Skip to content

עיקר החדשות (מהדורת הצהרים) יום חמישי ה-04 באפריל 2019

כותרות המהדורה     "במבצע מורכב בשיתוף ישראל רוסיה וסוריה" | אחרי 37 שנה: גופת נעדר מקרב סולטן יעקב הוחזרה לישראל. (מבצע "זמר נוגה)     נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה; אל הטיסה התלווה גם מתאם השבויים והנעדרים (מדיני)     דיווח ערבי: תוכנית המאה של טראמפ תוצג בחודש הבא ב"יום הנכבה" (מדיני)     נתניהו: "הצעתי למנהיגים ערבים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    "במבצע מורכב בשיתוף ישראל רוסיה וסוריה" | אחרי 37 שנה: גופת נעדר מקרב סולטן יעקב הוחזרה לישראל. (מבצע "זמר נוגה)

    נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה; אל הטיסה התלווה גם מתאם השבויים והנעדרים (מדיני)

    דיווח ערבי: תוכנית המאה של טראמפ תוצג בחודש הבא ב"יום הנכבה" (מדיני)

    נתניהו: "הצעתי למנהיגים ערבים לקחת את האחריות על עזה – אך הם סירבו" (מדיני)

בכירי מערכת הביטחון תובעים – הקמת וועדת חקירה בעניין פרשת הצוללות (חדשות)

תחזית מזג אוויר

    היום: מעונן חלקית עד מעונן. והטמפרטורות קרובות לממוצע לתקופה. עד לשעות אחה"צ ייתכן גשם מקומי בדרום הארץ ובמזרחה וקיים שם חשש לשיטפונות מקומיים

    שישי: מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפרטורות, בבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון ובמרכז

    שבת: בבוקר נאה, במהלך היום יתרבו העננים, הטמפרטורות יעלו מעט ותהיינה נוחות, משעות הצהריים   ייתכן גשם מקומי קל עד בינוני עם חשש קל לשיטפונות

    ראשון: מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

חדשות

בכירי מערכת הביטחון, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק; הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ; ראש המועצה לביטחון לאומי ובכיר המוסד לשעבר עוזי ארד ומנכ"לי משרד הביטחון לשעבר, האלופים (במיל') עמוס ירון ואילן בירן, והאלוף (במיל') נעם תיבון, כינסו אמש מסיבת עיתונאים ובה הציגו עובדות ועדויות חדשות שלהם לפיהן יש להקים בדחיפות וועדת חקירה.  אהוד ברק טען כי ראש הממשלה נתניהו פשוט משקר. עוזי ארד אמר כי נעשבה כאן מעשה חמור הפוגע בביטחון המדינה (מגפון ניוז)

יח' תביעות צפון של משטרת ישראל הגישה היום כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד נאשם בן 29 תושב ריינה אשר תקף את רופא המשפחה

בתאריך 27.3.19 בשעות הצהריים הגיע לקופת החולים הנאשם יחד עם אמו שנפלה בביתה לקבלת טיפול רפואי. לאחר שהוברר לנאשם כי עליהם לגשת למיון טראומה לקבלת טיפול רפואי וכי עליו להמתין להפניה מאת רופא המשפחה, ניגש הנאשם לחדרו של רופא המשפחה דפק על הדלת בחוזקה ובהמשך נכנס אל תוך החדר תוך כדי שהוא צועק לעבר הרופא : "תזיז את התחת ותמהר".

הנאשם שראה כי צעקותיו והתנהגותו האגרסיבית אינם מסייעים לו, התחיל להתפרע ולהשליך חפצים. בשלב מסויים, הנאשם אחז במסך המחשב שהיה מונח על שולחנו של הרופא זרק אותו לעברו וכתוצאה מכך הרופא נחבל בכתפו והמסך נשבר כליל.

 הנאשם המשיך ותקף את הרופא גם בנוכחות הצוות הרפואי שהגיע לסייע לו עד אשר לבסוף עזב את המקום, לא לפני שהפיל את הספסלים שהיו בכניסה למרפאה ארצה ואיים על המזכירה כי הוא עוד יהרוס את קופת החולים.  שוטרי משטרת ישראל שהוזעקו למקום גבו עדויות מהרופא ושאר הצוות ובעוד השוטרים אוספים ראיות במקום חזר הנאשם יחד עם אחיו למרפאה במטרה לעשות סולחה ושם הוא נעצר.

בסיום חקירה יסודית ומהירה יח' תביעות צפון של משטרת ישראל הגישה כנגד הנאשם כתב אישום בעבירות של תקיפת עובד ציבורי היזק לרכוש בזדון והתנהגות פרועה במקום ציבורי ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הצהרת תובע – הוגשה לפני זמן קצר כנגד צעיר כבן 21 בחשד שהצטייד בסכין ודקר את בן זוגה של דודתו על רקע סכסוך שהתגלע ביניהם.

תחילתה של החקירה, כאשר הוזעקו השוטרים בראשית השבוע לכתובת מגורים בשכונת רמת שרת, בעקבות דיווח על אדם שנדקר בבטנו.

השוטרים שהגיעו תוך זמן קצר, איתרו את החשוד (כבן 21 תושב המקום) בדקירה ותפסו את הסכין באמצעותה עפ"י החשד ביצע את העבירה. הנדקר פונה לבית החולים במצב בינוני עם פצעי דקירה באזור בטנו.

מחקירת המשטרה עלה החשד, כי הנדקר שהנו בן זוגה של דודתו של החשוד, הגיעו יחד אל ביתו על מנת לסייע לאמו בסידור הבית, ובמקום התגלע וויכוח בין החשוד לבין הנדקר, שכלל גידופים וצעקות. עם עזיבתו של בן הזוג את הבית ועת שהיה בדרכו אל רכבו שבחניה, על פי החשד לאחר שהצטייד החשוד בסכין, רץ לפתע לעברו ודקר אותו באמצעותה באזור בטנו ופצע אותו.

בית משפט השלום בירושלים, האריך לפני זמן קצר בפעם השניה את מעצרו של החשוד במסגרת הצהרת תובע שהוגשה כנגדו, וזאת עד לתאריך 7.4.19, ולשם הגשת כתב אישום ובקשה למעצרו עד לתום ההליכים כנגדו.

מבצע "זמר נוגה"

"במבצע מורכב בשיתוף ישראל רוסיה וסוריה" | אחרי 37 שנה: גופת נעדר מקרב סולטן יעקב הוחזרה לישראל.
בתום מבצע חסוי וארוך: טיסת אל-על שנחתה בישראל לפני ימים ספורים הביאה ארצה את ארונו של זכריה באומל הי"ד שנהרג במהלך קרב סולטן יעקב לפני קרוב ל-37 שנים. מי שאיתר את גופתו אלו חיילים רוסיים שפעלו בשיתוף הסורים, תוך הכוונה מרחוק מישראל. * על פי דיווחים ערביים, הגופה נמצאה לפני כמה ימים בבית הקברות של מחנה הפליטים ירמוכ – מחנה פליטים של חמאס שנמצא בפאתי דמשק, כשכוחות המקומיים הוציאו את שרידיה – והעבירו אותה לידי ישראל.

– החוקר הראשי בתיק סיפר ל'החדשות12' כיצד הכווין מרחוק ובמדויק את הגורמים בשטח שיאתרו את הגופה "אני אומר להם את כל המידע שיכול להביא אותם לנקודה, מלווה אותם מרחוק כמעט אונליין. כשמגיע המידע שמצאו משהו שם יש מתח גדול כי צריך לוודא שזה אכן זה. הם צריכים להגיע לכאן ואז לבדוק ולאמת. הבנו באותו רגע שכל מה שעשינו היה נכון"

– מחלצי גופתו של באומל שלחו לישראל מספר רב של גופות, היות שלא ידעו את מי בדיוק הם מחפשים, ואתמול (רביעי) בבוקר זוהתה גופתו סופית במכון לרפואה משפטית באבו כביר. שרידי גופתו של באומל זוהו הן בעזרת DNA והן בעזרת חפצים אישיים שנמצאו. בין החפצים שנמצאו היה סרבל, ציצית ומסמכים שאימתו שאכן מדובר בבאומל.

– המאמצים לחיפוש הנעדרים הנוספים בקרב סולטן יעקב נמשכים. יצויין כי רוב הגופות שנשלחו ארצה נבדקו ונשלל כל קשר בינם ובין שני הנעדרים הנוספים מהקרב, אך גופה אחת טרם זוהתה בוודאות וצפויות להמשיך להתבצע עליה בדיקות נוספות.

– כבר מיד לאחר המלחמה ב-1982, הגיעו ידיעות על כך שנעדרי הקרב והטנקים הובאו לדמשק. שנים אחר כך צולם אחד הטנקים מובל במצעד בדמשק, ואחר צולם במוסקבה, אבל איש לא ידע מי אוחז בגופות.

– פריצת הדרך המודיעינית הראשונה באשר למקום קבורתם של נעדרי סולטן יעקב, היתה במהלך המשא ומתן בין ישראל לאש"ף ב-1993 אז שלח ערפאת לרבין חצי דיסקית של החייל הנעדר באומל. ממצא זה היווה, לצד מידע חלקי שמסר ערפאת, קצה חוט ממשי וראשוני להתקדמות ביחס לאיתור מקום קבורתם של הנעדרים.

– פריצת דרך משמעותית נוספת בפתרון תעלומת נעדרי הקרב התאפשרה עם כניסת הרוסים לסוריה. כשישראל פנתה לרוסיה בבקשה שתאתר את שרידי גופותיהם של חיילים ישראלים בנקודות מדויקות בסוריה, וחיילים רוסים חיפשו אותם באזור שבו שלט ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). על פי הדיווחים ישראל ידעה על בסיס מידע מודיעיני, להפנות את רוסיה לבית העלמין שבו על פי החשד היו קבורות הגופות.

– החוקר הראשי בתיק סיפר ל'החדשות12' כי הם ידעו על המיקום המדויק לפני כמה שנים בהתבסס על חקירה של המון מידע ברמות שונות של אמינות. לטענתו הוא ושותפו לצוות אמרו כבר לפני כמה שנים שזהו מיקום הגופה, אך למרות שמיקום הגופה היה ידוע כבר זמן רב, רק כעת ניתן היה להגיע אליו. לדבריו, שאר הגורמים המעורבים בחקירה לא השתכנעו בדבר מיקום הגופה: "היו צוותים אחרים באגף המודיעין, ביחידה לאיתור נעדרים, שחשבו אחרת".

– חוקר נוסף בתיק סיפר לחדשות 'וואלה': "כשנחת המטוס, לא ידענו במאה אחוז שזה באומל. כשאמרו לי שיש ציצית ידעתי שזה זה. אבל עד שלא קבענו באופן חד משמעתי עם ה-D.N.A זה לא היה בטוח. כשאמרו לי שיש ציצית הבנתי שזה מספיק"

– לפני שלוש שנים העניק פוטין לנתניהו את אחד הטנקים הישראליים שנתפסו באותו קרב, ולפני כחצי שנה חשף הדובר הרוסי את המאמץ לסייע לישראל. כשסיפר כי רוסיה נענתה לבקשתה של ישראל לחפש בשטח שבשליטת דאעש בסוריה אחרי שרידים של חיילים שנהרגו בקרבות. הם לא פירטו מתי והיכן התרחש המבצע הזה, אך לפי ההערכות החיפושים היו אחרי שרידי גופות נעדרי סולטאן יעקוב. דובר משרד ההגנה אמר אז כי מבצע החיפושים אורגן אחרי הסכמה של רוסיה עם שותפיה בסוריה. לדבריו, אחד החיילים אף נפצע במהלך אותו מבצע.

קרב סולטן יעקב: 20 הרוגים; 2 שבויים; יותר מ-30 פצועים ושלשה נעדרים

ביום החמישי למלחמת לבנון הראשונה, ולפני הפסקת אש עם הצבא הסורי, קיבלו כוחות צבא הוראה להשתלט על צומת אסטרטגי למרגלות הכפר סולטן יעקוב, וזאת על בסיס מידע מודיעני שגוי שהאזור יחסית "נקי" מכוחות סוריים

– בלילה שלפני כ' בסיוון תשמ"ב, סמוך לשעה 20:00 החלו הכוחות לנוע לכיוון הצומת. לאחר חצות הגיעו הכוחות לאזור, כאשר משימת הפריצה ליעד הוטלה על גדוד השריון 362. בשעה שהכוחות הגיעו לאזור הצומת הם כותרו מבלי שיידעו על ידי הצבא הסורי, ולמעשה נמצאו בתוך מלכודת כשהם נמצאים בשטח טופוגרפי נחות מול כוחות של הצבא הסורי, שהיו פרוסים ומוכנים לצד כוחות שונים מארגוני הטרור הפלסטיניים, ואש"ף בראשם. עם עלות הבוקר, החל הגדוד לנהל חילופי אש עם האויב עד השעה תשע בבוקר אז החל הגדוד לסגת תוך שהוא מותיר אחריו בגזרה שמונה טנקים שנלקחו שלל בידי הצבא הסורי וארגוני הטרור הפלסטיניים.

– בקרב נרשמו 20 הרוגים, שני שבויים, יותר מ-30 פצועים ושלושה נעדרים: בתום הקרב הוכרזו שישה חיילים כנעדרים. גורל שלושה מהם התברר לאחר מכן: אחד מהם נהרג במהלך הקרב, נקבר בסוריה וגופתו הוחזרה לישראל בתום המלחמה. השני נפל בשבי הסורי ושוחרר כעבור שנתיים. ואילו השלישי נפל בשבי ארגון הטרור של אחמד ג'יבריל, ושוחרר שלוש שנים לאחר מכן במסגרת עסקת ג'יבריל. וכן שלשה נעדרים נוספים אשר עד עתה לא היה ברור מה עלה בגורלם. בעבר שקל הצבא להכריז עליהם כעל חללים, אבל חזר בו. גופתו של אחד הנעדרים הושבה כאמור לישראל, ושני הנעדרים הנוספים מוגדרים גם נכון להיום "נעדרים" – ולא חללים.

בטחוני

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש 13 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט.החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, במהלך סריקות של לוחמי צה״ל למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר חירבת אדיר שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון", תפסו הלוחמים נשק, אקדח ותחמושת. הנשק הועבר לידי כוהב"ט.

כמו כן, במהלך סריקות של לוחמי צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המחרבית "יהודה" ובכפר קבטיה שבמרחב החטיבה המרחבית ״מנשה״, תפסו הלוחמים כספי טרור בשווי עשרות אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד כספים המשמשים לטרור.

הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קבר ״שבעים הזקנים״, קבר ״איתמר״ וקבר ״אלעזר״ בכפר עוורתא שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״.

כוחות צה״ל, מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-400 מתפללים. התפילות התקיימו כסדרן

פוליטי

סקר הארץ: הליכוד מגדיל את הפער מכחול לבן; גוש הימין מוביל עם 67 מנדטים

פחות משבוע לפני הבחירות, הקרב בין הליכוד וכחול לבן הפכפך. סקר 'הארץ' שנערך אתמול טוען כי הליכוד מוביל עם 30 מנדטים, לעומת כחול-לבן שממשיך לרדת לשפל של 27 מנדטים. כשבמקביל כל מפלגות הימין (מלבד 'מגן') עוברות את אחוז החסימה, כשגוש הימין מצליח לקבל 67 מנדטים, מה שיאפשר למקים הקואליציה לתמרן מעט בין זהות (5) וישראל ביתנו (4).

– מנגד, סקר חדשות וואלה שפורסם אתמול בצהריים טוען כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן היתה מובילה עם 30 מנדטים מול הליכוד שמקבל 29 מנדטים. אך יחד עם זאת, לגוש הימין יש עדיין רוב זעום של 62 מנדטים בלבד, כולל זהות (5) וישראל ביתנו (4).

– ע"פ סקר 'הארץ' לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: הליכוד – במקום הראשון עם 30 מנדטים; כחול לבן – 27; העבודה – 10; איחוד מפלגות הימין – 7; חד"ש-תע"ל – 7; יהדות התורה – 6; הימין החדש – 5; זהות – 5; כולנו – 5; מרץ – 5; ש"ס – 5; ישראל ביתנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; מגן – 0

– ע"פ סקר וואלה' לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפת המנדטים המתקבלת היתה כדלהלן: כחול לבן – במקום הראשון עם 30 מנדטים; הליכוד – 29; העבודה – 10; חד"ש-תע"ל – 8; איחוד מפלגות הימין – 7; הימין החדש – 6; יהדות התורה – 6; מרץ – 6; זהות – 5; ש"ס – 5; ישראל ביתנו – 4; רע"מ-בל"ד – 4; גשר – 0; כולנו – 0; מגן – 0

נתניהו: כל ההליך הפלילי נגדי יתרסק בשימוע

בראיון שהעניק הבוקר לרשת ב' נשאל נתניהו האם יאפשר חקיקת חוק צרפתי שימנע הליכים פליליים נגדו, והשיב "אני לא עוסק בזה. בכלל. זו האמת לאמיתה. אני לא צריך חוק צרפתי כי הכול יתרסק בשימוע".

– במקביל, ע"פ הדיווח במעריב ראש הממשלה ופרקליטיו נערכים לשימוע בתיק 4000. בין הטענות שהם צפויים לעלות בשימוע, כי ניתן לטעון שהוא אובססיבי לענייני התקשורת, הוא חושב שהתקשורת רודפת אותו ומנסה להפיל אותו מהשלטון. אך להיות אובססיבי זו לא עבירה בישראל. * לדבריהם, לא הייתה שום עסקה ולא הצעה או קבלה של שוחד מצדו של נתניהו. נתניהו מעולם לא דרש סיקור חיובי או פרסומי, אלא רק סיקור הוגן המשקף את המציאות. ובנוסף נתניהו מעולם לא הציע דבר בתמורה. מה גם שלכל אורך התקופה הרלוונטית נתניהו לא העניק כל הטבה לאלוביץ'. ההפך הוא הנכון. וכל שכן שהוא מעולם לא התנה שום הקלה רגולטורית ב"סיקור האוהד". * בנוסף, אם ראש הממשלה אכן פיתח יחסים של שוחד מול אלוביץ', למה הוא ורעייתו היו צריכים כל הזמן "להתחנן" כדי להכניס, לתקן או לשנות ידיעה? מדוע הוא היה צריך לתת נימוקים והסברים, כמו גם לחצים רגשיים? זה לא מתאים ליחסי שוחד.

מדיני

דיווח ערבי: תוכנית המאה של טראמפ תוצג בחודש הבא ב"יום הנכבה"

האתר הערבי "חליג' און ליין" דיווח הבוקר מפי מקורות ערבים ופלסטינים רמי דרג כי גורמים בממשל האמריקאי אמרו לבכירים במדינות המפרץ כי המועד המסתמן להצגת היוזמה האמריקנית הוא בעוד חודש ושבוע, ה-15 במאי, שבו מציינים הפלסטינים את "יום הנכבה" לזכר תבוסתם ב-1948 * לפי הדיווח, ממשל טראמפ השלים את כל הצעדים הנחוצים להצגת תוכנית השלום, וכן השיג מימון ממדינות ערביות ואחרות להשגת יישום תנאי העסקה, שמתמקדת בהיבט הכלכלי באותו דגש על ההיבט המדיני.

נתניהו: "הצעתי למנהיגים ערבים לקחת את האחריות על עזה – אך הם סירבו"

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לרשת ב' לסוגיית עזה והשיב מדוע במשך עשר שנות שלטונו הוא לא מוטט את שלטון חמאס ברצועת עזה. לדבריו, "לא כבשנו אותה כי היינו צריכים לקחת אותה ולהחזיק בה ובשני מיליון פלסטינים, או לתת אותה למישהו. שוחחתי עם מנהיגים ערבים רבים על האפשרות שזה מה שנעשה. אף אחד לא התנדב להמשיך". אך הבהיר כי כל האופציות, כולל כניסה וכיבוש, עדיין על השולחן. * לדבריו הוא מודע כי ייתכן ויצטרך לשלם מחיר פוליטי על כך שלא יצא למלחמה בעזה "אבל דבר אחד אני יודע – אני לא עושה מלחמות מיותרות. אני מפעיל כוח כשצריך ומוכן גם לשלם את המחירים, אבל רק כשצריך. אני מוכן לשלם את המחיר הפוליטי גם כשלא צריך. יכול להיות שניאלץ לצאת למבצע צבאי רחב ברצועה, אבל זאת האופציה האחרונה".

נתניהו נפגש עם פוטין במוסקבה; אל הטיסה התלווה גם מתאם השבויים והנעדרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (חמישי) במוסקבה לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השניים שוחחו על הנוכחות האיראנית בסוריה ופעולותיה של ישראל. סגן שר החוץ הרוסי קיבל את פני נתניהו בשדה התעופה במוסקבה. אחרי פגישתו עם פוטין ישתתף נתניהו בטקס במשרד ההגנה הרוסי וימריא חזרה לישראל בשעה 14:00. נתניהו צפוי לנחות בישראל כבר הערב להלוויתו של באומל, שתיערך היום בשעה 19:00 בירושלים. * אל הטיסה התלוו גם מתאם השבויים והנעדרים, וראש אכ"א, ראש המוסד וראש אמ"ן שהשתתפו בפגישה עם פוטין בו קיבלו ממצאים נוספים הקשורים בנעדרי קרב סולטן יעקב.

חוץ

דיווח: התרסקות המטוס באתיופיה מפגיעת ציפור או חפץ זר בחיישן במהלך ההמראה

רשת ABC דיווחה היום (חמישי) מפי גורמים בכירים ברשות התעופה האתיופית, כי התרסקות מטוס הבואינג 737 מקס בחודש שעבר נגרמה ככל הנראה מציפור או חפץ זר שפגע בחיישן האחראי על ההזדקרות במהלך ההמראה. הפגיעה גרמה לצלילתו של המטוס ובסופו של דבר להתרסקותו. עוד עלה מהחקירה כי בזמן שחרטום המטוס צלל כלפי מטה, טייסיו לא ניסו לייצב אותו אלקטרונית לפני שהחלו בביצוע צעדי החירום של בואינג, שכוללים את ניתוק החשמל למייצב האחורי. * אחד מהגורמים ציין כי הטייסים ניסו להגביה חזרה את חרטום המטוס באופן ידני, אך לאחר שהחזירו את החשמל למייצב, הופעלה מערכת ה-MCAS, מערכת ייצוב שייחודית לדגמי בואינג. הטייסים איבדו שליטה על המטוס והוא התרסק.

– ממצאים נוספים מהחקירה שפירסם משרד התחבורה האתיופי מעלים כי "המטוס שהתרסק היה במצב טוב וכשיר לטיסה" וכן כי "הטייסים פעלו כנדרש ובהתאם להנחיות". בדו"ח הומלץ שבואינג תבחן פעם נוספת את מערכת השליטה במטוסים, ושרשויות התעופה יאשרו את המערכת לפני שהדגם ישוב לטוס.

ארה"ב: הדמוקרטים דורשים לקבל בתוך שבוע פירוט החזרי המס של טראמפ של שש שנים

דמוקרט בכיר שמשמש כיו"ר הוועדה העוסקת בענייני מסים בבית הנבחרים האמריקני דרש היום (ה') מרשות גביית המסים הפדרלית בארה"ב להעביר לידי הקונגרס את החזרי המס של הנשיא לאורך שש השנים שבין 2013 עד 2018. תוך שהוא מעניק ל-IRS שבוע ימים להיעתר לבקשתו. לטענתו, הבקשה לא נעשית ממניע פוליטי אלא כי הוועדה זקוקה להחזרי המס של טראמפ על מנת לבחון חקיקה בנוגע להליך שבו מתבצעת ביקורת מס על נשיא מכהן. * טראמפ הבהיר כי עד אשר לא תסתיים ביקורת המס שעורך לו ה-IRS, הוא לא יסכים לפרסם את ההחזרים, כשהוא עוקץ: "זה הכול? בד"כ הם מבקשים החזרים של 10 שנים, כנראה שוויתרו"

– הדמוקרטים, שהשיגו בבחירות האמצע אשתקד שליטה על בית הנבחרים, רואים בבקשה הזו "יריית הפתיחה" במאמציהם – תוך שימוש בסמכויותיהם החדשות – לפקח על הפעילות העסקית הענפה של טראמפ. זאת, במטרה לחשוף ניגודי אינטרסים והפרות של חוקי מס אפשריים מצד הנשיא. (ynet)

דיווח: טראמפ מינה 14 אנשים שתרמו לקמפיין הבחירות שלו לשגרירים – למרות שאין להם הניסיון הדרוש

רשת NBC פרסמה אתמול (רביעי) סקירה של מינויי השגרירים שבוצעו על ידי הנשיא האמריקני טראמפ, שממנה עולה כי 14 מהתורמים המשמעותיים בקמפיין הבחירות שלו הוצבו לבסוף בשגרירויות ברחבי העולם – מבלי שהם החזיקו בידע או בניסיון הדיפלומטי הדרוש לתפקיד. * סך התרומות לקמפיין שהגיעו מכלל השגרירים הסתכם בכשלושה מיליון דולרים.

במחאה על עיכוב הברקזיט: שני שרים בממשלתה של תרזה מיי התפטרו

תת השר לענייני הברקזיט והשר לענייני וויילס הודיעו על התפטרותם מתפקידם בתגובה לשיחות שמנהלת ראשת ממשלת בריטניה עם יו"ר האופוזיציה על הסכם חדש ליציאה מהאיחוד, ועל רקע התנגדותה של רה"מ להוציא את המדינה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. * תת השר לענייני הברקזיט היה אחראי לאפשרות שהמדינה תצא מהאיחוד האירופי ללא הסכם. * בתוך כך, יו"ר הפרלמנט הבריטי, ג'ון ברקו, בלם אצש את ההצבעה על הצעות אלטרנטיביות להסכם הברקזיט של מיי, שהעלו מחוקקים במדינה. * אמש אישרו המחוקקים הבריטים חלק ראשון בחקיקה שתחייב את ראשת הממשלה לעכב את יציאת בריטניה מהאיחוד כדי למנוע את האפשרות שהיא תיאלץ לעזוב ללא הסכם ב-12 באפריל.

ארה"ב: על טורקיה לבחור בין רוסיה – לבין המשך שותפות בנאט"ו

סגן נשיא ארצות הברית מייקס פנס הזהיר אמש (רביעי) את טורקיה מפני השלמת עסקת ה-S-400 עם רוסיה, שגרמה למשבר בין שתי חברות נאט"ו. "על טורקיה לבחור אם היא רוצה להישאר שותפה חיונית בברית הצבאית המצליחה ביותר בהיסטוריה או שהיא רוצה לסכן את ביטחונה של אותה חברות דרך החלטות פזיזות כאלו שפוגעות בברית שלנו?" * באנקרה מבהירים כי העסקה סגורה, אך מציעים להקים צוות משותף לפתרון המשבר (רויטרס)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן