Skip to content

שווה ביקור: המוזיאון לאמנות עכשווית של טוקיו "MOT" נפתח מחדש

מוזיאון טוקיו לאמנות עכשווית MOT נפתח מחדש במרץ 2019 לאחר שלוש שנות שיפוצים. לרגל הפתיחה, מציג המוזיאון 2 תערוכות ענק חדשות מרתקות, הפרושות על פני כל קומות המוזיאון. המבנה המעניין ועיצוב הפנים החדש מצדיקים בהחלט ביקור לא שגרתי מחוץ למסלול השגרתי של מרכז טוקיו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משולשי הענק של המתכת והזכוכית וחללי התצוגה בגובה כפול, המאפיינים את המוזיאון לאמנות עכשווית טוקיו MOT, מיתגו את המוזיאון הזה כאחד המוזיאונים הגדולים והחשובים ביפן, המוקדש לאמנות עכשווית. כעת נפתח המוזיאון מחדש, לאחר סגירה של שלוש שנים לצורך שיפוץ. המוזיאון שנפתח לראשונה בשנת 1995, בצד המזרחי של טוקיו, שוכן בקצה הפארק רחב הידיים KIBA. המבנה המקורי שטוף האור העשוי מזכוכית, פלדה ובטון, תוכנן ע"י טאקהיטו ינאגיסאווה, על פני 7,000 מ"ר ובו אוסף של כ-5400 יצירות אמנות שלאחר המלחמות. השיפוץ האחרון התמקד בשדרוג מערכת מיזוג האויר, ריצוף פנים, קירות ותקרות וכן הותקנה בו מערכת אנרגיה חדשנית המפיקה תאורה יעילה. על עיצוב ריהוט הפנים, אחראי ג'ו נאגאסקה ממשרד אדריכלים סכמטה, שעיצב עשרות פריטי ישיבה עגולים מינימליסטים גדולים העשויים משעם, המספקים תחושת חמימות ורכות המתאזנת עם הבטון הקונקרטי הקר של המבנה, אשר פזורים בלובי הבהיר ובמרפסות. נאגאסקה עיצב גם את בית הקפה החדש, בלבן ועץ, את חנות המוזיאון ואת המסעדה החדשה בקומת הכניסה. ספריית המוזיאון שופצה ומכילה כעת תאי מולטימדיה לצפייה בסרטונים וספריית אמנות חדשה לילדים.

התערוכה המתחלפת הראשונה הפותחת, של המוזיאון המחודש, מציגה מאה שנות אמנות מודרנית עכשווית החל מ-1914. התערוכה המקיפה, מספקת חשיפה מרתקת להשפעות של זרמים באמנות המודרנית העולמית על אמנים יפנים, אשר השתלמו מחוץ ליפן או הושפעו מביקורים עם שיתופי פעולה של אמנים בינלאומיים אשר ביקרו והשתלמו ביפן, כמו גם התפתחות זרמים ייחודיים ביפן עצמה. תערוכת הקבע של אוסף המוזיאון מציגה גם את הרכישות החדשות של המוזיאון בשנים האחרונות. התערוכות הללו תינעלנה ב-16.6.19.

כל הפרטים, דרכי גישה, מידע על התערוכות נמצאים באתר המוזיאון כאן. סגור בימי שני.

NAKAHARA MINORU 1931
KANOKOGI TAKESHIRO 1923 מראה הרחוב לאחר רעידת האדמה ב1.9.1923
חלל חיצוני פתוח לציבור בכניסה לחנות המוזיאון
בית הקפה
חלל ציבורי מרגיע בכניסה למסעדה החדשה
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן