסק דין שקבע כי פרקליט המדינה נהג באכיפה בררנית נבקש להבהיר כדלקמן: ראש הממשלה ציטט מפסק דין שנתנה השופטת נאוה בכור מבית משפט השלום בכפר סבא בשנת 2015. בתיק זה הועמד אדם לדין בגין איום ברצח על פרקליט המדינה. הנאשם הורשע ודינו נגזר.

בפסק הדין נכללה אכן קביעה כאמור. אלא שהמדינה הגישה ערעור על קביעה זו ובית המשפט המחוזי  מרכז קיבל את הערעור בעניין זה וביטל את הקביעה הזו. ראש הממשלה ציטט אפוא קביעה מפסק דין שגוי של בית משפט שלום שבוטלה במחוזי".
"צר לנו על המתקפות האישיות חסרות היסוד שכוונו הערב נגד עובדי ציבור העושים מלאכתם נאמנה", אמרו במשרד המשפטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן