Skip to content

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לעכב מכרזים של משרד התחבורה

בית המשפט הוציא צו על תנאי האוסר על קיום מכרזים במשרד התחבורה בשל החלטת השר הפוגעת אנושות בחברת "הארגז"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בירושלים  הורה אתמול (שני) על עיכוב שבעה  מכרזים שפרסם משרד התחבורה להפעלת קווי תחבורה ציבורית ברחבי הארץ ֹזאת עד חודש יולי הקרוב.  הצו ניתן בשל עתירה כנגד החלטת משרד התחבורה לבטל את חובת רכש גומלין והעדפת תוצרת הארץ במכרזי תחבורה ציבורית שהיו נהוגים עד היום במכרזי התחבורה ציבורית  המחייבים ספקי אוטובוסים שזוכים במכרז להשקיע כשליש מסכום המכרז ברכישות תוצרת הארץ. את העתירה לבית המשפט הגישה חברת הארגז הישראלית בבעלות חגי שלום, בטענה שהחלטת ביטול הסעיף של רכש גומלין איננה חוקית.

נלחמת על קיומה - חברת הארגז (צילום מאתר החברה)
נלחמת על קיומה - חברת הארגז (צילום מאתר החברה)

בעבר נרכשו אוטובוסים ללא מרכב, וחברת הארגז כמעט בבלעדיות, בנתה את מרכב הרכב בעלות של מאות אלפי שקלים האוטובוס. אלא ששר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, אישר בשעתו לרכוש אוטובוסים עם מרכב מחברות סיניות וההחלטה הזו פגעה בזכות הקיום של מפעל הארגז, שלא היה בו עוד צורך לבנות את מרכב האוטובוס (קבינה וכסאות לנוסעים).
ממשרד התחבורה נטען בשעתו כי החלטת שר התחבורה נבעה מהעובדה כי מחיר האוטובוס עם המרכב המורכב בארץ המוצא, מוזיל את מחירו הכללי של האוטובוס בשלוש מאות אלף שקלים, וכך חוסך משרד התחבורה מליוני שקלים בכל שנה את דמי השתתפות של המשרד הקבועים בתקנות משרד התחבורה.

בהחלטה שנתנה על ידי השופט אברהם רובין מבית המשפט המחוזי בירושלים, התקבלה בקשת חברת הארגז, וניתן צו זמני האוסר על משרד התחבורה לקדם את המכרזים עד לאמצע יולי השנה אז יתקיים דיון נוסף בעתירה. ותישמע גם תגובת משרד התחבורה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן