Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום שלישי ה-26 במרץ 2019

כותרות המהדורה     אחרי לילה סוער: מהשעה 3:15 לפנות בוקר – שקט מתוח בדרום; ישראל: "לא הוכרז על הפסקת אש"; ארגוני הטרור: "שקט יענה בשקט, אך אנו מוכנים לאפשרויות הגרועות ביותר" (מלחמה בדרום)     – כ-60 רקטות שוגרו במהלך הערב והלילה לעבר ישראל; בית בשדרות נפגע; אין נפגעים (מלחמה בדרום)     – במהלך הערב והלילה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    אחרי לילה סוער: מהשעה 3:15 לפנות בוקר – שקט מתוח בדרום; ישראל: "לא הוכרז על הפסקת אש"; ארגוני הטרור: "שקט יענה בשקט, אך אנו מוכנים לאפשרויות הגרועות ביותר" (מלחמה בדרום)

    – כ-60 רקטות שוגרו במהלך הערב והלילה לעבר ישראל; בית בשדרות נפגע; אין נפגעים (מלחמה בדרום)

    – במהלך הערב והלילה – הפציצו מטוסי קרב וטנקים עשרות יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה; לפחות 7 פצועים (מלחמה בדרום)

    – למרות הדיווחים על רגיעה: בוטלו הלימודים בבאר שבע, אשדוד, נתיבות, אופקים ויישובי עוטף עזה – 210 אלף תלמידים יישארו בבתיהם (מלחמה בדרום)

    פיגוע ירי סמוך לבית-אל: ילד בן שבע נפצע קל מירי מהכפר הסמוך (בטחוני)

    משבר הברקזיט: השליטה על הברקזיט תועבר לפרלמנט ליום אחד; שלושה שרים התפטרו כדי לתמוך במהלך; ראש הממשלה הודיעה כי אינה מחוייבת לכבד את ההחלטה (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: מעונן חלקית. הטמפרטורות יעלו במעט אך עדיין נמוכות מהרגיל. יתכן טפטוף בצפון הארץ. הלילה: מעונן חלקית. יתכן גשם קל בצפון הארץ.

    רביעי: גשם מדי פעם בצפון ובמרכז מלווה בסופות רעמים בודדות. טמפרטורות עדיין נמוכות מהרגיל לעונה.

    חמישי: מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורת.

    שישי: גשם מקומי ברוב אזורי הארץ, יתכנו סופות רעמים בודדות

חדשות

עוד אכלו לי שתו לי מבית היוצר של נתניהו:
לפני המראתו לארץ תקף ראש הממשלה את העיתונאים על כך שלא מסקרים את ההכרה בגולן אבל לא אמר דבר על המצב בעזה אלא רק אחרי שהפצירו בו – "זה שאתם לא מכסים את זה יותר מדקה, זה דבר שיתחשבנו איתכם אבל זה דבר ענק", איים נתניהו.


הבוקר בסמוך ל-08:00  התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על תאונת דרכים קטלנית בצומת זכרון יעקב במעורבות רוכב אופניים ו 2 כלי רכב. כתוצאה מהפגיעה, נקבע מותו של רוכב האופניים, נתין זר מסודן כבן 36.

2 נהגי הרכבים – תושב נתניה בן 24 ותושב ג'ת בן 54 נחקרו בזירת התאונה ועוכבו במקום על ידי שוטרי תחנת זיכרון יעקב.

לפני זמן קצר בצומת אמונים על כביש 4 לכיוון דרום, גרר שהוביל כלי רכב צבאים השמיט על הכביש רכב מסוג נגמש.שוטרי אגף התנועה נמצאים במקום ומטפלים באירוע ללא נפגעים, נתיב אחד מבין 2 נחסם ובמקום קיים עומס תנועה. ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהישמע להוראות השוטרים בנקודת החסימה.

לפני זמן קצר בצומת אמונים על כביש 4 לכיוון דרום, גרר שהוביל כלי רכב צבאים השמיט על הכביש רכב מסוג נגמש.

בשלב זה שוטרי אגף התנועה נמצאים במקום ומטפלים באירוע ללא נפגעים, נתיב אחד מבין 2 נחסם ובמקום קיים עומס תנועה.

ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהישמע להוראות השוטרים בנקודת החסימה.

מלחמה בדרום

אש בדרום: כ-60 רקטות שוגרו במהלך הערב והלילה לעבר ישראל; בית בשדרות נפגע; בחסדי שמים אין נפגעים

מטחים כבדים של רקטות שוגרו במהלך הערב והלילה לעבר ישראל, בתגובה להפצצות הישראליות ברצועה. אזעקות צבא אדום נשמעו בעוטף עזה. בשלב הראשון שוגרו כ-30 רקטות לעבר ישראל, ולאחר ההצהרה הראשונית של חמאס על הפסקת אש מהשעה 22:00 שוגרו כ-30 רקטות נוספים. חלק מהרקטות יורטו באמצעות כיפת ברזל, ונוספים נפלו בשטחים פתוחים.

– אחד הרקטות ששוגרו אמש מרצועת עזה פגעה ישירות בבית בשדרות וגרמה לנזק אך לא היו נפגעים. האזרח שביתו נפגע סיפר: "הייתי בבית, שמעתי צבע אדום, רצתי למרחב מוגן ושמעתי פיצוץ חזק. אחר שלוש-ארבע דקות יצאתי וראיתי את הבית אפוף עשן, עליתי לקומה השניה, נכנסתי לחדר של הילד וראיתי את החדר הרוס וראש הנפץ על הרצפה. אין ספק שקרה לי נס".

– אחרי המטחים הראשונים הודיעו ארגוני הטרור כי "התחלנו לירות רקטות לעבר שדרות, נתיב העשרה, ניר עם, זאת בתגובה לתוקפנות של ישראל נגד הפלסטינים. אם התוקפנות תמשך – אשדוד ואשקלון יכנסו לטווח האש" * בהמשך דיווחו כלי תקשורת ערבים ופלשתינים דיווחו כי בתיווך מצרי הושגה הפסקת אש בשעה 22:00. בישראל הכחישו את הפסקת האש, והמשיכו בתקיפות בעזה, במקביל המשיכו גם ארגוני הטרור הפלסטינים בירי לעבר ישראל. * השיגורים מעזה פסקו ב-03:14 בבוקר, ישראל המשיכה בתקיפות בעזה עד השעה 06:00 בבוקר, וארגוני הטרור ברצועה לא הגיבו לאותם תקיפות.

עזה בוערת: במהלך הערב והלילה – הפציצו מטוסי קרב וטנקים עשרות יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה; לפחות 7 פצועים

במהלך הערב והלילה ביצעה ישראל כ-60 תקיפות אוויריות בשטחי הרצועה. מטוסי קרב וטנקים הפציצו עשרות יעדי טרור של ארגון חמאס לאורך רצועת עזה, כולל מתחמים צבאיים, פירי מנהרות המשמשות להעברת אמצעי לחימה, עמדות צבאיות ועמדות שיגור רקטות. בין המבנים שהופצצו ניתן לציין את משרדו של יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה (שירד למחתרת ולא שהה במשרדו בעת התקיפה), מטה סודי של הארגון ומשרדי ביטחון הפנים. * משרד הבריאות בעזה עדכן כי ישנם שבעה פצועים בתקיפות.

אחרי לילה סוער: מהשעה 3:15 לפנות בוקר – שקט מתוח בדרום; ישראל: "לא הוכרז על הפסקת אש"; ארגוני הטרור: "שקט יענה בשקט, אך אנו מוכנים לאפשרויות הגרועות ביותר"

לאחר לילה של חילופי מהלומות בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, השיגורים מעזה פסקו ב-03:14 בבוקר, ישראל המשיכה בתקיפות בעזה עד השעה 06:00 בבוקר, וארגוני הטרור ברצועה לא הגיבו לאותם תקיפות. * החמ"ל המשותף לארגוני הטרור הפלסטינים לקח אחריות על ירי הטילים במהלך הלילה לעבר עוטף עזה ואיים להסלים את הירי אם הפעילות הישראלית תימשך.

– ברקע השקט המתוח קיים הבוקר הרמטכ"ל הערכת מצב ביטחונית, וכשראש הממשלה ינחת בארץ תקיים הערכת מצב נוספת בבסיס הקריה בתל אביב. בשטח, הצבא משלים את פריסת הכוחות – טנקים ונגמ"שים הוצבו בשטחי כינוס. תקרית חריגה נרשמה הבוקר בכביש 4 לכיוון דרום בסמוך לצומת אמונים הסמוך לאשקלון כאשר נגמ"ש צבאי שעשה את דרכו דרומה על כביש 4 כחלק מתגבור בכוחות בעקבות ההסלמה החליק מהמוביל שנשא אותו ונותר על הכביש הסואן.

– למרות הפסקת התקיפות בעזה, הצהיר הבוקר (שלישי) חבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כץ בראיון ל'כאן חדשות' כי "אין הפסקת אש. אנחנו פוגעים בתשתיות של חמאס". גם חבר הקבינט גלעד ארדן, אמר בראיון לגל"צ כי "כל השמועות והאמירות על הפסקת אש אינן נכונות". לדבריו, "אנחנו במבצע ואנחנו נמשיך לגבות מחיר כבד מאוד מחמאס על המתקפות שלו נגד אזרחי ישראל"

– מקורות פלסטינים בעזה אמרו הבוקר כי ישראל מתנה את הרגיעה בהפסקת הפרחת בלוני תבערה ובהקפאת הפעילות ליד גדר המערכת, לרבות ביטול תהלוכות השיבה המתוכננות לסוף השבוע הקרוב לציון יום השנה להפגנות בגדר. אך ארגוני הטרור דורשים הפסקת אש בתנאי הפסקת ההפצצות של ישראל, וללא כל תנאי נוסף. החמאס אינו מעוניין להתחייב להפסקת ההפגנות בגדר, להפסקת את העימותים הליליים או לביטול הפגנות "יום האדמה" שמתוכננות לשבת הקרובה. ערוץ "אל-ערביה" דיווח כי "במהלך המגעים להפסקת האש, מצרים איימה על הצדדים כי אם ההסלמה תימשך – היא תיסוג ממאמציה לקידום פיוס פנים-פלסטיני".

– בארגוני הטרור הודיעו הבוקר (שלישי) כי הם מחויבים לרגיעה. "אנו חוזרים על מחויבותינו למתווך המצרי ולמאמצים להשגת רגיעה, אני מצהירים כי אנו מחויבים להפסקת האש אך מודיעים כי נגיב לכל תוקפנות ונמשיך לשמש כמגן לעמנו". ארגון הג'יהאד האסלאמי הפלשתיני הודיע כי: "איננו יכולים להצהיר על שעה מסויימת לכניסת הפסקת האש לתוקף אך נישאר מחוייבים רגיעה במתכונת של שקט יענה בשקט". * דובר ועדות ההתנגדות ברצועת עזה: "ישראל מנסה לערבב את הקלפים עם הצהרות סותרות ברמה הפוליטית והצבאית. אנחנו מחויבים להפסקת אש, ככל שהאויב יהיה מחויב לה. ההתנגדות, דרך חדר המבצעים המשותף, כולל כל הזרועות הצבאיות, מוכנה לאפשרויות הגרועות ביותר".

בשל התקיפה ברצועת עזה: חזרת נתניהו מארה"ב לישראל נדחתה בשלש שעות

מחשש לפגיעה במטוס רה"מ? על רקע ההסלמה בדרום, הודיע ראש הממשלה כי הוא מקצר את ביקורו בארה"ב, ומקדים את שובו ארצה, בשל כך אף ביטל רה"מ את נאומו בוועידת איפא"ק. אולם, אמש בעיצומם של התקיפות בעזה, ועל רקע איומי חמאס לשגר טילים אף לעבר תל אביב, החליט ראש הממשלה לדחות את טיסתו לישראל בשלש שעות וזאת לשם התייעצויות בטחוניות. * לקראת ההמראה לישראל מבסיס חיל האוויר אנדרוז אמר רה"מ כי "אני לוקח את המטוס הזה במהירות להגיע בחזרה לארץ ומשם הולך ישר לקרייה ואנחנו נטפל בעניינים. נתנו תגובה מאוד מאוד עוצמתית. חמאס צריך לדעת שאנחנו לא נהסס להיכנס ולעשות את כל הצעדים הדרושים. לא נתחשב בשום דבר ובשום תאריך אלא בצרכים של ביטחון ישראל".

למרות הדיווחים על רגיעה: בוטלו הלימודים בבאר שבע, אשדוד, נתיבות, אופקים ויישובי עוטף עזה – 210 אלף תלמידים יישארו בבתיהם

בשל המצב הביטחוני, הוחלט בפיקוד העורף כי לא יתקיימו באופקים, אשקלון, נתיבות, קריית גת וכל המועצות האזוריות של יישובי עוטף עזה, מדובר בהחמרה ביחס להנחיות פיקוד העורף שניתנו אתמול ב-17:00, אז פורסם שהלימודים יתקיימו במרחבים המוגנים. בהמשך החליטו גם עיריות באר שבע ואשדוד שלא לקיים את הלימודים בעיר בשל המצב הביטחוני.

הנחיות פיקוד העורף: לשוהים בבית, בשטח פתוח או ברכב

הנחיות פיקוד העורף להתנהגות נכונה בזמן אזעקה קובעות כי על מנת למזער את הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מירי טילים או רקטות: בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן במסגרת פרק הזמן העומד לאזור הרלוונטי, לפי ההנחיות הבאות: השוהים במבנה ייכנסו לממ"ד, מקלט, חדר מדרגות או חדר פנימי ויסגרו דלתות וחלונות. השוהים בחוץ בשטח בנוי ייכנסו למבנה או למחסה קרוב. על השוהים בחוץ בשטח פתוח יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. חשוב: יש להישאר במרחב המוגן 10 דקות.

– על נוסעים ברכב לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

– על נהג אוטובוס בכביש בין עירוני לעצור בהישמע אזעקה ולפתוח את הדלתות. על הנוסעים להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה. בצירים עירוניים על הנהג לעצור בצד הדרך ולפתוח את הדלתות, ועל הנוסעים לרדת ולהגיע למבנה קרוב במידה שיש כזה. במידה שלא, ניתן לרדת מהאוטובוס, להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

במהלך סריקות של לוחמי צה״ל ומג"ב למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר בית פג'ר שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון" ובכפר אבו דיס שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין" תפסו הכוחות נשק בייצור עצמי ונשק נוסף. הממצאים הועברו לידי כוהב"ט.

היום, 26 במרץ 2019, נמסרה למשפחת המחבל עמר אמין יוסף אבו לילא הודעה על כוונת צה"ל להרוס את הדירה בה התגורר המחבל.

המחבל ביצע ביום 17 במרץ 2019 את פיגוע הירי והדקירה בכיכר אריאל ובצומת "גיתי אבישר", בו נפל סמ"ר גל קיידאן ז"ל ונרצח הרב אחיעד אטינגר ז"ל.

בנוסף לכך, אתמול, 25 במרץ 2019, חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, על צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל  ערפאת עטיה סלימאן רפאעיה, שרצח את אורי אנסבכר ז"ל ביום 7 בפברואר 2019, ביער הסמוך לעין יעל בירושלים.הצו נחתם לאחר שנדחתה השגה שהגישה משפחתו נגד ההריסה.

פיגוע ירי סמוך לבית-אל: ילד בן שבע נפצע קל מירי מהכפר הסמוך

ילד בן שבע נפצע אמש (שני) באורח קל בידו, בעקבות ירי לעבר בית אל מכיוון הכפר דורא אל קרא. בצבא עדכנו כי מדובר בפיגוע ירי. * אביו של הילד סיפר: "הייתי יחד עם שלושת ילדיי בחדר שבקומה למעלה, ופתאום שמענו רעשים. הילדים חשבו שזה זיקוקים, הם הלכו לחלון ואז אני שומע צעקות. אני מסתובב לכיוון הילד ורואה שהוא מלא בדם מהיד. מיד הורדתי את הילדים מהחלון לקומה למטה. זו תחושה קשה, חרדות. גם הילדים עברו דקות לא פשוטות. אבל עכשיו כל עם ישראל נמצא במלחמה. לנו קרה נס".

אחרי יממה הפסקה: יחידת ההטרדה הלילית תחדש את פעילותה; המשט הימי בוטל

אחרי שהזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ביטלה אמש את כל אירועי יחידות ההטרדה הליליות המתוכננות הלילה בגבול רצועת עזה. הודיע, הגוף האמון על העימותים הליליים על גדר המערכת כי החל מהערב בשעה 19:00 יתחדשו ההפגנות לכל אורך הגדר, בצפון הרצועה ובמזרחה, וכי הם יימשכו עד לשעות השחר.

– הוועד הלאומי להפגנות ושבירת המצור בעזה הודיע כי הוא מבטל את המשט הימי שתוכנן להיום בשל המצב ברצועה

בחירות

מפלגות הימין הקימו מטה משותף שנועד להגדיל את אחוזי ההצבעה עבור מפלגות הימין – הפעילים לא יפעלו למען מפלגה מסוימת

בשבוע האחרון הקימו פעילים של הליכוד, הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין, מטה שנועד למצות את פוטנציאל ההצבעה של המחנה הלאומי. שמו של המטה "זזים ימינה", ומטרתו להמריץ מצביעים של מפלגות ימין שלא התכוונו להצביע, לממש את זכותם האזרחית. עם זאת, הפעילים לא יפעלו למען מפלגה מסוימת, אלא ידרבנו הצבעה רק למען אחת המפלגות הימניות. * הרקע ליוזמה הוא גידול של 8.1% במספר בעלי זכות ההצבעה, שמשמעותו 434 אלף בוחרים חדשים, בהשוואה לבחירות הקודמות. בנוסף, מניתוח דפוסי הצבעה באזורים המזוהים עם הימין, עולה כי במקומות מסוימים אזרחים נשארים בבית ולא מגיעים להצביע. (ישראל היום)

ניסוי: ב-12 קלפיות יותקנו מכשירים שיאפשרו לעיוורים ולליקויי ראייה להצביע עצמאית

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה אתמול (שני) כי תקיים ניסוי ראשון ביום הבחירות בכ־12 קלפיות ברחבי הארץ במטרה לאפשר לעיוורים וללקויי ראייה לממש את זכותם להצביע בחשאיות ובפרטיות, ללא צורך בסיוע של מלווה. * הניסוי יתקיים בשיתוף פעולה עם המרכז לעיוור בישראל ועם חברת "אורקם", ויאפשר לאותם הבוחרים המעוניינים בכך להצביע באמצעות מכשיר טכנולוגי שיוצמד למשקפיים, ומותאם לצורך הבחירות. המכשיר יקריא את פתקי ההצבעה, עד אשר הבוחר יאתר בעצמו את פתק ההצבעה הרצוי. * במידת הצורך, הקלפיות שבהן ייערך הניסוי יאפשרו גם הצבעה בעזרת המלווה וללא המכשיר המיוחד. * כיום חיים בישראל כ־24 אלף מחזיקי תעודות עיוור, מתוכם כ־22 אלף בעלי זכות בחירה, בנוסף חיים עוד כ־100 אלף בוחרים עם לקויות ראייה.

נשיא מדינת ישראל ראובן ריבלין בשיעור אזרחות משותף לתיכונים בבית שמש עם ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך:

"אני רוצה להבהיר היטב מה היא מהותה של הדמוקרטיה בישראל. במדינת ישראל יש ריבון אחד והריבון הזה הוא לא הממשלה- הממשלה מיישמת את הריבונות. הוא לא בית המשפט- בית המשפט מפקח על הממשלה שתפקח על הריבונות.

אנחנו, העם, הוא הריבון. העם שהוא הריבון בוחר את הנציגים שיבחרו את נציגי הריבונות בין בחירות לבחירות. הכנסת היא ביטוי למוסד שמביע את רצון העם…

כאשר הייתי ילד בן 9 והקימו את המדינה, הבנתי שמנהיגי האומה קבעו אחוז חסימה של אחוז אחד בלבד. ולמה? כי היו משימות ואתגרים. היופי וההשגים הטובים ביותר של מדינת ישראל שהפכנו כל אתגר להזדמנות.

העם הולך לבחירות והוא בוחר סיעות. תפקידו של נשיא המדינה מיד לאחר שמסתיימות הבחירות להזמין את כל סיעות הבית לבית הנשיא על-מנת להתייעץ איתם ולשאול את דעתם על מי הם מבקשים שהנשיא יטיל את תפקיד ראש הממשלה. באה מפלגה בת 30 חברי כנסת ומבקשת להטיל על X, באה מפלגה בת 28 חברי כנסת ומבקשת להטיל על Y. אח"כ שואלים סיעה בת 10 חברי כנסת- על מי אתם מבקשים שאטיל את תפקיד ראש הממשלה. ובסופו של דבר סופרים כמה יש לצד אחד וכמה יש לצד אחר.

אם 61 חברי כנסת מבקשים להטיל את התפקיד על אחד מהאנשים אזי הפור נפל כי רוב נציגי העם מבקשים להטיל את התפקיד על מי שהם בוחרים.

אם נמצאים במצב שבו יש 54 שרוצים X ו53 רוצים Y והיתר באים ואומרים שצריך בכלל לבחור בL. ואז נוצרת בעיה ושאלה מי יהיה ראש הממשלה. כמובן שניתן לנסות ולשכנע אבל אם לא עומדת בפני נשיא המדינה דילמה שהיא מחויבת פתרון. השיקול בד"כ יהיה מה רצה העם בבחירות ע"י הביטוי שנתן לתוצאות בקלפי.

לכן, אם יהיו יותר מ61 חברי כנסת אזי העם החליט. השאלה תהיה מה עושים כאשר אין רוב לאף אחד מהצדדים- שם יכול להיות שיקול של סיעה גדולה יותר, של מספר חברי הכנסת שהמליצו על כל אחד ואחד, יכולת שכנוע ועוד… אלה שאלות שיהיה קשה לפתור ואם יהיה צורך אבוא להתייעץ איתכם…הנשיא לא בוחר את ראש הממשלה – העם בוחר את ראש הממשלה"
יו״ר מפלגת העבודה, אבי גבאי בכנס בוחרים חקלאות:  ״מפלגת העבודה היא המפלגה של החקלאות ושל החקלאים בישראל״

יו״ר מפלגת העבודה, אבי גבאי בכנס בוחרים חקלאות של התאחדות חקלאי ישראל, מועצה האזורית מגידו, מפעלי העמק, מועצות אזוריות ותנועות ההתיישבות: ״אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי מאז הצטרפותי למפלגת העבודה זה להכיר את החקלאים במדינת ישראל. אנחנו בכנס בוחרים חקלאות וההסתכלות על החקלאות ככלכלה – כל התעשיה הקיבוצית לא היתה קיימת בלי חקלאות .

תפקיד שר החקלאות זה להצמיח את החקלאות ולגרום לשגשוגה. רוב ההוצאות שהפכו לעול על החקלאים הם בגלל שהממשלה גרמה לה לכך. מפלגת העבודה היא המפלגה של החקלאות. לא יהיה מי שישמור על החקלאות בלי מפלגת העבודה״.

מעריב': היועמ"ש שוקל לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ אורן חזן בגין הסתה לאלימות על רקע סרטון בו הוא נראה יורה בח"כ זחאלקה.

מדיני

סעודיה: ההכרה האמריקנית בגולן – עבירה מפורשת אל אמנת האו"ם"; פוטין ידון עם מקבילו הלבנוני

גינתה הלילה (שלישי) ודחתה את ההכרזה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן. בהודעה מטעם הממלכה נכתב כי "הגולן הוא שטח ערבי-סורי כבוש לפי החוק הבינלאומי". וכי ההחלטה האמריקנית היא "עבירה מפורשת על אמנת האו"ם". * גם מדינות המפרץ, סעודיה בחריין וכווית הביעו צער על החלטת ארצות הברית להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן.

– נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר כי ידון בהמשך היום בהכרה האמריקנית בריבונות ישראל בגולן יחד עם מקבילו הלבנוני.

חוץ

משבר הברקזיט: השליטה על הברקזיט תועבר לפרלמנט ליום אחד; שלושה שרים התפטרו כדי לתמוך במהלך; ראש הממשלה הודיעה כי אינה מחוייבת לכבד את ההחלטה

בתום הצבעה בפרלמנט הבריטי אמש (שני), הוחלט בהפרש של 27 קולות ובצעד חסר תקדים כי סמכויות השליטה בענייני גיבוש הסכם ה"ברקזיט" יועברו מידי הממשלה לפרלמנט ליום אחד בלבד, ואכן מחר (רביעי) צפויים חברי הפרלמנט לקיים של מרתון הצבעות בדרכי יציאה חלופיות מהאיחוד האירופי. * 329 חברי פרלמנט הצביעו בעד המהלך, מול 302 שהתנגדו. בנוסף, שלושה שרים ובהם השר לענייני המזרח התיכון אליסטר בארט, התפטרו על מנת לתמוך בהחלטה. * ראש הממשלה מיי הודיעה מצדה, שהיא אינה רואה את עצמה מחויבת לכבד את החלופה שתתקבל ע"י הפרלמנט.

– שבע החלופות שיעלו מחר לדיון בפרלמנט הבריטי הן: ביטול אישור סעיף 50 באמנת האיחוד האירופי, שהניע את הברקזיט; עריכת משאל עם נוסף על עזיבת האיחוד האירופי; אישור הסכם הברקזיט שגובש בין רה"מ לאיחוד האירופי; הגמשת ההסכם שהושג באמצעות הישארותה של בריטניה באיחוד המכסים האירופי – מהלך שיקל על פתרון סוגיית הגבול באירלנד; הישארות בריטניה בשוק המאוחד האירופי ובאיחוד המכסים; הוספת הסכם סחר חופשי בין בריטניה לאיחוד האירופי; מימוש הברקזיט ללא הסכם עם האיחוד האירופי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן