Skip to content

חה"כ אלהרר למנדלבליט: דחיית השימוע לנתניהו מרוקנת מתוכן את ההליך המשפטי

לאחר פרסום פניית פרקליטי נתניהו למנדלבליט בבקשה לדחות את מועד השימוע, פנתה חברת הכנסת ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיסרב כי הסכמה להארכה תאפשר לנתניהו לרוקן מתוכנו את ההליך המשפטי. "פרק הזמן שניתן ללימוד החומר הוא לא סביר", טוענים פרקליטי נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקשו ביום שישי שעבר מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לדחות את השימוע בתיקי נתניהו, עד להסדרת שכר הטרחה שלהם. בהודעת עורכי דינו של נתניהו נכתב כי הם לא יאספו את חומרי החקירה עד שהנושא יבוא על פתרונו, ולכן הם מבקשים לדחות את מועד השימוע בכמה חודשים – שבמהלכם צפויה, בין היתר, להתקבל החלטת ועדת ההיתרים באשר למימון ההגנה של נתניהו. יתר החשודים בפרשיות נתניהו לא תיאמו אף הם מועד לשימוע, אולם אספו את חומרי החקירה. כזכור, מנדלבליט הודיע בחודש שעבר כי הנושא אינו מהווה מבחינתו עילה לדחיית השימוע, וכי התאריך האחרון לכך הוא 10 ביולי. היום הוא המועד שהקציב מנדלבליט לתיאום השימוע.  
צוות ההגנה של נתניהו מונה כיום חמישה עורכי דין – נבות תל צור, עמית חדד, טל שפירא, השופט בדימוס עודד מודריק ופיני רובין. הסכום שנתניהו מבקש לגייס אינו כולל את עלויות ההכנה לשימוע, ונועד לדבריו למימון שכר הטרחה של סנגוריו הקודמים, ירון קוסטליץ וקרן שפירא, והתשלום לצוות ההגנה החדש על עבודתו בחודשים האחרונים.

"גם אם עניין שכר הטרחה היה נפתר", אומר עורך דין חדד, "פרק הזמן שניתן לשימוע הוא לא סביר, גם בתיקים שהם קטנים בהרבה, פרק הזמן שניתן ללימוד החומר והכנת טיעון ארוך משמעותית בחודשים רבים. גם אם סוגיית השכר הייתה נפתרת לפני חודשים, עדיין היינו מבקשים לדחות את המועד כי אי אפשר לקיים שימוע בזמן כל כך קצר".  "אם באמת רוצים לערוך שימוע ולא סתם לסמן
V, חייבים לדחות את המועד". אך למרות הודעתו של מנדלבליט כי שכר טרחת עורכי הדין איננו מעניינו, בהודעת עורכי דינו של נתניהו נכתב כי הם לא יאספו את חומרי החקירה עד שהנושא יבוא על פתרונו, ולכן הם מבקשים לדחות את מועד השימוע בכמה חודשים – שבמהלכם צפויה, בין היתר, להתקבל החלטת ועדת ההיתרים באשר למימון ההגנה של נתניהו. הועדה מצידה הודיעה לנתניהו כי אם הוא מעוניין בדיון נוסף בבקשתו לקבלת תרומות ממקורביו, עליו לחשוף בפניה את הונו האישי וכן את כל עסקיו עם מקורביו. יתר החשודים בפרשיות נתניהו לא תיאמו אף הם מועד לשימוע, אולם אספו את חומרי החקירה.

צילומים: מדלבליט צילום מסך אתר סרוגים, ח"כ אלהרר ועו"ד חדד - יח"צ
צילומים: מדלבליט צילום מסך אתר סרוגים, ח"כ אלהרר ועו"ד חדד - יח"צ

אמש, מוצאי שבת, פנתה חברת הכנסת קארין אלהרר (כחול לבן) למנדלבליט במכתב דחוף בו כתבה כי "דחיית השימוע מאפשרת את חקיקת חוק החסינות ומרוקנת מתוכן את ההליך המשפטי כנגד ראש הממשלה". אלהרר כתבה ליועמ"ש שייקח בחשבון את השיקולים הרבים הנובעים מדחיית השימוע של ראש הממשלה: "לדחיית השימוע משמעויות פוליטיות נרחבות. ראש הממשלה כבר הודיע לא מכבר כי מושב הקיץ של הכנסת עתיד להתארך וחברי הכנסת מיקי זוהר ובצלאל סמוטריץ' כבר הניחו את חוק החסינות במתכונתו החדשה על שולחנה של הכנסת. לאור הנסיבות, ברור כי דחיית השימוע מאפשרת את חקיקת החוק עוד טרם מועד השימוע ובכך מרוקנת מתוכן את ההליך המשפטי שבו ראש הממשלה מצוי בעת הזו."

בנוגע לסירובם של פרקליטי רה"מ לקבל לידיהם את חומרי החקירה, הוסיפה אלהרר: "לא זו אף זו, סירובם של עורכי דינו של ראש הממשלה לאסוף את חומרי החקירה במועד הוא לא רק זלזול במשרד היועץ אלא במערכת המשפט כולה. במקרה כזה, דחיית השימוע נראית כפרס על התנהגות מזלזלת ומתריסה והיא פותחת פתח לנורמות חדשות ופסולות בהליך המשפטי בהן פרקליטים משתמשים בחומרי החקירה ככלי לדחיית שימוע.לא ייתכן שראש ממשלה יפעל כנגד מערכת המשפט מתוך בית המחוקקים הישראלי בה בעת שהוא עתיד לעמוד לשימוע, ומערכת המשפט תקל עליו לעשות כן."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן