Skip to content

"יופי מטורף" מופע בכורה ללהקת קמע

ערב אחד עם שלוש יצירות בבכורה ישראלית, מאת שני יוצרים בינלאומיים מהמובילים במחול העולמי: מרקו גקה עם היצירה "NICHTS", ואיציק גלילי עם היצירות " "PEELEDו- "Cherry pink and Apple Blossom White" - בביצוע להקת קמע. המופע יעלה ב-14.3.19 במשכן לאמנויות הבמה באר שבע וב-17-18.3.19 בסוזן דלל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת המחול קמע תעלה בבכורה את המופע "יופי מטורף": איציק גלילי & מרקו גקה, ב14.3 במרץ במשכן אמנויות הבמה בבאר שבע וב-.17-18.3 במרץ בסוזן דלל.

NICHTS מרקו גקה צילום: כפיר בולוטין

המופע החדש כולל שלוש יצירות שיעלו בבכורה ישראלית, של שני יוצרים בינלאומיים מהמובילים במחול העולמי : יצירה של הכוריאוגרף הגרמני הנודע מרקו גקה: "NICHTS", ואיציק גלילי, כוריאוגרף ישראלי בעל שם עולמי, עם היצירות " "PEELEDו- "Cherry pink and Apple Blossom White"

במופע תעלה בבכורה ישראלית יצירה של הכוריאוגרף הגרמני עטור הפרסים מרקו גקה, "NICHTS".  גקה, מהכוריאוגרפים המדוברים ביותר באירופה כיום, מכונה על ידי רבים "נסיך האופל של המחול" בשל המחקר העמוק שלו אל נבכי הנפש. גקה הנו כוריאוגרף קבוע בלהקות בלט ציריך, בלט שטוטוגרט וכוריאוגרף שותף בלהקה הנודעת "תיאטרון המחול ההולנדי"NDT. יצירותיו מועלות ברפרטואר להקות מהשורה הראשונה כדוגמת בלט האופרה של פאריז. בחירתו של מרקו גקה להעלות את יצירתו ע"י להקת המחול קמע, שמארחת כוריאוגרפים בינלאומיים אחרים כמו נאצ'ו דואטו ואיציק גלילי, הינה ציון דרך נוסף בהכרה ברמתה הגבוהה של הלהקה ובמעמדה הבינלאומי.

מרקו גקה צילום: רגינה ברוק Regina_Brocke-nka

סגנונו הייחודי של גקה פורץ דרך ומביא לבמה טרוף יפהפה היוצר פיוט. הוא זכה באינספור פרסים וביניהם פרס "הברבור" לכוריאוגרפיה בהולנד ב 2017. היצירה NICHTS"" מבוצעת לצלילי קית ג'ארט וג'ימי הנדריקס – שניים מהמוזיקאים האהובים על גקה. הוא נאמן ביצירה זו לשפת התנועה שפיתח, המאופיינת ב"פרפורים" של חלקי הגוף השונים, כמראה למצבים נפשיים, בדיאלוג עם שכלול תנועתי מעולם הבלט.

בנוסף, הכוריאוגרף איציק גלילי חוזר לעבוד עם להקת המחול קמע ומעלה בערב אחד שתי יצירות בבכורה ישראלית: "PEELED"– עבודה לעשרה רקדנים לצלילי מוזיקת תופים קצבית וסוחפת של הלהקה ההולנדיתPercossa" ", המדמה הקלדה במכונת כתיבה. השפה התנועתית המהפנטת של גלילי נעה לסירוגין בין רכות לעוצמה. הרקדנים נעים בהרמוניה כשהם נאספים ומתפזרים לפרטים כאילו הם קשובים לפקודות לוח שחמט מסתורי. בין הזרימה התמידית של התנועה, לבין המוזיקה המדמה הקלדה במכונת כתיבה מהפנטת נוצרת ניגודיות. גלילי כהרגלו "משחק" עם התנהגות אנושית יומיומית. 

 

Cherry pink and Apple Blossom White – איציק גלילי. צילם כפיר בולוטין

 היצירה השנייה של גלילי היא דואט קומי מבריק וסקסי, מלא בהומור של אבסורדיות נפלאה: "Cherry Pink and Apple Blossom white" לצלילי מוזיקה קובנית של הזמר פרז פראדו. לדואט זה קבל גלילי השראה מביקוריו הרבים בקובה והרושם החזק שהמקום השאיר עליו.

הכוריאוגרף איציק גלילי. צילם גדי דגון

" אני חוזר לקמע עם שתי העבודות האלו בהזמנתו של תמיר גינץ לאחר שתוף הפעולה ב 2015" אומר איציק גלילי ומוסיף: "זה תענוג לחזור ולראות את הצמיחה היפהפייה של הלהקה, את הוורסטיליות והמעורבות של הרקדנים".

"החלטתי השנה להעלות ערב בכורה עם כוריאוגרפים אורחים", אומר תמיר גינץ, המנהל האמנותי וכוריאוגרף הבית של להקת המחול קמע  ומוסיף, "בחרתי להזמין ללהקה את איציק גלילי בשנית ואני בטוח שזו לא הפעם האחרונה. איציק הוא מהכוריאוגרפים המצליחים באירופה, יוצר כוריאוגרפיה פיזית משוכללת, מוזיקלית  וקסומה בזרימתה". עוד מוסיף גינץ: "יצירה נוספת שתוצג בבכורה היא של מרקו גקה הגרמני שכיום הוא הדבר הכי "חם" בעולם המחול. כשצפיתי לראשונה בעבודה של מרקו גקה נדהמתי, היופי שהוא יוצר מהפנט ברצף תנועתי מהיר של מחוות ובביטוי כנה ושובה לב של רגשות. זה כבוד גדול להביא אותו לקמע ולהוסיף את  עבודתו לרפרטואר הבינלאומי שאני מקדם בלהקה לצד היצירה שלי".

 PEELED

כוריאוגרפיה : איציק גלילי

מוזיקה: Perocassa

עוזרת אמנותית והעמדה: אליזבט ג'יביאט

עיצוב תלבושות: איציק גלילי , עמליה יקיר.

עיצוב תאורה: שי יהודאי

 Cherry Pink and Apple Blossom White

כוריאוגרפיה ותלבושות: איציק גלילי.

העמדה: אליזבט גיביאט

מוזיקה: Cherry Pink and Apple Blossom White by Pérez Prado

תאורה: שי יהודאי.

NICHTS

כוריאוגרפיה: מרקו גקה

מוזיקה: Keith Jarret, Jim Hendrix

במה: מרקו גקה

תלבושות: Marco Goecke and Joke Visser

תאורה: Udo Haberland

העמדה: ג'ובאני די פאלמה

רקדנים:

איילת אלפו, אדי ארזו קלאזל, לוריס אשונג'ה,  ג'וני בוקשטיין, שגיא בללי,  תום דויד, עלמה לאואר, לו לונדרה, רונה לרנר, פיטר סטאר, נעם עפרון, ולדיק פנסיוק, עינב קרינגל, אליוט תומפסון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן