Skip to content

"וואו, איזה אבסורד" – אירוע אמנותי בועט במתחם "המקרר"

מתחם המקרר בשוק הסיטונאי, מקום בו מתרחשת אמנות עכשווית ורעננה, פתח את שעריו לכבוד הבחירות, לארח את האמנים- חסרי האונים ומדולדלי האמונה בשלטון הקיים שאיננו מתחלף. לדברי המארגנים "איננו רלוונטיים, לא נביא לשום שינוי ואין לנו כל תפקיד, וודאי שלא מהותי. במציאות המשמימה נישען זה על זה בתוך כאוס. "וואו, איזה אבסורד" ששמו מתוך השיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום שבעבר היה פתח  למשהו חדש, על רקע צפייה משותפת במדגם הבחירות, התקיים, ערב מחאה המגיב למצב הפוליטי המטריד והקיפאון – בהומור במופע, ובתערוכת אמנות עכשווית בנושא בחירה.

אסף רהט

בזמן שרוב אזרחי ישראל כבר מממשים את זכותם הדמוקרטית, אמנים נבחרים מציגים את תחושותיהם לגבי המצב, בדרך אמנותית. אירוע אמנות ערב הבחירות 2015, התקיים לראשונה בגלריה "משונע" האגדית, שפתחו האמנים הצעירים  אורן פישר ואנטון אברמוב. התערוכה היתה באוצרותו של ליאב מזרחי,  אמן, מורה ואוצר. האירוע דאז – הצהיר על עצמו כעל אירוע תצוגת אמנות שמקווה להוות מקום של אמונה ותקווה, לכך שלאמנות יש תפקיד חשוב ליצירת שינוי. כלומר לאמנות יש תפקיד פוליטי, כמסורת האמנות מתחילת המאה העשרים ועד היום. לא כך הוא המצב הפעם. המציאות של האירוע הנוכחי שונה. האמנים המשתתפים אינם מאמינים עוד בתפקיד זה או אחר של האמנות. אלא מציגים את אקט הבחירה החופשית של האמן, כמקום מתוח, קרוע, כאבסורד, שמביא לחוויה משתקת.

טביעות אצבעות ליאב מזרחי

מתחם המקרר, בשוק הסיטונאי, מקום בו מתרחשת אמנות עכשווית ורעננה, פתח את שעריו לארח את האמנים- חסרי האונים ומדולדלי האמונה. לדברי המארגנים "איננו רלוונטיים, לא נביא לשום שינוי ואין לנו כל תפקיד, וודאי שלא מהותי. במציאות המשמימה נישען זה על זה בתוך כאוס.  "וואו, איזה אבסורד" ששמו מתוך השיר של להקת "הגי'רפות" הוא אירוע אמנות נקי מיומרות. אנו יוצרים אותו בהיחטף ברגע בהול, במצב שוליים, בהיסוס, תוך תקווה שפרט לנו יהיו נוכחים במקום מי ומי, אנשים שנקווה שייצפו יחד עימנו בהליך הפוליטי המטריד מנוחה. מבעד למסכים מוארים ואסטטיים כל-כך, המכים אותנו בסנוורים, מנוגנים היטב, מסיחי דעת. והרי מה היא הדאגה הזו שעל ליבנו?"

חנה אשורי

"וואו, איזה אבסורד" הוא אירוע קודר, מטובל בהומור שחור ונטול שמחה. ואם יצמח כאן רגע אחד או אולי שניים של נחת, אל דאגה, זה זמני. במהלך האירוע יוקרנו על המסכים שידורי הבחירות והמדגם, לצפייה משותפת של אמנים והקהל הרחב.

על הרמפה העליונה -פופארטאדא – צפיה בסקרים פרפורמנס, הופעות וג'אם סשן

במרתפי המקרר – תערוכת אמנות עכשווית – אוצרת – יעל פיבק אילן. האמנים המשתתפים: אסף רהט- רישומים וציור , אסף רומאנו – שמן על בד, נדב בן נון – וידאו ארט ושירה, נחמה גולן – אובייקטים וצילום. איתי זלאיט – פיסול ועבודות תלת מימד. שושקה אנגלמאיר – מיצג חי וכרזות. ליאב מזרחי –רישומי דיו וצבע. מעיינה וכטל – ציורי אקריליק, רפאת חטאב – מיצב,שני רועה – וידאו ארט, רישומי הכנה,  בר דביר– ציורי שמן על בד, ג'ני אגליץ – שמן ואקריליק על בד, חנה אשורי – מיצב סייטספסיפיק, יארה מחאג'נה – וידאו ארט ופרפורמנס, עידו דגן  – אינסטליישן, ערן רובינפלד – צילום מעובד, דורון בראונשטיין – ציור ופרפורמנס. מריה סאלח מחמיד– תחריטים ורישומי פחם, יעל פיבק אילן – אובייקטים בטכניקה מעורבת, נורית צדרבוים- אובייקטים מצויירים, התאטרון האנושי – פרפורמנס. אורן פישר.

האירוע אינו למטרת רווח ואף גוף אינו מממן אותו או עומד מאחוריו.

מפיקה: הילה שני

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן