Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהריים) יום שני ה-18 במרץ 2019

כותרות המהדורה     הפיגוע באריאל | עלה לשניים מניין הנרצחים בפיגוע ליד אריאל. חייל נוסף במצב קשה ונשקפת סכנה לחייו (בטחוני)     הפיגוע באריאל | תחקיר ראשוני: שני מחבלים ביצעו יחד את הפיגוע; אחד המחבלים נפצע מירי ישראלי     הפיגוע באריאל | המצוד אחר המחבלים בעיצומו; אחד המחבלים בן 18 מהכפר א-זוויאה; אביו ואחיו של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הפיגוע באריאל | עלה לשניים מניין הנרצחים בפיגוע ליד אריאל. חייל נוסף במצב קשה ונשקפת סכנה לחייו (בטחוני)

    הפיגוע באריאל | תחקיר ראשוני: שני מחבלים ביצעו יחד את הפיגוע; אחד המחבלים נפצע מירי ישראלי

    הפיגוע באריאל | המצוד אחר המחבלים בעיצומו; אחד המחבלים בן 18 מהכפר א-זוויאה; אביו ואחיו של המחבל תוחקרו (בטחוני)

    למרות הרגיעה – הטרור האווירי מעזה נמשך: מטוס צעצוע עם רימון יד וחפץ חשוד בוער נחתו בעוטף עזה – ונוטרלו (בטחוני)

    אחרי הירי לגוש דן: ישראל תחדש את המגעים להסדרה עם חמאס (מדיני)

    סקר כאן חדשות: לראשונה מאז המפץ בשמאל הליכוד חוזר להוביל; הימין – 51, השמאל – 45, חרדים – 12, ערבים – 12 (פוליטי)

    לבקשת הרפורמים: בית המשפט העליון פסל את מועמדות בן ארי בבחירות לכנסת ואישר את התמודדות המפלגות הערביות; בעוצמה יהודים דורשים: בן גביר – יו"ר ועדת חוקה וחבר בוועדה לבחירת שופטים, ברוך מרזל – שר (פוליטי)

    פרשת הצוללות: גורמי המקצוע התנגדו למכירת צוללות למצרים מטעמי 'בטחון המדינה', אך נתניהו בעצמו אישר את העסקה; בעבודה ובכחול לבן דורשים לכנס באופן חירום את וועדת החוץ והבטחון (פוליטי)

    נתניהו החזיק במניות בשווי 16 מליון שקל בחברת תוספי פלדה שאחד מלקוחותיה היה תאגיד "טיסנקרופ"; גנץ קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית עד נאה ותחול עלייה של הטמפרטורות, אשר תהיינה רגילות לעונה. הלילה: מעונן חלקית

    שלישי: נאה. תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

    רביעי: מעונן חלקית עד מעונן בעננות בגובה רב. הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה. משעות הצהריים ינשבו רוחות צפוניות ערות לאורך החוף.

    חמישי: מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן גשם קל.

חדשות

בית המשפט התיר לפרסם את שמו של הנאשם, יגאל סמוחי, בן 55, תושבי אשקלון, המואשם בביצוע עבירות מין במטפלת הסיעודית של אמו.

על פי עובדות כתב האישום, שהגישה עו"ד חן עסיס-לביא מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), במהלך תקופת ההעסקה, הטריד הנאשם מינית את המטפלת, שהינה עובדת זרה וכן ביצע בה מעשים מגונים במספר הזדמנויות. כעולה מכתב האישום, כאשר אושפזה אמו של הנאשם בבית החולים, והמתלוננת סעדה אותה בבית החולים, הסיע הנאשם את המתלוננת, ברכבו, מבית החולים לבית האם ובחזרה על מנת שתוכל לנוח. במהלך הנסיעות, ביצע הנאשם במתלוננת מעשים מגונים.  ביום 1.3.2019, עת חזרו הנאשם והמתלוננת מבית החולים, ביצע הנאשם במתלוננת מעשה מגונה בכוח, שלאחריו נסעה המתלוננת לקרובת משפחה ולא שבה לעבוד עבור האם.

כתב האישום מייחס לנאשם ריבוי עבירות של מעשים מגונים, מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית.

מחר (שלישי), 9:00 (הרכב חיות, מלצר, הנדל) העליון ידון בערעור על ההחלטה להכשיר את המאחז מצפה כרמים באמצעות שימוש בסעיף 5 (תקנת השוק). יש דין והאגודה לזכויות האזרח הגישו בקשה להצטרף להליך כידידי בית המשפט. בבקשה מוסבר מדוע פסיקת בית המשפט המחוזי, בה לא הייתה התייחסות לדין הבינלאומי, מתירה הכשרה בלתי חוקית של מאחז שהוקם שלא כדין על אדמות בבעלות פלסטינית פרטית.

המשטרה עצרה חשוד בעת שפרץ למתחם תחנת המשטרה בעכו וניסה לגנוב מתוכו אופנוע

שוטרי תחנת עכו עצרו אתמול בשעות הערב תושב הצפון בשנות ה-20 לחייו, בעת שנצפה חותך את הגדר ההיקפית של תחנת המשטרה בעכו, נכנס לחניון האחורי ומנסה לגנוב דרך הפרצה בגדר  אופנוע שנתפס כמוצג יום קודם.

מדובר באופנוע שהוחרם ע"י המשטרה ונתפס כמוצג במסגרת פעילות מבצעית שנערכה בסופ"ש באחד הכפרים בגזרת מחוז חוף, כאשר בעלי האופנוע ניסה לפרוץ לתחנה ע"י יצירת פרצה בגדר במטרה "להחזיר" לעצמו את האופנוע, ע"י גניבתו מהתחנה, אולם נחשף במהלך ביצוע העבירה ונעצר מיד.החשוד נעצר מיד  לחקירה ויובא הבוקר לדיון בבימ"ש השלום עכו בבקשה להאריך את מעצרו

לבקשת חוקרי המשטרה ניתן הבוקר צו איסור פרסום על אודות חקירת אירוע פיצוץ שארע במבנה בעיר אשדוד-

לבקשת חוקרי המשטרה, נעתר בית המשפט באשקלון והורה על מתן צו איסור פרסום בנוגע לחקירת אירוע בו ביום חמישי האחרון 14.3.19 ארע פיצוץ במבנה שברחוב מרטין בובר בעיר אשדוד.

חבלני משטרת ישראל סיימו לפני זמן קצר טיפול מקצועי בחפץ חשוד שהיה מחובר לזר בלונים בשטח פתוח בתחום מועצה אזורית שער הנגב.

לקראת השעה 8 הבוקר התקבלו מספר דיווחים טלפוניים למוקד 100 של המשטרה אודות בלונים חשודים במקום. חבלני המשטרה שהוזעקו למקום החלו בבדיקה וטיפול זהיר ומיומן בחפץ חשוד שחובר להם.

במשטרה ציינו לטובה את ערנות האזרחים שנקטו בזהירות המתבקשת תוך דיווח למשטרה ומנעו בכך סיכון מיותר לביטחונם ושלומם

במוקד המשטרה התקבל דיווח אודות ילד כבן 12 שטבע בבריכת מים בשמורת נחל פרת כוחות משטרה ומתנדבי יחידת חילוץ מגילות של במשטרה שהוזעקו למקום חילצו את הילד והוא פונה במצב קשה(על פי גורמי רפואה) באמצעות מסוק לביה"ח. נסיבות המקרה בבדיקה

בטחוני

למרות הרגיעה – הטרור האווירי מעזה נמשך: מטוס צעצוע עם רימון יד וחפץ חשוד בוער נחתו בעוטף עזה – ונוטרלו

מטוס קלקר שאליו חובר רימון יד אותר אמש (ראשון) על כביש 234 שבאזור המועצה האזורית אשכול, אך לא בקרבת יישוב. בנוסף, חפץ חשוד בוער נחת ביישוב במועצה האזורית שער הנגב, בקרבת מקום שבו שיחקו באותה שעה ילדים. בנוסף, בלוני נפץ שהופרחו מרצועת עזה נחתו בכביש 40, בקטע שבין צומת גורל לצומת להבים * זו איננה הפעם הראשונה שבה כוחות הביטחון מאתרים מטוסי קלקר מאולתרים, שאליהם חוברו מטעני נפץ או רימונים. מטוס קלקר דומה, שאליו חובר זר בלונים עם מטען, נחת בינואר האחרון בשדה גזר, סמוך ליישוב בתחום המועצה שדות נגב. בעקבות אותו מקרה צה"ל ביצע תקיפה אווירית מהרצועה, כפי שעשה לאחר מקרים דומים לאחרונה של הפרחת בלוני נפץ.

הפיגוע באריאל
במהלך הלילה פעלו כוחות צה״ל בשיתוף כוחות שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל במרחב הכפרים בחטיבה המרחבית "אפרים" במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע אתמול.

במסגרת הפעילות, מיפו הכוחות את בית המחבל לצורך בחינת אפשרות הריסתו, ביצעו סריקות נרחבות ובידוקים בכניסות וביציאות לכפרים.

במקביל, נמשכים מאמצים מבצעיים, מודיעיניים ואיסופיים נרחבים לאיתור ותפיסתו של המחבל.

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.

החשודים הועברו לחקירת כוהב״ט.

כמו כן, במהלך הלילה הושלכו שני מטעני צינור לעבר כוח צה״ל שפעל בעיר ג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

עלה לשניים מניין הנרצחים בפיגוע ליד אריאל. חייל נוסף במצב קשה ונשקפת סכנה לחייו

יממה לאחר הפיגוע בשומרון: אחיעד אטינגר בן 46 תושב עלי, ראש המוסד 'עוז ואמונה' שבמרכז תל אביב, נפטר מפצעיו בבית החולים בלינסון והותיר אחריו 12 ילדים יתומים, בכך עלה מספר הנפגעים בפיגוע הרצחני אתמול בבוקר ליד היישוב אריאל ל-2. בנוסף יש חייל שנפצע באורח קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו.

– הפיגוע החל כאשר המחבל יצא מאחת החנויות במקום, הלך לאט בצד הכביש – ואז פותח בריצה לעבר הטרמפיאדה, דקר אחד משני לוחמים שהיו במשימת אבטחה שגרתית של הטרמפיאדה בצומת אריאל תוך שהוא נאבק עמהם. הוא חטף את נשקו, ירה בו מטווח קצר וברח. בהמשך המחבל פתח באש לעבר כלי רכב אזרחיים שחלפו במקום, באחד מהם נפצע אטינגר (שמאוחר יותר נפטר מפצעיו), אחד מכלי הרכב ננטש והמחבל השתלט עליו ונסע לצומת גיתי אבישר, שם פתח באש לעבר לעבר אזרחים וחיילים שהיו בטרמפיאדה – ופצע חייל נוסף. לאחר מכן נטש המחבל את הרכב וברח לתוך הכפר.

תחקיר ראשוני: שני מחבלים ביצעו יחד את הפיגוע; אחד המחבלים נפצע מירי ישראלי

מתחקיר ראשוני של הפיגוע אתמול בבוקר באריאל בו נרצחו שני ישראלים ונוסף נפצע באורח קשה מאוד עולה כי זירת הפיגוע הראשונה בצומת אריאל, ארכה כשתי דקות במסגרתה דקר המחבל חייל וחטף את נשקו עולה כי החייל שהיה לידו לא הגיב בירי, ומי שפתח באש היה מפקד הכוח שעמד בצד בשני של הצומת, המחבל נפצע בכתפו, אך לא נוטרל. חייל אחד אף ניסה לרדוף אחר הרכב ובו המחבלים, אולם לא הצליח לתפוס אותם.

– מהתחקיר עלה עוד ששני מחבלים ביצעו יחד את הפיגוע בשתי הזירות. האירוע אף תועד במצלמות הגזרה, אך החיילים שצפו בו לא הבינו את מהות האירוע, ועל כן לא העבירו את המידע בקשר בזמן.

– בצבא מעריכים כי המחבל פעל לבד ומטרתו הראשונה היה לבצע פיגוע דקירה, אולם משהצליח לחטוף את נשקו של הלוחם, האירוע התגלגל לאירוע מורכב יותר.

המצוד אחר המחבלים בעיצומו; אחד המחבלים בן 18 מהכפר א-זוויאה; אביו ואחיו של המחבל תוחקרו

כמעט יממה לאחר הפיגוע באריאל, נמשך המצוד אחר המחבלים בשומרון: במערכת הביטחון חוששים שהחוליה החמושה תצליח להוציא לפועל פיגוע נוסף. ע"פ הערכות מסוכנותם גבוהה – גם בשל העובדה שהם חמושים בנשק צבאי שהצליחו לגנוב במהלך הפיגוע המשולב. משכך, כוחות הביטחון הטילו סגר על הכפרים, עוברים רכב רכב ונכנסים לתוך הבתים במטרה למצוא את שני המחבלים הנמלטים. * בשלב זה המצוד הוא גלוי ורחב מאוד. אם תוך 48 שעות לא יצליחו הכוחות לאתר אותו תתקיים הערכת המצב, הלחץ על השטח יפחת ויוקצה למשימה כוח מיוחד ייעודי שיבצע פעילות על בסיס מודיעין.

– במסגרת המצוד אחר המחבלים החליטו בצבא להדק את המצור סביב האזור שבו הוא עשוי להסתתר ולהרחיב את מרחב האבטחה לתוך הכפרים סלפית, זאויה ובורקין ויעדים נוספים בצפון השומרון. המטרה המרכזית היא לאתרו אך גם להפעיל לחץ על השטח.

– לפי הערכות המחבל לא תכנן את נתיב הבריחה ולא הכין קודם לכן מקום מסתור. מקרים דומים מלמדים כי מחבלים נמלטים לרוב פונים לקרובי משפחתם כדי שיסייעו להם להימלט או לכל היותר לקבל הגנה ואמצעים לשהייה ממושכת במקום המסתור. ובמערכת הביטחון מחכים לטעות אחת קריטית שתביא את "ידיעת הזהב" באמצעותה יהיה ניתן לאתרו.

– בנוסף, ע"פ הערכות אחד המחבלים נפצע בכתפו מירי במהלך הפיגוע, מצבו לא ידוע, אך ככל הנראה זה צפוי להקשות עליו להימלט.

– אחד משני המחבלים שחשודים במעורבות בפיגוע הרצחני הוא עמר אבו-לילא, צעיר פלסטיני בן 18 מהכפר א-זוויאה בצפון השומרון הסמוך לקלקיליה. כוחות צבא ערכו הלילה (בין ראשון לשני) חיפוש בביתו, מיפו את הבית לקראת הריסה – ועצרו את אביו ואחיו. בני משפחתו של המחבל חשודים שסייעו לו או לפחות ידעו על כוונותיו ולא מנעו ממנו לבצע את הפיגוע.

– ע"פ הדיווחים בתקשורת הפלסטינית, הצבא הציב מחסומים ביציאה הדרומית מא-זאוויה ולא אפשר תנועת כלי רכב לתוך הכפר, וכן פשט על המכולת שבבעלות משפחת המחבל והחרים מצלמות אבטחה שהוצבו במקום.

מדיני

אחרי הירי לגוש דן: ישראל תחדש את המגעים להסדרה עם חמאס

רשת "אל-ערביה" מדווחת כי בכירים ביטחונים מצרים נפגשו עם בכירים ישראלים. בפגישה הדגישו המצרים בפני ישראל את הצורך בהפסקת אש ללא תנאים. כמו כן, המצרים טענו כי חמאס הבטיח שלא יירו טילים והתחייבו להפסקת אש.

– אתמול (ראשון) דן הקבינט המדיני-ביטחוני בשיחות ההסדרה עם חמאס בנוגע להבנות רגיעה חדשות, כדי למנוע הסלמה לפני הבחירות. ראשי מערכת הביטחון עדכנו כי אחרי ירי הרקטות לעבר גוש דן והתגובה הישראלית – ישראל תחזור לשיחות עם חמאס בתיווך מצרי. השיחות יעסקו בהגדלת מרחב הדיג בעזה, בהקלות ישראליות על ייצור תוצרת חקלאית מהרצועה ובהגדלת גובה המענק הקטארי למשפחות נזקקות בעזה. בנט ושקד התנגדו לחידוש מגעי ההסדרה עם חמאס. השרים אלקין וארדן הביעו הסתייגויות גם הם. ראש הממשלה לא הביא את סוגיית חידוש שיחות ההסדרה להצבעה, ואף אחד מהשרים לא דרש הצבעה. (החדשות13)

ירדן דורשת לבטל את ההחלטה על סגירת מתחם באב אל רחמה: "ירושלים המזרחית אינה כפוף למשפט הישראלי, הוקף היא המוסמכת הבלעדית לנהל את ענייני המסגד על פי החוק הבינ"ל"

ממשלת ירדן הגיבה להחלטת בית משפט השלום בירושלים אתמול (ראשון), שהוציא צו ביניים לסכירת מתחם שער הרחמים שבהר הבית למשך 60 יום. בתגובתה, ירדן תקפה את החלטת בית המשפט וטענה כי אין לו סמכות לדון בשטח הר הבית, וזאת מכיוון שהוא "שטח כבוש", לטענת הירדנים "ירושלים המזרחית, שכוללת את מסגד אל אקצא, היא חלק מהאדמות הפלסטיניות הכבושות מ-1967. האזור אינו כפוף למשפט הישראלי". עוד נמסר ממשרד החוץ הירדני כי "המסגד הוא חלק אינטגרלי ממסגד אל אקצא, ושטחו 144 דונם. הנהלת הוקף היא המוסמכת הבלעדית לנהל את ענייני המסגד על פי החוק הבינ"ל".

– משרד החוץ בעמאן דרש מישראל לבטל את ההחלטה וקבע כי כל האחריות על צעד מסוכן זה תוטל על ישראל, כולל שלום מסגד אל אקצא, ש"אין לפגוע בו מבחינה היסטורית או חוקית ויש לשמור על הסטטוס קוו".

    המחאה נגד המצב הכלכלי ברצועה: שוחררו העיתונאים שנעצרו בשל סיקור ההפגנות * חמאס שחרר את כל העיתונאים שעצר בגין סיקור המחאה האזרחית בעזה נגדו. ארבעה עיתונאים שנכלאו הוצאו לחופשי, ונסגר תיקם של שלושה עיתונאים נוספים שנחקרו ופעילותם העיתונאית הוגבלה. השחרור נעשה בעקבות לחץ ציבורי וצידוד הפלגים השונים ברצועה במהלך. * מאז תחילת ההפגנות החריגות נגד הארגון בעזה בשבוע שעבר, הפעיל חמאס יד קשה נגד התושבים הדורשים שיפור באיכות חייהם. * שליח האו"ם גינה את חמאס בחריפות: "זכותם של התושבים להפגין ללא חשש מנקמה"

    שר החוץ העומאני: אם עסקת השלום של טראמפ לא תכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית, אז אי אפשר יהיה לפתור את הסוגיה * שר החוץ של עומאן ציין לקראת עסקת טראמפ כי אם העסקה לא תכלול את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית, אז אי אפשר יהיה לפתור את הסוגיה. אם העסקה תכלול מדינה פלסטינית בקווי 67', יהיה קשה לפלסטינים להגיד לא ומדינות ערב רבות יגידו להם לא להחמיץ את ההזדמנות כמו שעשו בעבר (כאן)

פוליטי

סקר כאן חדשות: לראשונה מאז המפץ בשמאל הליכוד חוזר להוביל; הימין – 51, השמאל – 45, חרדים – 12, ערבים – 12

על רקע האירועים הביטחוניים ופרשת הפריצה לטלפון של גנץ, סקר חדש של 'כאן חדשות' שהתפרסם אמש מעלה כי בפעם הראשונה מאז האיחוד בין בני גנץ ליאיר לפיד – מפלגת כחול לבן מאבדת את ההובלה, ואילו הליכוד חוזרת להיות המפלגה הגדולה ביותר. לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מקבלת 31 מנדטים. ואילו כחול לבן יורדת להיות המפלגה השנייה עם 30 מושבים. * באשר לגושים, הגוש המשלב את מפלגות הימין והחרדים זוכה ל-63 מנדטים ואילו גוש מפלגות השמאל-מרכז, בשיתוף הרשימות הערביות (12 מנדטים) זוכה ל-57 מנדטים בלבד.

– ע"פ סקר 'חדשות כאן', לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים המסתמנת היא: הליכוד – במקום הראשון עם 31 מנדטים; כחול לבן – 30; העבודה – 9; חד"ש-תע"ל – 8; איחוד מפלגות הימין – 6; הימין החדש – 6; יהדות התורה – 6; מרץ – 6; ש"ס – 6; זהות – 4; ישראל ביתנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; יחד – 0; כולנו – 0; מגן – 0

לבקשת הרפורמים: בית המשפט העליון פסל את מועמדות בן ארי בבחירות לכנסת ואישר את התמודדות המפלגות הערביות; בעוצמה יהודים דורשים: בן גביר – יו"ר ועדת חוקה וחבר בוועדה לבחירת שופטים, ברוך מרזל – שר

ברוב של תשעה מול אחד (נועם סולברג) ובניגוד להחלטת ועדת הבחירות, הודיע אמש (ראשון) בית המשפט העליון כי מיכאל בן ארי, המועמד ברשימת איחוד מפלגות הימין מטעם 'עוצמה יהודית', לא יוכל לרוץ בבחירות הקרובות לכנסת. זוהי הפעם הראשונה שבה פוסל העליון את התמודדותו של מועמד יחיד מאז שתוקן החוק שמאפשר זאת, לפני 17 שנה. לפני כן ניתן היה לפסול רק רשימה שלמה מהתמודדות. * במקביל, קיבל בית המשפט פה אחד את החלטת ועדת הבחירות לאפשר את מועמדות של בן גביר, ושל חד"ש תע"ל. בנוסף, דחה בג"ץ ברוב שמנה מול אחד (דוד מינץ) את החלטת ועדת הבחירות לפסול את מועמדות כסיף (חד"ש-תע"ל) ואת לרע"ם-בל"ד וקבע כי יש לאפשר להם להתמודד בבחירות * נימוקי ההחלטות טרם פורסמו.

– בעקבות הפסילה, דורשים במפלגת 'עוצמה יהודית' חבילת פיצויים הכוללת הבטחה כי בן גביר יהיה יו"ר ועדת חוקה בין אם עוצמה יהודית תהיה חלק מהקואליציה או חלק מהאופוזיציה, וקיום ההבטחה לחברותו של בן גביר בוועדה למינוי שופטים. * כמו"כ הם דרשו תפקיד שר לברוך מרזל, לטענתם, מינוי שר אינו דורש מהמועמד להיות חבר כנסת. כמו כן, הציג עו"ד בן גביר לסמוטריץ' את פסק הדין של שופטי בית המשפט העליון שקיבלו את ערעורו של מרזל בבחירות הקודמות וקביעת השופטים כי הוא יכול להתמודד לכנסת. * לא ברור אם כל הדרישות של עוצמה יהודית יתקבלו אך במפלגה לא מתכוונים לוותר ורוצים פיצוי הולם אחרי שכבר נסגרו הרשימות ואין כלל אפשרות לשלב נציג נוסף מטעמם ברשימה לכנסת. * בעוצמה יהודית מעריכים כי אישור מתווה זה יביא למוטיבציה גדולה בקרב מצביעי המפלגה, וכן יוכיח לעותרים כנגדם שפסילה של בן ארי לא רק שאינה משתלמת אלא רק תחזק את עוצמה יהודית.

– בעקבות פסילת בן ארי, ואישרור המפלגות הערביות מתכננים במפלגות הימין לצאת בקמפיין ענק שיכלול תמונות השופטים שהורו על פסילה עם הכותרת: הם לא יקבעו – העם יקבע בקלפי.

– במסיבת עיתונאים שקיימה מפלגת 'עוצמה יהודית' אמש אמר עו"ד בן גביר: "אנחנו בפרשת דרכים שבו אנשי איחוד מפלגות הימין, כמו גם ליכוד והימין החדש, צריכים לקבל החלטה: אם רוצים לעשות שינוי במערכת המשפט – אנחנו שם. אם רוצים לקבוע שלא עוד שופט מביא שופט, 'חבר מביא חבר', לא עוד שיטת מינוי שופטים כזאת; אם רוצים לקבוע שצריך להקים כאן בית משפט לחוקה, אם רוצים לשנות אם מערכת המשפט – אנחנו כאן. אבל אם לא – תהיה לנו בעיה קשה להמשיך וללכת ולהתמודד בבחירות.

– הח"כ לשעבר בן ארי שנפסל אמר כי "יש פה חונטה משפטית לצערנו הרב שלקחה את השלטון לידיה. מי שהוביל את זה זה מנדלבליט, שהוא אמר שנגד בל"ד אין לו שום דבר. עופר כסיף מטיף לרצוח את הבן שלי – אז הוא בפנים ואני, אותי הם פוסלים? הם מבקשים לדכא את זעקת הטבוחים. היום היה טבח ביהודים, הם מחפשים את המפגע הבודד. הם מאשימים אותי בגזענות כי אני אומר שלמפגע הזה יש מעטפת, יש אומה רצחנית שתומכת בו ואומרת לו 'אתה שאהיד' – ובאים לפסול את בן ארי".

– בראיון ל'כאן חדשות' תהה בן ארי בנוגע לסיבה לפסילתו : "מה זה אמירות גזעניות? אומה שהשלטון שלה נותן ומממן רוצחי נשים וילדים, קורא על שמם כיכרות, מחלק בקלאוות – ואני בחמת זעם, בלב מריר ובוכה אומר שמדובר באומה רצחנית – אז אני הגזען? אני לא נגד ערבים. אני נגד אויבים. אני נאמן לעם שלי ונלחם באויביי".

– בתוך כך, גורמים משפטיים העריכו בשיחה עם "מעריב" כי בעקבות הפסילה יזומן בן ארי לחקירת משטרה בחשד להסתה לגזענות. תלונה בעניין כבר מונחת על שולחנו של היועמ"ש, לטענת גורם משפטי רף הראיות כדי לפסול מועמד מהתמודדות לכנסת גבוה יותר מהרף הנדרש להרשעה בפלילים. בדבריו אמש במסיבת העיתונאים אמר בן ארי, כי הוא מודע לתוכנית המשטרה להשליכו לכלא, והא מתכוון לעשות זאת בראש מורם.

פרשת הצוללות: גורמי המקצוע התנגדו למכירת צוללות למצרים מטעמי 'בטחון המדינה', אך נתניהו בעצמו אישר את העסקה; בעבודה ובכחול לבן דורשים לכנס באופן חירום את וועדת החוץ והבטחון

ב'החדשות13' נחשף כי ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון לשעבר העיד במשטרה בפרשה 3,000 וטען כי העלה בפני הגרמנים הסתייגות ממכירת צוללות שלהן יכולות שעלולות לסכן את ביטחון ישראל למצרים, שם נאמר לו כי נתניהו בעצמו אישר את העסקה. לדבריו של גלעד, יועצה של מרקל אמר לו כי אף שגרמניה אינה זקוקה לאישור מישראל בעניינים אלו, היא התחשבה ביחסים המיוחדים בין המדינות וביקשה הסכמה למכירה – שאושרה על ידי נתניהו בעצמו. כזכור, ראש הממשלה הכחיש בעבר כל קשר לפרשת הצוללות, וטען שמעולם לא ביקשו את אישורו לביצוע העסקה.

– בעקבות הפרסום דורשים שניים מחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שלח (כחול לבן) וח"כ בר לב (העבודה) לקיים כינוס חירום של ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים. הם ציינו כי למיטב ידיעתם נתניהו לא התייעץ עם כלל גורמי המקצוע ובהם שר הביטחון בטרם מסר את אישורו בדבר העסקה לקנצלרית גרמניה. ובכך בעצם אישר מהלך שגורמי המקצוע התנגדו לו בחריפות, מטעמי ביטחון המדינה. עוד מחו על כך שהוועדה, בכל הרכב שהוא הכולל גם את ועדות המשנה, לא קיבלה מעולם דיווח על המהלכים, בזמן אמת או בדיעבד.

נתניהו החזיק במניות בשווי 16 מליון שקל בחברת תוספי פלדה שאחד מלקוחותיה היה תאגיד "טיסנקרופ"; גנץ קורא להקמת ועדת חקירה ממלכתית

נתניהו היה שותפו עד סוף נובמבר 2010 יחד עם דודו במניות חברת תוספי פלדה שאחד מלקוחותיה היה תאגיד המספנות הגרמני "טיסנקרופ", ב-2010 פדה נתניהו את מניותיו בתמורה לכ-16 מיליון שקלים. העובדה הזו משנה את תמונת זיקתו של ראש הממשלה לרכש כלי השיט לחיל הים והפרקליטות הודיעה שהיא "לומדת את הנושא"

– ע"פ הדיווח ב'החדשות12' חוקרי המשטרה והפרקליטות גילו את הקשר העסקי עם טיסנקרופ כבר במסגרת חקירת פרשת 1000, עוד לפני שנפתחה חקירת תיק הצוללות. אך בזמן אמת הקשרים הללו כלל לא נחקרו.

– ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה היה משקיע לא פעיל בחברה, חלקו בה היה מזערי והוא לא היה מעורב בעסקיה או בניהולה בשום דרך. ראש הממשלה מכר את מניותיו ב-2010 ולא ידע על קשר בין החברה לכל חברה אחרת".

– בכנס תומכי מפלגת "כחול לבן" בחיפה, נאם אמש יו"ר המפלגה, בני גנץ, והתייחס לפרשת הצוללות. "דווח שנתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעסקת הצוללות, כראש הממשלה – לא נתפס ואני מקווה שלא נכון". גנץ המשיך ואמר כי הוא: " קורא ליועץ המשפטי לממשלה להקים ועידת חקירה ממלכתית לחקר פרשיית השחיתות הגדולה ביותר בישראל. לצערי נתניהו איבד את הדרך".

    בג"ץ דחה על הסף העתירה שהוגשה נגד רשימת איחוד מפלגות הימין, בטענה שאי אפשר שמפלגה תתאחד עם מפלגות אחרות לצורך "בלוק טכני" רק כדי לעבור את אחוז החסימה ומיד אחרי הבחירות להתפצל. בדיון אמרה השופטת ברון כי אין כאן משהו שמוסתר מהבוחר, משום שהבוחר יודע על כך

חוץ

דיווח: צבא ארה"ב נערך להשארת אלף חיילים בסוריה, במסגרת שיתוף הפעולה עם הכורדים

העיתון וול סטריט ג'ורנל מדווח מפי גורמים רשמיים בארה"ב כי צבא ארה"ב מכין תוכנית לפיה ארה"ב תשאיר כאלף חיילים ברחבי המדינה. וכי הממשל מתכנן כעת להמשיך לשתף פעולה עם הלוחמים הכורדים בסוריה, חרף התנגדותה של טורקיה * לפי הדיווח, השיחות הממושכות בין ממשל טארמפ, טורקיה, בעלות בריתה של ארה"ב באירופה והכוחות הכורדיים שבהם ארה"ב תומכת, לא הניבו עד כה הסכם ליצירת אזור בטוח בצפון־מזרח סוריה כפי שמכתיבה תוכניתו של טראמפ.

הפיליפינים פרשה באופן רשמי מבית הדין הפלילי בהאג; הבדיקה בחשד לפשעי מלחמה נגד נשיא הפיליפינים תימשך

הפיליפינים פרשה אתמול (ראשון) באופן רשמי מבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לפני שנה הודיעה הפיליפינים לאו"ם על כוונתה לפרוש מבית הדין היחיד שעוסק בפשעי מלחמה. * הפיליפינים החלה בתהליך הפרישה בשנה שעברה אחרי שבית הדין פתח בחקירה ראשונית על מלחמתו של נשיא הפיליפינים נגד סחר חומרים אסורים, מלחמה שגבתה את חייהם של אלפי אזרחים ועוררה גינויים ברחבי העולם. * אתמול נכנסה הפרישה הזאת לתוקף, והפיליפינים הפכה למדינה השנייה שפורשת מבית הדין הפלילי הבינלאומי.

– בית המשפט העליון בפיליפינים דחה עתירה שהוגשה על ידי ארגוני זכויות אדם נגד ההחלטה לפרוש מבית הדין. דובר מטעמו של נשיא הפיליפינים אמר כי ארצו מעולם לא הצטרפה רשמית לאמנת רומא, שעל בסיסה קיים בית הדין בהאג.

– לפי המשטרה הפיליפינית נהרגו 5,176 סוחרים ואנשים שהשתמשו בחומרים אסורים והתנגדו למעצר. ואילו ארגוני זכויות אדם אומרים שמספר ההרוגים האמיתי גבוה לפחות פי 3.

– גורמים בהאג אמרו שהחקירה הראשונית שנפתחה שנפתחה בשנה שעברה על פשעים אפשריים נגד האנושות, תימשך למרות הפרישה של הפיליפינים. תקנון בית הדין קובע כי כל בדיקה שהחלה לפני פרישת המדינה הרלוונטית תימשך גם אחרי הפרישה.

– נשיא הפיליפינים הבהיר שממשלתו לא תשתף פעולה עם בית הדין בהאג בשום צורה. בנאום ביום רביעי הוא אמר "שגם בעוד מיליון שנה" לא יהיה לבית הדין בהאג "סמכות שיפוטית" על אחד מאנשיו.

דיווח: מצרים תרכוש 24 מטוסי קרב מרוסיה בעלות כוללות של 2 מיליארד דולר; כיום מרבית מטוסי הקרב המצרים מתוצרת אמריקנית

כלי תקשורת ברוסיה מדווחים הבוקר (שני) כי מצרים ומוסקבה חתמו על חוזה לרכישת 24 מטוסי קרב מדגם סוחוי Su-35 בסכום כולל של 2 מיליארד דולר, אספקת מטוסי הסוחוי תתבצע החל מהשנה הבאה, וכשהעסקה תצא אל הפועל מצרים תהפוך לאחת מרוכשות הנשק הגדולות מרוסיה. * טווח הטיסה של מטוס הקרב הרוסי הוא כ-3600 ק"מ ומהירותו המרבית היא כמעט 2,400 קמ"ש. ביכולתו לשאת טילים ששוקלים עד 8 טונות.

– כיום מרבית מטוסי הקרב של חיל האוויר המצרי הם מדגם F-16 של חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית, ובחיל יש גם כמה מטוסים מדגם "מיראז'" הצרפתי.

בעיצומו של המשבר בין הודו לפקיסטן: "הודו איימה לשגר טילים, פקיסטן איימה להגיב פי שלוש"

המתיחות בין הודו ופקיסטן בחודש שעבר הייתה קרובה לצאת משליטה ורק התערבותם של בכירים אמריקאים, בהם היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, מנעה עימות גדול בהרבה, כך מסרו חמישה מקורות יודעי דבר לרויטרס. בשלב מסוים, הודו איימה לשגר לפחות שישה טילים על פקיסטן, ואסלאמבאד איימה להגיב במתקפות טילים "בעוצמה פי שלוש". * היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ומאוחר יותר גם מזכיר המדינה האמריקאי יצרו קשר עם שני הצדדים בניסיון לסיים את המשבר. המאמצים האמריקאים התמקדו בהבטחת שחרורו של הטייס ההודי על ידי פקיסטן, ובהבטחה הודית לחזור בה מהאיום לשגר טילים. * מאוחר יותר באותו יום, ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן הודיע כי הטייס ההודי ישוחרר. שחרורו למחרת הביא לסיום המשבר בין המדינות.

סרביה: מתנגדי הנשיא פרצו לבניין התקשורת הממלכתית ודרשו למסור הצהרה לאומה

מפגינים הסתערו שלשום על מבנה התקשורת הממלכתית של סרביה בבירה בלגרד כחלק מהמחאה המתמשכת נגד הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ'. המפגינים דרשו לעלות לשידור ולמסור הצהרה לאומה, בזמן שאלפים אחרים הפגינו מחוץ למבנה בבירה בלגרד. בהמשך נכנסו כוחות משטרה למקום ופינו את המפגינים אחד אחד. * הנשיא ווצ'יץ אמר כי הוא לא ייכנע לדרישות האופוזיציה לרפורמות פוליטיות ולחיזוק התקשורת החופשית, "גם אם יהיו חמישה מיליון איש ברחובות". עם זאת, הוא אמר כי הוא מוכן לבחון את התמיכה במפלגתו בבחירות בזק.

חייל אמריקני לשעבר נשלח לעשר שנות מאסר באיראן; עורך דינו: הוא משמש קלף מיקוח

חייל אמריקני לשעבר נשלח לעשר שנות מאסר באיראן, איראן השתמשה בעבר בכליאת אזרחים מערביים ובעלי אזרחות כפולה כקלפי מיקוח, אך כלי התקשורת הרשמיים טרם דיווחו על עונשו של ווייט. עורך דינו, אמר כי הוא הורשע בהעלבת המנהיג העליון ופרסום מידע אישי ברשת. * מדובר באמריקני הראשון שנכלא במדינה מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית. ולפי הידוע, שלושה אמריקנים נוספים עם אזרחות כפולה כלואים באיראן, כשגורלו של סוכן ה-FBI לשעבר רוברט לווינסון, שנעלם באיראן ב-2007 בזמן שהיה במשימה סודית ולא מאושרת של ה-CIA, נותר בגדר תעלומה. (AP)

עדויות: לפני הבחירות בשנה שעבר התנה השלטון בוונצואלה אספקת תרופות חיוניות בהצבעה למדורו

16 מחברי המשימה הרפואית של קובה לוונצואלה – מרכיב מפתח ביחסים בין המדינות – סיפרו בראיונות עמם שהורו להם להשתמש בסיוע רפואי כנשק פוליטי. בין היתר מניעת טיפול מתומכי אופוזיציה שסבלו ממחלות מסכנות חיים. כך למשל, הרופאים הקובנים הסבירו שהורו להם לעבור מדלת לדלת בשכונות של מעוטי יכולת, להציע תרופות ולהזכיר שינתקו את תושבי השכונות משירותים רפואיים אם הם לא יצביעו למדורו או למועמדיו. * אחד הרופאים סיפר כי באחד הימים נכנס מטופל בן 65 עם בעיות לב לקליניקה שלו וביקש חמצן בדחיפות, בלוני החמצן עמדו מוכנים בחדר ליד, אך לדבריו, האחראים עליו אמרו לו להשתמש בחמצן כנשק פוליטי – ולא במקרי חירום רפואיים באותו יום * ממשלת ונצואלה לא השיבה לשאלות בנושא. ממשלת קובה ציינה כי לאורך עשורים הרופאים שלה קיבלו ציונים לשבח ברחבי העולם, ודחתה את העדויות לפיהן הם היו מעורבים בהטיה פוליטית. (ניו יורק טיימס)

    אינדונזיה: לפחות 59 הרוגים ועוד עשרות נפצעו בשיטפונות ובמפולות בוץ במחוז פפואה שבאינדונזיה, שספג גשמי זלעפות. יותר מ-4,000 תושבים נעקרו מבתיהם. * דובר מטעם הצבא במחוז אמר כי החיילים הצליחו לחלץ בחיים תינוק בן חמישה חודשי מהריסות הבית שלו ופינו אותו לבית החולים. * הממשלה מאשימה את הרשויות המקומיות בכריתת יערות שהגבירה את תדירות מפולות הבוץ (רויטרס)

    הולנד: אדם פתח הבוקר (שני) בירי על חשמלית בעיר אוטרכט שבהולנד ופצע מספר אנשים. * היחידה ללוחמה בטרור נשלחה לאזור. * היורה נמלט מהאזור והמשטרה מנהלת מצוד אחריו.

צרכנות

    למרות תקופת הבחירות: משרד המשפטים אישר להגדיל את היקף המכסות לייבוא חמאה הפטורות

משבר החמאה בדרך לפתרון: אחרי חודשיים וחצי של מחסור בחמאה ברשתות המזון ובמכולות, משרד המשפטים אישר בתחילת השבוע את בקשת משרדי האוצר והחקלאות לייבא מכסות חמאה בהיקף של 2,800 טון – ההחלטה התקבלה נוכח הדחיפות המיוחדת, זאת למרות תקופת הבחירות. * לפי גורמים במשרד החקלאות, על מנת שהחמאה שתיובא לישראל תהיה באיכויות והכשרויות הנדרשות, משך הזמן העובר מהזמנת הסחורה דרך הייצור שלה ועד הגעתה לישראל ממושך למדי ולכן יש לזרז ככל הניתן את ההליכים המנהליים ליישום ההמלצה. (גלובס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן