Skip to content

מאנטיתזה לציפורנים

מפינה באוש ועד סנקאי ג'וקו – בעונה הבאה של  האופרה הישראלית  יגיעו שבע להקות מחול  של מיטב היוצרים בעולם: לאחר שנים בהן החרימה כוהנת המחול המודרני פינה באוש (Pina Bausch) את ישראל יחזור באוקטובר לארץ תיאטרון המחול שלה, והפעם עם "ציפורנִים" (Carnations) – עבודתה הידועה ביותר של הכוריאוגרפית פורצת הדרך,  שהפכה  מרבד עוצר נשימה של פרחי ציפורן לזירת מחול מסעירה.  העבודה נוצרה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפינה באוש ועד סנקאי ג'וקו – בעונה הבאה של  האופרה הישראלית  יגיעו שבע להקות מחול  של מיטב היוצרים בעולם:

לאחר שנים בהן החרימה כוהנת המחול המודרני פינה באוש (Pina Bausch) את ישראל יחזור באוקטובר לארץ תיאטרון המחול שלה, והפעם עם "ציפורנִים" (Carnations) – עבודתה הידועה ביותר של הכוריאוגרפית פורצת הדרך,  שהפכה  מרבד עוצר נשימה של פרחי ציפורן לזירת מחול מסעירה.  העבודה נוצרה למוסיקה של  להאר, לואי ארמסטרונג, סופי טאקר, קווינסי ג'ונס, ריכרד טאובר ועוד

להקתו של  חופש שכטר (Hofesh Shechter) – מהכוריאוגרפים הישראלים הבולטים הפועלים כיום בחו"ל – מגיעה מאנגליה אחרי אחת עשרה שנות היעדרות, לביצוע "גראנד פינאלה" (Grand Finale) –  יצירה חדשה למוסיקה של הכוריאוגרף, שזכתה לביקורות נלהבות בכל רחבי העולם.  (נובמבר 2019)

 חופש שכטר- צילום - Rahi Rezvani
חופש שכטר- צילום - Rahi Rezvani

מאיטליה תגיע להקת  אטרבלטו (Aterballetto) –   מלהקות הבלט החשובות באיטליה. בארץ יעלו את "אנטיתזה"  (Antitesi) – מופע ובו יצירות של שלושה כוריאוגרפים מובילים "14'20” מאת ייז'י קיליאן (Jiří Kylián) – המסביר שהיצירה (שכותרתה משקפת את משך הזמן שלה) עוסקת "לא רק בנושא הזמן, אלא גם במהירות, באהבה ובהזדקנות"; "זאב" של חופש שכטר ו"ניגוד" של אנדוניס פוניאדקיס (Andonis  Foniadakis)  (ינואר 2020).

 אטרבלטו - צילום של Nadir Bonazzi

אטרבלטו – צילום של Nadir Bonazzi

מסין חוזרת להקתה של יאנג לי פינג (Yang Li Ping), הכוריאוגרפית הסינית שכבשה את הבמות בארץ ובעולם, עם "פולחן האביב" (The Rite of Spring) – פרשנות  סוחפת ומרהיבה ליצירת המופת של סטרווינסקי בשילוב מוסיקה מקורית טיבטית. (מרץ 2020)

 יאנג לי פינג -קרדיט צילום Yijian Li-
יאנג לי פינג -קרדיט צילום Yijian Li-

בלט דורטמונד (Dortmund Ballet) יציג בערב אחד יצירות של שלושה יוצרים ענקיים: 'הריגוש המובהק של דיוק'' (The Vertiginous Thrill of Exactitude) מחווה של וויליאם פורסייט (William Forsythe) לג'ורג' בלנשין;(George Balanchine) כלבי גשם' (Rain Dogs) של יוהאן אינגר (Johan Inger) – בהשראת אלבומו המפורסם של טום וייטס; ו'קקטוס' (Cacti) של אלכסנדר אקמן (Alexander Ekman) – סימפוניה חיה של תנועות, צלילים ומילים. (אפריל 2020)

 להקת דורטמונט
להקת דורטמונט

סנקאי ג'וקו  (SANKAI JUKU) – הלהקה היפנית הנודעת – חוזרת לישראל עם הקולאז' המרתק "בין שתי מראות" (Between Two Mirrors)  שיצר מנהיג הלהקה אושיו אמאגצו. זהו מופע החוגג את יופיים של החיים ושל הטבע בסגנון הייחודי של הלהקה, – סגנון שבזכותו היא נחשבת לאחת הלהקות החשובות בעולם. (יוני 2020).

 ריכוז מופנם, להקת Sankai-Juku
ריכוז מופנם, להקת Sankai-Juku

בלט באזל (Basel Ballet) יעלה את "כרמן" (Carmen) לכוריאוגרפיה של יוהן אינגר (Johan Inger) – פרשנות רעננה ומודרנית לסיפורה המוכר של כרמן בשילוב המוסיקה האהובה של ביזה (Bizet), מוסיקה של המלחין הרוסי שדרין (Schedrin) ומוסיקה מקורית מאת מרק אלבארז (Marc Alvarez). (יולי 2020).

 כרמן, תיאטרון מחול בזל, קרדיט Lucian Hunziker
כרמן, תיאטרון מחול באזל, קרדיט Lucian Hunziker

                        דומה שאסור להחמיץ  אף אחד מהמפגשים עם הלהקות המרתקות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן