Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום שישי ה-15 במרץ 2019

כותרות המהדורה     הסלמה בדרום | שני טילי פאג'ר נורו מעזה לת"א; כיפת ברזל לא הופעלה (בטחוני)     ישראל: חמאס אחראי על ירי הטילים לעבר גוש דן; בחמאס מכחישים ומבטיחים לנקוט צעדים נגד האחראים (בטחוני)     אחרי שיגור הטילים: חמאס פינה מפקדות ברחבי הרצועה, המשלחת המצרית עזבה את הרצועה (בטחוני)     בעקבות השיגורים למרכז הארץ: […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הסלמה בדרום | שני טילי פאג'ר נורו מעזה לת"א; כיפת ברזל לא הופעלה (בטחוני)

    ישראל: חמאס אחראי על ירי הטילים לעבר גוש דן; בחמאס מכחישים ומבטיחים לנקוט צעדים נגד האחראים (בטחוני)

    אחרי שיגור הטילים: חמאס פינה מפקדות ברחבי הרצועה, המשלחת המצרית עזבה את הרצועה (בטחוני)

    בעקבות השיגורים למרכז הארץ: חיל האוויר הפציץ מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה (בטחוני)

    על רקע התקיפות ברצועת עזה: שני רקטות נורו לעבר עוטף עזה, אחד הרקטות נפל בשטחי הרצועה, רקטה נוספת יורטה; אזעקות צבע אדום ביישובי העוטף (בטחוני)

    דריכות שיא ביישובי המרכז: ת"א וראשל"צ פתחו מקלטים; הלימודים יתקיימו כרגיל (בטחוני)

    איראן פתחה בתרגיל המפעיל 50 מל"טים קרביים; שם התרגיל: "לכיוון ירושלים" (בטחוני)

    סחיט? איראן פרצה לטלפון האישי של הרמטכ"ל לשעבר גנץ וגנבה את כל תכולתו (בטחוני)

    עימותים חריגים בעזה במחאה על יוקר המחיה; חמאס פתח באש כלפי מפגינים (מדיני)

    12 סנאטורים רפובליקנים תמכו בביטול מצב החירום שטראמפ הכריז בגבול מקסיקו; טראמפ הודיע כי יטיל ווטו על ההחלטה (חוץ)

תאונה סגרה את מקטע כביש 89 בגליל המערבי למשך שעות. אמבולנסים ועובדי המרכז הרפואי לגליל לא יעלו להגיע לבית החולים (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. עד הצהריים צפויים גשמים מקומיים בעיקר בצפון הארץ. תחול עלייה של הטמפרטורות.

    ליל שבת: במהלך הלילה יחל לרדת גשם מקומי בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

    שבת: גשם לפרקים מצפון הארץ ועד לנגב מלווה בסופות רעמים יחידות. הרוחות יתחזקו. קיים חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון ירד שלג. בדרום ייתכן אובך.

    ראשון: מעונן חלקית, בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עלייה בטמפרטורות אך הן עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל בעונה.

    שני: מעונן חלקית עד נאה עם עליה נוספת של הטמפרטורות.

חדשות

תאונת דרכים קשה על פני כביש 89, גרמה לניתוק בית החולים – המרכז הרפואי לגליל מנידות הנט"ן והאמבולנסים ואיחור רב של עובדי בית החולים לעבודתם. בשל כך נדחו ניתוחים ובתוכם ניתוחים מצילי חיים. משרד התחבורה טוען כי יש תקציב ודרך לפתרון הבעיה. מנגד עולה כי במהלך עשרות שנים מנע ראש עיריית נהריה לשעבר, ז'קי סבג כל יוזמה להרחבת הכביש הצר על חשבון תילי דשאים ומפרצוני חניה שבנה מצדדי הכביש. ראש העירייה הנכחי, רונן מרלי היה עסוק מכדי להגיב לדברים (מגפון ניוז)

פיצוץ מבנה באשדוד-

אמש בשעה 19:07 התקבלו דיווחים טלפוניים למוקד 100 של המחוז הדרומי אודות שמיעת פיצוץ ברחוב מרטין בובר באשדוד. כוחות משטרה רבים חשו למקום ואיתרו את זירת הפיצוץ- מבנה ארעי. כוחות המשטרה סגרו את הזירה וכוחות כב״ה שהגיעו למקום החלו בפעולות לחילוצם של 2 שהיו לכודים בין ההריסות. לאחר שחולצו הועברו לטיפול מד"א ופונו במצב קשה מאוד לביה"ח. חוקרי המשטרה וחבל י המשטרה בזירה החלו בחקירה יחד עם חוקרי מערך הכיבוי במטרה להגיע לסיבת האירוע

לאחר מבוכת פרשיית הכרטיסים שחלוקו ונמכרו למקורבים

מכירת הכרטיסים לאירוויזיון נפתחה שוב אמש בשעה 18:00 באתר לאן

נשארו אלפי כרטיסים לחצאי גמר ולכל החזרות הגנרליות. 

בסבב זה ימכרו כרטיסים לגמר רק בגרין רום VIP .

220 הכרטיסים לגמר שהוחזרו ללאן ימכרו בגל המכירה הבא בחודש אפריל.

לינק ישיר לאתר

https://bit.ly/2SZNBAt

פוליטי

סקר: הימין החדש ועוד חמש מפלגות מתנדנדות על אחוז החסימה; העבודה מתחזקת למספר מנדטים דו ספרתי ונחשבת לסיעה השלישית בגודלה

סקר מנדטים חדש שהתפרסם אמש (חמישי) ב'החדשות12' מעלה כי הגוש המזוהה עם הימין-חרדים ממשיך לשמור על רוב של 64 מנדטים (כולל זהות, ליברמן ועוצמה יהודית), ואילו מפלגת כחול לבן מקבלת 31 מנדטים בלבד (5 פחות מהסקר הקודם). * לפי הסקר מפלגת העבודה ממשיכה את מגמת ההתחזקות בסקרים האחרונים ונחשבת כסיעה השלישית בגודלה עם 10 מנדטים. ואילו לא פחות משש מפלגות אחרות מגרדות את אחוז החסימה (הימין החדש, מרץ, כולנו, ישראל ביתנו, זהות, רע"מ-בל"ד).

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים שהיתה מתקבלת היא כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 31 מנדטים; הליכוד – 28; העבודה – 10; איחוד מפלגות הימין – 7; חד"ש-תע"ל – 7; יהדות התורה – 7; ש"ס – 6; הימין החדש – 4; זהות – 4; ישראל ביתנו – 4; כולנו – 4; מרץ – 4; רע"מ-בל"ד – 4; ;גשר – 0 יחד – 0

הפתרון למשבר הגיוס?: מועמד 'חוסן לישראל' אינו שולל את הפיכת הצבא למקצועי

בכנס מיוחד שהתקיים אמש בעיר רחובות בהשתתפות נציגים מכל גווני הקשת הפוליטית, הוקמה עמותת "צבא מקצועי מיקוד" שקורא לבטל את גיוס החובה בישראל. לפי מייסד העמותה כל הצבאות בעולם המערבי, למעט שוויץ וישראל, הם צבאות מקצועיים. בנוסף לדבריו, הפיכת הצבא לצבא מתנדבים מקצועי, תחסוך למשק לפי המכון למחקרים אסטרטגיים ועבודות עומק שנערכו, כ-51 מיליארד שקל בשנה, שיוכלו להיות לעזר בנושאי רווחה וחינוך ויעלו את התל"ג הלאומי לרמה הגבוהה בעולם.

– הרמטכ"ל לשעבר ומועמד מפלגת "כחול לבן" לראשות הממשלה, בני גנץ, התבטא בנושא בשנה שעברה, טרם כניסתו לפוליטיקה, ואמר בראיון שהעניק לעיתון 'יום ליום' כי "איני שולל את הפיכת הצבא למקצועי".

– כזכור, בג"ץ קבע כי חקיקה שתאפשר את דיחויים של בני ישיבות מהווה פגיעה בשוויון, ואינה חוקתית, בשל כך ביקשו בליכוד לחוקק חוק חדש מרוכך הכולל מכסות ויעדים מקרב בני הישיבות, זאת, בתמורה לדיחוי זמני לחרדים אחרים, במדרג גדל והולך עד לשיער של 60% מתלמידי כל מחזור שיימסרו לצבא. היועמ"ש ציין בחוות דעתו כי לא בטוח שמתווה כזה יספק את בג"ץ, ומנגד במגזר החרדי הבהירו באופן נחרץ וברור כי הם מתנגדים לכל חוק שדורש כל מכסה ויעד מקרב בני הישיבות

בטחוני

הסלמה בדרום | שני טילי פאג'ר נורו מעזה לת"א; כיפת ברזל לא הופעלה

שתי רקטות מסוג פג'ר נורו אמש (חמישי) בשעה 21:06 משטח רצועת עזה לעבר גוש דן, ולא בוצע יירוט של מערכות ההגנה האווירית. אחד הטילים נפל בשטח פתוח. * הרקטות שוגרו ממרכז הרצועה, ועל פי הערכות מדובר ברקטות מסוג פאג'ר שהטווח שלהן כ 75 קילומטר. * בעקבות שיגור הטילים הופעלו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, רמת גן, בת ים, אזור, חולון, בני ברק, גבעתיים, חוות שלם ומקווה ישראל. תושבים במספר יישובים דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים. * אדם אחד נפצע קל בדרכו למרחב המוגן וחמישה נוספים לקו בחרדה.

ישראל: חמאס אחראי על ירי הטילים לעבר גוש דן; בחמאס מכחישים ומבטיחים לנקוט צעדים נגד האחראים

כמה שעות לאחר ירי הטילים לעבר גוש דן, עדיין לא ברור מי שיגר את הרקטות. מדובר ברקטות מסוג פאג'ר שהטווח שלהן הוא כ-70 ק"מ. רקטות כאלה יש רק לשני ארגונים ברצועה – לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי. דובר הצבא הישראלי טען הלילה כי חמאס עומד מאחורי הירי, אולם בחמאס וכך גם בגיהאד האסלאמי והחזית העממית מכחישים קשר לירי. * בהודעת הזרוע הצבאית של חמאס נכתב: "אנחנו לא אחראים לטילים שנורו לעבר האויב, במיוחד מפני שהם שוגרו בעת שבה נערכה פגישה בין הנהגת חמאס למשלחת המצרית לגבי ההבנות שנוגעות לרצועת עזה". בחמאס אף הודיעו כי פתחו בחקירה בעקבות שיגור הטילים, והבטיחו לנקוט צעדים נגד האחראים לשיגורים

– המקורות ברצועת עזה חלוקים באשר לשאלה מי אחראי לירי ומדוע. לפי אחד המקורות, חמאס או ארגון המסונף לו ירה מתוך הבנה שסבב צבאי מול ישראל יכבה את גל המחאה הפנימית שמתלקח בעזה. מנגד, טען מקור אחר כי הג'יהאד האיסלאמי הוא זה שירה מתוך אינטרס להרוס את הבנות הרגיעה מול ישראל וכמחאה על מעצר פעילי ג'יהאד ופעילי ארגון פרו שיעי ופרו איראני בעזה בידי חמאס לפני כמה ימים.

אחרי שיגור הטילים: חמאס פינה מפקדות ברחבי הרצועה, המשלחת המצרית עזבה את הרצועה

אחרי שיגור הטילים מרצועת עזה לעבר ישראל ארגון חמאס החל לפנות את המפקדות שלו ברצועת עזה לאחר ירי הרקטות, מחשש לתגובה ישראלית. בנוסף, בעקבות הירי התבקשה המשלחת הביטחונית המצרית שהגיעה אתמול לרצועה כדי לדון במאמצי הרגיעה לעזוב את הרצועה.

בעקבות השיגורים למרכז הארץ: חיל האוויר הפציץ מטרות טרור של חמאס ברצועת עזה

שעות לאחר ירי הרקטות למרכז הארץ מטוסי חיל האוויר החלו לתקוף מטרות טרור בעזה. עד כה הופצצו כעשרה יעדים של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועה. בין היתר הותקף מוצב ימי של חמאס באזור הנמל החדש בחאן יונס, באזור בית לאהיה, מוצב ימי באזור אל-ואחה, במוצב בדר שבדרום הרצועה ומוצב ימי נוסף ליד אל-בידר. * מספר המטרות המותקפות גדול משמעותית מסביבי התקיפות הקודמים ברצועה, ותושבי עזה מדווחים על פיצוצים רבים שנשמעים כתוצאה מתקיפות חיל האוויר. * היות וארגוני הטרור התפנו מראש כהכנה לתקיפה הצפויה, במשרד הבריאות הפלסטיני מסרו כי אין נפגעים בתקיפות.

– גורם ביטחוני בכיר העריך אמש (חמישי) כי התגובה הישראלית לירי הרקטות הערב על גוש דן תהיה חזקה אך מדודה, זאת במטרה שלא להוביל את האזור להסלמה ולתת סיכוי נוסף לניסיונות ההסדרה בתיווך המצרים מול חמאס.

על רקע התקיפות ברצועת עזה: שני רקטות נורו לעבר עוטף עזה, אחד הרקטות נפל בשטחי הרצועה, רקטה נוספת יורטה; אזעקות צבע אדום ביישובי העוטף

ברקע התקיפות בעזה: אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה. תחילה נשמעה אזעקה במועצה אזורית אשכול, ו"זוהה ניסיון שיגור כושל משטח רצועת עזה לשטח הארץ, שנפל בשטח הרצועה". כשעה לאחר מכן, נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות שער הנגב ושדות הנגב.

– מוקדם יותר הזהיר דובר ועדות ההתנגדות העממית, כי "הכיבוש ישלם מחיר על כל מעשה טפשי שיעשה". גם בארגון זה הכחישו כל קשר לירי הרקטות הערב אל גוש דן, כפי שעשו גם חמאס והג'יהאד האיסלאמי.

– ערוץ אל-ג'זירה וערוץ אל רד מדווחים כי ארגוני הטרור הפלסטיניים הודיעו למצרים שהם אינם מעוניינים בהסלמה, אם ייפסקו התקיפות של ישראל

דריכות שיא ביישובי המרכז: ת"א וראשל"צ פתחו מקלטים; הלימודים יתקיימו כרגיל

לאחר ששני הטילים נורו מרצועת עזה לעבר העיר תל אביב, דריכות שיא ביישובי המרכז, בתל אביב ובראשון לציון החליטו לפתוח את המקלטים הציבוריים בעיר. * ממשרד החינוך נמסר כי בשלב זה אין הנחיות מיוחדות לתושבי גוש דן. מתקיימת הערכת מצב בנוגע להמשך.

איראן פתחה בתרגיל המפעיל 50 מל"טים קרביים; שם התרגיל: "לכיוון ירושלים"

משמרות המהפכה של איראן פתחו אתמול (חמישי) בתרגיל נרחב במצרי הורמוז האסטרטגיים, בהשתתפות יותר מ-50 כלי טיס בלתי מאוישים שהתאמנו על תקיפת מטרות ימיות ויבשתיות כאחד. התרגיל זכה לשם "אילה בית אל-מקדס" – לכיוון ירושלים. * סוכנות הידיעות האיראנית טסנים דיווחה כי בתרגיל השתתפו עשרות מל"טים מקומיים שנבנו על פי הדגם האמריקני "סנטינל" – שהופל על ידי משמרות המהפכה. על פי הדיווח, המל"טים הצליחו "בדייקנות גבוהה" להכות במטרות ימיות וקרקעיות מכלי טיס שונים תוך תיאום ביניהם.

ניסיון סחיטה? איראן פרצה לטלפון האישי של הרמטכ"ל לשעבר גנץ וגנבה את כל תכולתו

איראן פרצה לפני מספר שבועות לטלפון האישי של יו"ר רשימת כחול-לבן, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ וגנבה ממנו את כל תכולתו. * ההערכה היא שעל הטלפון לא נמצא מידע מסווג, אולם בכל זאת מדובר במידע שעשוי לשמש את האיראנים נגד גנץ. * בכירים במערכת הביטחון לא נהנים מטלפונים מאובטחים אחרי שירותם, וכך ייתכן והם הופכים למטרה. * לפי הדיווח ב'החדשות12', שני בכירי שב"כ שמשמשים כראשי אגפים, הגיעו לפני חמישה שבועות לפגישה עם גנץ והבהירו לו כי תכולתו – פרטים אישיים ותכתובות פרטיות ומקצועיות – נמצאת בידיים עוינות, וכי כל פרט רגיש מהטלפון עלול לשמש נגדו בעתיד, בייחוד אם ייבחר לראשות הממשלה או לתפקיד בכיר.

מדיני

עימותים חריגים בעזה במחאה על יוקר המחיה; חמאס פתח באש כלפי מפגינים

קבוצת צעירים חסמו כבישים והבעירו צמיגים בכמה מוקדים ברצועת עזה במחאה על יוקר המחיה והמסים. המפגינים השמיעו קריאות נגד יוקר המחיה ברצועה וצעקו – "אוי לבושה", "אוי לחרפה", "המחירים עלו למעלה כמו אש". * המפגינים מוחים על כך שאינם מקבלים משכורות, כמו גם על אחוזי האבטלה הגבוהים שחצו ברצועת עזה את רף 50 אחוזים. בכרוזים נכתב כי "רעיון ההפגנות עלה בעקבות המצב הקשה שבו חי האזרח ברצועת עזה ויוקר המחייה. כדי לסיים את המצב הזה – אין מנוס מכך שכל אזרח ייצא וישמיע את קולו ומחאתו נוכח המציאות הקשה הזאת".

– בחמאס מוטרדים מאוד מהמחאה החדשה ומנגנוני הביטחון של הארגון מנסים לדכא אותה במהירות, פן תסלים. על פי הדיווח ברשת 'אל ערביה' כוחות חמאס פתחו באש לעבר מפגינים. על פי הדיווחים, כמה מהמשתתפים נעצרו במוקדי ההפגנות בדיר אל-בלח ובג'בליה שבמרכז ובצפון רצועת עזה.

– ארגון פתח גינה את תקיפת המפגינים בעזה, לדבריו, "הפגיעה במפגינים בצורה ברוטלית ודיכויים באלימות קשה, תקיפת עיתונאים וחטיפת אזרחים – מהווים הפרה בוטה לכל החוקים, ופעילות נגד הערכים הלאומיים".

נשיא ברזיל יבקר בעוד שבועיים וחצי בישראל; בכירי צבא ברזיל מתנגדים להעברת השגרירות לירושלים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו צפוי לבקר בישראל בעוד שבועיים וחצי, אך בעקבות התנגדות קציני צבא ושרים בקבינט הברזילאי ככל הנראה לא יצהיר על העברת השגרירות של ברזיל לירושלים, זאת למרות הבטחותיו של בולסונרו בעבר כי העברת השגרירות היא "רק שאלה של זמן". * ברזיל היא אחת היצואניות המובילות בעולם של בשר חלאל, ומדינות אסלאמיות, בהן איראן ומצרים, הן קנייניות בשר הבקר השלישית והרביעית בהיקפן בברזיל.

חוץ

12 סנאטורים רפובליקנים תמכו בביטול מצב החירום שטראמפ הכריז בגבול מקסיקו; טראמפ הודיע כי יטיל ווטו על ההחלטה

ברוב של 59 סנאטורים: הצביע הסאנט האמריקני אמש (חמישי) על ההצעה שעברה בבית הנבחרים לבטל את מצב החירום שהכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. ההצעה זכתה לרוב לאחר ש-12 סנאטורים רפובליקנים חברו למיעוט הדמוקרטי. טראמפ הבטיח מיד להטיל וטו על החוק, ולפי ההערכות לא יהיה רוב של שני שלישים בשני בתי הקונגרס כדי לעקוף אותו. * אם טראמפ אכן יטיל וטו, כפי שהבטיח, זו תהיה הפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו שהוא מפעיל את סמכותו בנושא.

– טראמפ הכריז על מצב החירום בגבול כדי שיוכל להעביר תקציבים לבניית החומה. הנשיא נקט צעד זה לאחר שראשי המפלגה הדמוקרטית סירבו לאשר את תקציב עם הממשל עם הסעיפים לבניית החומה שטראמפ ביקש. מאבק זה הביא להשבתתו של הממשל לתקופה ממושכת, והביא לשיא את הקרב הפוליטי סביב אחת מהבטחות הבחירות הגדולות ביותר של הנשיא.

הסנאט האמריקני הצביע בעד סיום את הסיוע האמריקאי במלחמה בתימן; טראמפ מאיים להטיל ווטו

ברוב של 54 מול 46 הסנאט האמריקאי הצביע בעד סיום הסיוע האמריקאי לקואליציה הערבית הנלחמת בתימן. ההחלטה מהווה מכה קשה עבור תמיכת הנשיא דונלד טראמפ בקואליציה המובלת על ידי סעודיה. * אם בית הנבחרים יאשר את ההצבעה, זו תהיה הפעם הראשונה בה המחוקקים ישתמשו ב"חוק סמכות המלחמה" כדי לעצור את הצבא האמריקאי מלהתערב בסכסוכים זרים. * הבית הלבן כבר הספיק להודיע כי בכוונתו להטיל וטו על ההחלטה, שלדעתו היא פגומה ועשויה לפגוע במלחמה בקיצונים.

הפרלמנט הבריטי הצביע בעד דחיית הברקזיט בשלושה חודשים לפחות; הצעה לקיים משאל עם חוזר על הברזיקט נדחתה ברוב מוחץ

ברוב של 412 תומכים מול 202 מתנגדים: הפרלמנט הבריטי הצביע אמש (ה') בעד הצעה ממשלתית לדחות את הפרישה מהאיחוד האירופי, הפרלמנט הסמיך את ראש הממשלה לבקש מהאיחוד לדחות בלפחות שלושה חודשים את תאריך הפרישה מהאיחוד האירופי, או אף זמן רב יותר אם ההסכם שגיבשה לא יאושר * כעת על בריטניה להגיש בקשה רשמית להארכת סעיף 50 של אמנת ליסבון, המסדיר את פרישתן של מדינות מהאיחוד האירופי. דובר הנציבות האירופית אמר שהארכת סעיף 50 (הליך היציאה מהאיחוד) תתבצע רק אם "תאושר פה אחד" על ידי 27 ראשי האיחוד. * אפשרות נוספת שעלתה באיחוד האירופי היא להעניק לבריטים באופן חד-צדדי הארכה משמעותית, של חודשים רבים, שבמהלכם יוכלו לקיים משאל עם חוזר על השאלה אם לפרוש מהאיחוד האירופי.

– לפני ההצבעה על דחיית הפרישה הצביע הפרלמנט בלונדון על הצעה שקוראת לערוך משאל עם שני על הברקזיט. ההצעה הזו נדחתה ברוב מוחץ של 334 מול 85 חברים. * כזכור, ב-2016 עבר רעיון הברקזיט במשאל עם ברוב של 52% מול 48%.

– לפי הדיווחים, ראש ממשלת בריטניה מתכוונת להעמיד שוב להצבעה ביום רביעי הקרוב את המתווה שגיבשה לפרישה, וייתכן כי בפעם השלישית תצליח לגבש סוף-סוף רוב למתווה.

"המטוס צולל באופן חד ופתאומי" – נמצא דמיון בין התרסקות המטוס באתיופיה לזו שקרתה באינדונזיה

כלי תקשורת אמריקניים מדווחים כי החלטת ארה"ב לקרקע את כל מטוסי הבואינג 737 8-MAX התקבלה לאחר שהרשות הפדרלית האמריקנית מצאה קווי דמיון בין התרסקות המטוס באדיס אבבה בתחילת השבוע, לזו שהתרחשה באינדונזיה לפני כחצי שנה, כאשר מטוס בואינג 737, השייך לחברת "ליון אייר", התרסק כאשר עשה את דרכו בטיסה פנימית מהבירה ג'קארטה לאי סומטרה. * על פי החשד, הסיבה שגרמה לשתי ההתרסקויות הקטלניות של המטוסים היא תקלה שגורמת למטוס לצלול באופן חד ופתאומי עם הפעלת הטייס האוטומטי זמן קצר לאחר ההמראה

 

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן