Skip to content

בוא לטיול בדרך היין

בוא להכיר את עולם היין, המרכז לתרבות היין של 'דרך היין' מציע מגוון של להכרת עולם היין, לפגוש יינות מיוחדים, לשמוע את הסיפורים שמאחורי היין או הוויסקי וכמובן לטעום. הסדנאות נערכות בסניפי רשת "דרך היין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אם אתה אוהב לשתות כוס יין מפעם לפעם וזה לא משנה אם אתה יודע מה זה "עפיץ" או איפה בדיוק אתה צריך לפגוש בטעם הדומדמניות המסתורי, אלא פשוט נהנה משתיית כוס יין טוב. אז עכשיו יש לך הזדמנות נפלאה להרחיב את ידיעותיך על יין, להכיר יינות חדשים, לטעום טעמים חדשים וגם לשמוע את הסיפורים שמאחורי היין.  המרכז לתרבות היין מיסודה של רשת 'דרך היין' מזמין אותך לטיול ,יותר נכון טיולים בדרכי היין השונות. כל חודש, חנויות 'דרך היין' נפתחות במיוחד בשעות הערב למפגשי יין ומשקה, קוקטיילים וויסקי, עם שולחן מלא בכל טוב, מרצים אורחים וסיפורים מרתקים, בכל ערב נושא אחר: היכרות עם יינות ישראליים, היכרות עם מיטב יינות העולם מאזורי היין החשובים ביותר בספרד, איטליה, צרפת, ארה"ב, דרום אמריקה, אוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. טעימות זנים מיוחדים, יינות לבנים ואדומים, טעימות "עיוורות" שמאפשרות לעמוד על קוצם של הטעמים השונים, ערבי יינן ומפגשי בירה שמחים שלא משאירים אף אחד מהנוכחים אדיש. בכל מפגש כ-15 איש, יחידים, חברים, קבוצות וזוגות שנהנים מהידע ומהמגוון המרשים של הרשת. סדנת "הכר את עולם היין" היא מסע אל אזורי היין הבולטים בעולם, ביחד טועמים יינות מאזורי גידול שונים ברחבי הגלובוס ומכירים את תעשיות היין המקומיות, את המאפיינים שלהן ואת תרומתן לעולם היין. במהלך הטעימה המרתקת מכירים יינות עולם חדש וישן, יינות מזנים פופולריים ואקזוטיים, יינות לבנים ואדומים ושומעים על הסיפורים שעומדים מאחורי היינות.

חלק מהיינות המשובחים שבסדנא (צילם ולגם:דן בר-דןב)

סדנת "הכר את עולם היין בה נטלתי חלק נערכה בחלל היפה של סניף "דרך היין" בדרך השלום בתל-אביב ,בין מאות בקבוקי היין השונים שמשמשים תפאורה הולמת לאירוע. את המסע המרתק בין 11 תחנות יין שונות הוביל בידענות רבה אורון מדרך היין ,שתשוקתו למשקה הנפלא ולתרבות שסביבה ניכרת. את מסענו התחלנו עם גוורצטרמינר מבושם ופרחוני מהוגל אחד היקבים הוותיקים והטובים שבאלזס, עבור לסוביניון בלאן מניו-זילנד ניחוחי ,פירותי וטעים להפליא, עבור לשרדונה משבלי ואלבריניו ספרדי ממחוז גליסיה. את האדומים פתחנו עם מורבדרה צרפתי מיקב "לה ג'מאל" שבמחוז לנגדוק, והנציג הישראלי היה מרסלאן רזרב משובח של יקבי רקנאטי, משם קפיצה לקברנה אמריקאי של בוגל שמייצג נאמנה את העולם החדש, וקיאנטי קלסיקו ריזרבה של היקב הוותיק רופינו שבטוסקנה, עבור לפאוסטינו גראן רזרבה, טמפרניו מעולה מריוחה ולסיום משאטונפ דו פאפ בלנד גראנש,סירה ומורבדר שהוא לא פחות מנפלא. הטעימה מלווה כמובן בסיפורים והסברים תוך נשנוש ממגשי הגבינות, הלחמים ושמן הזית הטעימים. בקיצור מסע מרתק ומומלץ לכל חובב יין.

סדנת הכר את עולם היין ( צילום :יחצ)

מחירי המפגשים מתחילים ב-95 שח לאדם (120 שח לכאלה שאינם חברי מועדון) וכוללים טעימות מהיינות, שולחן מלא במטעמים וסיפורים על היינות והכרמים המעניינים בעולם. בכל חודש, נושאים חדשים ומרצים מתחלפים.

עבור מי שאינו מכיר, רשת 'דרך היין' היא המרכז המוביל בארץ לתרבות היין ומי שהביאה לארץ סגנון, שפה והבנה חדשים בכל הנוגע לעולם היין. הניחוח הבינלאומי בחנויות הרשת אינו ניכר רק במגוון העצום של יינות מרחבי העולם אלא בהיותן מקור להדרכה ולהחדרה של עולם מושגים שלם בתחום. ברשת, החוגגת 23 שנים להקמתה, מתקיימים מראשית הדרך, מידי חודש, עשרות סדנאות, ערבי טעימה מודרכים, ערבי יינן מהארץ ומחו"ל וייעוץ במגוון נושאים – בכל אחד מ-10 סניפיה. למידע והרשמה אתר דרך היין: www.wineroute.co.il או בטלפון *8066

בסניף דרך היין ,דרך השלום (צילום:דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן