Skip to content

בצל סיום הבחירות – פרקליטי נתניהו זומנו להיום לקבלת חומרי החקירה

בעוד נתניהו מכריז כי יקים ממשלה בראשותו ובני גנץ משוכנע שמפלגת כחול לבן תוביל לממשלת פיוס. זומנו פרקליטי ראש ההמשלה כבר היום לקבל את חומרי החקירה בתיקי האלפים לפני שימוע. פרסומם עלול לשנות את התמונה הפוליטית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נכון לשעה 20:00 שיעור המצביעים עמד על 61.3 אחוזים, כלומר 3,884,636 בני אדם הגיעו לקלפיות. מדובר בירידה קלה לעומת הנתון המקביל ב-2015 – אז עמד שיעור המצביעים על 62.4 אחוזים. הקרב בין הגושים צמוד. אין ספק כי מפלגת כחול לבן בהובלת בני גץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי, היא המפלגה הגדולה, אבל קולות החיילים והימאים, ישנו מעט את המפה הפוליטית ואם ניתן להסתמך על תוצאות העבר, נטיית החיילים תהיה לימין.

"גוש הימין בהובלת הליכוד ניצח ניצחון מובהק", אמר נתניהו הלילה (שלישי) והוסיף: "אני מודה לאזרחי ישראל על האמון. אתחיל בהרכבת ממשלה ימנית עם שותפינו הטבעיים כבר הלילה".
נתניהו שוחח עם ראשי מפלגות לצורך כניסתן לקואליציה. המפלגות הראשונות שאליהן הוא פנה הן המפלגות החרדיות. הוא שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וכן עם יעקב ליצמן מיהדות התורה.
משה כחלון אמר כי סירב להתחייב לנתניהו כי ימליץ עליו לראשות הממשלה. "אנחנו המפלגה עם הקול השפוי ולא נשב עם נתניהו עד לאחר קבלת תוצאות האמת כולן", אמר כחלון.
בני גנץ אמר לאחר קבלת תוצאות הבחירות: ״אנחנו מודים לנתניהו על שירותו למדינה. למרות המחלוקות ביננו, נתגבר והמפלגה הגדולה צריכה לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מן הנשיא, בדיוק כמו שנתניהו אמר. אנחנו המנצחים בבחירות. אנחנו אולי חדשים, אבל לא תמימים. צריך לחכות לתוצאות האמת, שיתפתחו לטובתנו. ונקים ממשלה רחבה״.

 בהודעה מטעם ש"ס נמסר כי דרעי הודיע לנתניהו כי מפלגתו "תמליץ עליו לנשיא המדינה ותתמוך בהקמת ממשלת ימין כפי שהתחייבה לפני הבחירות". בהודעה מטעם "יהדות התורה" נמסר כי "ביבי שוחח כעת עם ליצמן – ליצמן הודיע לו שיהדות התורה תמליץ עליו לנשיא".

שמחת מנצחים. התפרצויות שמחה במטה כחול לבן (צילום: ציפי מנשה)
שמחת מנצחים. התפרצויות שמחה במטה כחול לבן (צילום: ציפי מנשה)

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לא רצה להתחייב על מי ימליץ לראשות הממשלה. ליברמן: "אנחנו לא נתחיל פה להתדיין ולנהל מו"מ בשידור חי, עד שאני לא רואה את כל החלוקה ואת המפה הסופית של כל המפלגות עם כל המנדטים, אני לא מתחיל לדבר. אף אחד לא ימליץ על אף אחד עד תום ספירת קולות החיילים". למגפון נודע כי נתניהו התקשר לליברמן, אולם ליברמן לא ענה לשיחות.

נפתלי בנט שמפלגתו לא עברה את אחוז החסימה על פי סקרי ערוצי הטלווויזיה, פנה לפעילי מפלגתו ואמר: "חברים, אל תיפול רוחכם. מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, לא כשקל. יש לנו סבלנות, אמונה גדולה ועצבים מברזל. אנחנו דואגים לחיילים, ואתם תראו שהחיילים ידאגו לנו. מפלגת הימין החדש תעבור ותעבור יפה, רק סבלנות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ (איחוד מפלגות הימין) אמר כי ברור לו שרק תיקון חוק החסינות יאפשר לממשלה הימנית לשרוד 4 שנים. "הקמת ממשלת ימין תלויה בתיקון חוק החסינות שעליו הודעתי לפני כמה שבועות, באופן שיבנה אמון אצל כל השותפים ביכולת לקיים את הממשלה הזו קדנציה שלמה. קורא לכל מפלגות הימין להצטרף לתמיכה", אמר סמוטריץ.
מנגד אמר בני גנץ כי "ניצחנו! העם בישראל אמר את דברו! תודה לאלפי הפעילים ולמעל מיליון מצביעים. בבחירות האלה יש מנצח ברור ומפסיד ברור. ביבי הבטיח 40 מנדטים והפסיד בגדול. הנשיא רואה את התמונה וצריך להטיל את הרכבת הממשלה על המנצח! אין אפשרות אחרת!".

לפי המדגם של חדשות 12, כחול לבן בצמרת עם 37 מנדטים, בעוד שהליכוד במקום השני ברשימה עם 33 מנדטים בלבד. המפלגות שנמצאות בהמשך הרשימה הן יהדות התורה וחד"ש-תע"ל עם 7 מנדטים, ומיד אחריה העבודה וש"ס עם 6 מנדטים. את הרשימה סוגרות איחוד מפלגות הימין, מרצ, חד"ש, ישראל ביתנו ובל"ד-רע"מ עם 5 מנדטים, כשהאחרונה ברשימה היא כולנו עם 4 מנדטים. לפי המדגם, הימין החדש, זהות וגשר לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי מדגם חדשות 13, הליכוד וכחול לבן צמודות בצמרת, כאמור, עם 36 מנדטים לכל אחת מהן, בעוד שהעבודה זוכה ל-7 מנדטים, כמו גם יהדות התורה, חד"ש-תע"ל וש"ס. איחוד מפלגות הימין, לעומת זאת, זוכה ל-4 מנדטים, בדומה למפלגות הימין החדש, מרצ, כולנו וישראל ביתנו. זהות, גשר ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה.

לפי מדגם כאן 11, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מנדטים, ומיד אחריה הליכוד עם 36. המפלגה השלישית בגודלה היא מפלגת העבודה, עם 8 מנדטים, בעוד שהמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זכו ל-7 מנדטים. המפלגה השישית בגודלה היא חד"ש-תע"ל, עם 6 מנדטים, ולאחריה מרצ, כולנו ואיחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים, כשאת הרשימה סוגרת ישראל ביתנו עם 4 מנדטים. המפלגות שנותרו בחוץ הן הימין החדש, גשר, זהות ובל"ד. כמו כן, לפי המדגם, גוש הימין מוביל עם 64 מנדטים לעומת 56 לגוש השמאל.

פרקליטי נתניהו זומנו למשרד המשפטים לקבל לידיהם את חומרי החקירה לפני הגשת כתב אישום

נתון אחד טרם נילקח בחשבון. ממשלה בראשות נתניהו כשליצמן ודרעי נתונים בחקירות פליליות  ודרעי תחת שימוע לפני הגשת כתב אישום. פרקליטי נתניהו זומנו להיום (רביעי) למשרד המשפטים כדי לקבל את חומרי החקירה נגדו בתיקי 1000, 2,000 ו-4,000 בהם הוא חשוד לקראת השימוע לפני הגשת כתב אישום שמתוכנן לעוד 3 חודשים בדיוק. פרסום החשדות החמורים לא יאפשר למערכת הפוליטית להתעלם מהאפשרות שכתבי האשום כנגד נתניהו יוגשו לבית המשפט תוך שנה מהיום ואף פחות מכך.
בתוך כך, צריך גם לזכור כי מבקר המדינה יוסף שפירא העביר ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, חומרים חדשים הקשורים לראש הממשלה, ומהם עולה חשד לעבירות פליליות של נתניהו בפרשת המניות. מנדלבליט צפוי אם כך להודיע על פתיחת בדיקה של הנושא כעת לאחר הבחירות. שלשום פנה שפירא ליועץ המשפטי לממשלה במכתב, והבהיר נתניהו לא קיבל אישור מוועדת ההיתרים להחזיק באופן ישיר מניות בחברת seadrift של בן דודו נתן מיליקובסקי. עיתון הארץ חשף השבוע כי נתניהו החזיק גם במניות חברה נוספת במסגרת חברת אחזקות של מיליקובסקי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן