Skip to content

מתנחלים תקפו רועה צאן מבורין – חיילי צה"ל הביטו לא מנעו דבר

דובר צה"ל: אנו לא מגיבים לידיעה והשאילתה כי איננו עובדים בשבת. בבוקר יום ראשון נמסר כי החיילים מנעו חיכוך ופזרו התקהלות. מדוע לא נעצר איש מהתוקפים ומדוע לא הופסקו מיידית ידויי האבנים בידי התוקפים, על כך לא נמסרה תגובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (שישי) בסביבות השעה  17:30, קצת לפני כניסת השבת, תועדה קבוצה של 11 מתנחלים רעולי פנים כשהם תוקפים ורודפים אחרי רועה צאן מהכפר בורין הסמוך להתנחלות יצהר שבגדה המערבית. המתנחלים תועדו מגיעים מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן ורדפו אחרי אותו רועה הצאן עד להגיעו לפאתי הכפר בורין אליו הוא נמלט.

צילום התקיפה (מתוך סרטון )
צילום התקיפה (מתוך סרטון )
חייל הכוח מכין רומה רימונים לירי (צילום מסרטון)
חייל הכוח מכין רומה רימונים לירי (צילום מסרטון)

בשלב זה עצרו הרודפים, עמדו על אחת הגבעות הסמוכות לבתי הכפר והחלו לזרוק וליידות אבנים אבנים על תושבי הכפר ולעבר הבתים המצויים בפאתיו.
במהלך התקיפה הגיעו לאזור הפורענות כוח של חיילי צה"ל מהחטיבה המרכזית שומרון. אלא שבמקום לפעול ולעצור את הפורעים ולמנוע בכך תקיפה חמורה, בחרו חיילי הכוח לעמוד לצד רעולי הפנים ולא מנעו בשום דרך את התקיפה החבלנית.
חמור מכך, כשמספר פלסטינים עלו לגג אחד הבתים שהותקף וניסו ליידות חזרה אבנים לעבר המתפרעים האלמונים, דרך אחד החיילים את רומה הרימונים וירה לעבר הפלסטינים רימון גז מדמיע.


המתנחלים תוקפים (צילום: יש דין)


כוח צה"ל אינו מונע תקיפה  ויורה רימון גז לעבר הפלסטנים (צילום: יש דין)

מדהים – דובר צה"ל לא עובד בשבת
באורח מוזר, אך לא מפתיע, בזמן שדובר צה"ל מדווח על פעולות הצבא לאורך גדר המערכת בעוטף עזה, בחרו בדובר צה"ל שלא להגיב לשאילתה של מגפון בטענה: "אנחנו לא עובדים בשבת. כשתצא השבת נטפל בה."

רק בבוקר יום ראשון (היום) נמסר מדובר צה"ל כי "ביום שישי ה-29 במרץ התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים סמוך לכפר בורין. במקום התפתחה הפרת סדר שכללה זריקות אבנים הדדיות. כוחות מהחטיבה המרחבית "שומרון"  וכוח מג"ב שהגיעו לנקודה פיזרו את ההתקהלות. האירוע הסתיים ללא נזק וללא נפגעים".
דובר צה"ל לא התייחס לעובדה שה"חיכוך" כפי שבחרו בדובר צה"ל לכנותו נוצר רק לאחר מרדף הפורעים אחרי פלסטיני ותוך כדי ידויי האבנים אל ולתוך בתי הכפר הפלסטיני.
כמו גם, דובר צה"ל לא התייחס לעובדה הבסיסית שחיילי הכוח לא רק שלא מנעו יידויי אבנים של התוקפים שהמשיכו ליידות אבנים באין מפריע, אלא גם ביצעו ירי רימון גז באורח חד סיטרי לעבר הפלסטינים, וכל זאת  בזמן שהפורעים היהודים ממשיכים ליידות אבנים בנוכחות החיילים וגם כשהם עצמם עומדים בין חיילי הכוח הצבאי.



 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן