Skip to content

מנדלבליט לפרקליטי נתניהו: מועד השימוע נותר על כנו – מימונכם אינו מענייני

היועץ המשפטי לממשלה הודיע הערב לפרקליטי ראש הממשלה כי ככל שיחליט נתניהו שלא להגיע לשימוע, יחליט היועץ על המשך הליכי ההעמדה לדין על פי החומר שבפניו. על הפרקליטים להשיב עד ל 10 במאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הבהיר הערב (ראשון) לפרקליטיו של ראש ההמשלה כי אם רצונם בקיום הליך שימוע למרשם בגין תיקי החקירה הנוגעים לעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עליהם לתאם זאת עד ליום 10.5.19 . מנדלבליט הבהיר כי מועד עריכת השימוע יישאר כפי שנקבע ב 10 ביולי הקרוב. עוד הובהר לפרקליטים, כי ככל שראש הממשלה יבחר שלא לקיים את הליך השימוע כאמור, יקבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה סופית בעניינו על סמך חומרי הראיות שבפניו. כלומר, יחליט להעמיד את נתניהו לדין פלילי כפי שהחליט עד כה.
עורכי הדין של ראש הממשלה, נבות תל צור, טל שפירא ועמית חדד, ביקשו לפני כחודשיים להימנע ממסירתם של חומרי החקירה לידי החשודים בתיקים אלו, עד לאחר מועד הבחירות. זאת, בשל חשש מפני הדלפות של חומרים לאמצעי התקשורת, שישפיעו לטענתם על ציבור הבוחרים. בפנייתם אז הדגישו הסנגורים כי מדובר ב"דחיה קצרה של כ-40 יום בלבד במסירת החומרים". מנדלבליט אישר את בקשתם לאחר ששקל את בקשתם.
לא מזמן נפוצו שמועות כי מדובר חומר רב ומאות ואולי גם אלפי מסמכים. אכן בעבר היה מדובר בתהליך ארוך של סינון החומרים שיש להעביר לכל חשוד, צילומם ושליחתם בארגזים.

נתניהו ומנדלבליט (צילום ארכיון: עמוס בן גרשוםלע"מ)
נתניהו ומנדלבליט (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום לע"מ)

כיום מדובר בתהליך פשוט יותר, שכן החומרים כולם נסרקו ומועברים לחשוד או פרקליטיו על הארדיסק.
לאחרונה העלו הפרקליטים טענה נוספת ומסרו בעקבות פנייה אליהם, שאין בכוונתם לאסוף את החומרים, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה. במכתב ששוגר הערב לסנגורים באמצעות עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר גיל לימון, הובהר כי "…סוגיית הסדרת שכר הטרחה אינה עומדת לפתחנו. על כן, אין בה כדי להצדיק כל עיכוב בהעברת ליבת חומרי החקירה לרשות ראש הממשלה או לידי באי כוחו, וממילא אין בדבר כדי להשפיע על מועד קיום השימוע".
תשלום שכר הטרחה לעורכי הדין של נתניהו טרם הוסדר, ככל הנראה מכיוון שנתניהו עדיין ממתין להחלטת ועדת ההיתרים של מבקר המדינה בנוגע למימון הגנתו המשפטית על-ידי תרומות מאנשי עסקים. הועדה ביקשה ממנו להציג בפניה את כל קשריו העסקיים עם התורמים לו ולחשוף את הונו האישי מחד ואת עלות המימון שישלם ראש הממשלה מכיסו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן