Skip to content

אופרה לילדים: מחול החרבות בנשף המסכות

סיפור ילדותו של המלחין הגדול ארם חצ'אטוריאן במופע החדש של ניצה שאול בסידרת צלילי קסם. ב"מחול החרבות בנשף המסכות" היא משלבת מוסיקה, קטעים מבלטים מפורסמים, אופרה ועלילה על אהבתו של ארם חצ'אטוריאן למוסיקה. המופע הקסום יעלה בבית האופרה בתל אביב בין ה- 14-10 במרץ 2019 בשעה 17:00
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האופרה הישראלית מעלה במסגרת סדרת "צלילי קסם" בהנחייה ועריכה של ניצה שאול את  המופע "מחול החרבות בנשף המסכות"- סיפור ילדותו של המלחין הארמני  ארם חצ'אטוריאן. 

מחול החרבות בנשף המסכות. ניצה שאול בצלילי קסם באופרה. צילום יוסי צבקר

סדרת "צלילי קסם" היא הסדרה היחידה בארץ שמגישה את סיפורי הילדות של גדולי המלחינים.

"מחול החרבות בנשף המסכות" הוא מופע  צבעוני ומרגש המשלב קטעים מתוך הבלט "גאיינה"- כמו מחול החרבות המפורסם, קטעים מהבלט "ספרטקוס", ומהאופרה "נשף המסכות".

יחד עם ניצה שאול ישתתפו במופע רקדני להקת סבוטאז' ם לכוריאוגרפיה של דימה ברחוב אשר רקד את תפקיד "ספרטקוס" בבלט מוסקבה.

עלילת הסיפור מספרת את  האהבה העצומה של ארם הקטן למוסיקה, אבל הוא בכלל לא ידע לנגן על אף כלי נגינה. כשארם היה בן שמונה המשפחה עברה לדירה חדשה. שם גילה פסנתר ישן ארם סתם נגע והקיש בקלידים של הפסנתר, אך לאט לאט החל ללמד את עצמו לנגן. יום אחד התחיל לנגן שיר מקסים שאמא תמיד שרה. "זה לא יאמן, מי לימד אותך לנגן? אני חייב לקרוא לאמא" אמר לו אחיו סורֶן ופנה לצאת ואז גילה שאמם כבר הייתה מאחוריו, מקשיבה בעיניים נוצצות.

יום אחד חזר אביו הביתה ובפיו בשורה: הנסיכה ארגוטינסקייה קיבלה את ארם הקטן  לפנימייה הכי מכובדת בטיביליסי.     ארם לא אהב את בית הספר החדש, אבל קיבל שם במתנה שיעורים במוסיקה, והתחיל לשיר במקהלה. כשהיה בן 13 לקחו אותו הוריו לאופרה הראשונה בחייו . "ארם", אמר לו אביו, "אתה רואה את האיש כאן למטה? הוא המלחין של האופרה". "והוא חי! יש מלחין חי!" התפעל ארם.  למחרת התהלך כמו שיכור מהאופרה שראה:  "אני נשבע שזה מה שאני אעשה בחיים, אני אהיה מוסיקאי, אני אהיה מלחין!"

לינק למופע:

http://www.youtube.com/watch?v=Kx-apLAMVDc


מקום ומועד המופעים שייערכו בסטודיו בית האופרה הישראלית:

יום ראשון  10.3.19 בשעה 17:30

יום שני  11.3.19 בשעה 17:00

יום שלישי 12.3.19 בשעה 17:00

יום רביעי  13.3.19 בשעה 17:00

יום חמישי  14.3.19 בשעה 17:00

משך המופע: כשעה

המופעים מיועדים לגילאי 4 – 10 


טל להזמנת כרטיסים: 03-6927777

בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א

ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט:

www.israel-opera.co.il

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן