Skip to content

וועד עובדי הרכבת הגיש תביעת לשון הרע כנגד הנהלת הרכבת

בהמשך לפרסומי ההנהלה לפיהם יו"ר הוועד והוועד הורו לחבריהם להתחלות ולא להגיע לעבודה, הגיש הוועד לבית המשפט תביעת לשון הרע. הנהלת הרכבת דוחה מכול וכול ואומרת כי "בשבוע שבו מחודש המשא ומתן, בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנהלת רכבת ישראל יצאה היום (רביעי) בהתקפה על ועד העובדים שלה. זאת בגין תביעת הדיבה שהגיש הועד  בראשותה של גילה אדרע, על כך שההנהלה פרסמה וטענה  כאילו השבתות הרכבות בעת האחרונה הם "באשמת עובדים מתחלים." הועד מצידו טוען בתוקף כי כשלי הניהול הם שגרמו להפסקת פעילות הרכבות , וסידור עבודה לקוי."אנחנו לא הורנו לעובדים ל"חלות" ולא להגיע לעבודה" אומרת יו"ר הוועד.

יו"ר וועד עובדי הרכבת גילה אדרעי (צילום מסך מסרטון ועד עובדי הרכבת)
יו"ר וועד עובדי הרכבת גילה אדרעי (צילום מסך מסרטון ועד עובדי הרכבת)

הנהלת הרכבת דחתה על הסף את התביעה ודובר הרכבת מסר כי  "מדובר בתביעת סרק, לצרכים תקשורתיים, ותכליתה, לשרת את מאבקה של הגברת גילה אדרעי, לנוכח התחקיר המתבצע כעת על אירועי אותו יום,של הועדה המיוחדת בראשותו של השופט בדימוס אמנון סטרשנוב".

עוד אומרים בהנהלת הרכבת "צר לנו כי בשבוע שבו מחודש המשא ומתן, בוחרת גילה אדרעי להמשיך ולהתכחש לפגיעה החמורה שגרמה לציבור הנוסעים, באמצעות שלל תופעות בלתי חוקיות ואלימות לרבות עצירת פראית  ואלימה תוך שימוש ברשת החירום" בידי סגן יו"ר הועד ליאב אליהו, שחתום על התביעה.

"ההתנצלות היחידה של הנהלת הרכבת, היא כלפי הנוסעים, אשר נפגעו באופן חמור בשבועות האחרונים כתוצאה ממעשי ראשי הועד, אשר הגיעון לשיאם עם הפגיעה בפיקוד הרכבת לאחר התחלות לא חוקית של עובדים", נמסר מהנהלה.

יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי תועדה על ידי הנהלת הרכבת (צילום: דוברות הרכבת)
יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי תועדה על ידי הנהלת הרכבת (צילום: דוברות הרכבת)

ודובר הרכבת סיים את הודעתו לעיתונות, בקריאה: "אנו קוראים לגילה אדרעי ולסגניה להמשיך לשמור על השקט התעשייתי, כפי שהורה להם בית הדין לעבודה ולהגיע לשולחן המשא ומתן בתום לב".

ראוי לציין כי בימים אלה אמור יו"ר ועדת הבדיקה שהוקמה בעקבות השיבושים וההשבתות ברכבת, השופט בדימוס סטרשוב, להגיש את מסקנותיו. גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, דרש לקבל לידיו את המסקנות.  בימים הבאים אמורים אמור להגיע  מנכ"ל קבוע לרכבת ומחר אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, יפתח המשא ומתן של ועד העובדים והנהלת הרכבת כפי שקבע בית הדין האזורי לעבודה.

תוך כך נפגשו שלשום (שני) 50  חברי ועדים שונים בהסתדרות, החברים במרכז ליכוד, עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כדי להוביל תכנית פעולה למניעת חוק הבוררות למניעת זכות השביתה אותו יוזם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מהפגישה יצאה קריאה מפורשת לראש הממשלה לסגת מהחוק שאותו הוא מקדם ביתר שאת בכנסת הנוכחית, בטענה שהוא מהווה פגיעה בדמוקרטיה ובעבודה המאורגנת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן