Skip to content

נשות הכותל: "הרב הראשי נוהג כאחרון הפוליטיקאים"

בתגובה לפניית הרב יצחק יוסף למנדלבליט שימנע את תפילת הנשים בראש חודש כי הן מהוות "ביזוי הכותל", עונות הנשים: "שיסביר הרב את הזילות שנעשה לכותל המערבי בחסות החרדים כגון אירוח תערוכת מכוניות פרארי, אירוח סלבס כאלו ואחרים במעמד IVP, אירוח עבריין המין הרב ברלנד ועוד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון נשות הכותל הגיב היום (חמישי)  בחריפות כנגד ניסיונות רבנים למנע תפילת נשות הכותל ברחבת הכותל המערבי. הרבנים המתנגדים קראו לרבנים חרדיים למנוע את התפילה ובראשם הרב הראשי לישראל  יצחק יוסף, שפנה השבוע במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו ביקש ממנו לפעול בכל דרך למניעת מה שהוא מכנה "ביזוי הכותל".
"הרב הראשי לישראל יצחק יוסף לא מהסס שוב לתקוף את נשות הכותל ולהכפיש אותן", הגיבו נ שות הכותל, "הפעם הוא מתיימר לדעת את חשבונות הקדוש ברוך הוא ומחשבותיו וטוען כי אנו דוחקות את רגלי השכינה מן הכותל המערבי".

נשות הכותל (צילום ארכיון - דוברות נשות הכותל)
נשות הכותל (צילום ארכיון - דוברות נשות הכותל)

במכתבו כותב הראש״ל ״אני פונה אל כב' בלב קרוע, לאחר שנחרדתי לגלות במכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מתן הכרה לחילול הכותל המערבי על ידי הקבוצה הנקראת 'נשות הכותל. יובהר, הכותל המערבי הוא מקום קדוש ודינו כבית מקדש מעט ואין כל היתר לנהוג בו קלות ראש. מטרתן של אותן נשים היא אחת, ביזוי הקדוש והיקר לעם ישראל". "ועתה הגדילו לעשות כשהן מבקשות להפעיל מערכת הגברה ברחבת הכותל המערבי על ידי מה שהן מכנות 'חזניות' תוך חילול נורא של המקום".

"הרב הראשי נוהג כאחרון הפוליטיקאים. מוטב היה לו הרב הראשי היה נוצר לשונו ולא מתיימר לדעת מחשבות וחשבונות שמיא (שמים בארמית)", אומרות הנשים.

"אם הרב הראשי מתיימר לדעת את חשבונות ומחשבות שמיא, אולי שיתן כמה הסברים לעם ישראל על הזילות שנעשה לכותל המערבי בחסות החרדים השולטים בו, כגון אירוח תערוכת מכוניות פרארי, אירוח סלבס כאלו ואחרים במעמד IVP, אירוח עבריין המין ברלנד ועוד כהנה וכהנה"" הן מציינות.

"אנו ממליצות לרב הראשי לעשות חשבון נפש על הדרך בה הוא נוהג כלפי חלקים נרחבים בעם היהודי, דרך אשר מרחיקה רבים מהיהדות ומישראל", אומרות הנשים.

נשות הכותל מתכננות כהרגלן להתפלל בראש כל חודש עברי, ברחבת הכותל. "בעיצומו של ראש חודש אדר ב׳ ובמלאת 30 שנים לנשות הכותל, נמשיך ונקיים את פסיקת בית המשפט העליון כי נשות הכותל הן, הן מנהג המקום, פסיקה אשר קיבלה חיזוק מהיועמ״ש, נתפלל בשמחה ובקדושה וברוב עם ונקדש שם שמיים ברבים", מסבירות נשות הכותל.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן