Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום שישי ה-01 במרץ 2019

כותרות המהדורה     לראשונה מאז פרוץ המדינה: ראש ממשלה בתפקיד מואשם, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים; נתניהו: "לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מעלילת דם והופכים את זה לעלילת דם" (פוליטי)     סקר ראשון אחרי ההחלטה נגד נתניהו: כחול-לבן פותחת פער של 12 מנדטים מול הליכוד (פוליטי)     סקר ישראל היום: 13% […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    לראשונה מאז פרוץ המדינה: ראש ממשלה בתפקיד מואשם, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים; נתניהו: "לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מעלילת דם והופכים את זה לעלילת דם" (פוליטי)

    סקר ראשון אחרי ההחלטה נגד נתניהו: כחול-לבן פותחת פער של 12 מנדטים מול הליכוד (פוליטי)

    סקר ישראל היום: 13% ממצביעי גנץ הצביעו בפעם הקודמת לרשימה המשותפת (פוליטי)

    צפון קוריאה על כישלון הפסגה עם טראמפ: "ייתכן שההזדמנות לא תשוב"; "קים עלול לאבד את רצונו להגיע להסכם" (חוץ)

   שבת חמישי ברציפות: נמשכות העבודות לצורך חשמול הרכבת, והקמת גשר להולכי רגל (חדשות)

תחזית מזג אוויר

    היום: לרוב מעונן. גשמים קלים יוסיפו לרדת בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. תחול עליה בטמפרטורות אך יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

    ליל שבת: מעונן חלקית עד מעונן. צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

    שבת: גשמים מקומיים ירדו בצפון הארץ ובמרכזה. בצפון הארץ ייתכנו סופות רעמים בודדות. הטמפרטורות עדיין נמוכות מהרגיל בעונה, בחרמון ייתכן שלג קל.

    ראשון: מעונן חלקית עם עליה קלה בטמפרטורות והן ממוצעות לתקופה, בלילה ייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

    שני: מעונן חלקית. בצפון הארץ ובמרכזה צפויים גשמים מקומיים. לא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות.

חדשות

שבת חמישית ברציפות: העבודות נמשכות לצרכי חשמול הרכבת, והקמת גשר להולכי רגל

במהלך כל השבת הקרובה יימשכו העבודות להקמת גשר שנועד לחבר את מזרח תל אביב ומרכזה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. העבודות הנרחבות שהחלו לפני ארבעה שבועות ויימשכו גם בשבת הקרובה ובשבתות הבאים יחלו בכניסת השבת ויימשכו במהלך כל השבת. במהלך העבודות, יונפו 6 קורות פלדה מאסיביות, שמשקלן הכולל מעל 1000 טון שמהוות את בסיס הגשר. בנוסף, החל מלפני ארבעה שבתות, ובכל שבת עד להודעה חדשה, יבוצעו עבודות תשתית וחשמול במקטע שבין תחנות ההגנה וסבידור מרכז בתל אביב. * העבודות בשבת מתקיימות באישור הממשלה. (אידישע פוסט)
הדאגה בעולם הישיבות

צרות של חרדים – הראשון לציון מתיר את עישון סיגריית ה'פרלמנט' ביום טוב

הסערה ההלכתית החדשה סביב עישון הסיגריות החדשות של 'פרלמנט' ביום טוב, שנחשפה לראשונה ב'כיכר השבת', עוררה הדים בהיכלי הישיבות וגררה לדיונים הלכתיים מסועפים.

כפי שדווח ב'כיכר השבת' החברה עיצבה מחדש את הסיגריות שלה, כך שעל כל הנייר העוטף את הסיגריה מופיע כיתוב עם סמל החברה, כך שעישון הסיגריה ביום טוב מהווה למעשה מחיקה של הכתב.

רוכב אופנוע נפצע בינוני בתאונה באשדוד

דוברות איחוד הצלה – מחוז דרום: תאונה עם מעורבות רכב פרטי ואופנוע אירעה בשדרות הרצל פינת יצחק הנשיא באשדוד.

חובשים באיחוד הצלה סניף אשדוד העניקו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לרוכב האופנוע כבן 26 שנפצע באורח בינוני. נסיבות התאונה בבדיקה

בוקר טוב מאתר החרמון

20 סמ' של שלג טרי, פאודר נוספו  בסופה האחרונה וריפדו את ההר. הטמפ באתר. 4- מעלות. אתר החרמון ייפתח למבקרים וגולשיםלא לפני השעה 8.30

מסלולי הגלישה, הרכבלים והמתקנים ייפתחו בהתאם לקצב פינוי השלגים ותנאי מזג האוויר

פוליטי

לראשונה מאז פרוץ המדינה: ראש ממשלה בתפקיד מואשם, בכפוף לשימוע, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים; נתניהו: "לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מעלילת דם והופכים את זה לעלילת דם"

40 יום לפני הבחירות: היועץ המשפטי לממשלה, פרסם אמש (ה'), את החלטתו הרשמית בתיקי ראש הממשלה. ההחלטה כפופה לשימוע: בתיק 1000 (תיק המתנות) ובתיק 2000 (דיל ידיעות אחרונות – ישראל היום) החליט היועמ"ש להעמיד לדין את נתניהו בעבירה של מרמה והפרת אמונים בלבד, בעוד הפרקליטות והמשטרה דרשו להעמידו בגין שוחד. ובתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) יועמד נתניהו לדין בכפוף לשימוע בקבלת שוחד. * מוקדם יותר, דחה בג"ץ את עתירת הליכוד שהוגשה היום וביקשה להוציא צו ביניים נגד פרסום ההחלטות "בנסיבות העניין, דין הבקשה להידחות לנוכח השיהוי הכבד בהגשתה".

– להשלמת התמונה יצוין, כי העונש המרבי על עבירת שוחד, עומד על עשר שנות מאסר. לעומת עבירות של מרמה והפרת אמונים, בהם עונש המקסימום עומד על שלוש שנות מאסר בפועל. עם זאת, במרבית המקרים, בעיקר אם מדובר ברף הנמוך של העבירה, נוטים בתי המשפט להסתפק בעבודות שירות.

– בנוגע לתיק 4000 מתאר היועמ"ש כי במהלך מערכת הבחירות של 2013 הזמינו נתניהו ורעייתו את בעלי השליטה בבזק לארוחת ערב במעון הרשמי של ראש הממשלה. במהלך הארוחה העלו בני הזוג נתניהו תלונות שונות ביחס לסיקור התקשורתי שלו הם זוכים מכלי התקשורת בישראל בכלל ומאתר וואלה בפרט. בארוחה סוכם כי הם יוכלו לפנות בעצמם או דרך אנשיהם לבעלי השליטה ולהעלות דרישות שנוגעות לסיקור התקשורתי באתר וואלה. * לפי היועמ"ש, נתניהו נהגו להפנות לבעלי הלשיטה דרישות "שונות ומגוונות" שעניינן הסיקור שלו הם זכו באתר וואלה ואף העלו דרישות שנוגעות לסיקור של יריביהם הפוליטיים. הוא הדגיש כי מדובר על מאות דרישות שהתפרסו לאורך שנים ובאופן אינטנסיבי. "לעיתים דרישות יומימות שהועוברו לא פעם בשעות יוצאות דופן".

– יודגש, כי החלטות היועמ"ש התקבלו לפני שמיעת עמדתו של נתניהו, ולמרות זאת, בחר לדחות את המלצת המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום בגין שוחד, גם בתיקים 1000 ו-2000. כעת, טרם קבלת החלטה סופית בענין, יקבל רה"מ את מכלול החומרים בתיק, ופרקליטיו יוכל לבקש הליך שימוע, במסגרתו ישמיעו את גירסתם בפני היועמ"ש.

– במשרד המשפטים מציינים כי "יובהר כי בקשת באי כוחו של ראש הממשלה להשהות את העברת ליבת חומרי החקירה בתיקים השונים לרשות החשודים, לרבות ראש הממשלה עצמו, עד לאחר הבחירות, עודנה נשקלת על ידי היועץ המשפטי לממשלה", הדגישו במשרד. לדבריהם, "עד לקבלת החלטה בנושא, לא יועברו חומרים אלו".

– בהצהרה לתקשורת שמסר אמש התייחס נתניהו לחקירות: "אמרו להם – או משהו שיקרי על נתניהו, או שתיכנסו לכלא. הם ייכנסו – כשאביא עשרות עדים, שבאופן תמוה לא נקראו להעיד. כשאביא את כל המסמכים שיוכיחו שהפעילות שלי נעשו כדין – לא יישאר זכר. פייק 1000 פייק 2000 ו-4000. הכל עלילת דם. לוקחים את עבודת הדוברות של כל פוליטיקאי, ורק אצלי הופכים את זה לפלילי. לוקחים שיחה שלי להגן על הבן שלי מעלילת דם והופכים את זה לעלילת דם". לדברי נתניהו, "דיברתי עם עוד מו"לים שהורידו את הידיעה הזאת. נעלה את הכל בשימוע"

– הכרעת היועמ"ש בתיקי ראש הממשלה קיבלת הדים בכלי התקשורת ברחבי העולם. הדר שפיגל הגרמני דיווח כי "ראש ממשלת ישראל מואשם בשחיתות", בCNN האמריקני דווח, "ראש ממשלת ישראל נתניהו יואשם בשחיתות, כפוף לשימוע" בפוקס ניוז דווח "ראש ממשלת ישראל נתניהו עומד בפני אישומי שוחד, הונאה והפרת אמונים". בלה מונד הצרפתי "בנימין נתניהו עומד בפני שלושה אישומים בישראל" ובBBC הבריטי הכותרת היא "בנימין נתניהו – ראש ממשלת ישראל עומד בפני אישומים בשחיתות"

בעקבות החלטת היועמ"ש, גנץ הודיע: לא נוכל לשבת בממשלת נתניהו

יו"ר רשימת "כחול לבן" בני גנץ קרא אמש (ה') לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד ומרמה והפרת אמונים. הוא הוסיף שלא יסכים לשבת בממשלה עם נתניהו: "הערב עם פרסום המלצות היועמ"ש ובנסיבות שנוצרו, ישיבה עם בנימין נתניהו איננה עומדת על הפרק". * במפלגת העבודה בירכו על דבריו של יו"ר רשימת כחול לבן, ואמרו: "ברוך הבא, בני. שמחים שהצטרפת להתחייבות של מפלגת העבודה למהפך שלטוני. מתחילת הדרך אמרנו לך: עם נתניהו לא יושבים. את נתניהו מחליפים".

סקר ראשון אחרי ההחלטה נגד נתניהו: כחול-לבן פותחת פער של 12 מנדטים מול הליכוד

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע באשמת שוחד והפרת אמונים, מובילה שינוי מגמה בסקרים. כך עולה מתוצאותיו של סקר 103fm, בסקר נשאלו הנסקרים על הצבעתם לאור החלטתו של מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. * מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ זוכה ל־37 מנדטים. אחריה בפער גדול הליכוד עם 25 מושבים. בהמשך: מפלגת הימין המאוחדת, זוכה ל־10 מנדטים, והופכת על פי הסקר לשלישית בגודלה בכנסת הבאה * כולנו של משה כחלון מתחזקת ל־5 מנדטים ומגדילה את המרחק מסכנת הנשירה מהכנסת. * גם בסקר זה, ליברמן גשר וזהות לא עוברים את אחוז החסימה.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: כחול לבן – (חוסן לישראל, יש עתיד) במקום הראשון עם 37 מנדטים (לעומת 11 מנדטים כיום); הליכוד – 25 (30); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 10 (8); הימין החדש (צל"ש) – 8; העבודה – 7 (18); חד"ש-תע"ל – 7; ש"ס – 6 (7); יהדות התורה – 6 (6); מרץ – 6 (5); כולנו – 5 (10); ישראל ביתנו – 0 (5); גשר – 0 (1); רע"מ-בל"ד – 0

סקר ישראל היום: 13% ממצביעי גנץ הצביעו בפעם הקודמת לרשימה המשותפת

סקר "ישראל היום" שנערך עוד לפני פרסום החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו ומתפרסם הבוקר מגלה כי מפלגת כחול לבן מגדילה את הפער מול הליכוד עם 38 מנדטים לכחול לבן לעומת 29 לליכוד, אולם ההתחזקות של גנץ, אינה מגיע על חשבון הימין, אלא על חשבון העבודה ומרץ שיורדים במנדט אחד כל אחד מהם, לעומת סקר קודם. * בגוש הימין יורדת הליכוד ב-2 מנדטים, יהדו"ת וש"ס יורדים ג"כ במנדט אחד כל אחד, אולם הגוש בכללותו שומר על כוחו, כשכחלון שוב עובר את אחוז החסימה עם 4 מנדטים. * בנוסף, ע"פ הסקר, איחוד מפלגות הימין מגיעה למקום השלישי עם 9 מנדטים (כולל עוצמה יהודית, שע"פ הסיכומים צפויה להישאר באופוזיציה), ואילו הימין החדש מקבל 8 מנדטים. גם בסקר זה, ליברמן אינו עובר את אחוז החסימה.

– אחד הנתונים המעניינים העולים מהסקר הוא מהיכן הגיעו המצביעים של גנץ. הנסקרים נשאלו מה הצביעו בבחירות הקודמות – 10% בלבד הם מצביעי הליכוד, 58% הם מצביעי העבודה, 17% הצביעו לכולנו ו־13% הצביעו לרשימה המשותפת.

– בחלוקה לפי גושים (לעומת הסקר הקודם), הימין מתחזק ל-50 מנדטים, השמאל נשאר עם 51, החרדים יורדים ל-12 מנדטים, והערבים נשארים עם 7 מנדטים.

– בנוגע לסיכויים להרכבת ממשלה חדשה, הסיכויים של גנץ גדולים יותר, מאחר וחלק ממפלגות הימין יסכימו ככל הנראה להצטרף לקואליציה בראשותו, אם יוטל עליו הרכבת הממשלה, בניגוד לנתניהו, שלא כחול לבן, וודאי שלא העבודה ומרץ יצטרפו לממשלתו. בנוסף, יוזכר כי ע"פ ההסכם במפלגות הימין, מפלגת עוצמה יהודית תישאר באופוזיציה, וכך גם אם תוטל הרכבת הממשלה על נתניהו, היא תכלול לכל היותר 61 חברים כולל כחלון. יחד עם זאת, זו תהיה קואליציה יציבה יחסית מאחר והיא בנויה ללא מפלגתו של ליברמן.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: כחול לבן – (חוסן לישראל, יש עתיד) במקום הראשון עם 38 מנדטים (לעומת 11 מנדטים כיום); הליכוד – 29 (30); הבית היהודי – האיחוד הלאומי – 9 (8); הימין החדש (צל"ש) – 8; העבודה – 7 (18); חד"ש-תע"ל – 7; ש"ס – 6 (7); יהדות התורה – 6 (6); מרץ – 6 (5); כולנו – 4 (10); ישראל ביתנו – 0 (5); גשר – 0 (1); רע"מ-בל"ד – 0

בטחוני

שלש וחצי שנים לאחר שנפוצו שמועות שנחטפו ע"י ישראל: מצרים שחררה לעזה ארבעה פלסטינים

מצרים שחררה אמש (חמישי) לרצועת עזה ארבעה פלסטינים שנחטפו על ידי כוחות הביטחון המצריים לפני שלוש שנים וחצי, על רקע הסיוע שחמאס העניק באותם ימים לשלוחות דאעש בסיני בזמן מאבקן עם הצבא המצרי. השחרור בוצע כמחווה למנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, ששב לרצועת עזה מוקדם יותר השבוע מביקור של חודש וחצי בקהיר, וטרם ידוע מה קיבלה מצרים בתמורה * מצרים לא קיבלה עד היום אחריות לחטיפתם, כשזמן קצר לאחר החטיפה, התפרסמו דיווחים לא מבוססים טענו כי ישראל היא זו שחטפה את הארבעה. לפי הדיווחים, הארבעה היו חלק מכוחות יחידת העילית של חמאס, ונסעו למצרים כדי להגיע בסופו של דבר להדרכות באיראן. חמאס מעולם לא אישר כי הארבעה חברים בזרוע הצבאית וכינה אותם "סטודנטים". * אחד הפלסטינים שהיו נוכחים בזירת החטיפה סיפר אז: "בזמן שהיינו בדרכנו לנמל התעופה הבינלאומי בקהיר, במרחק של 2 ק"מ ממעבר רפיח, נפתחה באופן פתאומי אש לעבר האוטובוס מצד קבוצה של חמושים. כתוצאה מכך הנהג נאלץ לעצור את כלי הרכב. אחרי שהרכב נעצר עלו החמושים אליו ובחרו ארבעה נוסעים. הם ביקשו מהם לקחת את התיקים שלהם ולהתלוות אליהם כשהם מכוונים אליהם נשק"

    רכב צבאי נפגע מירי תועה בגבול מצרים * רכב צבאי נפגע אתמול (חמישי) סמוך לגבול מצרים ככל הנראה מירי תועה. נזק קל נגרם לרכב, אך בחסדי שמים אין נפגעים באירוע. * בחודשים האחרונים אירעו 3 מקרי ירי תועה ממצרים לישראל.

חוץ

צפון קוריאה על כישלון הפסגה עם טראמפ: "ייתכן שההזדמנות לא תשוב"; "קים עלול לאבד את רצונו להגיע להסכם"

לפי דיווח בסוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית, מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און ונשיא ארה"ב טראמפ החליטו שימשיכו בשיחות על מנת לפתור את הבעיות שנידונו בפסגה שנערכה השבוע בווייטנאם.

– בשיחה עם כתבים אמר שר החוץ הצפון קוריאני כי קוריאה הצפונית ביקשה רק הסרה חלקית של הסנקציות במהלך הפסגה בווייטנאם ולא את כולן – "הסרת העיצומים נגעה רק לאלו הקשורים לחיי האזרחים ולא לאלו הצבאיים". וציין כי ארצו העלתה הצעה ריאליסטית, הכוללת את פירוקו המלא של הכור המרכזי שלה ביונגביון, כולל מתקני פלוטוניום ואורניום, על ידי מהנדסים משתי המדינות. – "זהו הצעד הגדול ביותר בתהליך הפירוז הגרעיני שאותו אנחנו יכולים לנקוט בהתחשב לרמת האמון הנוכחית בין שתי המדינות. קשה לומר שיהיה משהו טוב יותר ממה שהצענו, ייתכן שלא תהיה הזדמנות נוספת. אנחנו זקוקים לצעד ראשון בדרך לפירוז מוחלט. העמדה הבסיסית שלנו לעולם לא תשתנה וגם אם ארצות הברית תרצה לקיים שיחות נוספות, העמדה שלנו לא תשתנה".

– סגנית שרת החוץ הצפון קוריאנית, אמרה בתדרוך כי היא קיבלה את הרושם שקים "עלול לאבד את רצונו להגיע להסכם" אחרי שארצות הברית דחתה את האפשרות להסרה חלקית של הסנקציות.

– שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר היום (שישי) כי קוריאה הצפונית ביקשה את הסרת כל הסנקציות בפסגה בהאנוי, אך נציגיה לא היו בהירים באשר למה שיש בכוונתה להציע מעבר לכור הגרעיני ביונגביון. "הם היו מאוד גלויי לב ביחס למה שהם היו מוכנים לעשות ביונגביון אבל עדיין לא בהירים לגמרי לגבי ההיקף המלא של מה שהיה להם להציע", אמר פומפאו והוסיף: "בעיקרון, הם ביקשו הסרה מלאה של הסנקציות". לדבריו, ארצות הברית הייתה נחושה "לשוב לשולחן ולהמשיך את השיחה"

דיווח: טראמפ הורה להעניק לחתנו סיווג בטחוני גבוה למרות חששות בכירים

הניו יורק טיימס מדווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה בשנה שעברה לראש המטה שלו לשעבר, ג'ון קלי, להעניק לחתנו ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר סיווג בטחוני גבוה. לפי הדיווח, בכירים בממשל טראמפ היו "מוטרדים" מההחלטה, וקלי אף כתב תזכיר המתאר בפירוש כי ההוראה הגיעה ישירות מהנשיא. כשנשאל על כך בעבר, טראמפ הכחיש בפני הניו יורק טיימס שהיה מעורב בהחלטה להעניק לקושנר את הסיווג הבטחוני. (ynet)

    שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו אמר כי ארה"ב ממשיכה להיות מעורבת במצב בין הודו לפקיסטן, ושוחחה עם מנהיגי שתי המדינות, זאת על רקע המתיחות סביב קשמיר. פומפאו הדגיש כי הוא מקווה ארה"ב תוכל להפיג את המתח בין המדינות על מנת להימנע מהסלמה.

    אפגניסטן: דיווח בניו יורק טיימס: במסגרת תוכנית השלום שהציעו הפנטגון לטליבאן – כל הכוחות האמריקנים יעזבו את אפגניסטן בתוך חמש שנים. התוכנית נרקמה יחד עם בנות הברית האירופיות ותוצג לנשיא טראמפ. עוד הוצע כי 50% מהכוחות האמריקנים יעזבו את אפגניסטן כבר בחודשים הקרובים

    וונצואלה: רוסיה וסין הטילו וטו על הבקשה האמריקנית לפעול למען בחירות חופשיות בוונצואלה ולכפות סיוע הומניטרי על אף התנגדות נשיא המדינה ניקולאס מדורו

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן