Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הבוקר) יום חמישי ה-21 במרץ 2019

כותרות המהדורה     סקרים: כחול-לבן חזר להוביל על הליכוד; גוש הימין עדיין שומר על יתרון (פוליטי)     באיחוד מפלגות הימין ידרשו: תפקיד יו"ר ועדת החוקה עבור בן גביר (פוליטי)     בעקבות חיסול מחבלים פלסטינים: ארגוני הטרור קוראים ליום זעם בגדה ביום שישי (בטחוני)     למרות צו בית המשפט: מתחם באב א-רחמה בהר הבית נשאר פתוח; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    סקרים: כחול-לבן חזר להוביל על הליכוד; גוש הימין עדיין שומר על יתרון (פוליטי)

    באיחוד מפלגות הימין ידרשו: תפקיד יו"ר ועדת החוקה עבור בן גביר (פוליטי)

    בעקבות חיסול מחבלים פלסטינים: ארגוני הטרור קוראים ליום זעם בגדה ביום שישי (בטחוני)

    למרות צו בית המשפט: מתחם באב א-רחמה בהר הבית נשאר פתוח; גורמים במשטרה: "כל עוד השקט במקום יישמר, המתחם לא צפוי להיסגר" (מדיני)

    פרשת הצוללות: מיקי גנור ערער על הארכת מעצרו – "האפשרות שיבואו עמו חשבון בגלל שפנה ליחידה החוקרת בכדי להסתייג מחלקים מעדותו היא מטרידה ומבהילה" (חדשות)

    המשטרה נבוכה: עד המדינה בפרשת הצוללות: "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו"; במשטרה מכינים את הנקמה בגנור: "יש לנו הפתעות נגדו" (חדשות)

    על רקע מעצרו של גנור: בפרקליטות שוקלים לפתוח בחקירה גם נגד ראש הממשלה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום (חמישי): מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

    שישי: מעונן חלקית עם ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן יחזרו להיות רגילות לעונה. בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי.

    שבת: מעונן חלקית עד מעונן, ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. ייתכן גשם קל.

    ראשון: מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות. בצפון הארץ ייתכן גשם מקומי.

חדשות

הבוקר בשעה 05:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על פצוע בדירה בקרית אונו. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שיבא בתל השומר גבר כבן 25 במצב קשה עם פציעות חודרות בפלג גופו העליון. נדב פראמדיק מד"א עומר חזן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 25 בהכרה מעורפלת כשהוא סובל מפציעות חודרות בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים וניתוח זעיר להקלה על הנשימה והוא פונה במהירות לבי"ח כשמצבו קשה ולא יציב."
כוח משטרה שהגיע למקום החל בביצוע סריקות לאיתור החשוד בסיומם אותר ונעצר. החשוד( 21, קריית אונו) נחקר. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע פלילי.

אשדוד – הלילה התקבל דיווח במשטרה על קטטה ודקירות במתחם ״סטאר סנטר״ באשדוד. כוחות משטרה שהגיעו למקום איתרו את זירת האירוע והחלו בחקירת המקרה תוך איסוף עדויות וממצאים בזירה. מהמקום פונה פצוע קשה (עפ"י גורמי רפואה) יליד 73׳ שנדקר בפלג גופו העליון. בשלב זה חוקרי המשטרה בודקים את נסיבות האירוע אך ניתן לציין כי מדובר באירוע פלילי

פרשת הצוללות: מיקי גנור ערער על הארכת מעצרו – "האפשרות שיבואו עמו חשבון בגלל שפנה ליחידה החוקרת בכדי להסתייג מחלקים מעדותו היא מטרידה ומבהילה"

עורכי דינו של עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור, הגישו אמש (רביעי) ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז על ההחלטה להאריך את מעצרו של גנור בחמישה ימים. בערעור נטען כי אין עילה למעצרו של גנור, שהחליט לחזור בו אמש מעדותו, שכן החקירה נמשכה שנה וחצי והסתיימה – וכי אין כל חשד לשיבוש הליכי החקירה. * פרקליטיו מציינים בבקשתם כי "האפשרות שבמדינה דמוקרטית ייעצר אדם שהתקשר בהסכם עד מדינה, כדי לבוא חשבון על כך שהוא מבקש לפנות ליחידה חוקרת בקשר עם עדותו, ואף להסתייג מחלקים ממנה – היא אפשרות מטרידה ומבהילה. לא לכך נועדו הליכי מעצר". (כאן)

המשטרה נבוכה: עד המדינה בפרשת הצוללות: "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו"; במשטרה מכינים את הנקמה בגנור: "יש לנו הפתעות נגדו"

עד המדינה בפרשת הצוללות מיקי גנור טוען כי השוטרים אמרו לו להגזים בעדויות, וכי הכניסו לו מילים לפה, בשיחה עם מקורביו הוא אמר כי במשטרה איימו לעצור את בני משפחתו והמשטרה הוליכה אותו והנחתה אותו מה לומר – "לפני העימותים תדרכו אותי מה להגיד – ולהגזים. התדרוכים לא תועדו". לדבריו, הוא מודע למשמעות של הצעד שיעשה ולסיכון שבו, "אבל לא הייתי יכול לחיות עם עצמי אחרת. היה לי חשוב לעשות זאת לפני שהפרקליטות מקבלת החלטה".* לפי גנור, לפני העימותים עם החשודים, בין היתר העימות שהתקיים עם מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום, תדרכו אותו מה להגיד וכיצד לפעול, ולכן הוא נאלץ להגזים בתיאורים. הדבר גרם לו, לכאורה, להפליל אנשים שלא בצדק. * מבחינתו, אינו חוזר בו מהסכם עם הפרקליטות, אלא רוצה לתקן חלק מהדברים בעדות, והוא לא מכחיש את העובדות.

– ב'ידיעות אחרונות' מדווחים כי בכוונת המשטרה להגיב בחריפות למהלך של גנור ולהמליץ על הגשת כתב אישום חמור נגדו, וביחידה הכלכלית בלהב 433 מכינים לגנור שורה של "הפתעות". צוות חקירה מיוחד שמונה מאתמול בשעות הצהריים לתיק החל בהכנת החומרים על מנת להפוך אותם על גנור ולבסס את כל החשדות גם נגדו. "יש לנו הפתעות שהוא יגלה רק כשיהיה בחקירה"

על רקע מעצרו של גנור: בפרקליטות שוקלים לפתוח בחקירה גם נגד ראש הממשלה

על רקע הארכת מעצרו של גנור, במסגרת תיק 3000 (הצוללות), וככל הנראה בכדי להציג בפני בית המשפט מצג של התפתחות בחקירה, שוקלים בפרקליטות לפתוח בחקירה גם נגד ראש הממשלה, לאחר שהתברר (נתון שכבר היה ידוע לפרקליטות), כי הוא החזיק במניות של חברת "סידריפט", שהיתה ספק של חברת "גרפטק", שהיתה ספקית של תאגיד הצוללות הגרמני תיסנקרופ שנמצאת במרכז תיק 3000. * במשרד המשפטים ידעו בעבר על מתנות יקרות ערך שקיבל נתניהו מבן דודו מיליקובסקי, אבל לא היה ידוע להם על העברת כספים ביניהם. כרגע נבדק מתי קיבל נתניהו את המניות שלו בחזרה ומה הייתה התמורה, אם ישנה כזאת. * ע"פ הדיווח ב'החדשות', במשרד המשפטים זיהו צירופי מקרים הדורשים בדיקה ומנסים לפרק את סיפור מפעל הפלדה, הצוללות ובן הדוד. ורק בעוד מספר ימים ידעו לאן זה הולך.

פוליטי

עקיבא נוביק בפרסום ראשון: איחוד מפלגות הימין החליטו להתנות את כניסתם לממשלה הבאה במינוי איתמר בן גביר לראש ועדת חוקה של הכנסת

ידיעות': במפלגת 'כחול לבן' רוצים עימות, בליכוד מתחמקים. גנץ טוען כי הוא מוכן לערוך את העימות עם נתניהו בכל זמן ובכל מקום אבל בליכוד מתחמקים מקריאתו. גורם פוליטי בתגובה – "לנתניהו יש יותר מה להפסיד"

סקרים: כחול-לבן חזר להוביל על הליכוד; גוש הימין עדיין שומר על יתרון

סקרים שפורסמו הערב בהחדשות 12 ו-13, מראים כי מפלגת כחול-לבן מצליחה להחזיר לעצמה את הבכורה, אולם גוש הימין עדיין מצליח להוביל ביתרון מינורי של 2 עד ארבע מנדטים. לפי שני הסקרים מפלגת העבודה מגיעה למקום השלישי, ומפלגת רע"מ-בל"ד עוברת את אחוז החסימה.

– לפי סקר 'החדשות12' כחול-לבן מובילה בפער של חמשה מנדטים מול הליכוד. אך גוש הימין עדיין מוביל ב-62 מנדטים בלבד, תוך שהוא נאלץ להסתמך על מפלגות זהות ו'ישראל ביתנו'. * לפי סקר החדשות13, הפער לטובת כחול-לבן, עומד על 2 מנדטים בלבד. כשגוש הימין מוביל עם 64 מנדטים, ונאלץ להסתמך על מפלגת זהות שמקבלת 5 מנדטים, לפי סקר זה ישראל ביתנו לא עוברת את אחוז החסימה.

– ע"פ סקר החדשות12, אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים החזויה היא כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 32 מנדטים; הליכוד – 27; העבודה – 10; חד"ש-תע"ל – 8; יהדות התורה – 7; הימין החדש – 6; איחוד מפלגות הימין – 5; ש"ס – 5; זהות – 4; ישראל ביתנו – 4; כולנו – 4; מרץ – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; יחד – 0; מגן – 0

– ע"פ סקר החדשות13, אם הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים החזויה היא כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 31 מנדטים; הליכוד – 29; העבודה – 9; איחוד מפלגות הימין – 7; חד"ש-תע"ל – 7; יהדות התורה – 7; הימין החדש – 6; זהות – 5; כולנו – 5; מרץ – 5; ש"ס – 5; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; יחד – 0; ישראל ביתנו – 0; מגן – 0

באיחוד מפלגות הימין ידרשו: תפקיד יו"ר ועדת החוקה עבור בן גביר

באיחוד מפלגות הימין ידרשו במשא ומתן הקואליציוני הבא את תפקיד יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת עבור עו"ד איתמר בן גביר – כך סוכם בין הצדדים. * לפי סיכום מוקדם בין עוצמה יהודית, מפלגתו של בן גביר, לבית היהודי והאיחוד הלאומי, בן גביר ימונה גם לחבר בוועדה למינוי שופטים גם אם יישב באופוזיציה. * ההסכם נולד לאחר פסילת ח"כ לשעבר בן ארי, ולקראת ההחלטה המסתמנת בדיון בוועדת הבחירות מחר לדחות את העתירה שהגישה המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית להעלות את בן גביר מהמקום השמיני ברשימה למקום החמישי, במקומו של בן ארי.

– לקראת הדיון מחר שיגר היועמ"ש, חוו"ד המתפרסמת על 13 עמודים ובו הוא ממליץ לוועדת הבחירות שלא לאפשר את קידומו של בן גביר ברשימה. מנגד בעוצמה יהודית טוענים, כי מעולם לא היה תקדים של פסילת מועמד באופן אישי ולכן יבקשו מוועדת הבחירות לדחות את עמדת היועמ"ש

בטחוני

בעקבות חיסול מחבלים פלסטינים: ארגוני הטרור קוראים ליום זעם בגדה ביום שישי

הפלגים הפלסטיניים קוראים ל"יום זעם" בגדה ביום שישי, בעקבות תקרית הירי שבה נהרגו שני פלסטינים בשכם אמש (רביעי), בעת שיידו מטענים לעבר ישראלים שעלו לקבר יוסף הצדיק, וכן בשל חיסול מבצע הפיגוע ליד אריאל. * היום התקיימה ליד מחסום בית אל הפגנה שבה נפצעו קל 14 בני אדם מפגיעת כדורי גומי וגז מדמיע, ומחר צפויה להתקיים ברמאללה עצרת נוספת.

סוכנות וואפא הפלסטינית מדווחת על הרוג פלסטיני מירי חיילים לעברו. אשתו נפצעה וטופלה בבית חולים בשכם. דובר צה"ל מסר כי חייל פתח באש לעבר מה שהוא טען, מידיי אבנים. נפתחה חקירה בנושא
חיילים רוסים מכשירים את החיילים הסורים בתפעול טילי הS300 | עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן, אומר ל-‎@efitriger בעקבות הפרסום של ‎@ilils1: "להכשרה אין שום משמעות אם הסורים לא יכולים ללחוץ על ההדק. הרוסים לוקחים על עצמם סיכונים גדולים"

מדיני

למרות צו בית המשפט: מתחם באב א-רחמה בהר הבית נשאר פתוח; גורמים במשטרה: "כל עוד השקט במקום יישמר, המתחם לא צפוי להיסגר"

שלושה ימים אחרי שבית משפט השלום בירושלים הורה לסגור למשך חודשיים את מתחם באב א-רחמה בהר הבית מנימוקים ביטחוניים, המקום עדיין פתוח ופעיל לאורך כל שעות היום – והמדינה לא אוכפת את צו הסגירה מחשש להלהטת הרוחות וחידוש האלימות. לדברי גורמים במשטרה כל עוד השקט במקום יישמר, המתחם לא צפוי להיסגר.

– תנועת רגבים עתרה אתמול לבג"ץ נגד רה"מ היועמ"ש ושרי המשטרה והתרבות לאור "השתלטות הווקף המוסלמי במתחם שער הרחמים", אך בית המשפט איפשר להם להגיש תגובה מקדמית תמציתית תוך 90 ימים.

מלך ירדן על משבר הר הבית: "ירושלים היא קו אדום; ישראל אחראית למתיחות שנוצרה במקום"

בצל המתיחות המתמשכת סביב סגירת באב א-רחמה בהר הבית, אמר היום מלך ירדן עבדאללה במהלך ביקור במחוז זרקא שממזרח לבירה עמאן כי ירדן לא תשנה את מדיניותה בירושלים – "ירושלים היא קו אדום, לא נשנה את המדיניות שלנו בה – יש לנו חובה היסטורית כלפי המקומות הקדושים בירושלים". מלך ירדן הוסיף כי מבחינתו, ישראל היא שאחראית למתיחות שנוצרה במקום.

    נתניהו וטראמפ ייפגשו בשבוע הבא בארה"ב * ראש הממשלה נתניהו יגיע ביום שני הקרוב לארצות הברית וייפגש עם הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ. למחרת, יארח טראמפ את נתניהו לארוחת ערב עם בכירי הממשל.

    בעקבות פתיחת הנציגות הדיפלומטית: משרד החוץ הפלסטיני החזיר את השגריר מהונגריה * בעקבות פתיחת נציגות דיפלומטית הונגרית בירושלים, משרד החוץ ברמאללה החזיר היום (רביעי) את השגריר הפלסטיני מהונגריה * בראיון שפורסם הבוקר ב"ישראל היום" הבהיר שר החוץ ההונגרי פטר שיירטו: "השגרירות שלנו היא בתל אביב ואין לנו כוונה לשנות זאת. לא שינינו את הגישה הכללית, שהיא שמירה על החוק הבינלאומי והתאמה למדיניות האיחוד האירופי".

חוץ

ר"מ בריטניה ביקשה מהאיחוד האירופי דחיה של שלושה חודשים בלבד בברקזיט – דחייה ארוכה יותר תיאלץ את הבריטים להתמודד בבחירות לפרלמנט האירופי

ראשת ממשלת בריטניה אמרה היום (רביעי) כי היא ביקשה לדחות את הברקזיט עד עוד שלשה חודשים ועוד שבוע וחצי בלבד, לקראת פסגת האיחוד האירופי בבריסל. לדבריה, היא לא רוצה דחייה ארוכה יותר, שתיאלץ את הממלכה להתמודד בבחירות לפרלמנט האירופי – "הרעיון ששלוש שנים אחרי ההצבעה לעזוב את האיחוד, אזרחי המדינה הזו יתבקשו לבחור חברי פרלמנט אירופי חדשים, הוא, בעיני, בלתי מתקבל". * גורם בארמון האליזה בצרפת אמר כי בפריז לוקחים בחשבון את דבריה של מיי, וכי תישקל הארכה "טכנית" של מועד הפרישה כדי לאפשר לה להעביר את הסכם. עם זאת, הגורם הצרפתי הבהיר כי אם הוא יידחה בשלישית, תיסלל הדרך לפרישה ללא הסכם.

בית הדין בהאג החמיר את עונשו של מנהיג הסרבים בבוסניה למאסר עולם

בית דין בהאג החמיר היום (רביעי) את עונשו של מנהיג הסרבים לשעבר בבוסניה, וקבע כי 40 שנות המאסר שנגזרו עליו היו עונש קל מדי לאור חומרת פשעיו והאחריות שהוא נשע עמו. * קרדז'יץ' (בן 73) ערער על 40 שנות המאסר שנגזרו עליו כשלדבריו, הרשעתו מבוססת על "שמועות" והוא אמר לשופטים כי גירוש המוסלמים והקרואטים משטחים בשליטת הסרבים הוא "אגדה", , אך כאמור הערעור נדחה פה אחד, ועונשו הוחמר למאסר עולם, בגלל "קנה מידה גדול של אכזריות ושיטתיות". * החלטת בית הדין של האו"ם בהאג היא סופית, ולא ניתנת לערעור.

– קרדז'יץ' הורשע לפני 3 שנים באחריות לטבח בסרברניצה, שבו נהרגו קרוב ל-8,000 בוסנים מוסלמים, בשלהי מלחמת האזרחים במדינה, שהביאה בסך הכול למותם של כמאה אלף בני אדם. * מלחמת האזרחים שהחלה לפני 27 שנים נמשכה שלש שנים וכללה בין היתר מצור שהטיל בתור מפקד הצבא (תפקיד שבו שימש במקביל לנשיאות) על בירת בוסניה סרייבו, שנמשך 44 חודשים, במהלכו נספו כ־11 אלף אזרחים חפים מפשע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן