Skip to content

שר הרווחה תומך ב"חוק הזנות": "על מנת לחסל את התופעה צריך לנהל מלחמה"

השר כחלון לוחם בזנות: "הבעיה היא לא רק של הקורבנות אלא בעיה רב מערכתית ולאומית. חייבים לייצר איגום משאבים של כל המשרדים הנוגעים בדבר ואני רואה את משרד הרווחה כמוביל הנושא"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר כחלון לוחם בזנות: "הבעיה היא לא רק של הקורבנות אלא בעיה רב מערכתית ולאומית. חייבים לייצר איגום משאבים של כל המשרדים הנוגעים בדבר ואני רואה את משרד הרווחה כמוביל הנושא"

מאת צבי זינגר            

שר הרווחה, משה כחלון מביע תמיכה ב"חוק הזנות", שבמסגרתו יוטלו עונשי מאסר על לקוחות שירותי מין. "התופעה הזו היא מכת גורל, אף-אחד לא עושה את זה ברצון; הליך החקיקה הוא הזדמנות בלתי רגילה", אמר השר כחלון, בדיון שקיימה הוועדה למאבק בסחר בנשים, בראשות ח"כ אורית זוארץ.

כחלון (צילום: אתר הכנסת)
הייתי משנה את שם הוועדה. כחלון (צילום: אתר הכנסת)

"הייתי משנה את שם הוועדה מהוועדה למאבק בסחר בנשים לוועדה למלחמה בסחר", אמר השר כחלון. "מאבק זו מילה עדינה מדי. על מנת לחסל את התופעה צריך לנהל מלחמה. אנשים מידרדרים לזנות בשל מצוקה קשה ולכן תפקידנו לסייע להם. זו בעיה לא רק של הקורבנות אלא בעיה רב מערכתית ולאומית. חייבים לייצר איגום משאבים של כל המשרדים הנוגעים בדבר ואני רואה את משרד הרווחה כמוביל הנושא".

מנכ"ל משרד הרווחה נחום איצקוביץ, קרא להרחיב את עבודת הוועדה גם לסחר בגברים. "יש לנו מקלט לגברים, שהיו קורבנות סחר למטרות עבדות, שגם נוצלו מינית", אמר איצקוביץ'. הוא הודיע כי יבקש משר הרווחה כחלון, לפנות ליו"ר הכנסת, בבקשה להרחיב את הגדרת הוועדה למאבק בסחר בנשים, למאבק בסחר בבני אדם.

איצקוביץ התלונן גם על חוסר שיתוף פעולה מצד רשויות מקומיות: "יש לנו בעיית שיתוף פעולה בהרבה רשויות מקומיות, משום שראשי הרשויות אינם רואים את הטיפול בקורבנות הזנות כבעיה מוניציפאלית". המנכ"ל דיווח לוועדה, שהקציב מיליון שקל לסקר על הזנות בישראל, שיקיף אלף נשים, גברים וקטינים בזנות.

המשנה למנכ"ל משרד הרווחה, מנחם וגשל: "כשהוקם בשנת 2004 המקלט לנשים, קורבנות סחר למטרות זנות, היה ברור שהמקלט יאכלס רק נשים שהסכימו למסור עדות נגד סוחרים. במשך הזמן קלטנו שם נשים שנזקקו לפיתרון, ללא כל התחיבות למסור עדות או בכלל לשתף פעולה עם הרשויות. כשהמקלט הוקם, לא חלמנו שהוא יאכלס גם ילדים. כעת שוהים בו ילדים שנולדו שם והגיעו כמעט לגיל בר מצווה. המטרה הייתה להחזיר להן צלם אנוש ואז להחזירן לארצות המוצא. אבל הנשים לא עוזבות את המקלט. זו בעיה הומניטארית שצריך להביאה להחלטת ממשלה. אם צריך להקים עוד מקלט, זה דורש עבודת מטה סדורה".

כיום שוהות במקלט 28 נשים ושמונה ילדים. 16 מהנשים נקלטו בשנה האחרונה. מוצאן – מולדובה, רוסיה, הודו, סין, ברזיל, קולומביה ומספר ארצות אפריקניות.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורית זוארץ, הודיעה כי הוועדה תקיים דיון נוסף בפתיחת משב החורף הבא ובו תבקש לקבל מידע על הסקר הגדול על הזנות בישראל, שמשרד הרווחה החל לערוך.

1 Comment

  1. אלמוני
    8 במרץ 2012 @ 10:34

    שלום רב,
    למרות שאני מבין את המניע העיקרי שמיוצג בהצעת החוק, אני כותב אליך בגלל שאני חושב שיש אספקט מסוים שלא חשבת עליו. זכורה לנו התקופה שהומוסקסואליות היתה מחוץ לחוק. ואפילו שהיו תקופות ארוכות שהחוק לא נאכף כלל, העובדה שאנשים שבכול ממד אחר היו אנשים נורמטיביים, ובכל זאת היו פושעים בעיני החוק הפך אותם לנרדפים ונתונים לסחיטה באיומים. תקופה אפלה ללא ספק.
    הצעת החוק הנוכחית, שכנראה לא תמגר השימוש בשרותי מין מהעולם, למרות שכנראה תסלק אותם מהרחובות (דבר שכשלעצמו הוא מבורך), תהפוך אוכלוסיה ענקית – שלא רואים את עצמם כפושעים כאשר הם מקבלים, לדוגמא, מסג׳ אירוטי במקום מטופח מאישה עצמאית – אוכלוסיה שתהיה חשופה לסחיטה בכל תחום מתחומי החיים מפוליטיקה ועד חיי המשפחה בבית.
    המניע לסחיטות מסוג זה הוא גדול מממילא – ואפילו חברת הכנסת המוסרית בעיניי עצמה, ציפי ליבני, השתמשה במעקב אחר התנהלותו של נתניהו כדי למצוא שבגד באישתו למרות שבגידה באישה היא עדיין חוקית – אבל הקלות שבה אפשר יהיה לחשוף אנשים שצרכו שרותי מין יחד עם הנפוצות של הפשעים הללו יהפכו את הסחיטות למיניהם למכה חברתית ממש.
    אפילו ביחסים בין בני זוג אשר בתנאים רגילים היו אולי היו נפרדים ומתגרשים, החוק החדש יתן ביד האישה איום בלתי מידתי. אני רואה איך אנשים יאלצו לבחור בין חצי שנת מאסר לבין כניעה לתכתיבים בלתי נסבלים.
    בעקבות המבול של השימוש בסחיטה, דבר שאני צופה שיקרה, יעכרו גם היחסים בין גברים לנשים בכלל. זהו איום דומה לזה שנשים מרגישות במדינות מסוימות בהם הן וכל מעשיהן נתונים לפיקוח מפחיד מצד הגברים בסביבתן הקרובה. התחזית הזו היא ממש איומה, וחייבת להתממש כך נדמה לי כאשר כל-כך הרבה גברים יהיו לפתע פושעים בפועל ובפוטנציה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן