Skip to content

איקאה בשיתוף ארגון נגישות ישראל ועמותת מילב"ת משיקים את ThisAbles

המיזם נועד ליצור מודעות ולחשוף אנשים עם מוגבלות למוצרים ייחודיים שפותחו במיוחד על מנת לאפשר עבורם את השימוש ברהיטים ובכלי בית, כל זאת לצד מוצרי איקאה קיימים שנבחנו ונמצאו כמתאימים לשימוש אנשים עם מוגבלויות שונות. במסגרת המיזם, פותחו פתרונות ייחודיים הכוללים סדרת מוצרים חכמה המתאימה למגוון רהיטי ומוצרי איקאה ומנגישה עבור אנשים עם מוגבלות את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איקאה ישראל הציגה היום את מיזם ThisAbles, שהוקם בשיתוף עם ארגון נגישות ישראל ועמותת מילב"ת, שמטרתו ליצור ולהדגיש פתרונות מעוצבים, יעילים ונוחים בתחום הריהוט וכלי הבית לשימושם של אנשים עם מוגבלויות. במסגרת המהלך חברו יחדיו שלושת הארגונים בכדי לפתח ולמצוא פתרונות שיאפשרו לאוכלוסייה נרחבת בישראל, לקבל מענה הולם ומכובד עבור צרכיהם בבית. זאת, באמצעות ריהוט המותאם לצרכים אלו ובאמצעות פיתוח מוצרים שיסייעו לאנשים עם מוגבלויות לעשות שימוש ברהיטים ובכלי בית, שעד עתה לא התאפשר עבורם.

תצוגה ייחודית למוצרי הנגישות בחנויות איקאה (צילום:דן בר-דוב)

בשלב ראשון, נבחרו מוצרי איקאה מובילים ופונקציונליים הנפוצים בבתים רבים. עמותת מילב"ת, המסייעת לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות, פיתחה סדרה של 13 תוספות חכמות, נוחות וקלות לחיבור, שבעזרתן הופכים המוצרים לנגישים ושמישים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות. כך, ניתן למצוא משטח להגדלת שטח מתג התאורה למנורת שולחן, ידית רחבה להזזת וילון אמבטיה, מתקן להנחת מקל הליכה על המיטה, ידיות מיוחדות לארונות ומגירות, מתקן להגדלת מחזיק רוכסן, עזרים לארגון וסימון לכבדי ראייה, רגליים להגבהת ספה כך שתתאפשר קימה וישיבה ועוד.

חלקו השני של המיזם, כלל סקירה ובדיקה של ארגון נגישות ישראל, שיחד עם איקאה, איתר מתוך כלל מחלקות החנות מעל 130 רהיטים וכלי בית הנמכרים בחנויות איקאה ומתאימים לשימושם הנגיש של אנשים עם מוגבלויות שונות.

שוקי קובלנץ מנכ"ל איקאה ויובל וגנר נשיא עמותת נגישות ישראל (צילום:דן בר-דוב)

שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל: "קיימת בישראל אוכלוסייה נרחבת של אנשים עם מוגבלות שאינה מודעת ואינה יכולה להנות ולעשות שימוש במגוון מוצרים, רהיטים וכלי בית שאנחנו, ועמיתנו בענף הקמעונאות מציעים לקהל הרחב. איקאה חרטה על דגלה ליצור חיי יום יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר, ואנו מרגישים שזו חובתנו ליצור את מיזם THISABLES ולאפשר לאנשים עם מוגבלות להנות ממגוון רחב של מוצרים, רהיטים וכלי בית ולהיות "שווה בין שווים". בכל שלבי המהלך, בחשיבה, בהכנות, בפיתוח המוצרים הייחודיים, נוכחנו לדעת כי יש אנשים רבים שמגיעים לחנויות ולא מוצאים ולו פתרון אחד לצרכיהם, מה שגורם להם לתחושת תסכול וחוסר שוויון." עוד הוסיף ואמר כי: "ביחד עם עמותת נגישות ישראל, שבחנה ואישרה את המוצרים השונים, החל מהיום תסמן איקאה באמצעות תגית מיוחדת על הפריט, את התאמתו ויתרונותיו עבור אנשים עם מוגבלויות שונות. המוצרים קיימים ונמכרים במחלקות השונות בחנויות איקאה וכוללים: כסאות, שולחנות, מיטות, אביזרים למטבח, ריהוט לסלון, ריהוט משרדי ואביזרים לחדר האמבט".

מתקן המאפשר למתקשים בתנועה להחזיק כוס שתייה בהישג יד.(צילום:יח"צ)

יובל וגנר, נשיא ומייסד עמותת נגישות ישראל: "עמותת נגישות ישראל מובילה את מהפיכת הנגישות בארץ ופועלת כך שאנשים עם מוגבלות יחיו באופן נורמאלי, נגיש, נוח ושוויוני ככל שניתן למרות ועל אף הקשיים והמגבלות הנובעות ממוגבלותם. פרויקט ThisAbles הוא מיזם נגישות ממוקד לשיפור איכות החיים והנגישות במרחב הביתי ובעבודה. מרחבים בהם אנו מבלים את רוב שעות חיינו. מדובר במיזם מקורי, ראשון מסוגו בעולם שיכול להיווצר רק בחיבורים של מובילים – איקאה, נגישות ישראל ומילב"ת. אני משוכנע שמיזם זה ישפר הלכה למעשה את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בארץ ובעולם".

מנשא המאפשר לאנשים עם מוגבלות להניח מקל הליכה בצמוד למיטה(צילום:יח"צ)

סדרת התוספות החכמות יוצגו בכל ארבעת חנויות איקאה, במחלקות הרלוונטיות ויתוקשרו כך שניתן יהיה ללמוד על כל מוצר מהן הפונקציות שלו, כיצד ניתן להשתמש בו ועבור איזה מוצר הוא מתאים. את המוצרים ניתן לרכוש באמצעות אתר מילב"ת בלבד. בנוסף, על גבי כל תג של סדרת התוספות החכמות קיים ברקוד לסריקה עצמית ולהדפסה באמצעות מדפסת תלת מימד. הברקוד ניתן לסריקה ללא עלות.

ניתן להתרשם מכל סדרת התוספות, מוצרי איקאה הנגישים וסרטוני הדרכה לשימוש במוצרים באתר הפרויקט בכתובתwww.ThisAbles.com :. האתר מונגש באופן מלא, קיים בשפות עברית ואנגלית וקיים בו אזור מיוחד בו ניתן לשתף ולהציע רעיונות נוספים לפיתוח ומתן מענה לבעיות הדורשות פתרון עבור אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות.

תוסף ידית קשיחה לאנשים עם מוגבלות המקלה על הזזת וילון האמבטיה(צילום:יח"צ)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן