Skip to content

משרד החקלאות הגיש כתב אישום על התעללות חמורה בכלבה

כלבה מגזע פיטבול הוחזקה בתוך כלוב מתכת, שלו מוטות בולטים העלולים לגרום לפציעות בגוף הכלבה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלבה מגזע פיטבול הוחזקה בתוך כלוב מתכת עם מוטות בולטים העלולים לגרום פציעות. הכלבה הוחזקה בכלוב ללא חיסון נגד כלבת וללא רישיון. העונש המרבי הקבוע בחוק בגין התעללות בבעלי חיים הוא שלוש שנות מאסר או קנס של 223,000 שקל

 מאת מערכת מגפון בעלי חיים

משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגיש השבוע לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום באשמת התעלות חמורה בכלבה. כתב האישום הוגש נגד צעיר תושב רחובות, הנאשם בהתעללות חמורה בכלבתו, בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), תשנ"ד – 1994. כתב האישום הוא תוצאת פעילות של משרד החקלאות לאכיפת חוק צער בעלי חיים, בהתייחס לחיות משק ולחיות מחמד.

כלבה בכלוב
לא היה לכלבה מחסה מהחום, מהקור, מהגשמים והרוחות (צילם: איל פבזנר)

הסיפור החל עם תלונות שהגיעו אל הרופא הווטרינר הרשותי ברחובות. לאחר בדיקה, הוא יידע את הממונה על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות וזו שלחה את יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות לבירור וחקירה. חוקרי הפיצו"ח לקחו את הכלבה והעבירו אותה למתקן מוגן להמשך טיפול בה.

 על פי כתב האישום, במהלך חודש וחצי בסוף שנת 2011, החזיק הנאשם את הכלבה בחצר האחורית של בניין מגורים בו מתגוררים הוריו. הכלבה הוחזקה בתוך כלוב מתכת עם מוטות בולטים העלולים לגרום לפציעות. הכלבה הוחזקה בתוך כלוב זה כאשר הוא מלוכלך מהפרשות שתן וצואה, וכך גם כלי האוכל והשתייה של הכלבה. הכלבה היתה קשורה בתוך הכלוב בשרשרת מתכת כבדה, שאורכה פחות ממטר וללא קולר. מצב זה גם מגביל את תנועתה של הכלבה וגם גרם לפצעים בצווארה. לאורך כל התקופה המתוארת לא היה לכלבה שום מחסה מהחום, מהקור, מהגשמים והרוחות.

לצד אישומים אלו על התעללות קשה בכלבה והתעלמות חמורה מצרכיה, הנאשם לא חיסן את הכלבה נגד מחלת הכלבת והחזיק בה ללא רישיון בתוקף. הכלבה היא מגזע פיטבול, הנחשב לגזע מסוכן על פי החוק להסדרת הפיקוח על כלבים. על פי כתב האישום, במעשיו האמורים, סיכן הנאשם את שלום הציבור בכך שהחזיק את הכלבה בשטח ציבורי כשהיא לא מחוסנת וללא רישיון. 

עו"ד ג'ריס גנטוס, מחלקת התביעות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמר: "במעשיו ומחדליו האמורים הנאשם התעלל בכלבה, עינה אותה והתאכזר אליה. החזקתה בתנאים הקשים הסבה לה סבל פיזי ואף נפשי".

העונש המרבי הקבוע בחוק בגין התעללות בבעלי חיים הוא שלוש שנות מאסר או קנס של 223,000 שקל.

ביום שלישי השבוע גם תפסו פקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות ארבעה כלבי פיטבול בבית שמש,  ללא חיסונים, ללא רישיון החזקה ואינם מעוקרים ומסורסים, על אף שהחוק להסדרת הפיקוח על כלבים מחייב זאת. הכלבים הוחרמו והועברו לתחנת הסגר בעירייה. בעלי הכלבים יידרשו לשלם את הוצאות החיסונים, הרישיון וביצוע ניתוחי עיקור וסירוס, ועד שלא ישלימו חובות אלו – לא יוכלו לקבל את הכלבים בחזרה לחזקתם. כמו כן, רשאית העירייה לקנוס אותם בקנסות מנהליים בסך של 500 שקל לכלב.

קריאה נוספת:

הנאשמת: "זה לא הקקי של הכלבה שלי!"

כתב אישום ראשון בישראל בגין נטישת כלב

קמפיין "כלבי הסגר אינם הפקר"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן