Skip to content

אזהרה ישראלית לטורקיה: גורמים איראנים מתכננים פיגוע במטרות ישראליות

על רקע ציון יום השנה לחיסולו של עימאד מור'נייה - המוסד הישראלי התריע בפני שירותי הביון הטורקיים כי חולייה איראנית שחצתה כבר את הגבול לטורקיה מתכננת פידועים נגד מטרות ישראליות. מטרת העל של המפגעים – פיגוע במשלחת הדיפלומטית הישראלית באנקרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רקע ציון יום השנה לחיסולו של עימאד מור'נייה – המוסד הישראלי התריע בפני שירותי הביון הטורקיים כי חולייה איראנית שחצתה כבר את הגבול לטורקיה מתכננת פידועים נגד מטרות ישראליות. מטרת העל של המפגעים – פיגוע במשלחת הדיפלומטית הישראלית באנקרה

מאת אליק מאור ורן סיבוני

גורמי מודיעין בישראל הזהירו את אנקרה מפני ניסיונות איראניים לבצע פיגועים כנגד מטרות ישראליות ובראשן נציגויות ישראל על אדמת טורקיה. כך דיווחו אמש (ד') סוכנויות זרות וערוץ הטלוויזיה הטורקי NTV. עוד דווח כי ארבעה מאנשי משמרות המהפכה האיראניים כבר חצו את הגבול לטורקיה כשהם מצוידים בתחמושת , נשק ואמצעי חבלה.

תוצאות הפיגוע שכשל בניו דלהי, בחודש שעבר
רכב הדיפלומטית הישראלית שנפגע בניסיון הפיגוע בניו דלהי בחודש שעבר

העיתון הטורקי "הורייט" הוסיף כי סוכנות המודיעין הטורקית סירבה לאשר או להכחיש מידע זה.  מהפרסום עולה כי המוסד הישראלי העביר מכתב לסוכנות המודיעין הלאומית הטורקית , בו הוזהרו הטורקים כי גורמים איראניים כבר החלו בהכנות לביצוע פיגועים כנגד נציגויות ומטרות ישראליות בטורקיה. בהתראה נאמר כי ארבעה חמושים, אנשי משמרות המהפכה המצוידים בנשק, בתחמושת ובאמצעי חבלה אחרים, כבר שוהים בטורקיה, וכי מטרתם העיקרית היא משלחת ישראל הדיפלומטית באנקרה.

התראה זו מצטרפת לשורת פיגועים וניסיונות פיגוע שאירעו לאחרונה בעולם על רקע וסביב יום השנה לחיסולו של עימאד מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חזבאללה. מורנייה חוסל בפברואר 2008, על פי מקורות זרים, בידי המוסד הישראלי, ומאז קיימים ניסיונות רבים לנקום את מותו באמצעות פגיעה בגופים ישראליים בעולם. בחודש שעבר בוצע פיגוע ונכשל ניסיון פיגוע תופת בניו-דלהי ונכשלו ניסיונות פיגוע בבאקו, טביליסי ובנגקוק. רובם ככולם כוונו נגד יעדים ישראלים ומבצעיהם קשורים לגורמים איראניים או לחזבאללה.

 ישראל העלתה את רמת הכוננות בנציגויות ישראל בעולם, ונציגי ישראל, השגרירים והסגל הדיפלומטי הונחו שלא לצאת לבדם לרחוב תוך נקיטת משנה זהירות בחיי היום יום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן