Skip to content

לאן נטוס לחו"ל בשנת 2019?

הלהיטים בתערוכת התיירות הבינלאומית שנערכה לפני כשבועיים בתל אביב: חופשה קיצית במלטה, ביקור מעמיק בליטא, טיול ברפובליקה הדומיניקנית, חופשת בריאות בהודו, ולינה על עץ בצפון שבדיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת התיירות השנתית (IMTM) שנערכה זאת הפעם ה-25 ברציפות בתל אביב היא הזדמנות נהדרת לחוש את מידת הלהט של התייר הישראלי לטיולים בחו"ל, ואולי אף לנחש מה יהיו היעדים החמים לשנת 2019.

הרקדניות של פנמה. צילום רונית שימרון
המשתתף הצעיר ביותר בתערוכת IMTM. צילום: רונית שימרון

בתערוכה שנערכה לפני כשלושה שבועות הוצבו דוכנים בהם שיווקו נציגי תיירות מכל העולם את מדינותיהם. התערוכה כללה גם מפגשים וכנסים מקצועיים, שמשכו אליהם פעילים מרכזיים בתעשיית התיירות העולמית. השנה הגיעו כ-1870 מציגים מ-57 מדינות, גידול קל לעומת השנה שעברה.

האירוע נערך על ידי חברת ארטרא וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ובחסות התאחדות המלונות בישראל, העמותה לתיירות תל אביב יפו, חברת אל על והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

נראה שהפעם נחלה התערוכה הצלחה מיוחדת. אייל שמואלי, השותף בארגון התערוכה והבעלים של המגזין Israel Travel News, בהחלט מרוצה: "התערוכה הפכה לאירוע המרכזי של מדינת ישראל בנושא תיירות, ובתערוכה הזאת באופן מיוחד, נעשו עסקים רבים של ממש. יומיים של עסקים. אנשים סגרו המון הזמנות לקיץ הקרוב. הצלחה נוספת היא האירועים הרבים שנערכו סביב התערוכה. עשרות אירועים, של מדינות, חברות תעופה וסדנאות מגוונות".

אייל שמואלי, ממארגני IMTM. "ויאטנם היא יעד נהדר". צילום חן גלילי

היתה מדינה אחת שהחליטה לא להגיע השנה. תורכיה. "הם הודיעו שעקב המצב כרגע, הם לא יכולים להשתתף בתערוכה, אבל לקראת סוף התערוכה כבר הודיעו שיגיעו בשנה הבאה", אומר שמואלי. "בתערוכה הזאת היוונים לקחו להם את התהילה עם הדוכן הכי גדול (120 מ"ר), כי הם רואים בתיירים הישראלים פוטנציאל גדול עבורם".

–  מה מאפיין את התייר הישראלי שהופך אותו לכל כך מבוקש בעולם?

שמואלי: "התייר האירופי לעומת הישראלי נוסע לחו"ל בדרך כלל פעם בשנה, ומעדיף לנסוע בכל פעם לאותו מקום. אם הוא אוהב את ספרד, הוא ייסע כל שנה לספרד. לתייר הישראלי יש כשלוש-ארבע חופשות בשנה. אז פעמיים הוא ינפוש בארץ, ועוד פעם או פעמיים בחו"ל. התייר הישראלי לא מגביל את עצמו ליעד אחד, וכל הזמן מחפש יעדים חדשים. והכי חשוב לשוק התיירות: התייר הישראלי בזבזן. הוא אוהב להוציא כסף בחו"ל".

–  מה לדעתך יהיו היעדים המבוקשים השנה?

שמואלי: "ניו יורק היא בדרך כלל יעד מס 1 בקרב הישראלים, ואחריה נראה שהשנה יככבו אזרבייג'אן, שיש אליה טיסות זולות, אלבניה, שהיא יעד חדש, וויאטנם. הייתי בויאטנם לאחרונה ומאוד נהניתי. באמת יעד נהדר".

–  ומה היעד המועדף עליך אישית?

שמואלי: "אני כל שנה מחליף. הייתי לאחרונה בטיול של חודש וחצי במזרח: תאילנד, קמבודיה, ויאטנם והפיליפינים".

  כמוציא לאור של מגזיני תיירות מזה 35 שנה, יש יעדים שבהם עוד לא ביקרת?

שמואלי: "יש עוד הרבה. אנטארקטיקה למשל".

חוץ מהתחזיות של שמואלי, לגבי אזרבייג'אן, אלבניה וויאטנם, לאן עוד כדאי לנסוע השנה? ההמלצות שלנו: ליטא, מלטה, הרפובליקה הדומיניקנית, והודו.

מלטה: מה שטוב ל"משחקי הכס", טוב גם לנו

אם עדיין לא ביקרתם במלטה, אז כדאי שתכניסו אותה לרשימת החלומות שלכם. מלטה היא יעד מושלם לנופש בכל עונות השנה עם שפע של אירועים, המתאימים לכל טעם. מלטה היא מדינה קטנה דרומית לאיטליה, המורכבת משלושה איים. נכון שגרים בה 450 אלף תושבים, אבל יש בה כל מה שתרצו לחופשה נהדרת: חופים יפים, אתרי מורשת עולמית, וכמובן שופינג.

ג'נט גרק-דימטש (Janet Grech Dimech), מרשות התיירות של מלטה היא אישה מסבירת פנים, בעלת ידע עצום על ארצה, אותו היא נהנית לחלוק. למשל, הידעתם שעיר הבירה, ולטה, הוקמה על ידי אבירים?

משמאל: ג'נט גרק דימטש, ארתור גרימה, מרי צ'אקר, שגרירות מלטה בישראל ופאולין קולירו מאייר מלטה. צילום: רונית שימרון

"יש לנו אקווריום לאומי, חופים יפים, הכפר של פופאי, ואתרים רבים בהם צולמה הסידרה הפופולארית 'משחקי הכס'", אומרת גרק-דימטש. "יש לנו גם הרבה מוזיאונים. מלטה מתוארת פעמים רבות כמוזיאון פתוח, משום שריכוז האתרים ההיסטוריים והאטרקציות הוא מן הגבוהים בעולם. לפני כארבע שנים ראינו ירידה מסויימת במבקרים ישראלים, ולכן לפני כשנתיים החלטנו להשתתף בתערוכת התיירות, ולהכיר את מלטה לישראלים רבים יותר".

ואכן, לדבריה, בשנתיים האחרונות חל גידול במספר התיירים הישראלים. "אנו רואים בישראל שוק מתפתח. הישראלים מאוד אוהבים שופינג, ויש הרבה קניות במלטה. יש גם מסורת יהודית במלטה וחיים בה כיום כ-200 יהודים. זאת הסיבה שיצרנו מסע שורשים מיוחד למלטה".

מהם המלונות המועדפים על ידי הישראלים במלטה? מסתבר שרוב הישראלים מחפשים במלטה מלונות בדרגה של 4 ו-5 כוכבים. "כשמשווים למדינות אחרות באירופה, מלטה מציעה מחירים טובים", אומרת גרק-דימטש.

הרפובליקה הדומיניקנית – ארץ האנשים המאושרים

לא מפסיקים לרקוד. חברי הרפובליקה הדומיניקנית. צילום: רונית שימרון

אי אפשר היה להתעלם מהצוות של הרפובליקה הדומיניקנית. חברי הצוות חוללו ברחבת הריקודים, לפעמים עם רקדניות בלבוש ססגוני מפנמה, וסחפו את המבקרים הישראלים. גם ברפובליקה הדומיניקנית מצפים לגידול במבקרים הישראלים. "אצלנו חם כל השנה", אומר קרלוס בטיסטה  (Carlos Batista) מרשות התיירות של הרפובליקה הדומיניקנית. "בחורף יש אצלנו 27-28 מעלות ובקיץ 35-37".

קרלוס בטיסטה, רשות התיירות של הרפובליקה הדומיניקאנית. צילום: רונית שימרון

לדבריו, בשנת 2018 ביקרו ברפובליקה למעלה מ-4,000 ישראלים. "יש ישראלים המגיעים לביקור ממדינות אחרות, ולגביהם עדיין אין נתונים".

בכל מקרה, השנה מצפים ברפובליקה הדומיניקנית ל-40 אלף תיירים מישראל. "אנו מצפים השנה ל-7 מיליון תיירים מכל העולם", הוא אומר. "יש לנו הרים גבוהים, פארקים לאומיים, והמון מוזיקאים ורקדנים. השם שלנו משמעותו 'אנשים מאושרים', ואנחנו באמת כאלה. בנוסף, היינו בין הראשונים לפתוח את שערי המדינה ליהודים, ולכן יש לנו גם מסורת יהודית עשירה".

רקדניות פנמה מרקידות את הצוות מהרפובליקה הדומיניקנית. צילום: רונית שימרון

בלגרד, סרביה – היעד הפופולרי לשנת 2018

בלגרד, בירת סרביה הפכה לפופולרית בעיני התייר הישראלי בשנים האחרונות, ולכן אף זכתה בתערוכה לתואר היעד הפופולרי לשנת 2018.

משמאל: ילנה סטנקוביק, מנהלת יחסי ציבור של Visit Belgrade, רוני פלדמן מנהל שיווק ומכירות אייר סרביה בחברת Open Sky, תמרה ג'ובנוביק וחברת צוות. צילום: רונית שימרון

"סרביה היא יעד פופלרי באיזור הבלקן", אומרת ילנה סטנקוביק (Jelena Stankovic), מנהלת יחסי הציבור של לשכת התיירות Visit Belgrade. "בלגרד היא עיר נהדרת לחופשה עירונית בכל עונות השנה. יש הרבה מה לעשות. יש לנו פסטיבלים, אתר סקי יפה בקופאוניק (Kopaonik), ויש גם הרבה שופינג", היא מדגישה בחיוך, מודעת היטב לתשוקתם של התיירים הישראלים לשופינג."יש בבלגרד רחוב מפורסם לקניות עם חנויות קטנות, ויש גם קניונים גדולים. סרביה גם נגישה מאוד עם שש טיסות שבועיות, כשבקיץ גדלה תדירות הטיסות".

ליטא – ערים, היסטוריה ו-300 אגמים!

אם היינו עושים תחרות בין המדינות שרוצות תיירות ישראלים, נראה שליטא היתה זוכה. כשהם מצויידים בדוכן מרשים, ופלאיירים צבעוניים ובוהקים, חלקם בעברית, הליטאים עשו עבודה נהדרת בחשיפת התיירים הישראלים לא רק לערים המרכזיות, אלא גם לטיולי טבע, ואיזורים כפריים פסטורליים.

משמאל: וילמה דאובריין, וגינטרה קאווילוניטה. כ-10,000 ישראלים תיירים ישראלים בשנה. צילום: רונית שימרון

וילמה דאובריין (Vilma Daubariene), מנהלת אגף התיירות בלשכת התיירות Go Vilnius: "כיום רוב התיירים לליטא מגיעים מגרמניה, איטליה, בריטניה, פולין וישראל. לליטא מגיעים כ-10,000 ישראלים בשנה בממוצע, ובשנת 2018 אף חל גידול של כ-25% מהשנה הקודמת. התייר הישראלי הממוצע מגיע ל-6-7 ימים, ואנו כמובן רוצים להגדיל את מספר המבקרים הישראלים".

גינטרה קאווילוניטה (Gintare Kavaliunaite), מנהלת יחסי הציבור בלשכת התיירות: "אחת המטרות שלנו היא להגדיל את השוק. אנו רוצים להכיר את וילנה לצעירים. הדור הצעיר, בני ה-20-45 כלל לא מכיר את ליטא, והוא קהל היעד העיקרי שלנו. יעד נוסף שלנו השנה הוא לקיים סיורי עיתונאים באפריל, מאי ויוני".

לאתר של לשכת התיירות בוילנה

מימין: ויטיס שלביי, רמונדה מיידובינה, כפר נופש Stirnelės viensėdis, ודייבה קולינה, מנהלת מרכז תיירות ועסקים מחוז מולטאי. צילום: רונית שימרון

ויטיס שטלביי (Vytis Stelbys) הוא יו"ר התאחדות התיירות הכפרית בליטא. שטלביי מספר על התיירות באיזור הכפרי במחוז מולטאי, הממוקם כ-50 דקת מווילנה. זהו איזור כפרי המשופע בכ-300 אגמים(!), ושם שטלביי ורעייתו, סנדרה, הקימו חווה כפרית גדולה. "אנשים באים אלינו עם משפחות לשבוע או שבועיים", הוא אומר.

רוב התיירים באיזור מלטביה, גרמניה, צרפת ופולין, אך מגיעים אליהם גם הרבה ישראלים. "אני מזמין את התיירים הישראלים לבקתות הנופש שלנו ושל עמיתינו באיזור. תוכלו ליהנות מחופשה רגועה, או לערוך טיול טבע בנוף יפהפה".

קפריסין – למה לנסוע לחרמון אם קל יותר להגיע לאתר סקי בקפריסין?

הפתעה חיכתה לנו בדוכן של קפריסין. נציגת התיירות של קפריסין בישראל היא דווקא ישראלית! אולי זאת הסיבה שכל כך הרבה תיירים ישראלים נוהרים לבילוי באי היפה. ולמרות זאת, גם קפריסין רוצה להגדיל את מספר התיירים הישראלים.

מימין: לואיזה וארקלאס ואיילת נאודורף. צילום: רונית שימרון

לואיזה וארקלאס (Louisa Varaclas): "בחמש השנים האחרונות היתה קפיצה גדולה במספר התיירים מישראל. ולמה לא בעצם? היחסים בין קפריסין וישראל מעולים, יש כ-90 טיסות בשבוע לקפריסין כאשר טיסה נמשכת כ-40 דקות".

לואיזה נולדה בירושלים ולפני כ-25 שנה פתחה נציגות בקפריסין. כיום היא מגיעה פעם בשנה ליוון ו-10 פעמים בשנה לקפריסין. "ב-97, כשפתחנו את הלשכה, לא היו שמיים פתוחים. היו חמש טיסות בשבוע וכ-7,000 תיירים ישראלים בשנה. עכשיו המצב שונה. הישראלים אוהבים את האוכל, הים והמוסיקה. קפריסין מדינה קטנה ונגישה, ובחורף גם אפשר להגיע וליהנות משלג. יש אתר סקי עם ארבעה רכבלים, והרבה יותר קל ומהיר להגיע אליו מאשר לחרמון.

"יש הרבה שופינג, שווקים, טברנות ומוזיאונים. בפאפוס יש מצודה מימי הביניים. היום, עם מדיניות השמים הפתוחים, אפשר למצוא טיסות ב-39 דולר. ראיתי אפילו טיסות לפאפוס ב-9.99 דולר. אז יש לכם את כל הסיבות לבקר בקפריסין".

שבדיה – מלון על עץ, מלון קרח, ומזחלות רתומות לכלבים!

נכון שלשבדיה יש נציגות כמעט בכל בית בישראל בדמות רהיטי איקאה, אבל מסתבר שהישראלים גם אוהבים לבקר בה לא מעט. כ-22 אלף ישראלים ביקרו בשבדיה בשנת 2018. אך נתון זה לא כולל לינות בדירות Airbnb, או ביקורי יום במסגרת הפלגות העוצרות בשטוקהולם.

אן-קתרין סקרק, נספחת מסחרית בשגרירות שבדיה בישראל. צילום: רונית שימרון

אן-קתרין סקרק, הנספחת המסחרית של שגרירות שבדיה בישראל, מנסה לשכנע את הישראלים להכיר את צפון שבדיה.

סקרק שוחחה עם מבקרי התערוכה בעברית מצוינת. היא אמנם גדלה בשבדיה, אך התאהבה בבחור ישראלי ועלתה ארצה. לדבריה, היעד המרכזי של לשכת התיירות השבדית, בנוסף לחשיפת האיזור הצפוני, הוא גם לעודד תיירות לשבדיה של צעירים ומשפחות עם ילדים.

"כולם כבר מכירים את שטוקהולם, אבל לא יודעים אילו אטרקציות נהדרות יש בצפון שבדיה", היא אומרת. "למשל, בית מלון עם חדרים על עצים, תצפית על הזוהר הצפוני, ספארי של אילי צפון, מלון קרח בחורף, סקי, טרקים, רכיבה עם מזחלות רתומות לכלבים ועוד".

איי פיג'י  – מוסיקה ומשקה משורש הקאווה

צוות ססגוני הגיע מאיי פיג'י. חברי הצוות ישבו על הרצפה ברגליים משוכלות, ניגנו ושרו, ובכלל, נראו נהנים רק מלשהות בחברותא, וללגום משקה, העשוי משורש הקאווה ואשר הוצב בגיגית.

נציגי פיג'י מנגנים ושרים. צילום: רונית שימרון

את ג'רוזלם אנמו (Jerusalem Anemu) משגרירות פיג'י פגשנו ליד הדוכן, שהציג גם מוצרי קוסמטיקה ומוצרים מעץ, מתוצרת האיים. אם תרצו לבקר שם, טיסה מתל אביב תביא אתכם להונג קונג, ומשם תוכלו לקחת טיסה נוספת לאיים.

ג'רוזלם אנמו, משגרירות פיג'י. צילום: רונית שימרון

"כ-500 ישראלים ביקרו באיי פיג'י בשנה שעברה", אומרת ג'רוזלם.  "התיירות היא מרכיב עיקרי בחיי הכלכלה באיי פיג'י, ואנחנו בהחלט רוצים יותר ישראלים".

טיביליסי, גאורגיה – מלון בוטיק עם סיפור מיוחד

סופי ג'ארקווה היא מנכ"ל מלון "מוזיאון" בטיביליסי, מלון בוטיק בן 46 חדרים. ג'ארקווה הגיעה מצוידת בחוברת מהודרת, המתארת את סיפור המלון, וכוללת עשרות ביקורות המשבחות את המלון והשירות. המלון שוכן בבית ששימש כבית מגורים של אחת המשפחות המכובדות בעיר, משפחת אורבליאניס (Orbelianis), והוא מציע אוכל משובח וחדרים מרווחים.

סופי ג'ארקווה, מנכ"ל מלון "מוזיאון" בטיביליסי. צילום: רונית שימרון

"באים אלינו הרבה ישראלים כי המיקום שלנו מצוין, ויש לנו ביקורות טובות. אנו בהחלט מעוניינים בישראלים נוספים", היא אומרת.

טנזניה – טיולי ספארי בהתאמה אישית

גם אפריקה מחכה לכם, אם לשפוט על פי הדוכן של טנזניה. פגשנו שם את Samuel Daniel Diah בעל חברת Tanzanya Travel Company. "החברה שלי מציעה טיולים למשפחות עם ילדים, לזוגות ובודדים", הוא אומר. "אנחנו מארגנים הכל, כולל הסעות משדה התעופה, מדריך ספארי, מדריך לטיולי הרים, וקמפינג".

סמואל דניאל דאיה, בעל חברת Tanzania Travel & Safari Company. צילום: רונית שימרון

את מי עוד פגשנו בתערוכה?

לידיה לזרי (Lydia Lazzari) מנהלת מכירות וארועים עסקיים ברשת הילטון אנגליה ואירלנד, הגיעה לארץ לפגישות נטוורקינג עם עוד כ-15 נציגים מהילטון אירופה, מקסיקו ופורטוגל. הנהלת הילטון ישראל ארגנה את הביקור. "ישראל היא שוק שגדל, ואנו בהחלט מעוניינים להגדיל את המודעות למגוון הרחב שיש לרשת הילטון להציע", היא אומרת.

לידיה לזרי, מנהלת מכירות ואירועים עסקיים ברשת הילטון אנגליה ואירלנד. צילום: רונית שימרון

הידעתם שרשת הילטון כוללת גם רשת של מלונות 3 כוכבים? רק בלונדון תוכלו למצוא 43 מלונות ברמות כוכבים שונות. למעשה רשת הילטון כוללת היום 15 מותגים בדרגות של 3-5 כוכבים.

ביג'ו ג'ורג' - מרכז טיפולי איורוודה יוקרתי. צילום: רונית שימרון
ביג'ו ג'ורג' - מרכז טיפולי איורוודה יוקרתי. צילום: רונית שימרון

ביז'ו ג'ורג' (Biju George) הוא מנהל השיווק הבינלאומי של קבוצת סומתיראם איורוודה (Somatheerram Ayurveda Group) במדינת קרלה שבדרום-מערב בהודו. הקבוצה מחזיקה ומנהלת מספר כפרי נופש, שהם למעשה מרכזי בריאות בשיטת האיורוודה, שיטת טיפול של הרפואה ההוליסטית שמקורה בהודו.

הריזורט בסומתיראם, לדברי ג'ורג', הוא בית החולים הראשון בעולם, המשמש ככפר נופש יוקרתי. מאז הקמתו ב-1985 זכה כפר הנופש בפרסים לאומיים ובינלאומיים רבים למצוינות בטיפולים איורוודיים.

ג'ורג' הגיע לישראל כדי לשווק את מרכז הבריאות המתמחה בטיפולי איורוודה. עיון בתמונות ובסרטוני וידאו של המרכז מגלה שמדובר בריזורט בריאות יוקרתי, המציע מגוון עצום של טיפולים משולבים בתרגולי יוגה ומדיטציה, כמו מספר גדול של רופאים ומומחים באיורוודה.

"סבא רבא שלי היה ממשפחה של מרפאים, וזה עבר מדור לדור", אומר ג'ורג'. דודו, בייבי מת'יו Baby) Mathew) הוא זה שהקים את העסק המשפחתי ומנהל את הכפר ויתר מותגי החברה בהצלחה רבה. ג'ורג' עצמו הוא שף בהכשרתו, העורך מחקר על מרשמים עתיקים. למרות שהוא לא רופא, הוא מפגין ידע עצום במחלות, ובטיפול המתאים להן.

לריזורט יש לקוחות מכל העולם, כאשר 90% הם מאירופה. היתר מיפן, קוריאה אמריקה וקנדה. עכשיו מגיע תורם של הישראלים לשלב טיולי איורוודה, ונופש רגוע.

מחירים: 7 לילות בריזורט היפה יעלו לכם 1500 יורו לשבוע.

ועכשיו לחדשות טובות מפולין. דומיניק מרקובסקי (Dominik Markowski) הוא מנהל השיווק של שדה התעופה באגמים המזורים בפולין: "אני ממליץ לישראלים לבוא ולבקר באיזור", הוא אומר, ומרמז על מגעים הנרקמים עם חברת סאן דור לפתיחת קו ישיר מתל אביב לשדה התעופה באגמים המזורים.

דומיניק מרקובסקי: קו ישיר מתל אביב לשדה התעופה באגמים המזורים

כיום רוב התיירים באיזור הם מגרמניה, אך מרקובסקי צופה שעם פתיחת הקו הישיר, ישראלים רבים יגלו את יופיו של האיזור וערכו ההיסטורי.

מחברת סאן דור טרם נמסר אישור על המגעים המתנהלים בנושא.

קריסה נימה, מנהלת השיווק הראשית של "סונבה". צילום: רונית שימרון

קריסה נימה (Carissa Nimah) היא מנהלת השיווק הראשית של "סונבה", חברה בעלת שלושה ריזורטים יוקרתיים באיים המלדיביים ובתאילנד. "סונבה" הוא המותג של בני הזוג אווה וסונו שיבדסאני. סונו שיבדסאני הוא מלונאי הודי בריטי, שנתן לאווה כמתנת נישואין, אי במלדיביים. כן, אי. מאז התגלגלה המתנה לאימפריית נופש יוקרתית, שידוענים מכל העולם כמו כריס המסוורת' (Chris Hemsworth, המגלם את ת'ור בסרטי מארוול) , וגווינת' פלאטרו (Gwyneth Paltrow) נוהגים לנפוש בכפריה.

פיליפה ואלנטה, Taste of Lisboa. צילום: רונית שימרון

פיליפה ואלנטה (Filipa Valente), בעלת חברה לסיורי אוכל, Taste of Lisboa היא פצצת אנרגיה, ויש לה סוד.

ואלנטה עבדה כחמש שנים בחברת IBM ביחסי ציבור. "אבל רציתי לעשות משהו שונה", היא אומרת. "בליסבון יש אוכל נהדר, והסיורים שלי מאפשרים גישה לכל זה. הפורטוגזים מביעים רגשות באמצעות האוכל. זה קצת כמו אצלכם, לא? כמעט בכל אירוע שלכם, מוגש אוכל. אני אוהבת את הוייב הישראלי".

אז מה הסוד של ואלנטה? מסתבר שלמרות היותה חובבת אוכל וסיורי אוכל, היא טבחית גרועה. אולי בעצם זאת הנוסחה לסיורי אוכל מוצלחים. אז כשאתם מגיעים לליסבון, אל תחמיצו את אחד מסיורי האוכל של פליפה!

ספרו לנו לאן אתם מתכננים לנסוע השנה. ואם אתם רוצים לבקר בווינה, בירת אוסטריה, יש לכם כבר מסלול טיול מוכן לשהות של שבוע בעיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן