Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הערב) יום שני ה-25 במרץ 2019

כותרות המהדורה     הסלמה בדרום -"מיטת תינוק נקברה בין ההריסות" | רקטה ארוכת טווח שוגרה מעמדת חמאס למרחק של 120 ק"מ, בית בשרון ספג פגיעה ישירה, לפחות 7 פצועים; בין הנפגעים פעוט בן 3 ותינוקת בת חצי שנה (בטחוני)     – לקראת תגובה ישראלית: ארגוני הטרור הפלסטינים החלו לפנות מפקדות; בכירי חמאס ירדו למחתרת; הג'יהאד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    הסלמה בדרום -"מיטת תינוק נקברה בין ההריסות" | רקטה ארוכת טווח שוגרה מעמדת חמאס למרחק של 120 ק"מ, בית בשרון ספג פגיעה ישירה, לפחות 7 פצועים; בין הנפגעים פעוט בן 3 ותינוקת בת חצי שנה (בטחוני)

    – לקראת תגובה ישראלית: ארגוני הטרור הפלסטינים החלו לפנות מפקדות; בכירי חמאס ירדו למחתרת; הג'יהאד האיסלאמי מאיים: נגיב בעוצמה לתקיפה ישראלית (בטחוני)

    – מצרים במגעים למנוע הסלמה; חמאס למצרים: הירי לשרון לא היה מתוכנן – "סופת ברקים יחד עם תחזוקה לקויה של המשגרים גרמו לירי" (בטחוני)

    המתיחות בדרום: לראשונה אדם נפגע מבלון נפץ ששוגר מעזה; העימותים הליליים בגבול הרצועה נמשכים; טנק תקף עמדות חמאס בעזה (בטחוני)

    פיגוע דקירה בכלא קציעות: אסירי חמאס דקרו 2 סוהרים; מפקד המשמרת נפצע באורח קשה וסוהר נוסף נפצע; 11 אסירים נפצעו בדרגות שונות; בפת"ח קוראים ליום זעם (בטחוני)

    בעקבות מידע מודיעיני: כוחות הביטחון בהודו תגברו אבטחה סביב מוסדות יהודיים ושגרירות ישראל במדינה (בעולם היהודי)

    סקר פוקס ניוז: ג'ון ביידן רושם פער של 7% מול טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב; ביידן מוביל גם בפריימריז הפנים דמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות (חוץ)

    דוח חקירת המעורבות הרוסית: "אין ראיות כי קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה"; טראמפ צוהל: "אין קנוניה, אין שיבוש, זיכוי מלא ומוחלט" (חוץ)

    דיווח: מפקד כוחות היבשה הרוסי, מאה חיילים ו-35 טון של ציוד צבאי נחתו בוונצואלה (חוץ)

    פרשת הצוללות | המשטרה בודקת אם גורם זר השפיע על גנור לחשוף כי המשטרה הדיחה אותו לשקר; גנור: "אם מישהו חושב שאשנה את גרסתי בגלל שאני במעצר – זה לא יקרה" (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: ממטרים לפרקים ברוב אזורי הארץ מלווים בסופות רעמים וברד. קיים חשש כבד משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. מהצהריים הגשמים יתמעטו ויפסקו בלילה. הטמפרטורות ירדו ויהיו נמוכות מהרגיל. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן.

    שלישי: מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו במעט אך עדיין נמוכות מהרגיל. יתכן גשם קל בצפון הארץ.

    רביעי: מעונן חלקית וקר מהרגיל. צפוי גשם מקומי ויתכנו סופות רעמים בודדות בצפון הארץ ובמרכזה.

    חמישי: מעונן חלקית והתחממות נוספת. יתכן גשם קל בעיקר בצפון הארץ.

חדשות

פרשת הצוללות | המשטרה בודקת אם גורם זר השפיע על גנור לחשוף כי המשטרה הדיחה אותו לשקר; גנור: "אם מישהו חושב שאשנה את גרסתי בגלל שאני במעצר – זה לא יקרה"

במשטרה מסרבים לעקל כי גנור בחר מעצמו לחשוף כי גורמי משטרה הדיחו אותו לשקר, והם בודקים האם ישנו גורם בעל עניין שניסה להשפיע על מיקי גנור באופן לא חוקי כדי שיעדכן את גרסתו בפרשת הצוללות. * החל ממוצאי שבת שומר גנור על זכות השתיקה. גנור הבהיר לפרקליטיו כי בשל העובדה שהוא חש באמת ובתמים שנעשה לו עוול והוא הפליל אנשים אחרים שלא בצדק, אלא רק בעקבות לחצים פסולים, הוא אינו מתכוון לסטות מצעדיו כעת – ולא משנה מה יהיה המחיר. "המעצר לא ישבור אותי, אני הגעתי לכאן מיוזמתי למסור את דבריי, ואם מישהו חושב שאשנה את גרסתי בגלל שאני במעצר – זה לא יקרה. כל עוד אני במעצר אני לא מתכוון להשיב על שאלות. לא בתנאי הלחץ שמפעילים עליי. אני מביא בחשבון כל תסריט, כולל משפט שיארך שנים ארוכות".

– במהלך הדיון אתמול שהתקיים בבית המשפט בראשון לציון בו הוארך שוב מעצרו של גנור בחמשה ימים נוספים, ציינה המשטרה כי גנור "נחקר חמש פעמים בסך הכול – שלוש פעמים חקירות ארוכות, שתיים קצרות". נציגת המשטרה גם ציינה שגנור לא ביקש לשפר את תנאי הסכם עד המדינה במהלך חקירתו האחרונה.

פרקליטו של גנור, עו"ד בועז בן צור, אמר בדיון: "אנחנו בהארכת מעצר שנייה והעילה היא שיבוש מהלכי חקירה ועדיין לא הציגו אז אחת משתיים – או שעדיין לא הציגו ושומרים אותה בכיס או שאין. זה פסול, וזו סיבה חזקה בפני עצמה שאין לבצע הארכת מעצר שנייה". לדבריו, "מר גנור פונה ביוזמתו למשטרה, הוא שולט על לוח הזמנים מתי הוא פונה. אם הוא היה רוצה לשבש משהו כי ידע מה יגיד – הוא היה מחכה להגיע שיעצרו אותו ורק אז היה עושה פעולת שיבוש? זה דבר שמתקבל על הדעת? שיעשה את זה כשהוא חשוף? זה מתיישב עם זה שהם לא הציגו לו שום ראיה נוספת. התפישה היא שיש פה איזשהו כרטיס פתוח לעשות עוד מעצר ועוד מעצר".

פעילות אכיפה ממוקדת נגד רוכבי הדו-גלגלי, הביאה לתפיסת שני רוכבים ללא רישיון נהיגה על האופנוע

לפני זמן קצר בזמן ששוטרי אגף התנועה עסקו בפעילות אכיפה על כביש 85 בצפון, נעצר רוכב אופנוע לבדיקה בסמוך לצומת כרמיאל.

במהלך הבדיקה טען הרוכב כי ברשותו רישיון נהיגה, בבדיקה מעמיקה הוברר כי הנ"ל אינו מורשה לנהוג על האופנוע מכיוון שהרישיון אינו תואם לסוג האופנוע, בנוסף נמצא כי רשיון הנהיגה שלו פקע לפני מספר ימים.

קצין משטרה שנכח במקום השבית את האופנוע למשך 30 ימים והרוכב תושב כרמיאל בן 21 קיבל הזמנה לבימ"ש.

באירוע אחר על כביש 85 נעצר רוכב אופנוע סמוך לראמה לצורך בדיקה. בעת הבדיקה הנהג בן ה-26 תושב ראמה טען כי רשיון הנהיגה שלו נמצא בבית.

לאחר חשד שעלה בקרב השוטרים כי הרוכב ללא רישיון נהיגה, בוצעה בדיקה מעמיקה ונמצא כי אכן לא הוציא רישיון נהיגה מעולם על אופנוע.

גם במקרה הזה האופנוע הושבת ע"י קצין משטרה וכן הרוכב נחקר, שוחרר וקיבל הזמנה לדין.

משרד הבריאות מודיע על השמדת בשר באטליז  "איתן סרוסי", ברחוב דרך חברון 4, באר שבע

בתאריך ה- 24/03/19 נערכה ביקורת על ידי מפקחי משרד הבריאות מלשכת הבריאות המחוזית באר שבע, באטליז "איתן סרוסי", ברחוב דרך חברון 4, באר שבע.

במהלך הביקורת נמצאו מוצרי בשר פגי תוקף במקררי התצוגה בעסק.

הטיפול במוצרי הבשר, העופות, והדגים אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור.

בהוראת הרופאה הווטרינרית האחראית במחוז הושמדו כ- 121 ק"ג בשר קפוא פג תוקף.

משרד הבריאות ימשיך לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק.

בעקבות מידע מודיעיני: כוחות הביטחון בהודו תגברו אבטחה סביב מוסדות יהודיים ושגרירות ישראל במדינה

רשות שדות התעופה:  בעקבות דברים שרצים בוואטסאפים ואפילו פוש באחד מכלי התקשורת, כדאי להבהיר: נכון לעכשיו אין שום שינוי במסלולי ההמראות והנחיתות בנתב"ג.

המשטרה חוקרת אירוע דקירה בזלפה ,במהלכו נפגע באורח קשה תושב הכפר

במוקד 100 התקבל לפני מספר דקות דיווח בדבר אדם שנדקר עפ"י החשד בכפר זלפה,  ככה"נ במהלך קטטה.

עפ"י גורמי רפואה, מהמקום פונה אל המרכז הרפואי העמק גבר כבן  19 שנפצע באורח קשה.

המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע ככה"נ פלילי

 רכבת ישראל מושבתת?
על פי הנחיית ועד העובדים בראשות גילה אדרעי, שוחררו הבוקר, הכלים ההנדסיים הדרושים לתיקון ליקויי המסילות. זאת לאחר שהוחזקו במשך חודש על יד אדרעי,  והביאו לביטול של עשרות עבודות תשתית חיוניות, בקו החוף, דימונה, יבנה, נתב"ג ועוד.

בשל כך, החלה חטיבת התשתיות של רכבת ישראל בתיקון ליקויי המסילה בקו דימונה-באר שבע, ובשעות הלילה יתחילו גם העבודות הנחוצות בקו החוף, בין חיפה לתל אביב.

בהתאם לכך, נבנתה תוכנית תפעולית המאפשרת, לפי שעה, הפעלתן של רכבות הלילה מהצפון למרכז ולנתב"ג, אך קיים חשש מעיכובים ושיבושים, בשל הגבלות המהירות הרבות שהוטלו בחודש האחרון.

רכבות המטען בציר החוף שתוכננו להלילה- מבוטלות.

לפי שעה, לא חודשה התנועה בקו דימונה-באר שבע. ברכבת ישראל פועלים כעת להחזיר את הקו לפעילות, וצופים כי תיקון כלל הליקויים שהצטברו בחודש האחרון יארך מספר ימים.

ברכבת ישראל מזכירים כי ועד העובדים בראשות אדרעי מפעיל מעל 40 הוראות ארגוניות הפוגעות פגיעה אקוטית בנוסעים. רכבת ישראל פנתה להסתדרות בבקשה להפסיק את הצעדים הארגוניים ולחזור לדיאלוג בתום לב. תשובת ההסתדרות: "מדובר בעיצומים מידתיים."

פוליטי

סקר החדשות12: היתכנות להקמת ממשלה בראשות גנץ; מפלגת גשר עוברת את אחוז החסימה

סקר 'החדשות12' שפורסם אמש טוען כי מפלגת כחול-לבן ממשיכה להוביל על הליכוד, ולראשונה לאחר שורת סקרים גם קיימת היתכנות להקמת ממשלה בראשות גנץ, במידה והמפלגות החרדיות יחברו אליו. מפלגת כולנו אינה עוברת את אחוז החסימה, ואילו מפלגת גשר של לוי אבקסיס עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, לפי הסקר, בתרחיש כזה אין לנתניהו אפשרות להקים קואליציה אלא אם כן יצליח לגייס לצידו גם את החרדים גם את פייגלין וגם את לוי אבקסיס, כשגם במצב כזה הוא מגיע לממשלה צרה של 63 מנדטים בלבד. במקביל, לפי הסקר גם גנץ יוכל להרכיב ממשלה של 63 מנדטים (ללא הערבים) זאת במידה ויצליח לגייס את החרדים לצידו.

– ע"פ סקר החדשות12, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפתח המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 32 מנדטים; הליכוד – 28; העבודה – 10; חד"ש-תע"ל – 7; יהדות התורה – 7; ש"ס – 6; איחוד מפלגות הימין – 5; הימין החדש – 5; גשר – 4; זהות – 4; ישראל ביתנו – 4; מרץ – 4; רע"מ-בל"ד – 4; יחד – 0; כולנו – 0; מגן –

סקר החדשות13: זהות מתחזקת ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו אינה עוברת את אחוז החסימה; פייגלין: ייתכן ואתמוך בגנץ לראשות הממשלה

סקר 'החדשות13' שפורסם אמש מציין כי מפלגת זהות של פייגלין גודלת ל-6 מנדטים, לעומת ישראל ביתנו שאינה עוברת את אחוז החסימה. בתרחיש כזה, הליכוד לא יוכל להקים קואליציה אלא אם כן יצליח לגייס את פייגלין לצידו. יצויין, כי בערוץ 20 הובא סקר פנימי של הליכוד ממנו עולה כי מפלגתו של פייגלין גודלת ל-7 מנדטים. בראיון ל'ישראל היום' הבהיר פייגלין כי הוא אמנם "באופן טבעי" שייך לימין, אך אינו מוכן להבטיח שלא יישב בממשלה בראשותו של יו"ר כחול לבן גנץ. זאת משום שלטענתו, בעבר דווקא הימין הוא זה שהפנה עורף לשלמות הארץ. לדבריו, הוא יחליט על העדפתו רק אחרי שישווה ויבדוק איזו קואליציה תקדם את סעיפי המצע שלו. * בנוסף, ע"פ סקר 'החדשות13' איחוד מפלגות הימין מגיע למקום הרביעי עם 8 מנדטים, לאחר מפלגת העבודה ששומרת על המקום השלישי עם 10 מנדטים.

– ע"פ סקר החדשות13, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפתח המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 31 מנדטים; הליכוד – 28; העבודה – 10; איחוד מפלגות הימין – 8; חד"ש-תע"ל – 7; זהות – 6; יהדות התורה – 6; הימין החדש – 5; כולנו – 5; מרץ – 5; ש"ס – 5; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; יחד – 0; ישראל ביתנו – 0; מגן – 0

ועדת הבחירות: בן גביר לא יקודם למקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין; המפלגה תעתור לבג"ץ

ועדת הבחירות דחתה את בקשת איחוד מפלגות הימין להקפיץ את איתמר בן גביר למקום החמישי ברשימתם המשותפת. לטענת יו"ר הוועדה אין בכוחה לערוך שינוים כאלה. * באיחוד מפלגות הימין הגיבו להחלטה: "כצפוי השופט מלצר התאהב בפרוצדורה וזנח את המהות. לצערנו גם הוא יישר קו עם עמדת מנדלבליט שיישר קו עם עמדת שי ניצן. אנחנו נעתור לבג"ץ כדי שגם השופטים יישרו קו".

– עו"ד בן גביר התייחס להחלטת ועדת הבחירות: "אמנם גם מהמקום השביעי באיחוד מפלגות הימין אכנס לכנסת, אך התחושה שהמערכת המשפטית רודפת אותנו כי הם מבינים שאנו לא נאפשר להמשך שלטון בג"צ והמערכת המשפטית. לא יעזור להם. גם מהמקום השביעי אכנס לכנסת ונחזיר את השלטון לעם".

היועמ"ש מאשר: נתניהו דיווח שיש מידע סודי בפרשת הצוללות וכי היועץ המשפטי יודע אותו, הועץ מאשר שנתניהו סיפר שי שסוד, אך הוא לא התבקש למסור אותו

היועץ המשפטי לממשלה הגיב אתמול (ראשון) לפנייה של התנועה לאיכות השלטון, בהקשר לדברי נתניהו ולפיהם היה חומר סודי בפרשת הצוללות שלא שותפו עם שר הביטחון והרמטכ"ל. והבהיר כי "במסגרת עדותו של ראש הממשלה בפרשה, שכידוע נגבתה שלא תחת אזהרה, הוא השיב בין השאר גם לשאלות בנושא מכירת צוללות מגרמניה למצרים, והסביר בהקשר זה שקיימת סיבה רגישה שבגינה הוא לא התנגד בשלב מסוים למכירת הצוללות. ראש הממשלה הוסיף שמפאת הסודיות של הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפני החוקרים, אך הוסיף שהוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד. מאחר שנתון סודי לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו – על דעת כל גורמי החקירה והאכיפה הנוגעים בדבר – שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור".

– בתוך כך דווח כי היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא לפתוח בחקירת נתניהו בפרשת 3000, גם לאחר המידע שנמסר בפרשת המניות.

בטחוני

לקראת מלחמה

"מיטת תינוק נקברה בין ההריסות" | רקטה ארוכת טווח שוגרה מעמדת חמאס למרחק של 120 ק"מ, בית בשרון ספג פגיעה ישירה, לפחות 7 פצועים; בין הנפגעים פעוט בן 3 ותינוקת בת חצי שנה

לראשונה מאז צוק איתן, אזעקה הרעידה את השרון היום בשעה 5:18 לפנות בוקר, ודקה וחצי לאחר מכן נשמע פיצוץ רציני. רקטה מייצור עצמי ששוגרה מעמדה של חמאס באזור רפיח שבדרום עזה לטווח של 120 ק"מ, פגעה ישירות בבית במושב משמרת שבשרון והובילה לקריסתו, אנשי הכיבוי שהגיעו למקום הגדירו את המבנה מסוכן ואסרו על כניסה אליו. כ-30 בתים נוספים במושב נפגעו מההדף של הפגיעה. כלי רכב שהיו בסביבת הבית נפגעו גם הם

– בעקבות פגיעת הרקטה נרשמו 7 פצועים, בהם: הסבתא כבת 60 שנפצעה באורח בינוני עם פגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, לאחר שלא הספיקה להגיע למרחב המוגן. וחמשה בני משפחה נפצעו באורח קל בהם גבר כבן 30 ילד כבן 3 ותינוקת כבת חצי שנה. בנוסף, ילדה כבת 12 מבית סמוך נפגעה גם היא באורח קל מרסיסים, לדבריה "כשהתחילו האזעקות אבא העיר אותנו, בגלל שאין לנו מרחב מוגן יצאנו בריצה לבית של סבא וסבתא אבל הדלת אצלה היתה נעולה, הבום היה ממש חזק, ועלה מלא עשן מהבית, זה ממש מפחיד" * בנוסף הוזנקו צוותי רפואה לטיפול במספר נפגעי חרדה בודדים ובשתי נשים כבנות 70 שנפלו ונחבלו קלות בדרכם למרחב המוגן ופונו לבית חולים במצב קל.

– הבית שנפגע הוא בית פרטי בן חמישה חדרים, והרקטה ככל הנראה פגעה במסדרון המחבר בין שני אגפיו. ממצאים ראשונים מעלים כי הטיל לא התפוצץ בעת הפגיעה בגג, אלא התפוצץ רק לאחר שחדר לתוך האדמה. מהממצאים עולה כי הרקטה ששוגרה מעזה חדרה דרך הגג, פגעה ברצפה, התפוצצה, חדרה לתוך האדמה ויצרה מכתש. רסיסים עפו לכל עבר.

– השיגור שבוצע היום (שני) לפנות בוקר, בוצע בשעות השחר שבהם אנשים ישנים עדיין בבתים. הרקטה בעלת ראש קרב ובו עשרות קילוגרמים של חומר נפץ תקני, נורתה למקסימום טווח (בין 80 ל-140 ק"מ) לכיוון אזור בישראל שבו העריכו היורים שאינו מוגן על ידי כיפת ברזל, וזאת במטרה לגרום לנפגעים. * הרקטה היא חיקוי של ה"פאג'ר 5" האיראני, שהטווח שלו כ-75 קילומטרים, והארכת הרקטה בכמה עשרות סנטימטרים אפשרה להכיל בו דלק רקטי בכמות גדולה יותר ולהגדיל את הטווח בכמה עשרות קילומטרים.

כחלק מהיערכות לתגובה: הצבא מתגבר כוחות בגזרת עזה; גיוס מילואים למערכת כיפת ברזל

בשל ההסלמה הביטחונית הודיע הצבא כי הוא מתגבר את גזרת עזה, וחטיבת שיריון וחטיבה רגלית עושים את דרכם לדרום, נוסף על שתי החטיבות, גם מפקדת האוגדה תמוקם ברצועה. במקביל, החל גיוס מצומצם של כוחות מילואים במערך כיפת ברזל. לא מדובר בצווי 8, אלא במהלך בו נוקט הצבא כהתארגנות לקראת הסלמה אפשרית ניכרת בדרום. לרוב מהלך מסוג זה מעיד כי הצבא מכין כמה מהחטיבות הסדירות לאפשרות של מהלך קרקעי ברצועה. * בשעה זו, משלימים המטכ"ל והשב"כ את הערכת המצב ונערכים למגוון תרחישים.

לקראת תגובה ישראלית: ארגוני הטרור הפלסטינים החלו לפנות מפקדות; בכירי חמאס ירדו למחתרת; הג'יהאד האיסלאמי מאיים: נגיב בעוצמה לתקיפה ישראלית

זמן קצר לאחר הפגיעה הישירה של רקטה בבית במושב משמרת בשרון, הערוץ הפלסטיני "אל-חדת'" דיווח הבוקר (שני) כי ארגוני הטרור ברצועת עזה החלו לפנות את מפקדותיהם וכל בכירים הארגונים ירדו למחתרת כהכנה לתקיפה ישראלית נגד מטרות של ארגוני הטרור. במקביל שני אירועים שהיו מתוכננים להתקיים היום ברצועת עזה, הגעת המשלחת הביטחונית המצרית לסיכום ההבנות עם ישראל, ונאום של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר שהיה צפוי להתקיים היום אחר הצהריים בוטל.

– מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי הזהיר הבוקר את ישראל "מפני ביצוע תקיפה כלשהי כנגד רצועת עזה. על הנהגת ישראל לדעת כי נגיב בעוצמה על תוקפנות".

– במהלך הלילה, שעות ספורות לפני שיגור הטיל פרסמו בחמאס סרטון חדש שמתגרה בישראל. בסרטון דימו בחמאס ירי של טנקים, מטוסים וספינות ישראליות לעבר מפגינים פלסטינים ברצועת עזה. והבהירו כי יגנו על עצמם גם בפני התקפות מהאוויר, הים והיבשה.

בעקבות ההסלמה: ראש הממשלה יקצר את ביקורו בוושינגטון – "נגיב בעוצמה"

בעקבות הירי לישראל קיים ראש הממשלה התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. והוא צפוי לקצר את ביקורו בארצות הברית "הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו"

מצרים במגעים למנוע הסלמה; חמאס למצרים: הירי לשרון לא היה מתוכנן – "סופת ברקים יחד עם תחזוקה לקויה של המשגרים גרמו לירי"

המשלחת המצרית פתחה בשיחות כדי להביא לרגיעה בין ישראל לחמאס ולהכיל את ההסלמה האחרונה. ע"פ הדיווחים ברצועה, המשלחת הביטחונית המצרית נמצאת בדרכה לרצועת עזה, לאחר שסיימה סבב התייעצויות עם הצד הישראלי. המקורות הדגישו שהביקור נתון לשינויים * המצרים העבירו מסר לחמאס ולפלגים הפלסטינים, שאם יגיבו על התגובה הישראלים הם יותקפו בצורה קשה

– חמאס הודיע למצרים כי ירי הרקטה לשרון היה טעות וכי יבצע תחקיר על השיגור. בכלי תקשורת בעזה דווח, על פי גורמים בחמאס, כי סופות הברקים יחד עם תחזוקה לקויה של המשגרים גרמו לירי לשרון. * בערוץ "אל-ערביה" דווח כי בישראל דחו את תירוצים מהצד הפלסטיני, לפיהם הרקטה לשרון נורתה בטעות

– לפני עשרה ימים שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לגוש דן. בצה"ל העריכו שהשיגור נעשה בטעות. הרקטות נורו בשעת ערב, ב-21:07, בזמן התקדמות השיחות לרגיעה בין חמאס לנציגי מצרים ממשגר של חמאס על-ידי פעילי חמאס. רקטה אחת נפלה בשטח לא מיושב והאחרת נעלמה באוויר, ככל הנראה התפרקה במעופה.

    למרות ההסלמה: ממשרד החינוך נמסר כי על פי הערכת מצב שקיים פיקוד העורף, בשלב זה הלימודים מתקיימים כרגיל בכל הארץ.

המתיחות בדרום: לראשונה אדם נפגע מבלון נפץ ששוגר מעזה; העימותים הליליים בגבול הרצועה נמשכים; טנק תקף עמדות חמאס בעזה

רוען צאן בדואי בן 42 נפצע אתמול (ראשון) באורח קל מבלון נפץ ששוגר מעזה מנפל באזור קיבוץ בארי. רועה הצאן נפצע בכוויה בידו כשאסף מטען נפץ שאליו היה מחובר הבלון. לדבריו, "תפסתי אותו כדי לזרוק אותו רחוק וכל היד נשרפה" * מדובר בנפגע הראשון בגוף מאז החל טרור הבלונים לפני כשנה. * במקרה אחר שאירע זמן קצר לפני כן, פרצה שריפה באזור המושב אשבול שבמועצה האזורית מרחבים. באירוע זה לא היו נפגעים.

– במקביל, העימותים הליליים נמשכים, כ-500 פלסטינים פתחו בהפרות סדר בחמישה מוקדים שונים בגבול רצועת עזה. הפלסטינים הבעירו צמיגים והשליכו מטעני חבלה.

– בתגובה להפרחת בלוני תבערה מעזה לישראל והשלכת מטענים, תקף אמש טנק ישראלי בהפרש של כשעה שתי עמדות חמאס בצפון רצועת עזה. באמצעי התקשורת הפלסטינים דווח כי שלושה בני אדם נפצעו בתקיפה הראשונה. לטענת הפלסטינים, בתקיפות הישראליות ניזוקו גם אמבולנסים.

פיגוע דקירה בכלא קציעות: אסירי חמאס דקרו 2 סוהרים; מפקד המשמרת נפצע באורח קשה וסוהר נוסף נפצע; 11 אסירים נפצעו בדרגות שונות; בפת"ח קוראים ליום זעם

על רקע המתיחות בכלא בשל שיבוש הקליטה הסלולרית, פיגוע דקירה חריג התרחש אמש (ראשון) בכלא קציעות שבדרום הארץ. בעת העברת האסירים מאגף 4 לאגף 3. התנפלו אסירי חמאס על שני אנשי סגל של שירות בתי הסוהר באמצעות דוקרנים מאולתרים ופצעו אותם באורח בינוני וקל. * האירוע החמור התרחש במהלך העברת האסירים מאגף אחד לאגף אחר בתוך הכלא. בשלב כלשהו, שני האסירים שנשארו אחרונים במתחם דקרו את מפקד המשמרת בבית הסוהר ופצעו אותו קשה. בהמשך, במהלך ניסיונות ההשתלטות על האסירים המתפרעים, נדקר בידו סוהר נוסף ונפצע באורח קל. * במהלך הפרות הסדר האלימות נפצעו 11 אסירים ביטחוניים, מתוכם שניים במצב קשה וחמישה נוספים במצב קל-בינוני. בסך הכל פונו שבעה אסירים פונו במסוק צבאי לבית החולים סורוקה, וארבעה נוספים טופלו בבית הכלא.

– חבר הלשכה המדינית של חמאס והאחראי מטעמה על סוגיית האסירים הפלסטינים, מוסא דורין, מסר כי "בבתי הכלא הישראליים מתבצעות כרגע התקפות פראיות חסרות תקדים נגד אסירים בלתי חמושים, וכי התנועה מטילה על ממשלת ישראל ועל שב"ס את האחריות לחייו של כל אסיר פלסטיני".

– מתנועת חמאס נמסר כי "מה שעשו האסירים הגיבורים בכלא קציעות נגד קציני הדיכוי הציוני הוא מעשה גבורה אמיץ. זוהי תוצאה של מעשי הזלזול וההפרות הנמשכות נגד זכויותיהם. התנועה מברכת את האסירים בתוך בתי הכלא הישראלי ואת עמידתם האיתנה מול מה שעושה שב"ס. חמאס מזהירה מפני המשך הכיבוש הישראלי ובייחוד מצד שב"ס וקציני המשטרה והצבא הציוני. עמינו הפלסטיני הלוחם יעמוד מאחוריהם ואף אחד לא יוותר על חובתו להגן עליהם ולעמוד לצדם, עד לשחרורם והשגת החירות שלהם".

– הג'יהאד האיסלאמי הגיב אף הוא לאירועים, ואמר כי "הנהגת הג'יהאד האסלאמי עוקבת אחר ההתפתחויות המתקפה של כוחות הכיבוש נגד אסירינו הגיבורים בכלא קציעות. מה שמתרחש הוא תוקפנות חמורה, שבאחריות הישירה לה, נושא הטרוריסט הקיצוני גלעד ארדן ועמו ממשלת הכיבוש ומערכת הביטחון והצבא הפושע שלה".

– ארגון הפתח קרא הבוקר לפלסטינים לצאת בתהלוכות זעם היום, במחאה על האירועים האחרונים בבית הסוהר קציעות

– בתחילת החודש דווח ברשת "אל-קודס" כי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל מתכננים להסלים את צעדיהם נגד שב"ס, בין היתר בבתי הכלא רמון, אשל ונפחא. צעדים אלה עלולים להגביר את החיכוך ביניהם לבין הסוהרים.

הערכות בישראל: צבא סוריה החל לתרגל עם הרוסים הפעלת טילי S-300

בישראל מעריכים כי קצינים וחיילים ממערך ההגנה האווירי של הצבא הסורי לוקחים חלק מזה מספר חודשים בהכשרת סוללות ה־300־S בסוריה. * ע"פ הערכות החפיפה נמצאת בשלבים מתקדמים, ונמשכת כבר כמה חודשים, בהשתתפות חיילים וקצינים מצבא אסד ואנשי המערך הרוסי. אך המילה האחרונה לגבי הפעלתה עדיין נמצא בידי רוסיה (מעריב)

מדיני

בניגוד להצהרת ר"מ רומניה: נשיא רומניה מבהיר "ההחלטה על העברת השגרירות תתקבל רק אחרי שכל העמדות והנושאים ייבחנו"; מלך ירדן ביטל את ביקורו ברומניה

מדינה ראשונה של האיחוד האירופי תפתח שגרירות בירושלים? למרות שראש ממשלת רומניה הצהירה אתמול כי מדינתה תעביר את השגרירות לירושלים, בציינה כי ההחלטה התקבלה בממשלה בבוקרשט לאחר התייעצויות ובתמימות דעים. הסמכות במדינה לקבל החלטות בתחום מדיניות החוץ הוא דווקא של נשיא המדינה שציין אמש כי "מצער אותי שהיא רצה להכריז על החלטה שלא התקבלה מעולם", לדבריו, "ההתבטאות שלה על העברת השגרירות מוכיחה את הבורות שלה ביחס לדיפלומטיה בינלאומית. ההחלטה אם להעביר את השגרירות תתקבל רק אחרי שכל העמדות והנושאים ייבחנו"

– בעקבות הצהרת ראש ממשלת רומניה על העברת השגרירות לירושלים ביטל מלך ירדן עבדאללה את ביקורו במדינה שנועד להיום במהלכו היה אמור להיוועד עם נשיא רומניה ועם בכירים בפרלמנט. בשולי הפגישה הוא היה אמור לחתום על מזכרי הבנות עם ממשלת בוקרשט.

– נשיא הונדורס ציין בועידה איפא"ק אתמול כי יקדם פתיחת נספחות מסחרית בירושלים: "מאוד שמח להשתתף באיפא"ק, הצעד הראשון שלנו – נפתח משרד בירושלים כדי להרחיב את השגרירות שלנו עד לעיר הבירה של ישראל".

חוץ

סקר פוקס ניוז: ג'ון ביידן רושם פער של 7% מול טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב; ביידן מוביל גם בפריימריז הפנים דמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות

למרות שסגן נשיא ארה"ב לשעבר ג'ון ביידן טרם הודיע רשמית על מועמדותו בבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בשנה הבאה, סקר פוקס ניוז שנערך אתמול מגילה כי ביידן מוביל בפריימריז במפלגה הדמוקרטית, וצפוי לרשום בהמשך פער גדול גם מול נשיא ארה"ב המכהן טראמפ המתמודד מטעם הרפובליקנים. יחד עם זאת חשוב לציין. כי שיטת הבחירות האמריקנית פועלת כאשר לכל מחוז מוקצים מספר מוגדר של "אלקטורים", כשברוב הגדול של המדינות (48 מתוך 50), המועמד שזכה ברוב יחסי של קולות האזרחים זוכה בכל האלקטורים המוקצים לאותה מדינה, מה שמאפשר לפעמים (וכך קרה בבחירות האחרונות בו ניצח טראמפ), כי מי שיבחר בפועל כנשיא וסגן-נשיא הוא דוקא המועמד שקיבל בסך הכולל פחות קולות של מצביעים, בכל ארצות הברית.

– ע"פ הסקר, בפריימריז הדמוקרטים מוביל ביידן עם 31% מול סנדרס שמגיע למקום השני עם 23%. קמלה האריס ובטו או'רורק המתמודדים גם הם על המועמדות הדמוקרטית מגיעים לשמונה אחוז כל אחד. והסנאטורים, קורי בוקר ואליזבת וורן בקבלים 4% כל אחד, ושאר הקולות מתחלקים בין כ-14 מועמדים נוספים שמקבלים ע"פ הסקר 2 אחוז לכל היותר. 11% טרם בטוחים בהצבעתם. * ע"פ הסקר 51% מהבוחרים הדמוקרטים נוטים יותר לתמוך במועמד שהם חושבים שיכלו לנצח את טראמפ, ואילו 36% יבחרו את המועמד אותו הם מעדיפים, גם אם סיכוייו לנצח את טראמפ פחותים.

– בנוסף, בחן הסקר את תוצאות הבחירות הארציות של המועמד הדמוקרטי מול טראמפ, ומגלה כי טראמפ שומר על יציבות של 40%-42% מהקולות מול כל מועמד דמוקרטי שניצב מולו, אולם סיכוייו להיבחר תלויים דווקא כמה אחוזים יצליח להשיג מועמד שכנגדו. * ע"פ הסקר, סגן הנשיא לשעבר גון ביידן מצליח להשיג רוב של 47% מול טראמפ שמקבל במצב כזה 40% בלבד. לעומת זאת, המועמד לשעבר סנדרס מצליח גם הוא לגבור על טראמפ עם 44% מהקולות, מול טראמפ שמקבל 41%, אולם במצב כזה, התוצאות נמצאות בטווח טעות הדגימה.

דוח חקירת המעורבות הרוסית: "אין ראיות כי קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה"; טראמפ צוהל: "אין קנוניה, אין שיבוש, זיכוי מלא ומוחלט"

התובע הכללי האמריקאי שלח אמש (שני) לראשי ועדות המשפט בקונגרס ובסנאט תקציר של מסקנות חקירת התובע המיוחד רוברט מולר וציין כי התובע המיוחד לא מצא הוכחה לכך שאזרח אמריקני או גורם בקמפיין של טראמפ כלשהם קשרו קשר או שיתפו פעולה ביודעין עם רוסיה. הדו"ח התייחס גם לחשד שטראמפ שיבש את החקירה, וציין כי הדוח "לא הגיע למסקנה שלפיה הנשיא ביצע פשע, הוא גם לא מזכה אותו" * רבים מיריביו הפוליטיים של טראמפ האשימו אותו בניסיון לשבש את החקירה כשפיטר מתפקידו את ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. כשגם התבטאויותיו נגד התובע המיוחד ומעורבים אחרים בחקירה המסועפת נחקרו על ידי מולר.

– טראמפ הכריז כי מסקנות הדוח, שלא ברור מתי חלקים נוספים ממנו יפורסמו, "מזכות" אותו לחלוטין – "אין קנוניה, אין שיבוש, זיכוי מלא ומוחלט". גם פרקליטו של טראמפ, רודי ג'וליאני, הביע שביעות רצון: "המסקנות יותר טובות ממה שציפיתי".

– סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס אמר כי "הדוח של התובע המיוחד אישר את מה שהנשיא טראמפ אמר כל הזמן: לא היה שיתוף פעולה בינו לבין רוסיה במהלך הבחירות ב-2016". פנס הוסיף כי הדוח שמוכיח את חפותו של טראמפ – צריך להתקבל בברכה בקרב כל האמריקנים.

– הסנאטור גרהאם המקורב לטראמפ ציין כי תקציר הדוח הוא "יום נפלא" עבור טראמפ ואנשיו. "אין קנוניה ואין שיבוש חקירה, הענן שריחף מעל הנשיא טראמפ הוסר עם הדוח הזה", לדבריו, "זהו יום טוב עבור שלטון החוק. זהו יום עצוב עבור מי שקיווה שהחקירה של מולר תפיל את הנשיא טראמפ".

דיווח: מפקד כוחות היבשה הרוסי, מאה חיילים ו-35 טון של ציוד צבאי נחתו בוונצואלה

שני מטוסים של חיל האוויר הרוסי נחתו בסוף השבוע בנמל התעופה המרכזי של ונצואלה. שני המטוסים המריאו ביום שישי משדה תעופה רוסי צבאי, ועצרו בדרך בסוריה, במטוס הראשון טסו מפקד כוחות היבשה בצבא רוסיה וכמאה חיילים, ובמטוס השני הוטסו 35 טונות של ציוד צבאי.

– עדיין לא ברור מדוע שני המטוסים הגיעו לוונצואלה. אך הדיווח מגיע שלושה חודשים אחרי ששתי המדינות קיימו תרגיל צבאי משותף על אדמת ונצואלה, שהנשיא ניקולס מדורו כינה סימן לחיזוק היחסים, ואליו ארצות הברית ביקרה בטענה שמדובר בפלישה רוסית לאזור. * ביום רביעי שעבר אמר מדורו כי רוסיה תשלח בשבוע הקרוב ציוד רפואי לארצו, אך לא פירט איך הוא יגיע.

– לפני שלשה חודשים נחתו בוונצואלה שני מפציצים אסטרטגיים של רוסיה שמסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. גם אז זעמו בוושינגטון מהבעת התמיכה הרוסית בממשלה הסוציאליסטית של מדורו.

תאילנד: מסתמן ניצחון לאופוזיציה בבחירות

חמש שנים לאחר ההפיכה צבאית הפילה את ממשלתו הנבחרת של ראש ממשלת תאילנד, טקסים שינואט, יצאו אתמול אזרחי המדינה הדרום-אסייתית להצביע בבחירות. לאחר סגירת הקלפיות החלה חרושת שמועות שלפיה מפלגת האופוזיציה, קיבלה את המספר הגבוה ביותר של קולות בבחירות לפרלמנט. ודקות ספורות לאחר שהחלו הדיווחים לזרום לכלי התקשורת, הורתה החונטה הצבאית להפסיק לפרסם סקרי יציאה. * במדינה חוששים מזיוף תוצאות הבחירות, שיפגע במפלגות האופוזיציה וייתן ניצחון קל למפלגות הנאמנות לצבא ולבית המלוכה. מה שעלול להוביל למחאה עממית רחבה בדרישה לדמוקרטיזציה של המדינה ומיתון כוחם של הצבא ובית המלוכה. (ישראל היום)

אחרי השהיית הסנקציות האמריקניות החדשות: צפון קוריאה שלחה בחזרה נציגים למשרד התיאום עם הדרום

קוריאה הצפונית ביטלה את החלטה להסיג את נציגיה ממשרד התיאום עם הדרום – כך נמסר היום (שני) מסיאול. זאת אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי לא יטיל סנקציות נוספות על פיונגיאנג, כפי שתכנן ממשלו. לפי הרשויות בדרום, משטרו של קים ג'ונג און שלח היום כמה מנציגיו בחזרה למשרד. (רויטרס)

כוחות הביטחון בהודו תגברו אבטחה סביב שגרירות ישראל בדלהי, הקונסוליה במומבאי ובתי כנסת ומוסדות יהודים בעקבות מידע על פיגועים אפשריים. לפי אחת ההתרעות, תא אל-קאעידה מתכנן פיגוע דקירה או דריסה, בעוד שהתרעה שנייה מצביעה על כוונה של דאעש לנקום על הטבח בניו זילנד (מעריב)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן