Skip to content

פרקליטי נתניהו סירבו לקבל משליחו של מנדלבליט מכתב וחומרי חקירה

למרות זאת העניק היועץ המשפטי לממשלה לפרקליטי נתניהו ארכה של 10 ימים נוספים לתיאום מועד לשימוע, ועקץ: "קיים קושי רב בטענה שנדרש זמן רב ללימוד החומר מאלו שבחרו לא לקבלו". בנוגע לסירוב לקבלת המכתב וחומרי החקירה: "סירוב זה תמוה. בעקבות זאת, המכתב הועבר גם במייל, אשקול את צעדי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העניק לראש הממשלה באמצעות פרקליטיו, עוד 10 ימים נוספים מעבר למועד הקבוע, לשם תאום מועד השימוע הסופי שיערך לראש הממשלה.
כל זאת למרות שבמשרד עורכי הדין נבות תל צור, סירבו פרקליטי נתניהו, לקבל את מכתבו של היועה"מ ואת חומרי החקירה שהועתקו למדיה מגנטית שצורפה למכתב היועה"מ. כך נמסר הבוקר (ראשון) ממשרדו של מנדלבליט.
"לשם קידום הליך השימוע בתיקי החקירה הנדונים, ביחס לכל אחד מהחשודים, הועתקה ליבת חומר החקירה שנאספה בהם על גבי מדיה מגנטית, וזאת על מנת להקל על התמצאות החשודים בחומר החקירה ולחסוך בזמן העתקת החומרים. המדיה המגנטית, אשר הועברה לחשודים האחרים זה מכבר בהתאם לבקשתם, צורפה כעת גם למכתבו של היועמ"ש, לעיון ראש הממשלה. לאור כל האמור, ומשהועברה ליבת חומר החקירה לעיון באי כח ראש הממשלה כאמור, נתבקשו האחרונים לתאם מועד לקיום השימוע עד ליום 20.5.19" נמסר ממשרדו של מנדלבליט.
פרקליטי ראש הממשלה טענו כי כל עוד לא קיבלו לידיהם את שכרם בגין הטיפול בתיקי נתניהו, לא יוכלו ללמוד את החומרים ולהכין את הנדרש לשימוע ולמרות כך הם מבקשים דחייה.
על כך השיב היועץ המשפטי כי "לעניין זה היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו".

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

עוד נמסר מטעמו של מנדלבליט, כי בעבר העביר היועה"מ את חומרי החקירה על גבי מדיה מגנטית, לסניגורי נתניהו שסירבו לקבלו כפי שאירע היום.
"
נציין כי לפני זמן קצר הגיע שליח מטעמנו  למשרדו של עו"ד תל-צור, אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו. סירוב זה הינו תמוה", הגיב לכך מנדלבליט. ולכן "בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם באמצעות דוא"ל". מדלבליט ציין כי לאור הסירוב לקבלת המכתב וחומרי החקירה, "היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם."

תוך כך הודיע מנדלבליט, כי יצא היום ליפן שם ישהה בביקור עבודה ביפן לצורך קידום נושאים משפטיים בעלי חשיבות למדינת ישראל, לרבות שיתופי פעולה משפטיים בין המדינות. הביקור כולל סדרת פגישות עם גורמים בצמרת מערכת המשפט ביפן.
במסגרת זו צפוי היועמ"ש לממשלה להיוועד, בין היתר, עם שר המשפטים של יפן, המשנה לנשיא בית המשפט העליון, סגן שר החוץ של יפן, היועץ המשפטי לקבינט, התובע הכללי, ויושבי ראש הוועדות לענייני משפט בבית העליון ובבית התחתון של הפרלמנט היפני", יתכן כי נסיעה זו באה למנוע  מהיועה"מ מערכת לחצים הנוגעת לדחיית השימוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן