Skip to content

גנץ: נתניהו שיקר. אנחנו נקים ועדת חקירה

במסיבת עיתונאים מרובעת, תקפו ראשי מפלגת כחול לבן בחריפות את נתניהו. גץ התחייב שתוקם ועדת חקירה מלכתית שתחקור את השאלות הנווגעות למעורבות נתניהו בפרשת הצוללות. אשכנזי סיפר כי בעוד שצה"ל דרש וקיבל חמש צוללות, נתניהו הורה על רכישת הצוללת השישית. "מי שלא שאל למה שישית, קיבל את התשיעית" אמר אשכנזי. לפיד תובע מנתניהו שיענה עעל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשי מפלגת כחול לבן כינסו הערב (שני) מסיבת עיתונאים ראשונה מסוגה ועל רקע התפתחויות בפרשת הצוללות, תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הארבעה התמקדו במתקפה על נתניהו לאור הפרסומים על כך שהיה בעל מניות בחברה של בן דודו, נתן מיליקובסקי, שהיה קשור עסקית לתאגיד טיסנקרופ, החברה הגרמנית שעומדת במרכז תיק 3000, ועל כך ששיקר שהוא לא אישר את מכירת הצוללות המתקדמות למצרים.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

"בשבועות האחרונים המצב הבטחוני של ישראל עומד שוב במבחן", אמר גנץ. "אנחנו נדע להחזיר את הבטחון לכל תושבי ישראל. חלק ממנו הוא הידיעה שמקבלי ההחלטות עושים זאת ללא שיקולים או אינטרסים. בימים האחרונים התגלו פרטים חדשים וחומרים על עסקת הצוללות, אולי פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל. ניצבים כאן שלושה רמטכ"לים וחבר קבינט שהוסתר מהם שרה"מ מקבל 16 מיליון דולר"
"זהו שבר שלא ניתן לאיחוי", קבע גנץ. "השבוע נחשף שראש הממשלה אישר מכירת צוללות למצרים בלי שאף אחד מגורמי הביטחון ידע. נתניהו הכחיש זאת. הוא שיקר. זו גם פגיעה בביטחון בשל אובדן האמון". גנץ אף שב על קריאתו מאתמול והבטיח להקים ועדת חקירה שתחקור את הפרשה.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

עוד הוסיף גנץ כי "16 מיליון שקלים הלכו לכיס של נתניהו מחברה הקשורה ישירות לעסקת הצוללות. זה אובדן אמון מוחלט במנהיגות. זהו שבר שלא ניתן לאיחוי". לדבריו, "השבוע ונחשף גם שראש הממשלה אישר מאחורי גבה של מערכת הביטחון מכירת צוללות מתקדמות למצרים. זאת בלי שאף אחד מהגורמים המוסמכים במערכת הביטחון ידע על כך. נתניהו הכחיש זאת ושיקר". 
 
"מדווחים כי נתניהו הרוויח 16 מיליון שקלים מעסקת הצוללות" אמר גנץ, "אני חוזר שוב על דבריי: 16 מיליון שקלים בעסקת הצוללות. אלו דברים שהם לא באמת נתפשים. אבל ראש הממשלה, שכבר יש נגדו שלושה כתבי אישום, כולל כתב אישום עם הכותרת 'שוחד' – נחשד כי סחר בביטחון ישראל והרוויח כסף בעסקה סיבובית על חשבון הביטחון שלנו, זה לא סביר ואני מקווה שזה לא נכון".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

בוגי יעלון, יו"ר תלם שהיה שר הביטחון תחת נתניהו, ושירותו כשר ביטחון היה בחלק מהשנים הנוגעות להשתלשלות הפרשה, הוסיף כי ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון לשעבר, עמוס גלעד, אישר באוזניו שנתניהו אישר את רכישת הצוללות הנוספות. לדבריו, ״ישראל זקוקה לצוללות. על זה אין ויכוח".

" בבירור שעשה עמוס גלעד עם הגרמנים, למדתי שהאישור ניתן על ידך ביבי. שאלתי אותך את נתת את האישור הזה והכחשת. לכן ביקשתי מנשיא המדינה טרם נסיעתו לגרמניה לבדוק את הנושא עם הקנצלרית. הנשיא ריבלין חזר עם אותה תשובה, שגרמניה קיבלה אישור ממך ביבי. ביבי, מה גרם לך לך לאשר זאת מבלי ליידע אותי או את הקבינט?", שאל יעלון.

יעלון: "אין לי ספק שזו פרשת השחיתות החמורה ביותר בתולדות המדינה שבו הועדף בצע כסף על טובת המדינה", אמר יעלון. "ביבי, את התשובות לשאלות הללו אתה חייב לא רק לי, אתה חייב לאזרחי מדינת ישראל ובעיקר לחיילי צה"ל ואתה פגעת באמון הזה".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

הרמטכ"ל גבי אשכנזי, קודמו של גנץ בתפקיד, הוסיף כי בתקופת כהותו קיבל הנחיה לרכישת צוללת שישית. לדבריו, "לא היה ברור לי אז מהיכן ולמה הגיעה ההנחיה. לא ידענו אז שראש הממשלה מעורב ומחזיק מניות בחברה העושה עסקאות עם המספנה הגרמנית".
אשכנזי פנה בדבריו לנתניהו באופן אישי והוסיף, "ראש הממשלה, אישרת למצרים עשית זאת מאחורי גבם. אני רוצה לקבוע שבהחלטה פגעת ביתרון האיכותי של צה״ל בים סוף. אני קורא לך לפגוש אותנו ולענות לשאלות שעלו כאן. מי שלא חקר את הצוללת השישית קיבל את התשיעית".
 "לא ידענו אז שראש הממשלה מעורב ומחזיק מניות בחברה שעושה עסקים עם המספנה הגרמנית", אמר אשכנזי, פנה לנתניהו ואמר: "אישרת לגרמנים למכור למצרים צוללות תקיפה מתקדמות מאחורי גבה של מערכת הביטחון. בהחלטה הזו פגעת ביתרון האיכותי של צה"ל בזירת ים סוף".
"ראש הממשלה פגע בביטחון מדינת ישראל" הוא הוסיף.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שותפו של גנץ למפלגה הצטרף לדברי קודמיו ואמר: "לא יהיה מנוס – נתניהו ייחקר". הוא ציין שיש שאלות שעל נתניהו להשיב עליהן:
* למה קיבלת 16 מיליון שקל מחברה שסחרה עם טיסנקרופ בזמן שאתה מנהל מו"מ עם טיסנקרופ?
* איך מתוך עשרות אלפי חברות בועלם החזקת מניות בחברה שהיא ספקית של טיסנקרופ?
* למה שיקרת ואמרת שלא אישרת את מכירת הצוללות למצרים?
* איך יכול להיות שלא ידעת ששני האנשים הכי קרובים אליך בועלם מקבלים עמלות במיליוני יורו על עסקה שאתה אישרת באופן אישי".


צילום: דוברות כחול לבן

בליכוד מסרו בתגובה לטענות כחול לבן כי: "ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שקל אחד מעסקת הצוללות. רק לפני שנה גנץ עצמו אמר שהוא משוכנע שלא הייתה שום שחיתות ברכש הצוללות. עכשיו לפיד וגנץ בפאניקה מהמחדל של גנץ, אז הם מקדמים עלילת דם שנועדה להסיט את תשומת הלב מהמבוכה הגדולה בכך שגנץ לא הצליח לשמור אפילו על הטלפון שלו. הציבור לא קונה את הקשקוש שלהם. אם צריך לחקור משהו זה את השיחות הסודיות של לפיד עם נוני מוזס, את התנהלותו של אשכנזי בפרשת הרפז ואת המיליונים שגנץ קיבל מהמשטרה ללא מכרז".
בכחול לבן האשימו בימים האחרונים את מקורבי נתניהו בהפצת שקרים על תוכן הטלפון הנייד ודרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקת ההדלפה; ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר היום שהדלפת הידיעה על הפריצה, שפורסמה ביום חמישי בערוץ 12, היא "פיגוע חמור בתהליך הדמוקרטי" שמחייב חקירה.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן