Skip to content

עובדי הרכבת חוזרים לשולחן בדיונים-לפי הוראת בית הדין לעבודה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה להנהלת רכבת ישראל ולוועד העובדים להפסיק לאלתר את כל העיצומים מכל סוג שהוא לחודשיים הקרובים, ולהיכנס למשא ומתן אינטנסיבי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הורה היום (חמישי) להנהלת רכבת ישראל ולוועד העובדים להפסיק לאלתר את כל העיצומים מכל סוג שהוא לחודשיים הקרובים, ולהיכנס למשא ומתן אינטנסיבי, לפתרון הבעיות האירגוניות. זאת כדברי בית המשפט: כדי לעלות את רכבת ישראל על פסי ההצלחות והשקט התעשייתי.

הנהלת הרכבת וועדי העובדים שלה קיבלו היום את החלטת בית הדין האזורי  לעבודה בתל אביב, להפסקת כל העיצומים וחזרה לעבודה תקינה, ובמשך החודשיים הקרובים יקיימו הצדדים דיונים לקידום המשא ומתן וליצור שקט תעשייתי בפעילות רכבת ישראל בלי לפגוע בנוסעים.

צילום מסך - חדשות רשת 13
צילום מסך - חדשות רשת 13

לא ברור מה מעמדו של צוות הבדיקה שקבעה ההסתדרות הכללית בראשותו של שופט בית המשפט העליון לחקור את מה שקורה  ביחסי העבודה ברכבת והגורמים לשביתות הפראיות שפוגעות קשה בתחבורה הציבורית בישראל ובמיליוני נוסעים שקמים מידי פעם לבוקר שביתה של הרכבת שמונעת מהם להגיע לעבודה וממנה, ופוגעת בחיילים שנתקעים בדרך לחופשה ולחזרה לבסיס והכל בהפתעה.

שר התחבורה הבטיחות בדרכים והמודיעין ומ"מ שר החוץ ישראל כץ, יחד עם ראש הממשלה בנימין (ביבי) נתניהו מבקשים לקדם חוק שיאסור שביתה במפעלים חיונים ביותר ובהם הרכבת.

זה המקום לציין כי ה"התחלות" ושאר החולים שגרמו להפסקת תנועת הרכבות במפתיע אינם דבר חדש ברכבת ישראל. כך היה בשנת 2012, כמו היום, גם אז,  גילה אדרעי היתה יו"ר הועד וגם אז קיבל בית הדין האזורי בתל אביב החלטות להחזיר את עובדי הרכבת לפעילות תקינה ושר התחבורה ישראל כץ אישר רפורמה שאמורה הייתה להביא לשקט תעשייתי ברכבת. למרות זאת השקט לא התקיים אלא לתקופות קצרות.

השאלה הגדולה שנשאלת כיום היא האם הפעם יבינו ברכבת ישראל שהמשחק שלהם בנוסעי הרכבת, הגיע לקו הסיום או שבתום החודשיים הקרובים של שקט פסח ויום העצמאות, שוב יאלצו אלפי נוסעים להצטופף ברציפים, בכעס ובאכזבה.

לרכבת ישראל חסרים קטרים וקרונות ועל שר האוצר שיחל את תפקידו לאחר הרכבה והשבעת הממשלה הבאה, מוטל יהיה לשכנע את פקידי האוצר, להפשיר את התקציבים שיביאו את הרכבת שהיא כלי התחבורה הציבורית שמסיע מאות מליונים בשנה לחוף מבטחים או לנקודת זינוק חיובית לעתיד. ימים יעידו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן