Skip to content

עיקר החדשות – מהדורת הבוקר – יום ראשון 31 במרץ 2019

כותרות המהדורה     "כל מי שייפגע מאש הצלפים הישראלים במרחק של פחות מ-300 מטרים מהגדר לא ייחשב שהיד" | עשרות אלפים השתתפו באירועי יום האדמה בגבול הרצועה; לפחות 4 הרוגים ומעל מאה פצועים (בטחוני)     בתגובה למות המפגינים הפלסטינים: הג'יהאד האיסלאמי שיגר הלילה מטח רקטות לעוטף עזה; עמדות חמאס הופצצו בתגובה (בטחוני)     "מצרים המתווכת, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "כל מי שייפגע מאש הצלפים הישראלים במרחק של פחות מ-300 מטרים מהגדר לא ייחשב שהיד" | עשרות אלפים השתתפו באירועי יום האדמה בגבול הרצועה; לפחות 4 הרוגים ומעל מאה פצועים (בטחוני)

    בתגובה למות המפגינים הפלסטינים: הג'יהאד האיסלאמי שיגר הלילה מטח רקטות לעוטף עזה; עמדות חמאס הופצצו בתגובה (בטחוני)

    "מצרים המתווכת, קטאר הכספומט, האו"ם המבצעת" | המגעים מול חמאס נמשכים – יתכן חתימה עם הסכם רגיעה כבר בימים הקרובים; במהלך השיחות הועלו לשולחן גם משבר האסירים ועסקת שבויים אפשרית (בטחוני)

    למרות המשך המגעים: הכוננות בגבול עזה נמשכת – "ערוכים לכל התפתחות" (בטחוני)

    ברוב של 344 מול 286: הפרלמנט הבריטי דחה את הסכם הברקזיט – בפעם השלישית (חוץ)

    המתווה הלובי: שעות לפני פיצוץ פיסגת הגרעין, טראמפ העביר לקים מסמך בו הוא מגדיר לו מפורש את הליך פירוק צפון קוריאה מגרעין (חוץ)

    על רקע דרישת המדינה כי הרשת תפרסם באינטרנט: רשת 'בר כל' תימכר לרשת 'נתיב החסד'; הרב כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור (צרכנות)

תחזית מזג אוויר

גשם בכל הארץ, שלג בחרמון וחשש לשיטפונות ולהצפות

גשם ירד במהלך הלילה והוא צפוי להמישך לרדת היום (ראשון) ברוב חלקי הארץ, בליווי סופות רעמים, ברד ורוחות חזקות. קיים חשש כבד לשיטפונות ולהצפות בנחלים ובמקומות המועדים, ומזג האוויר קר מהרגיל לעונה. בחרמון יירד שלג.

– ביום שני יוסיף לרדת גשם מלווה בסופות רעמים ברוב חלקי הארץ, ועדיין קיים חשש לשיטפונות ולהצפות בנחלים ובמקומות המועדים. מזג האוויר יהיה קר מהרגיל לעונה, ובחרמון יירד שלג.

– ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד הצהריים, ויירד גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך עדיין יהיה קריר מהרגיל לעונה.

– ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

חדשות

מפלס הכנרת עלה במהלך סוף השבוע האחרון בארבעה סנטימטרים וחצי ו

גובה המפלס הבוקר: 212.07-

גובה המפלס מעל הקו האדום התחתון – 93 סנטימטרים ורחוק עוד 3.27 מטרים מהקו האדום העליון המסמן כנרת מלאה.

מה שאומר לפי כל המדדים והמים שעוד יזרמו לאגם שאת החורף הבא הכינרת תתחיל מעל לקו האדום התחתון.

סמוך לחצות בכביש המחבר בין טמרה לאעבלין,רעולי פנים באיומי נשק חסמו את דרכו של גבר (35),שדדו את רכבו,וביצעו ירי לעבר פלג גופו התחתון.הגבר נפצע באורח קל(ע"פ גורמי רפואה)ופונה לבי"ח רמב"ם בחיפה.

  שוטרי משטרת ישראל אספו ממצאים בזירת הארוע ועורכים סריקות נרחבות לאיתור החשודים וכלי הרכב.

לפנות בוקר מספר רעולי פנים חמושים בנשק שדדו מאבטחים בחווה לגידול קנאביס רפואי בצפון.

החשודים באיומי נשק שדדו אקדח וקנאביס בכמות שאינה ידועה בשלב זה.

שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום האירוע, פועלים בזירה באיסוף ממצאים ופתחו בסריקות לאיתור החשודים

   92 רישיונות נהיגה פסלו שוטרי אגף התנועה במהלך פעילות אכיפה בסופ"ש

משטרת ישראל מבצעת פעילות אכיפה ממוקדת נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות כביש, עבירות כגון: שימוש בנייד בזמן נהיגה, נהיגה בהשפעת אלכוהול/סמים, נהיגה במהירות חריגה, נהיגה ללא רישיון ועוד, הן חלק מסל העבירות החמורות המסכנות את משתמשי הדרך ואף מהוות גורם עיקרי להתרחשות תאונות דרכים. מטרת האכיפה להרתיע את הנהגים מלבצע עבירות ולהפחית את כמות הנפגעים ותאונות הדרכים.

להלן חלק מנתוני האכיפה במהלך סופ"ש האחרון שבו נרשמו למעלה מ-3,800 דו"חות:

מעלל-800 נהגיםנתפסוכשהםנוהגיםבמהירותחריגהמהמותרבחוקבאמצעותהשוטריםבשטח.

נגד 790 נהגיםנרשםדו"חבגיןשימושבטלפוןניידבזמןנהיגה.

במיקודהאכיפהנגדנהגיהרכבהכבדנרשמו כ-300 דו"חות בגין ליקוי בטיחות, תקינות ועבירות נוספות.

81 כלירכבהושבתולמשך 30 ימיםונגררולמגרשהאחסנהבגיןעבירותחמורותשביצעונהגיהם.

70 נהגיםנתפסובנהיגהבהשפעתאלכוהול, רכבםהושבתל-30 ימיםוכןנפסלרישיוןהנהיגהל-30 ימים.
  תושב אשדוד (44) נעצר בסוף השבוע על ידי משטרת ישראל בתום פעילות חקירתית עיקשת לאיתורו לאחר שהתקבלה תלונה נגדו כי ביצע מעשה מגונה כלפי צעירות. החשוד בחקירתו קשר עצמו למיוחס לו. לבקשת המשטרה מעצרו הוארך במספר ימים לטובת המשך החקירה.

משטרת ישראל פתחה בחקירה בשבועיים האחרונים בעקבות תלונה שהתקבלה על אודות חשוד שביצע מעשים מגונים עת עמד בתור מאחורי מספר צעירות ברשת מזון מהיר מוכרת בקניון הסיטי באשדוד. בעקבות תלונה זו החלו ניסיונות רבים לזהות את החשוד ולהביא לאיתורו המהיר במטרה להביאו לחקירה בעקבות מעשיו.

ביום חמישי האחרון צלחה פעילות המשטרה והחשוד אותר באחד מרחובות העיר. הוא נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה באשדוד אז התברר כי מדובר בעולה חדש שעלה לארץ הן רק לפני פחות מחודשיים, ובמהלך חקירתו בליווי מתורגמן קשר עצמו לחשדות המיוחסים לו והביע צער על מעשיו. בסיום חקירתו נכלא ומעצרו הוארך בבית המשפט במהלך סוף השבוע בחמישה ימים, עד 2.4.19. חקירת המשטרה נמשכת במטרה לאתר קורבנות נוספים.

פוליטי

סקר 'מעריב': גוש הימין מוביל עם 66 מנדטים; שיעור הקולות הצפים הוא 17%

סקר מנדטים שפורסם ב'מעריב' בסוף השבוע לאחר הכרזת טראמפ על הגולן, ירי הטילים על המושב משמרת ויישובי עוטף עזה, ועל רקע המתיחות הביטחונית בדרום מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת כחול-לבן ממשיכה להוביל עם 30 מנדטים, לעומת הליכוד שמגיע למקום השני עם 29 מנדטים * גשר של לוי־אבקסיס נמצאת על סף אחוז החסימה (3%), וכל שינוי קל יכול לגרום לכך שתעלה מעל הקו האדום. שיעור המצביעים שעדיין לא החליטו למי להצביע ע"פ הסקר (הקולות הצפים) הוא 17%. * בחלוקה גושית, גוש הימין שומר על רוב של 66 מנדטים, כולל זהות (5) וישראל ביתנו (4), אך לרה"מ יידרש רק מפלגה אחת מבין השתים על מנת שיוכל להרכיב קואליציה, מה שייקל עליו את ההתמקחות הפוליטית מולם.

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים שהיתה מתקבלת היא כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 30 מנדטים; הליכוד – 29; העבודה – 8; הימין החדש – 7; חד"ש-תע"ל – 7; איחוד מפלגות הימין – 6; יהדות התורה – 6; ש"ס – 6; מרץ – 5; זהות – 4; ישראל ביתנו – 4; כולנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; מגן – 0

סקר מקור ראשון: הליכוד במקום הראשון, גוש הימין מובל עם 64 מנדטים

סקר מנדטים שפורסם בסוף השבוע ב'מקור ראשון' טוען כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד היתה חוזרת למקום הראשון ומובילה עם 30 מנדטים, לעומת כחול-לבן שמגיעה למקום השני עם 29 מנדטים. ע"פ הסקר 'ישראל ביתנו' לא עוברת את אחוז החסימה אך גוש הימין מובילה עם 64 מנדטים, מתוכם ארבע מנדטים בלבד של מפלגת 'זהות'

– ע"פ הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים שהיתה מתקבלת היא כדלהלן: הליכוד – במקום הראשון עם 30 מנדטים; כחול לבן – 29; העבודה – 9; חד"ש-תע"ל – 8; איחוד מפלגות הימין – 7; הימין החדש – 7; יהדות התורה – 6; מרץ – 6; ש"ס – 6; זהות – 4; כולנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; ישראל ביתנו – 0; מגן – 0

מפלגות כחול לבן, כולנו, זהות וגשר לא חתמו על הסכם עודפים

לאחר שעבר המועד האחרון האפשרי: מפלגות כחול לבן, כולנו, גשר וזהות לא חתמו על הסכמי עודפים המאפשרים למפלגות שעברו את אחוז החסימה להיעזר בקולות של שותפותיהן בהסכם על מנת לקבל מנדט נוסף. * עד כה, הושגו הבנות על חמישה הסכמים: הליכוד ואיחוד מפלגות הימין, העבודה ומרצ, ש"ס ויהדות התורה, הימין החדש וישראל ביתנו, חד"ש-תע"ל ורע"מ-בל"ד

בטחוני

"כל מי שייפגע מאש הצלפים הישראלים במרחק של פחות מ-300 מטרים מהגדר לא ייחשב שהיד" | עשרות אלפים השתתפו באירועי יום האדמה בגבול הרצועה; לפחות 4 הרוגים ומעל מאה פצועים

תחת גשם שוטף: כ-41,000 מפגינים פלסטינים השתתפו במהלך השבת בעצרות 'יום האדמה' בארבעה מוקדים לאורך גדר הגבול עם עזה, מדובר בהפגנה הגדולה ביותר מאז תחילת "צעדות השיבה", וייתכן כי אילו מזג האוויר לא היה גשום – כמות המפגינים הייתה גדולה אף יותר. * המשלחת הביטחונית המצרית דילגה בין מוקדי ההפגנה כדי לוודא שאין הפרות של ההסכמות עם ישראל. להפגנות הגיעו גם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, וראש הזרוע הצבאית של הארגון, יחיא סינואר. * בתום הפגנות הודיע הצוות המארגן את ההפגנות הודיע כי הוא קורא לציבור בעזה להשתתף בהפגנות גם ביום שישי הבא שיתקיים תחת הכותרת "ניצחון הכבוד".

– בעקבות החלטת הריסון של חמאס, רוב המפגינים התרכזו במרחק של מ-300 עד 700 מטרים מגבול הרצועה אך מאות מפגינים פלסטינים שכן הצליחו לחצות את החסימות התקרבו לגדר ויידו בקבוקי תבערה, אבנים ומטענים מאולתרים לעבר החיילים. בתגובה, פתחו צלפים בירי לעבר הפלסטינים, כשלפי משרד הבריאות הפלסטיני, ארבעה מפגינים נהרגו (מתוכם שלושה נערים בני 17 ומפגין נוסף בן 21 שנפצע אנושות ומת מפצעיו בבית החולים). ובנוסף נפצעו ופונו לבתי החולים כ-316 פלסטינים, כעשרה מהם במצב קשה עד אנוש. כ-60 מהפצועים נפגעו מירי חי.

– בהכוונת מארגני ההפגנות, נפרסו באזור הגבול עם ישראל כ-8,000 סדרנים כשהם לבושים בווסטים כתומים במטרה למנוע מהצעירים הפלסטינים להתקרב למרחק של 300 מטרים מהגדר. חמאס גם הקים מחסומים בכבישים המוליכים למוקדי ההפגנות בגדר ווידא שגורמים קיצוניים, כסלאפיסטים ואנשי ארגוני הסרבנים לא יבואו. בנוסף ערכו במחסומים בדיקות לאנשים שנסעו באוטובוסים להפגנות כדי לוודא שהם אינם נושאים נשק, מטענים או רימוני רסס.

– ביום שישי קראו האימאמים במסגדים בעזה שלא להתקרב אל הגדר ואמרו: "כל מי שייפגע מאש הצלפים הישראלים בתוך שטח הרצועה, במרחק של יותר מ-300 מטרים ייחשב שהיד. מי שיתקרב לגדר ממרחק של פחות מ-300 מטרים לא ייחשב שהיד". לאזהרה הזו יש גם משמעות כלכלית – כי מי שנחשב שהיד מקבל קצבה של 100 דולר לחודש מהחמאס, ובמקרים מסוימים יותר. אחרת, משפחתו לא תקבל דבר.

– שני ילדים בני 11 נעצרו בסמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, לאחר שניסו לפרוץ את הגדר ולחדור לשטח ישראל כשברשותם סכין. מתחקורם עלה כי הם הגיעו לגדר במטרה להיכנס לישראל ולהיכלא. בתום התחקור הוחזרו הילדים דרך מעבר ארז לשטח הרצועה.

– באחד ממוקדי ההפגנות כמה עשרות פלסטינים ניסו מדי כמה דקות לפגוע בגדר הגבול ולתלות עליה דגלי פלסטין. * לפני ההפגנות העבירה ישראל מסר לחמאס ולפיו עשן צמיגים יביא לעלייה בירי הצלפים ולנפגעים רבים יותר, ובעקבות כך נמנעו הפלסטינים ברוב המקומות מהבערת צמיגים.

– במקביל, כאלפיים איש השתתפו בעצרת המרכזית בסכנין שאורגנה ע"י ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי בישראל. לציון 43 שנים ליום האדמה המפגינים הניפו את דגלי פלסטין וסוריה וקראו קריאות תמיכה בתושבי עזה ובגנות ראש הממשלה.

– למרות שעיקר ההפגנות השבוע התרחשו בשבת בו צוין יום האדמה, גם ביום שישי נערכו צעדות השיבה השבועיות, אולם בהיקף מצומצם מהרגיל (כ-800 מפגינים במספר מוקדים לאורך הגדר). משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שמונה פצועים מתוכם שניים מהם במצב קשה. בתגובה למטענים שהושלכו לעבר גדר המערכת במהלך ההפגנות תקף טנק ישראלי עמדת תצפית של חמאס בצפון רצועת עזה .

בתגובה למות המפגינים הפלסטינים: הג'יאהד האיסלאמי שיגר הלילה מטח רקטות לעוטף עזה; עמדות חמאס הופצצו בתגובה

למרות הדיבורים על רגיעה בין חמאס לישראל: מטח רקטות שוגר הלילה בשעה 0:40 לאחר חצות לעבר המועצה האזורית אשכול, הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים ובחסדי שנים אין נפגעים ולא נגרם נזק * לפי דיווחים פלסטיניים, הג'יהאד האיסלאמי לקח אחריות על הירי ב"תגובה להרג האזרחים" במהלך ההפגנות ברצועה. * בתגובה לירי הרקטות, טנקים תקפו מספר עמדות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה

"מצרים המתווכת, קטאר הכספומט, האו"ם המבצעת" | המגעים מול חמאס נמשכים – יתכן חתימה עם הסכם רגיעה כבר בימים הקרובים; במהלך השיחות הועלו לשולחן גם משבר האסירים ועסקת שבויים אפשרית

המשא ומתן בין ארגוני הטרור הפלסטינים לבין ישראל בתיווך מצרים נמשך גם אמש (מוצאי שבת), והיום (ראשון) צפויים המשלחת להגיע לתל אביב להמשך המגעים מול ישראל, המשלחת המצרית אמורה לקבל לוחות זמנים מישראל ליישום הבנות הרגיעה עם עזה. * בפגישה שיקיימו עם המשלחת המצרית מתכוונים בארגוני הטרור לעלות דרישה נוספת מישראל ולפיה ייאסר עליה לפגוע במפגינים בצעדות השיבה ולעמוד בהתחייבות שלא לפתוח באש חיה.

– במסגרת המגעים דורשת ישראל שקט מלא הכולל מלבד הפסקה מוחלטת של ירי הרקטות גם התרחקות של המפגינים מהגדר, והפסקת פעולות ההטרדה הליליות. * נציגי הארגונים הפלסטינים הודיעו למשלחת המצרית שהם מוכנים לקבל את כל דרישות ישראל, למעט הפסקת צעדות השיבה השבועיות.

– סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי אמר אמש בראיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני כי "קיימת אפשרות טובה להגיע להבנות עם ישראל בימים הקרובים, אבל לא נהיה מחויבים לאומית או ביטחונית להבנות האלה עד שישראל תהיה מחויבת אליהן. אני מעריך שאם יהיו הסכמות, הן יגובשו תוך כמה ימים"

– בעיתון 'מעריב' דווח בשם מקור ברצועה כי במהלך השיחות עם המצרים, הועלו שני נושאים מרכזיים. הנושא הראשון הוא הבעיות של האסירים בבתי הכלא בישראל, בין היתר בעקבות הסנקציות ששירות בתי הסוהר הטיל עליהם מוקדם יותר (קליטה סלולרית) והסוגייה השנייה שהועלתה היא עסקת חילופי שבויים אפשרית.

– בכיר הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי הבהיר כי הנשק של הפלגים בעזה אינו נתון למשא ומתן ומדובר בקו אדום מבחינתם. הוא הוסיף כי מה שנידון כעת עם ישראל הוא הפסקת השימוש באמצעים האלימים בהפגנות על הגדר, וההתרחקות ממנה תמורת "מתן אפשרות לאנשים בעזה לחיות"

– במסגרת המגעים הצליחו המצרים לשכנע את בכירי חמאס (כולל את מוחמד דף) שישראל רצינית בכוונותיה להקל בצורה משמעותית ביותר את הסגר ולאפשר הקלות רבות בתחום הכלכלי גם לחמאס וגם לאזרחי הרצועה. בין היתר קטר הסכימה להעלות ל-40 מיליון דולר שיועברו לרצועה עד סוף השנה הלועזית, וכי הם ימצאו דרכים אחרות להכניס את הכסף במקום מזוודות דרך ישראל. ישראל הסכימה על הקמה של תחנת מים וכי נושא זה ידון באמצעות האו"ם, האירופים והקטרים, והאו"ם הבטיח לממן פרויקטים של תעסוקה יזומה שיעסיקו אלפים. ובנוסף, נטען כי ישנה הסכמה עקרונית של ישראל להקמת איזור תעשייה בכרם שלום. * כמו"כ הובטח לחמאס, ביטול האיסור על הכנסת חומרים רבים שנכנסים לעזה (החומרים הדו שימושיים), הגדלת מספר המשאיות שמכילות מוצרי מזון לרצועת עזה, לאפשר מרחב דיג מששה מייל עד 15 מייל

למרות המשך המגעים: הכוננות בגבול עזה נמשכת – "ערוכים לכל התפתחות"

עם שוך ההפגנות על הגדר ברצועת עזה, ולמרות התמשכות המגעים, הכוננות בישראל ובעזה נמשכים, ראש הממשלה נתניהו התייחס אמש למתיחות בעזה ולרגיעה המסתמנת ואמר כי "ההנחיה שלי היא להשאיר את הכוחות במקום. אנחנו לא יודעים אם הרגיעה תמשך – אנו ערוכים לכל התפתחות". * דברים דומים אמר גם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, כי "כל הדרכים אפשריות – הרקטות והצעדות שניהם נמצאים". * דובר חמאס פאוזי ברהום הצהיר אתמול כי "אם ישראל לא תכבד את ההבנות ואת הפסקת האש, ההתנגדות תשנה את המשוואה".

    למרות הירי הלילה לעוטף עזה: מעברי כרם שלום וארז נפתחו הבוקר למעבר סחורות * למרות המטח הלילי לאשכול, הבוקר נפתחו המעברים ארז כרם שלום להעברת סחורות לרצועה. הפלסטינים מדווחים כי לצד פתיחת המעברים בין הרצועה לישראל, יורחב גם מרחב הדייג ל-15 מייל.

מדיני

נשיא ברזיל ינחת הבוקר בישראל; לא יכריז על העברת השגרירות אך יפתח נציגות סחר בירושלים

הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 ינחת בישראל נשיאה החדש של ברזיל. בשל הגעתו נדחתה ישיבת הממשלה המתקיימת בכל יום ראשון בשעה זו, והוא צפוי להתקבל ע"י רה"מ בטקס מיוחד בנתב"ג.

– בלב הביקור שתימשך עד יום רביעי צפויה הכרזה של בולסונארו על פתיחת שלוחה של שגרירות ברזיל בירושלים, אשר תעסוק בתחום הסחר, אך לא יכריז על העברת שגרירות ארצו לירושלים ולהכיר בה כבירת ישראל. הימנעותו מהעברת השגרירות מגיעה עקב לחץ ערבי מאסיבי ואיומים בפגיעה בייצוא הברזילאי למדינות ערב. * בניגוד לנשיא ברזיל הקודם שהיה בישראל לפני 9 שנים, בולסונארו לא צפוי לבקר ברשות הפלסטינית.

– אל המשלחת הברזילאית ייצטרפו גם שרי החוץ, הביטחון, החדשנות, החקלאות והתשתיות, עשרות אנשי עסקים מובילים, סנאטורים וחברי פרלמנט, מפקד המשטרה הפדרלית ואישים נוספים.

חוץ

ברוב של 344 מול 286: הפרלמנט הבריטי דחה את הסכם הברקזיט – בפעם השלישית

הפסידה בהפרש של 58 קולות: הפרלמנט הבריטי דחה ביום שישי את הסכם ההיפרדות של הממלכה מהאיחוד האירופי בפעם השלישית. הפער בין התומכים למתנגדים אמנם הצטמצם לעומת שתי ההצבעות הקודמות, כאשר בעוד חלק מהמורדים מתוך המפלגה השמרנית שינו את הצבעתם, ובניגוד להתנגדותם בהצבעות הקודמות תמכו הפעם בהסכם, המפלגה הצפון-אירית DUP התנגדה אליו, בגלל שהוא קובע תסריט אפשרי שבו צפון אירלנד תהיה כפופה לחוקי מכס אחרים מאשר אנגליה, מה שלדבריהם פוגע באחדות הממלכה. * בהצבעה הראשונה הפסידה רה, בהפרש היסטורי של 230 חברי פרלמנט (432 מתנגדים מול 202 תומכים) ובהצבעה השנייה היא הפסידה בהפרש פחות של 149 חברי פרלמנט, ובהצבעה השלישית היא הפסידה בהפרש של 58 חברי פרלמנט (344 מתנגדים לעומת 286 תומכים).

– לאחר דחיית ההסכם, אמרה רה"מ כי "ההשלכות של ההצבעה הן חמורות. אני חוששת שאנו מגיעים לגבולות של התהליך הזה בפרלמנט, שדחה אפשרות של עזיבה ללא הסכם וכל וריאציה אחרת של הברקזיט" * באיחוד האירופי הגיבו לתוצאות ההצבעה כי "התרחיש של עזיבת בריטניה את האיחוד ללא הסכם הפך כעת לריאלי".

– נכון לעכשיו, הפרישה נקבעה להתרחש ביום שישי הבא, ואולם, בשל מחויבות הממשלה הבריטית לא לפרוש ללא הסכם, ייתכן כי משמעות הדחייה היום היא שלונדון תפנה כעת לבריסל ותבקש הארכה משמעותית, של שנה לפחות, שבה ינסו לגבש עסקה חדשה, מה שבעצם ייאלץ את בריטניה להשתתף בבחירות הקרובות לאיחוד האירופי.

– לפני כחודשיים דווח בכלי תקשורת בריטיים כי גורמים רשמיים בממלכה חושבים שהמצב בממלכה נפיץ במיוחד בעקבות ההסכם, וכבר דנו בפינוי של המלכה במקרה שההיפרדות מהאיחוד האירופי תוביל למהומות ברחובות לונדון.

המתווה הלובי: שעות לפני פיצוץ פיסגת הגרעין, טראמפ העביר לקים מסמך בו הוא מגדיר לו מפורש את הליך פירוק צפון קוריאה מגרעין

ביום שבו הפסגה בהאנוי כשלה, הגיש נשיא ארה"ב טראמפ למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג מסמך שנרשם באנגלית ובקוריאנית ובו הגדיר לו במפורש למה הוא מתכוון כאשר הוא מדבר על פירוק צפון קוריאה מגרעין. בגרסה בשפה האנגלית של המסמך נכתב כי פיונגיאנג נדרשת ל"פירוק מוחלט של התשתית הגרעינית של צפון קוריאה, תוכניות הנשק הכימי והביולוגי שלה, הטילים הבליסטיים, המשגרים והמתקנים הקשורים לכך". ארבע נקודות מרכזיות נוספות צוינו שם: על צפון קוריאה למסור מפרט של תוכנית הגרעין שלה ולאפשר גישה אליה לפקחים אמריקאיים ובינלאומיים; להפסיק להקים מתקנים חדשים; להרוס את כל התשתית של תוכנית הגרעין ולהעביר את המדענים והטכנאים של תוכנית הגרעין לפעילות מסחרית. * לפי מומחים, ייתכן שקים סבר שדרישה כזו היא עלבון ופרובוקציה. טראמפ בעבר הסתייג מגישת "מודל לוב", ואמר שבכוונתו ליישם אותה רק אם לא יצליח להגיע להסכמה עם פיונגיאנג. (רויטרס)

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "רואים בנוכחות הצבאית הרוסית בוונצואלה אמצעי ישיר לאיום על השלום והביטחון באזור"

בעקבות הגעתם של 100 חיילים רוסיים למדינה: ג'ון בולטון, המשמש כיועץ לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, פרסם ביום שישי אזהרה חריפה לרוסיה כנגד נוכחותה הצבאית בוונצואלה, שנועדה לסייע לנשיא ניקולס מדורו במידה והמחאות נגדו יגלשו לעימותים צבאיים. "אנו מזהירים שחקנים מחוץ לחצי הכדור המערבי מפריסת כוחות צבאיים בוונצואלה, או במקומות אחרים בחצי הכדור, במטרה להתחיל או להרחיב פעולות צבאיות. אנו נחשיב צעדים פרובוקטיביים אלו כאמצעי ישיר לאיום על השלום והביטחון באזור". (רויטרס)

טראמפ מאיים: "אם ההגירה ממקסיקו לא תיפסק – אסגור השבוע את הגבול"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים בסוף השבוע כי במידה ומקסיקו לא תפסיק באופן מיידי את ההגירה הבלתי חוקית לשטח ארה"ב, הוא יסגור במהלך השבוע הקרוב את הגבול עם מקסיקו, או לפחות חלק גדול ממנו * שר החוץ המקסיקני הגיב לטראמפ: "לא נפעל על בסיס איומים – אנחנו שכנים נהדרים". לדבריו, ההוכחה לכך הם "1.5 מיליון אמריקנים שבחרו לחיות במקסיקו – הקהילה הגדולה ביותר של אמריקנים מחוץ לארצות הברית".

נשיא מצרים העלה את שכר המינימום החודשי במדינה ל-2000 לירות בחודש (400 שקל)

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הכריז אתמול על העלאת שכר המינימום במצרים ל-2,000 לירות מצריות (418 שקלים). מדובר בעלייה של 67% בשכר המינימום, שעמד עד כה על 1,200 לירות מצריות. א-סיסי הבהיר כי העלאת שכר המינימום תהיה תקפה לכל העובדים במצרים, ותיעשה כחלק מחבילת צעדים הכוללת גם העלאה של דמי הפנסיה והבונוסים, צעדים שמטרתם להפחית את העול הכספי על המצרים, שנפגעו מצעדי הצנע שנאלצה מצרים לנקוט בשנים האחרונות. * הצעד של סיסי בא על רקע כוונתו לקיים בשבועות הקרובים משאל עם על שינויים בחוקה שיאפשרו לו – אם ירצה – להמשיך לכהן כנשיא עד שנת 2034.

קרחון בגודל כ-1,450 ק"מ עומד להתנתק מאנטרקטיקה בימים הקרובים

קרחון הגדול פי 2 משטחה של העיר ניו יורק עלול להתנתק מיבשת אנטרקטיקה בימים הקרובים. שני סדקים שהולכים ומתקדמים זה לעבר זה על מדף הקרח בראנט ביבשת קרובים לגרום לניתוק הקרחון בגודל כ-1,450 קילומטר רבוע. ברגע שדרכיהם של שני הסדקים ייפגשו ישתחרר הקרחון ממדף הקרח שמייצב אותו. התהליך הזה קורה באופן טבעי באזורים שונים בעולם, אבל לפי המדענים לא באזור הזה. * מדענים התריעו כי לתהליכים אלה יהיו השלכות מרחיקות לכת על עליית מפלס המים ברחבי העולם (הארץ)

אירופה: החל מעוד שנתיים ייאסר השימוש בסכו"ם, מכלי אחסון ובקבוקי שתייה

בחוק של הפרלמנט האירופי שאושר בשבוע שעבר נקבע כי ייאסר השימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים כמו סכו"ם, קשיות וקסמי אוזניים וזאת כדי לעודד יצרנים להגביר את מגמת המיחזור ולצמצם את הזיהום הימי. * האיסור יהיה תקף החל משנת 2021 והוא כולל גם מכלי אחסון למזון, בקבוקי שתייה העשויים מפוליסטרין ומוצרים אחרים שמיוצרים מפלסטיק שאינו מתכלה. (ישראל היום)

    ארה"ב: דוח חקירת המעורבות הרוסית בבחירות יפורסם בעוד כשבועיים * התובע הכללי האמריקני, הודיע לקונגרס כי גרסה של דוח התובע המיוחד, רוברט מולר את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בארה"ב, יפורסם בעוד כשבועיים. עדיין לא ידוע מתי יופצו הממצאים לתקשורת, אך הנשיא האמריקני צפוי לבקש להשאיר חלקים מהדוח חסויים. "אתייעץ עם סגן התובע הכללי בנוגע לשאלה איזה מידע נוסף אוכל למסור לקונגרס ולציבור", ציין בר במכתב ששלח למנהיגות הקונגרס. * הדוח שהגיש מולר לתובע בתחילת השבוע שעבר כלל מעל ל-300 עמודים, אך מתוכם הועבר עד כה רק תמצית הדוח שמתפרס על מסמך בן ארבע עמודים בלבד, ובו מפורטים עיקרי המסקנות מהדוח.

    ברזיל: ביהמ"ש ביטל את יוזמת הנשיא לקיום יום ציון להפיכה הצבאי * בית המשפט אסר על ממשלתו של של בולסונארו לקיים היום יום לציון 55 שנים להפיכה השלטונית שבעקבותיה עלה לשלטון המשטר הצבאי הדיקטטורי במדינה. זאת לאחר שהנשיא פקד על הצבא לציין את המועד. על פי הנתונים הרשמיים לפחות 434 בני אדם נהרגו או נעלמו ב-21 שנות המשטר הצבאי * ביום רביעי משרדו של התובע הכללי במדינה קרא להימנע מלחלוק כבוד למשטר הצבאי שביצע "הפרות חמורות של זכויות אדם". * ביהמ"ש טען כי יום חג לכבוד הפיכת השלטון בשנת 1964 אינו "תואם את תהליך השיקום הדמוקרטי" המקודם על ידי חוקת ברזיל שנכתבה ב-1988, שכן על פי החוקה מועדי הנצחה חייבים להיות מאושרים על ידי הקונגרס.

צרכנות

על רקע דרישת המדינה כי הרשת תפרסם באינטרנט: רשת 'בר כל' תימכר לרשת 'נתיב החסד'; הרב כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור

מיזוג ענק בשוק הקמעונאות במגזר החרדי: אחרי כמה שנים שהרשת נמצאת על המדף לסירוגין, העיתון 'גלובס' חושף כי רשת נתיב החסד קיימה בימים האחרונים מו"מ רציני עם הרב מנחם כרמל לרכישת רשת בר-כל, הצדדים כבר חתמו על מזכר הבנות אך ממתינים לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור העיסקה.

– בשנה שעברה נקנסה רשת 'בר-כל' על ידי המדינה בסכום של כ-309 אלף שקל. זאת עקב סירובה לפרסם באינטרנט אונליין את מחירי כל מוצריה מאחר ואינה מעוניינת להפנות צרכנים לאינטרנט ורבים מצרכניה אף מתנגדים לפרסומים באינטרנט. ברשת טענו אז כי "הטלת חובה על הרשת לעשות שימוש באינטרנט, כשחלק הארי של הציבור החרדי מנוע משימוש בה, פוגעת ומנוגדת לעקרונות בהם מאמינה הרשת והעומדים בבסיס פעילותה, ויש בה כדי להוות פגיעה קשה בחופש עיסוקה של הרשת". לדבריה, "הוראות סעיף 30 לחוק המזון, המחייבות קמעונאי גדול לפרסם לציבור באינטרנט את המחיר של כלל המוצרים הנמכרים בכל אחד מסניפיו, מחייבת את הרשת להחזיק באמצעים ולפעול בדרך המנוגדת לערכים הדתיים העומדים ביסוד הרשת ואשר מתווים את דרכה.

– רשת בר-כל של הרב מנחם כרמל, הוקמה לפני 25 שנה ומונה כ-46 סניפים. היא מעסיקה כ-900 עובדים ומגלגלת מחזור מכירות שנתי המוערך בכ-550 מיליון שקל.

– רשת נתיב החסד, של שמואל אטיאס, הוקמה לפני 13 שנה ומונה כ-30 סניפים. מחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-290 מיליון שקל.

– מבר-כל נמסר בתגובה ל'גלובס' כי "הבסיס להבנות שהושגו עומד על כך שרשת נתיב החסד שפועלת גם בעזרה למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים תמשיך את הקו שלנו ושלהם בשמירה על מחירים מוזלים לעזרה ולסיוע למשפחות ברוכות הילדים וציבור האברכים. כמו כן נתיב החסד תמשיך להעסיק את כל עובדי הרשת כך שאף עובד לא ייפגע". עוד הוסיפו בחברה כי "הרב מנחם כרמל מתכוון להשקיע את כל המשאבים שלו בפתרון מצוקת הדיור, נושא שהוא פועל בו כבר עשרות שנים. בין היתר בבנייה של כ-1,500 יח"ד בבית שמש ומאות יח"ד בנתיבות ובבני ברק".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן