Skip to content

לא לשכוח – הלילה עוברים לשעון קיץ

הלילה מכוונים את מחוגי השעון מ 02:00 ל- 03:00. שעון הקיץ ימשך 219 יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעון החורף יגיע לסיומו הלילה (שישי) לפנות בוקר, ושעון הקיץ יחזור עד לסוף חודש אוקטובר. בשעה 2:00 לפנות בוקר נזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה ל-3:00 שעון הקיץ נמשך 219 ימים, והוא יסתיים ב-27 באוקטובר 2019, לאחר חג הסוכות. שעון החורף ארך 152 יום

שעון קיץ יתחיל בישראל הלילה (בין יום חמישי לשישי): בשעה 2:00 בלילה יוזזו המחוגים שעה אחת קדימה לשעה 3:00. ובכך נרוויח שעה נוספת של אור יום. שעון הקיץ ימשך 219 יום ויהיה בתוקף עד 27 באוקטובר, אחרי חג הסוכות.שעון החורף שמסתיים הלילה ארך 152 יום.

ב-2013 אישרה הכנסת את הארכת שעון הקיץ והתאמתו לאירופה. שעון הקיץ חל מיום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מארס ועד יום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.

ארגון אדם טבע ודין פרסם נתוני חיסכון כלכלי למשק וטוען כי נדרשת בחינה מחודשת של ביטול שעון החורף בכלל ומעבר לשעון קיץ כל השנה, בהתאם להמלצת האיחוד האירופי. מנכ"ל הארגון, עו"ד עמית ברכה, אמר כי "לאור נתוני החיסכון למשק ולסביבה ולאור המלצת האיחוד האירופי, על ממשלת ישראל הבאה לבחון בדחיפות אם נכון לאמץ את עמדת האיחוד כדי להביא לתועלת כלכלית אדירה למשק הישראלי".

 

אילוסטרצית השעונים: משרד הפנים
אילוסטרצית השעונים: משרד הפנים

כך יש לכוון את השעון בסמארטפון

בעלי טלפונים סלולריים שלא מכוונים על "זמן רשת אוטומטי" או משתמשים שאינם בוטחים במנגנון העדכון האוטומטי יכולים לעדכן את השעה במכשיריהם באופן ידני. גם לאחר המעבר להגדרה ידנית, תמיד ניתן להשיב את המכשיר הנייד למצב סנכרון אוטומטי של התאריך והשעה.

בעלי טלפון אנדרואיד

תפריטי האנדרואיד משתנים בין דגם לדגם, אך על פי רוב הגדרות השעה יימצאו בתפריט ההגדרות הכללי של המכשיר או בתוך הגדרות השעון.

בתפריט ההגדרות (Settings) יש ללחוץ על "תאריך ושעה" (Date & Time). כעת יש לבטל את האפשרות של תאריך ושעה אוטומטיים (Automatic date and time). לאחר מכן יש לבחור את אזור הזמן המתאים (Time Zone) – ירושלים – ולכוון ידנית את השעה והתאריך.

בעלי אייפון

בתפריט ההגדרות (Settings) יש ללחוץ על "כללי" (General). יש לבחור ב"תאריך ושעה" (Date & Time) ולבטל את האפשרות של "כיוון אוטומטי" (Set Automatically). כעת יש ללחוץ על אזור הזמן המתאים ולכוון את השעון ידנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן