Skip to content

נתניהו מסרב לחשוף את הונו והוועדה להיתרים מסרבת לשמוע למה

ועדת ההיתרים שבה והבהירה היום כי איננה מוכנה להתכנס גם לדיון בו יסביר להם עו"ד תל צור מדוע נתניהו מסרב לקיים התחייבויותיו בבג"ץ לחשוף את מכלול נכסיו והונו ומהות קשריו עם תורמיו. מבקר המדינה סבור כי יש לשמוע את ההסברים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לסירוב פרקליטי ראש הממשלה לקבל לידיהם את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה ואת ליבת חומרי החקירה כנגד נתניהו, ולאחר שפרקליטיו של נתניהו חזרו והודיעו כי לא יוכלו להתכונן לשימוע מבלי שישולם להם שכר טרחתם, פנה היום (ראשון) מבקר המדינה, יוסף שפירא לוועדה למתן היתרים, אליה פנה ראש הממשלה לאשר לו קבלת מימון ממקורביו בסך של 2 מיליון דולר, בבקשה להתכנס לשמיעת פרקליטיו של נתניהו שינמקו בפניהם מדוע מסרב ראש הממשלה לחשוף בפני הועדה את אשר התחייב לכך בבג"ץ.

יוסף שפירא (צילום ארכיון: מרק ניימן לע"מ)
יוסף שפירא (צילום ארכיון: מרק ניימן לע"מ)

נתניהו התחייב למסור מידע בבג"ץ ולמרות זאת מסרב לחשוף מידע

"נוכח פרסומים שונים בימים האחרונים, שבה הוועדה למתן היתרים מבהירה שוב כי היא עושה כל שניתן כדי להחיש את השלמת הטיעון בעל פה בפניה בבקשת ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. לצורך זה ממתינה הוועדה למסירת מידע מטעם ראש הממשלה", נמסר מהועדה.

"הוועדה ביקשה מבא כוח ראש הממשלה כי ימסור מידע בהתאם להתחייבות שנתן בבג"ץ, אולם סורבה פעמיים", ולכן "הוועדה שבה  ומודיעה כי היא עומדת על מסירת פרטים בהתאם לבקשותיה"

כזכור, הוועדה למתן היתרים כבר קיבלה שתי החלטות בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למתן ההיתר החריג למימון הוצאות ההגנה המשפטית שלו. בשתיהן סורבה הבקשה באופן ענייני, בהתבסס על החלטות קודמות של הוועדה לאורך השנים,על סמך החומר הכתוב ועל פי שימוע בכתב.

נתניהו פנה לבג"ץ ובדיון בעתירת ראש הממשלה בבג"ץ נגד החלטת הוועדה, התחייב בא כוח ראש הממשלה למסור מידע לוועדה. בפסק הדין נכתב "בא כוח העותר הודיע מצידו כי העותר ימציא למשיבה 1 (הוועדה) לבקשתה כל פרטים שיתבקשו על ידה לצורך הדיון המשלים כאמור".

"מסירת הפרטים בהתאם להתחייבות בא כוח ראש הממשלה במהלך הדיון בבג"ץ בעתירת ראש הממשלה בבג"ץ, היוותה תנאי להסכמת הוועדה להשלמת טיעון בפניה בעל פה", הודיעה הועדה וציינה כי "באין מידע כמבוקש, לא נוצר בסיס לקיום השלמת טיעון בעל פה".

לפני כחודש ביקשה הוועדה מנתניהו להעביר לה הצהרת הון מלאה על נכסיו, וכן הבהרות לגבי קשריו עם התורמים הפוטנציאליים – שאז היו בן דודו נתן מיליקובסקי ואיש העסקים ספנסר פרטרידג'.
פרקליטי ראש הממשלה סירבו וטענו כי אין להתנות את קיום הדיון בהעברת מסמכים כלשהם. בהמשך הודיעו הסנגורים כי הם מוותרים על קבלת מימון ממיליקובסקי, ומבקשים דיון מקדמי, בו יסבירו את הסירוב למסור מידע.

הועדה לתל צור: "הניסיון לרתום את העגלה לפני הסוסים, לא יצלח"

עוד בשבוע שעבר השיבו חברי הוועדה לעו"ד נבות תל צור לו כי החומר שהתבקש על ידיהם "חיוני ונחוץ לוועדה לפני שהיא ממשיכה לשמוע את טיעונו", וכי כל עוד לא יעביר את המידע, הם מסרבים לקבוע ישיבה לשמיעת הטיעונים. תל צור אף סירב הבוקר לקבל את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ואת ליבת חומרי החקירה בטרם ישולם שכר הטרחה  על ידי נתניהו שהודיע כי מבחינתו איננו יכול לסכם את תשלום שכר הטרחה בלי אישור וועדת ההיתרים לקבל 'תרומה' מצד מקורביו.
"הניסיון לרתום את העגלה לפני הסוסים, דהיינו, לכתוב עכשיו במכתבך כי בישיבה המשלימה המבקש יציג את הסתייגותו ממסירת הצהרת ההון שהתבקשה ממנו, עוד במכתבנו מיום 15 באפריל 2019, לא יצלח, שכן ברור מאליו, שהאינפורמציה הזו נדרשת לצורך ההתכוננות של הוועדה לישיבה הזו ולא לצורך הצגת טיעון כלשהו מצד המבקש מדוע הוא איננו מחויב לתתה, כפי שהתחייבת בשמו בבית המשפט העליון ב-18 במרץ 2019, וללא שום הסתייגות", השיבה הועדה לתל צור.

עוד נכתב בתשובת הוועדה כי היא "ערה לדחיפות הנחוצה בקיום הדיון המשלים אך היא מבקשת בשלישית לחזור ולהבהיר כי כל עוד המבקש עומד בסירובו, ועקב זאת לא ימסרו לה מלוא הפרטים שהתבקשו ממנו בסעיפים 1 ו-2 שבמכתב מיום 15 באפריל 2019, לא תיקבע שום ישיבה נוספת בפרשה זו." היום הודיע מבקר המדינה לוועדה כי לטעמו, יש לקיים דיון מקדמי כזה עם סנגורי נתניהו "כדי שלא יפנו שוב לבג"ץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן