Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום ראשון ה-03 במרץ 2019

כותרות המהדורה     תם עידן נתניהו | סקרים: לנתניהו אין סיכוי להרכיב ממשלה; מפת המנדטים: שמאל – 49 מנדטים; ימין – 44; חרדים 13; ערבים – 12; עוצמה יהודית – 2 (פוליטי)     ההתדרדרות בין הודו לפקיסטן נמשכת: שישה אזרחים ושני חיילים נהרגו בחילופי אש (חוץ)     ההפיכה בוונצואלה: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תם עידן נתניהו | סקרים: לנתניהו אין סיכוי להרכיב ממשלה; מפת המנדטים: שמאל – 49 מנדטים; ימין – 44; חרדים 13; ערבים – 12; עוצמה יהודית – 2 (פוליטי)

    ההתדרדרות בין הודו לפקיסטן נמשכת: שישה אזרחים ושני חיילים נהרגו בחילופי אש (חוץ)

    ההפיכה בוונצואלה: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של מדורו; גוואידו קורא לחדש את ההפגנות במדינה (חוץ)

    לאחר כישלון פסגת טראמפ-קים: מנהיג קוריאה הצפונית עזב את וייטנאם כשהוא מושפל וממורמר (חוץ)

    סוריה: הכורדים מתקרבים לטיהור כיס ההתנגדות האחרון של דאעש – "מצפים לקרב מכריע הבוקר" (חוץ)

    מכה לפרקליטות הצבאית: אסיר עולם התורה מאיר בלוי שוחרר ביום שישי ממעצרו; הערב דיון נוסף בעניינו בבית המשפט לערעורים בקריה בתל אביב (דת ומדינה)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית, בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי קל. תחול עלייה בטמפרטורות, אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. הלילה: מעונן חלקית. יתכן גשם מקומי לאורך החוף.

    שני: גשמים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות ירדו במקצת ויהיו נמוכות מהרגיל.

    שלישי: ממטרים מקומיים ברוב אזורי הארץ יתכנו בסופות רעמים יחידות. הטמפרטורות נמוכות מהרגיל. חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

    רביעי: מעונן חלקית ותחול עליה קלה בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו נמוכות מעט מהרגיל בעונה.

חדשות

ראש עיריית טבריה רון קובי אמר ברדיו צפון כי קיבל הלילה איום ברצח בטלפון והגיש תלונה ע"י המשטרה: "זוהי מלחמה עיקשת ולא מתפשרת כדי שהמדינה הזאת תחיה בלי כפייה חרדית".
בנוסך לכך, המשטרה עצרה בסוף השבוע החולף צעיר בן 17 שאיים ברצח על קובי, הצעיר אותר בירושלים ונעצר

הצהרת תובע בגין אירוע תקיפה ושוד
בתום פעילות חקירה גלויה וסמויה של משטרת ישראל,  הוגשה ביום ה׳ לבית משפט השלום בת"א, הצהרת תובע נגד שני חשודים בתקיפה בנסיבות מחמירות ושוד של אישה (טרנסג'נדר).

באירוע שהיה לפני כחודשיים, שני החשודים (26, חולון, 34, ירושלים) קבעו מפגש עם האישה,  לצורך קבלת שירותי מין בתשלום. עם הגיעם למקום תקפו אותה ושדדו ממנה את תיקה, שהכיל כסף מזומן ומפתחות ביתה.

משם המשיכו השניים לדירתה בת"א ובעזרת המפתח ששדדו, נכנסו וגנבו כ-50 אלף ש"ח.

השבוע, לאחר חקירה סמויה וגלויה שהתנהלה בתקופה האחרונה, הצליחו חוקרי המשטרה לקשור את שני החשודים לאירוע ולעצור אותם עם שובם ארצה מחו"ל.

מעצרם של השניים הוארך ע"י בימ"ש מעת לעת וכאמור, ביום ה׳ הוגשה הצהרת תובע בעבירות של תקיפה ושוד

תל אביב-יפו גאה לארח: נציג צרפת לאירוויזיון נפגש עם נציגי קהילת הלהט"

בילאל חסאני, שיבצע בתחרות את השיר "Roi", קיים ביום שישי בבוקר  מפגש מיוחד עם המרכז הגאה בתל אביב: "בזכותכם אני יכול להיות מי שאני, בלי להתחשב במה יגידו" חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, איתי פנקס: "חסאני מייצג באופן מושלם את הערכים של האירוויזיון" 

נציג צרפת באירוויזיון בילאל חסאני, הנחשב למתמודד מוביל בתחרות שתיערך בחודש מאי בתל-אביב-יפו, התארח ביום שישי במרכז הקהילתי רייך בעיר. חסאני, המעורר עניין רב בתקשורת העולמית, שוחח עם נציגים מהקהילה הלהט"בית, הרואים בו אייקון מאז נבחר להשתתף בתחרות.

ראשית נפגש חסאני עם חברי וחברות הקהילה בגיל השלישי. לאחר מכן נערך מפגש בין חסאני לכ-20 בני נוער מהקהילה, שהתרגשו מאוד על ההזדמנות לשוחח עם הכוכב העולה

2900 דו"חות תנועה נרשנו לחובת נהגים בסוף השבוע החולף. שוטרי אגף התנועה תפסו 84 נהגים תחת השפעת אלכוהול במהלך האכיפה.

להלן חלק מנתוני האכיפה במהלך סופ"ש האחרון:

*באכיפהיצירתיתתוךשימושבמצלמותטקטיותומצלמותסטילס, נרשמוכ– 180 דו"חותלנהגיםשביצעועבירותתנועה.

*מעלל-600 נהגיםנתפסוכשהםנוהגיםבמהירותחריגהמהמותרבחוקבאמצעותהשוטריםבשטח.

*כנגד 570 נהגיםנרשםדו"חבגיןשימושבטלפוןניידבזמןנהיגה.

*במיקודהאכיפהנגדנהגיהרכבהכבדנרשמוכ-50 דו"חותבגיןליקויבטיחות, תקינותועבירותנוספות.

*105 רישיונות נהיגה נפסלו בגין עבירות חמורות והושבתו 91 כלי רכב.

תוך כך נתפס נהג בן 24 ננוהג כביש 90 במהירות 207 קמ"ש

באירוע שהתרחש אמש, במהלך אכיפה על כביש 90 אזור צומת קטורה, הבחין שוטר אגף התנועה בנהג ברכב פרטי המבצע עקיפה מסוכנת של קו הפרדה כפול תוך שהוא נוהג במהירות מופרזת.

שוטר אחר שעסק באכיפת מהירות על הכביש, קלט באמצעות מכשיר הדבורה את הרכב נע במהירות 207 קמ"ש, לאחר מעקב אחרי הרכב הצליח השוטר לעצור את הנהג תושב רמלה בן 24.

הנ"ל עוכב לחקירה ובסיומה נשאר במעצר והבוקר יובא לבימ"ש עם הצהרת תובע באמצעות יחידת תביעות תעבורה של משטרת ישראל

פוליטי

תם עידן נתניהו | סקרים: לנתניהו אין סיכוי להרכיב ממשלה; מפת המנדטים: שמאל – 49 מנדטים; ימין – 44; חרדים 13; ערבים – 12; עוצמה יהודית – 2

אחרי פרסום החלטת היועמ"ש על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, סקרי בחירות שמתפרסמים בסוף השבוע, מציגות מפת מנדטים חדשה ולפיה לנתניהו אין סיכוי להרכיב ממשלה גם אם מלאכת הרכבת הטלת הממשלה תוטל עליו, אולם גם רוב ממליצים לנשיא לא ברור שיהיה לו אלא אם כן יפעיל גוש חוסם יחד עם הערבים נגד גנץ. יצוין, כי ע"פ הסקרים מפלגת גשר קרובה לאחוז החסימה ואינה עוברת אותו, ומפלגת ישראל ביתנו, נמצאת הרחק מתחת לאחוז החסימה.

– לפי הסקרים המתפרסמים, כלל מפלגות הימין כולל 'כולנו' של כחלון מקבלות לכל היותר 46 מנדטים, כשמתוכם גם מנדט אחד לפחות של עוצמה יהודית (ואם תקום ממשלת ימין – 2 מנדטים), שגם אם תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה, ע"פ הסיכומים אמורה לשבת באופוזיציה. במידה ויוטל על נתניהו מלאכת הרכבת הממשלה, ויצליח לגייס לצידו הן את כחלון והן את החרדים, יעמדו לרשותו בסה"כ 57 חברי כנסת בלבד (לא כולל 2 של עוצמה), לעומת זאת, אם תוטל הרכבת הממשלה על גנץ ויצליח לגייס לצידו הן את כחלון והן את החרדים, תעמד לרשותו ממשלה יציבה של 65 מנדטים ללא ערבים.

– לפי סקר 'כאן חדשות', לו הבחירות היו מתקיימות היום מפת המנדטים שהיתה מתקבלת היא כדלהלן: כחול לבן – (חוסן לישראל, יש עתיד) במקום הראשון עם 37 מנדטים (לעומת 11 מנדטים כיום); הליכוד – 29 (30); יהדות התורה – 7 (6); הימין החדש (צל"ש) – 7; חד"ש-תע"ל – 7; העבודה – 6 (18); ש"ס – 6 (7); מרץ – 6 (5); כולנו – 5 (10); איחוד מפלגות הימין – 5 (8); רע"מ-בל"ד – 5; ישראל ביתנו – 0 (5); גשר – 0 (1); זהות – 0

– לפי סקר 'החדשות13', לו הבחירות היו מתקיימות היום מפת המנדטים שהיתה מתקבלת היא כדלהלן: כחול לבן – (חוסן לישראל, יש עתיד) במקום הראשון עם 36 מנדטים (לעומת 11 מנדטים כיום); הליכוד – 30 (30); חד"ש-תע"ל – 9; איחוד מפלגות הימין – 7 (8); יהדות התורה – 7 (6); העבודה – 6 (18); ש"ס – 6 (7); מרץ – 6 (5); הימין החדש (צל"ש) – 5; כולנו – 4 (10); רע"מ-בל"ד – 4; ישראל ביתנו – 0 (5); גשר – 0 (1); זהות – 0

בטחוני

צעדות השיבה וטרור התבערה נמשכים; חיל האוויר תקף עמדות חמאס בדרום עזה

זר בלונים שנשא מטען חבלה שוגר מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, בחסדי שמים, זר בלוני הנפץ לא גרם לנפגעים או לנזק, והוא הופל כשהוא באוויר על ידי כוחות הביטחון. בנוסף נטרלו כוחות הנדסה צבאיים מטענים רבי עוצמה בגזרה הדרומית בשעות הערב של השבת. כמו"כ, דווח על עימותים עם חיילים במסגרת מה שמכונה "ההפגנות הליליות". מוקדם יותר, ביום שישי התאספו כ-8000 פלסטינים סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה במסגרת צעדת "שער הרחמים". הפלסטינים הבעירו צמיגים, השליכו רימונים ומטענים ויידו אבנים לעבר החיילים. בהשוואה לשבועות קודמים נרשם מספר נמוך יחסית של משתתפים בהפגנות, זאת ככל הנראה בגלל מזג האוויר * משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח על 17 נפגעים מירי חי, בהם ילד שנפגע בראשו, ובנוסף שלושה פראמדיקים ועיתונאי שנפצעו מרימוני גז שפגעו בגופם.

– בתגובה להפרחת בלוני התבערה תקף כלי טיס של חיל האוויר עמדה של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה. כשעה לאחר מכן, התבצעה תקיפה נוספת באזור רפיח, וכוונה נגד עמדה של "כוח הריסון" של חמאס. התקיפה השנייה באה בתגובה גם לריבוי המטענים שהושלכו לעבר החיילים בגבול הרצועה במהלך הפרות הסדר הליליות וזו הפעם הראשונה שישראל תוקפת בתגובה להפרות הסדר הליליות כשלא היו נפגעים בקרב הכוחות.

צעדת המיליון: הפלסטינים נערכים להפגנת ענק בעוד ארבעה שבועות

הפלגים הפלסטינים קראו להתגייס לצעדת המיליון ב-30 במרץ הקרוב, בו מציינים את יום האדמה. "ה-30 במרץ יהיה יום מיוחד בהיסטוריה של העם שלנו", נכתב בהודעה המשותפת, בה תיכנס "צעדת השיבה ושבירה המצור" לשנה השניה שלה. הפלגים הפלסטינים הדגישו, כי "צעדות השיבה יימשכו בדרכי שלום עד להשגת המטרות", וקראו "להמשיך בעימותים נגד הכיבוש בגדה המערבית וברצועת עזה, ולהסלים את המצב בהגנה על אל-אקצא". הפלגים הדגישו בהודעה, כי "סוגיית האסירים תמשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו, ולא נותיר אותם אל מול כוחות הדיכוי הציוניים בבתי הכלא. אנחנו מדגישים, כי הכיבוש אחראי על הפשעים וההסלמה נגד האסירים". הפלסטינים דיווחו, כי מאז החלו צעדות השיבה ב-30 במרץ אשתקד, נהרגו כ-250 פלסטינים, בהם נשים וילדים, ועוד למעלה 23 אלף נפגעו.

מדיני

דיווח: ראש המוסד נפגש עם עמיתו הסודני בוועידת הביטחון במינכן; בסודן מכחישים

אתר החדשות לונדוני "מידל איסט איי" שמזוהה עם קטאר דיווח כי ראש המוסד יוסי כהן נפגש עם עמיתו הסודני סלאח גוש בוועידת הביטחון במינכן לפני כשבועיים. ע"פ הדיווח, את המפגש ארגנה מצרים בגיבוי סעודיה ומטרתו הייתה לדון במינוי יורש לשליט סודן עומר אל בשיר. * שירות המודיעין הכללי הסודאני הכחיש באופן רשמי את הדיווח כי השניים נפגשו.

חוץ

ההתדרדרות בין הודו לפקיסטן נמשכת: שישה אזרחים ושני חיילים נהרגו בחילופי אש

למרות השבת הטייס השבוי, המעצמות הגרעיניות ממשיכות להחליף מהלומות: בסוף השבוע התחדשו חילופי האש בין המדינות, וחיילים משתי המדינות תקפו כפרים ועמדות צבאיות לאורך הגבול בהפגזות ארטילריות, וכתוצאה מהם נהרגו שישה אזרחים, שלושה מהם הודים ושלושה פקיסטנים. כמו"כ נהרגו שני חיילי צבא פקיסטן בחילופי אש עם צבא הודו.

– משטרת הודו מסרה שאמא ושני ילדיה נהרגו בצד ההודי של קשמיר. השלושה נהרגו מירי פגז של חיילים פקיסטנים על ביתם. אב המשפחה נפצע קשה בתקיפה. * בצד הפקיסטני, לפי גורם בממשלה המקומית, הפציצו הכוחות ההודיים "ללא אבחנה" את הכפרים בגבול. באותן תקיפות נהרג ילד ועוד שלושה נפצעו. הגורם אמר שכמה בתים נהרסו בהפגזות של הודו.

בניסיון לרכך את המשבר: פקיסטן החזירה את הטייס ההודי שנפל בשבי

פקיסטן החזירה להודו בסוף השבוע את הטייס ההודי ששבתה אחרי שמטוסו הופל בחבל קשמיר בצד הפקיסטני. הטייס, הובא למעבר הגבול בין שתי המדינות והתקבל בברכות בצד ההודי. בתקשורת המקומית נראה הטייס חוצה את הגבול לצד ההודי, ונלקח על ידי פקידים הודיים למתן בדיקות רפואיות. ראש ממשלת פקיסטן, אמר כי החזרתו של הטייס היא "מחווה של רצון טוב ופיוס שמטרתה להפיג את המתחים הגוברים עם הודו". * בהצהרה רשמית של משרד החוץ הפקיסטני נמסר כי "הוא טופל בכבוד ובהתאם למשפט הבינלאומי בזמן השבי"

– בעיתון הפקיסטני "דון", היוצא לאור בשפה האנגלית, דווח כי הוא לא היה בטוח באיזה צד של הגבול הוא נמצא לאחר שמטוסו התרסק והוא ירה באקדחו כדי להרחיק כמה ילדים שהקיפו אותו. עוד דווח כי הוא נמלט ברגלו וניסה לבלוע כמה מסמכים שהיו ברשותו.

ההפיכה בוונצואלה: מאות קציני צבא ערקו משלטונו של מדורו; גוואידו קורא לחדש את ההפגנות במדינה

מנהיג האופוזיציה של ונצואלה, חואן גוואידו, הודיע במסיבת עיתונאים בפרגוואי כי בימים האחרונים כ-600 אנשי צבא במדינה הסירו את נאמנותם לממשלת נשיא המדינה המכהן, ניקולס מאדורו. – "דיברנו בבהירות מול אנשי צבא ונצואלה ויותר מ-600 קצינים החליפו צד והחלו לתמוך בצד החוקתי". גוואידו ציין כי "במהלך השעות הקרובות נודיע על צעדי מחאה חדשים". * הלילה אמר גוואידו, כי הוא קורא לחידוש המחאות במדינתו, הקוראות לנשיא ניקולס מדורו להתפטר. * * עד כה, ביקר גוואידו בברזיל וקולומביה, אולם הודיע כי ישוב לקרקאס עוד בימים הקרובים, שם ייתכן וייעצר על אי-ציות לפקודת בית המשפט העליון, שהורתה לו לא לעזוב את המדינה תחת חקירה.

לאחר כישלון פסגת טראמפ-קים: מנהיג קוריאה הצפונית עזב את וייטנאם כשהוא מושפל וממורמר

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, עזב אתמול את וייטנאם לאחר כישלון הפסגה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. מקורות בפיונגיאנג טענו כי ביטחונו של הרודן התערער לאחר כישלון השיחות וכי נוצרה אווירה של ייאוש, השפלה ומרמור בסביבתו של קים לאחר הפסגה. "היה צורך עצום מצד המפלגה השלטת לעזוב את האנוי עם הסכם חתום, במיוחד לאור כל התעמולה החיובית לפני ובמהלך הפסגה, זה היה חסר תקדים", אמר אחד מהם. "השלטון בצפון קוריאה הציג את הפסגה כהצלחה גדולה עוד לפני שהחלה". * לדברי הבכירים, קים ואנשיו ניהלו מו"מ קשוח לפני הפגישה ואף איימו לבטל את השיחות אם ארה"ב לא תגלה גמישות בנוגע להסרת הסנקציות, אך בתמורה הם היו מוכנים לוויתורים משמעותיים. "הם היו מוכנים לוותר על כל המתקנים ביונגביון – הכור הגרעיני היחיד המוכר במדינה. לא מדובר רק בוויתור על כור פיזי אחד אלא על המתחם כולו". * עוד טענו המקורות כי הרודן והבכירים היו מוכנים להציג בפני טראמפ "נכונות להתפרק לחלוטין מנשק גרעיני במסמך רשמי – הם ירדו לפרטים בשלב מוקדם, ואז טראמפ דחה את ההצעה ועזב". לפיהם, קים נותר המום מצעדיו של הנשיא האמריקני ואף מושפל.

ארצות הברית וקוריאה הדרומית יפסיקו את התרגילים הצבאיים המשותפים

בצל פיצוץ השיחות בין וושינגטון לקוריאה הצפונית: ארצות הברית וקוריאה הדרומית הודיעו הלילה (שבת) כי הן יפסיקו לקיים תרגילים צבאיים משותפים רחבי היקף אותם הם מקיימים בכל שנה. ובמקומם יקיימו המדינות תמרונים ותכנית לאימונים בשטח. * לפי הצהרה של משרד ההגנה האמריקני, ההחלטה נקבעה לאחר שיחת טלפון משותפת בין שר ההגנה של ארצות הברית, לעמיתו הדרום קוריאני * גורמים רשמיים בממשל האמריקני הכחישו כי קיים קשר בין ההחלטה לצמצם את התרגילים הצבאיים לבין הפסגה שהתקיימה בין הנשיא טראמפ למנהיג הצפון קוריאני.

סוריה: הכורדים מתקרבים לטיהור כיס ההתנגדות האחרון של דאעש – "מצפים לקרב מכריע הבוקר"

המורדים הכורדים, הנתמכים ע"י צבא ארצות הברית, עומדים לסגור על המעוז הטריטוריאלי האחרון של המדינה האסלאמית ליד הגבול העיראקי. איש התקשורת הצבאי של הכוחות אמר כי. "אנחנו מצפים לקרב מכריע בבוקר", לדבריו, "דאעש מיקש את האזור בצורה נרחבת, אלפי מוקשים נמצאים לאורך הכבישים". * ההתקדמות במבצע שהתעכב במשך שבועות בשל פינוי אלפי אזרחים מבארוז. נמשך בסוף השבוע לאחר שהכורדים התקדמו תוך קרבות כבדים, קילומטר אל תוך הכפר בגהוז שבמזרח המדינה. עד כה, נפצעו שלושה חיילים במהלך הלחימה, כך על פי דיווחים שהפיצו לתקשורת. * מטרת התקיפה היא להשתלט באופן סופי על המובלעת האחרונה שבשליטת דאעש במדינה, במטרה לחסל את שרידיו של ארגון הטרור ששלט בעבר על שליש משטח סוריה ועיראק.

אלג'יריה: המונים הפגינו נגד הנשיא – בגל מחאה נדיר במדינה

עשרות אלפי תושבים יצאו ביום שישי לרחובות אלג'יר, בירת אלג'יריה, והפגינו נגד המשך כהונתו של הנשיא עבד אל-עזיז בוטפליקה, שמכהן כבר 20 שנה, ונגד האליטה השלטת במדינה. במהלך ההפגנות נפצעו 183 בני אדם, ומשרד הבריאות מסר שאדם אחד מת בהפגנות אחרי שלקה בליבו. * לפי דיווחים בתקשורת עצמאית מקומית, המשטרה ריססה גז מדמיע לעבר המפגינים כדי למנוע מהם להגיע לאזורים מרכזיים בעיר.

– מדובר במחאה האנטי-ממשלתית הגדולה ביותר באלג'יריה, מאז הפגנות "האביב הערבי" לפני שמונה שנים. כשההתגייסות ההמונית להפגנות, שהחלו בשבוע שעבר, הגיעה יממה לאחר שהמשטרה עצרה מספר עיתונאים במחאה הקוראת לזכויות העיתונאים לסקר את ההפגנות האנטי-ממשלתיות שהתקיימה בבירה.

– אמצעי התקשורת הממלכתיים התחילו לסקר את המחאה רק ביום שלישי האחרון, אחרי שעיתונאים התלוננו בפומבי שגורמים שונים מנסים להשתיק את הסיפור. עד אותו יום, הערוצים הממלכתיים, וגם הפרטיים, נשלטו על ידי בעלי ההון המקורבים לממשלה, ולכן נאלצו לשמור על שתיקה.

הדמוקרטים: אם לא נקבל תשובות על הסיווג של קושנר עד יום שני, נפתח בחקירה

יו"ר ועדת הביקורת בבית הנבחרים אלייז'ה קמינגס דרש מהבית הלבן לקבל לידיו מסמכים ועדויות שמציגים לכאורה הענקת סיווג שלא כדין לחתנו של הנשיא טראמפ, והזהיר כי אם לא יענו לבקשותיו עד יום שני, יפתח בחקירה * יו"ר הוועדה צירף למכתבו פרסום של הניו יורק טיימס, לפיו טראמפ הורה לראש הסגל לשעבר ג'ון קלי לסייע לקושנר בקבלת הסיווג הביטחוני, על אף שהאחרון והיועץ לשעבר לבית הלבן דונלד מקגן התנגדו לכך. בטיימס נכתב כי קלי ומקגן הביעו חשש במתן האישור לקושנר, לאור עדויות של בכירים במערכות הביטחון כולל ב- CIA בנוגע לקורות חייו.

חשש מאסון אקולוגי כבד: 80 טון נפט דלף מספינה שעלתה על שרטון באיי שלמה

בכירים אוסטרלים הודיעו ביום שישי כי אסון אקולוגי חדש מתפתח באוקיינוס השקט לאחר שספינה גדולה השטה תחת דגל הונג קונג עלתה בתחילת החודש שעבר על שרטון ליד אתר מורשת עולמית של אונסק"ו באיי שלמה והחל לדלוף ממנה נפט. מומחים אוסטרלים מעריכים כי יותר מ–80 טון נפט כבר דלפו לים באזור הרגיש מבחינה אקולוגית, וכי בספינה נותרו יותר מ–660 טון נפט שממשיך לדלוף לים בקרבת מקום למזרח האי רנל. * הספינה שעגנה לחוף, העמיסה בוקסיט, המינרל העיקרי שממנו מפיקים אלומיניום, ממכרה באי רנל, אחד מאיי שלמה, בימים שלפני שציקלון הדף אותה אל שונית אלמוגים. * לפי הנציבות העליונה האוסטרלית באיי שלמה, תמונות שצולמו בסוף השבוע מראות כי מעט מאוד התקדמות הושגה בעצירת הדליפה מהספינה ששמה Solomon Trader (הארץ)

    סודאן: מנהיג האופוזיציה קורא לאל-בשיר להתפטר מתפקידו בעקבות המשבר * מנהיג מפלגת האופוזיציה המרכזית בסודאן, סאדיק אל-מהדי, קראה לנשיא המדינה עומר אל-בשיר לפרוש מתפקידו, זאת על רקע המחאה בסודאן גד מחירי הלחם הגבוהים. * סודאן סוערת בחודשים עם פרוץ מחאה נגד עליית מחירי הדלק והלחם, מחאה שהופנתה עד מהרה לנשיא עומאר אל-באשיר * לפני כשבועיים הכריז נשיא סודאן, עומר אל-באשיר, על מצב חירום לאומי במדינתו באורך של שנה, וכן על פיזור ממשלתו והממשל המקומי ברחבי המדינה.

בעולם

אחרי 20 שנה באוויר: התגלה כי רישיונו של הטייס – אינו חוקי

חברת התעופה "South African Airways" הדרום אפריקנית הופתעה לגלות כי מסמכי העבודה של טייס שעבד בחברה ב-20 השנים האחרונות – אינם חוקיים. הדבר התגלה בעקבות כך שהטייס היה אחראי על טיסה שבה "בוצעו כמה פניות מוזרות", כאשר המטוס נתקל בקשיים מעל הרי האלפים. בהמשך, כאשר התקלה דווחה והחברה פתחה בחקירת המקרה, התגלתה התרמית וה"טייס" הודיע על התפטרותו. * דובר החברה ציין כי על אף שחלק מהמסמכים הדרושים לא סופקו כנדרש על פי הנהלים, צ'נדלר בכל זאת עבר את האימונים הנדרשים והחזיק ברשותו רישיון תעופה. * חברת התעופה הגישה תלונה נגד הטייס המתחזה, ותובעת אותו במיליוני ראנדים. קצין ביטחון בחברה הושעה מתפקידו, בחשד שסייע להסתיר את המרמה. * כעת, בודקת החברה את כלל מסמכי הטייסים העובדים אצלה. (החדשות13)

 

)

 

1 Comment

  1. לַיְּהוּדִ֕ים הָֽיְתָ֥ה אוֹרָ֖ה וְשִׂמְחָ֑ה וְשָׂשֹׂ֖ן וִיקָֽר.
    10 במרץ 2019 @ 22:19

    כזכור, עם מעצרו הורו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כי במידה ומעצרו יימשך, יש להמשיך את הוראתו הברורה של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול הצדיק רבי שמואל אויערבאך זיע"א כי על כל מעצר בן ישיבה יש להרעיש עולם ומלואו ולצאת במחאה אדירה שתביא את זעקת היהדות הנאמנה ועולם התורה, להסרת החרב המונפת על כלל בני הישיבות ועולם התורה בארה"ק.

    ביום חמישי, ולאחר שהתברר כי רשויות הצבא מנסים להאריךך את מעצרו, השתתפו אלפי חרדים במחאה אדירה שהתקיימה במשך כשעתיים וחצי בצומת שרי ישראל-יפו בירושלים, המוני המוחים קראו בין היתר "נמות ולא נתגייס, לכלא ולא לצבא", כשבכך הם מחדדים את הפסיקה ההלכתית המפורסמת כי הגיוס לצבא אסורה בגדר של 'יהרג ואל יעבור'. בניסיון להשתיק את מחאת החרדים, פעלו במקום כוחות גדולים של המשטרה שהפעילו אלימות אכזרית ביותר נגד המפגינים, באמצעות מכות סוסים ומכת"זיות, זאת ללא סמכות חוקית, וגם ללא תגי זיהוי. אבל המפגינים המשיכו עם כל הכח והמפגינים נצחו הפעם!!!

    כזכור, בן העליה נעצר במהלך הפגנה ספונטנית נגד גיוס בנות שהתפתחה בכביש הכניסה לעיר מודיעין עילית, במהלך ההפגנה, עצרו כוחות המשטרה כעשרה מפגינים ולקחו אותם לתחנת המשטרה בכניסה לעיר. אחד האברכים במקום, שסירב להזדהות זוהה באמצעות טביעת אצבע, ואז עלה שמו במסוף המשטרתי, כמי שמתנגד לגיוס חרדים בסירובו להתייצב בלשכת הגיוס במסגרת חוק הגיוס הדורש מכסות ויעדים מקרב המגזר החרדי. אולם בעוד בתחנות אחרות במשטרה, מבינים כי אל להם לקחת חלק ברדיפת הצבא נגד עולם התורה, ומשחררים את העצורים בנסיבות אלו, מפקד המשטרה במודיעין עילית הורה מיד להזמין משטרה צבאית על מנת להסגירו לכלא הצבאי.

    כל היהדות החרדית בארץ ובעולם מבהירה: כי לא יעזור לשלטונות כל ההתעמרויות בבני העליה נזר הבריאה. וכפי הוראת רבותינו מצוקי ארץ זיע"א ויבדלט"א מרנן חברי מועצת גדולי עולם התורה של הפלג כי אין להתייצב בלשכת הגיוס בשום אופן ואין לשתף פעולה עם חוק השמד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן