Skip to content

להקת המחול אספן סנטה פה ורקדניה הוירטואוזיים מגיעים לסיבוב הופעות בישראל

להקת המחול אספן סנטה פה (Aspen Santa Fe Ballet) , מסיפורי ההצלחה של המחול האמריקאי והעולמי חוזרת להופיע בארץ. במופע שלוש יצירות של הכוריאוגרפים המוערכים : יורמה אלו (פינלנד) , קייאטנו סוטו (קטלוניה) ואלחנדרו סרודו (ספרד). הלהקה תופיע בעונת המחול של היכל אמנויות הבמה הרצליה ותמשיך למודיעין, יגור וירושלים. ההופעות בין ה 27 במרץ – […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

  לאור הצלחת ביקורה האחרון בישראל בשנת 2011 במסגרת עונת המחול של היכל אמנויות הבמה הרצליה, חוזרת להקת המחול "אספן סנטה פה בלט " להיכל והפעם בתוכנית חדשה ובה שלוש יצירות של הכוריאוגרפים המוערכים: יורמה אלו (פינלנד), קייאטנו סוטו (קטלוניה) ואלחנדרו סרודו (ספרד).

להקת הבלט אספן סנטה פה, "Huma Rojo" מאת קייאטנו סוטו (קטלוניה)

להקת "אספן סנטה פה בלט" היא סיפור מיוחד בנוף המחול האמריקאי ובכלל כמודל כלכלי וגיאוגרפי יוצא דופן. היא נוסדה באספן , קולורדו ב – 1996 על ידי בבה שוופ ופועלת בו זמנית גם בסנטה פה, ניו מקסיקו.

הלהקה מונה 12 רקדנים ואינה כורכת עצמה בכוריאוגרף אחד מתוך כוונה לאפשר ולשכלל יכולות אמנותיות מגוונות ופתיחות רעיונית ובכדי לאתגר את הקהל והרקדנים במגוון יצירות של כוריאוגרפים מובילים, ידועים וגם חדשים. התוצאה לא אחרה להגיע והלהקה מוכרת כיום כאחד מסיפורי ההצלחה של המחול האמריקאי אמנותית וכלכלית . לרקדניה מוניטין כרקדנים וירטואוזיים, בעלי טכניקה ושפת תנועה מושלמות ואישיות מיוחדת, והם זוכים לביקורות נלהבות בכל מקום בו מופיעה הלהקה.  לצד ההתייחסות לכוריאוגרפיה מדגישים המבקרים את תפקידם המרכזי של הרקדנים:

"נעורים, ריקוד עצמתי ואמת רגשית …" (Arts Magazine)

״מושלם, רקדנים ללא דופי, אישית והן כקבוצה … פיצוץ של אנרגיה שופעת!״( Jacobs Pillow Festival)

"אספן סנטה פה בלט: עושים אהבה עם האוויר. טכניקה מושלמת, פתיחות יצירתית והרבה אופי – הפכו את המופע של להקת הבלט אספן סנטה פה למענג ונטול מניירות" (טל לוין עכבר העיר אונליין ).

 רשימת הכוריאוגרפים שעבדו עם הלהקה ויצרו עבורה הינה מרשימה: מפורסיית' עד איציק גלילי, ממוזס פנדלטון עד קיליאן, מבלנשין לטווילה ת'ארפ דרך לאר לובוביץ'. הלהקה מופיעה על במות  תיאטרון ג'ויס בניו יורק, פסטיבל המחול המפורסם ג'יקוב'ס פילואו, מרכז קנדי בוושינגטון, ובאולמות בינלאומיים חשובים בקנדה, באיטליה, ביוון, בגואטמלה ועוד.

התוכנית שתוצג בישראל עלתה בפסטיבל בביאריץ באוגוסט האחרון וכוללת 3 יצירות:

"Huma Rojo"  מאת קייאטנו סוטו (קטלוניה). מוזיקה לטינית (ריי בארטו, נט קינג קול, קוגאט ותזמורתו, פרז פראדו)- תיאטרליות והומור היוצרים תחושה של טירוף כבאווירת סצנה מסרט של פדרו אלמודובר.  שם המופע נקרא על שמה של השחקנית בסרט "הכל אודות אמא"  .

סוטו Cayetano Soto)) יצר עבודות עבור להקות חשובות ברחבי העולם ועבודותיו בוצעו ומבוצעות בפסטיבלים בינלאומיים באירופה, ארה"ב וקנדה. את דרכו החל כרקדן ב-IT Dansa בברצלונה ומאוחר יותר הצטרף לתיאטרון בלט במינכן, שם יצר את עבודותיו הראשונות .

מאז 2005, הוא עובד ככוריאוגרף עצמאי ויוצר עבור ה NDT, הבלט הלאומי של פינלנד, בלט ציריך, בלט שטוטגרט,  בלט ויסבאדן ועוד .

בשנת 2009, הוא החל בשיתוף פעולה מתמשך עם בלט אספן סנטה פה  ומספטמבר 2015 עד אפריל 2018 היה כוריאוגרף הבית של הלהקה.

Huma Rojo – https://vimeo.com/156741151

היצירה הבאה שתועלה  בערב זה היא  1st Flash” "  מאת הכוריאוגרף הפיני יורמה אלושמשלב בין קלאסי למודרני ונוהג לעצב בעבודותיו את התלבושות, התאורה ואפקטים של וידאו. מוסיקה: קונצ'רטו לכינור מאת סיבליוס. העבודה מציגה עולם מסוחרר, אובססיבי, הטעון ביופי דינמי ויוצר אחדות נפלאה של רעננות צורבת.

יורמה אלו החל בהיותו בן 13 ללמוד בבית הספר הלאומי לבלט בפינלנד ומאוחר יותר למד בבית הספר לבלט בקירוב- בלט מרינסקי . בשנת 1990 הצטרף ל NDT , שם עבד עם יירי קיליאן , אוהד נהרין , וויליאם פורסיית' ועוד. ככוריאוגרף יצר יורמה למעלה מ -50 עבודות ללהקות חשובות ובהן: בלט ניו יורק , בלט סאן פרנסיסקו , תיאטרון הבלט האמריקאי, הבלט המלכותי של הולנד (NDT), בלט שטוטגרט,  הבולשוי , בלט האופרה של וינה, הבלט הלאומי הפיני, בלט אספן סנטה פה  והובארד סטריט דאנס שיקגו .

בשנת 2005 כתבה מבקרת המחול הנודעת אנה קיסלגוף כי הוא "כישרון שיש לעקוב אחריו". בשנת 2006 הוא זכה בפרס תחרות הבלט הבינלאומית של הלסינקי. בשנת 2011 הוא זכה בפרס בנואה דה לה דנס ובאתה שנה גם בפרס נוראייב על עבודה שיצר לבלט יוסטון.

  https://vimeo.com/142162408  1st Flash

 את הערב תסיים הלהקה ביצירה "Silent Ghost" מאת  אלחנדרו סרודו (ספרד)- יצירה פואטית, עם תנועה זורמת השוברת לב ביופייה החגיגי. המוסיקה המלווה את היצירה היא פופ וג'אז קל .

   "Silent Ghost" מאת  אלחנדרו סרודו (ספרד), בלט אספן סנטה פה.

אלחנדרו סרודו נולד וגדל במדריד. הוא החל דרכו כרקדן בבלט קלאסי כתלמיד בקונסרבטוריון המלכותי במדריד. אחר כך רקד בלהקת ויקטור אולטה, בלט שטוטגרט וב-2002 לאחר שהצטרף לתיאטרון המחול ההולנדי ונחשף לעבודתו של יירי קיליאן, גילה את המחול המודרני וחצה את הקווים. לאחר תקופה בהולנד הגיע לשיקגו ללהקת הוברד סטריט דאנס שיקגו והפך לכוריאוגרף הבית . בשיקגו החל ליצור כוריאוגרפיות בהן הוא משלב תיאטרליות, קצב והומור ועבודותיו זוכות להערכה והצלחה רבה.

Silent Ghost – https://vimeo.com/142159687

 חלק ניכר מפעילותה, מקדישה הלהקה לחינוך הדור הצעיר. בקולורדו ובניו-מקסיקו מנהלת הלהקה בית ספר למחול ותוכנית לפולקלור מקסיקני, הפתוחים בפני יותר מ-500 ילדים. ב- 2010, מנהלי הלהקה, טום מוסברוקר וז'אן פיליפ מלאטי, זכו בשל פועלם לפרס של קרן תיאטרון ג'ויס בניו יורק .

בישראל תקדיש הלהקה זמן לפעילותה החינוכית עם בני נוער ותקיים כיתות אמן בתל-אביב,  הרצליה ובירושלים.

מקומות ומועדי המופעים

היכל אמנויות הבמה הרצליה

27.3.19 , יום רביעי , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה

28.3.19 , יום חמישי , שעה 20:30 – היכל אמנויות הבמה הרצליה

29.3.19 , יום שישי , שעה 13:00 – היכל אמנויות הבמה הרצליה

30.3.19 , מוצ"ש , שעה 21:00 – היכל אמנויות הבמה הרצליה

כרטיסים:  1-700-70-29-29,  www.hoh-herzliya.co.il

היכל התרבות מודיעין

31.3.19, יום ראשון , שעה 20:30  – היכל התרבות מודיעין .

כרטיסים: 08-9737333      www.shows.org.il

תיאטרון יד למגינים – יגור

2.4.19 , יום שלישי , שעה 20:30 – תיאטרון יד למגינים , יגור

כרטיסים:   04-8341500,  www.yadal.co.il

תיאטרון ירושלים

3.4.19 , יום רביעי , שעה 20:30 – תיאטרון ירושלים

כרטיסים:  6226*  ,  www.bimot.co.il

02-5605755 | www.jerusalem-theatre.co.il


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן