Skip to content

אופרות מהמטרופוליטן בשידור ישיר לסינמטק ירושלים

בכורות לאופרה "אנחתון" מאת פיליפ גלאס, "אגרפינה" מאת הנדל והפקות חדשות של "ווצק" מאת אלבן ברג, "פורגי ובס" מאת גרשווין, "ההולנדי המעופף" מאת ואגנר ועוד בסינמטק ירושלים. העונה התשיעית של שידורי האופרה מהמטרופוליטן בניו יורק תחל ב –12.10.19
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סינמטק ירושלים, אחד מ – 100 בתי הקולנוע בעולם והיחיד בעולם מבעלי הזכויות להקרנת שידורי המטרופוליטן אופרה, ממשיך את פועלו ונערך לשידורי עונת 2019-2020.

אחנתון - אופרה בשידור ישיר מן המטרופוליטן בניו יורק בסינמטק ירושלים. צילום: פאולה קודאקי מט אופרה

בעונה זו, בכורות, כמו גם הפקות חדשות של האופרות האהובות ובהן: טורנדוט מאת פוצ'יני , מאדם בטרפליי, טוסקה מאת פוצ'יני, מנון מאת מסנה, אחנתון מאת פיליפ גלאס, ווצק מאת אלבן ברג, פורגי ובס מאת גרשווין, אגרפינה מאת הנדל, ההולנדי המעופף  מאת ואגנר ומריה סטוארדה מאת דוניצטי.

השידורים יוקרנו בשידור ישיר לווייני איכותי (HD) לשני האולמות הגדולים בסינמטק ירושלים (אולם 1 ואולם 3).  כל הקרנה כוללת בזמן ההפסקה, ראיונות עם מנצחים, סולנים והצצה אל מאחורי
הקלעים.

תוכנית העונה התשעית
טוראנדוט מאת ג'אקומו פוצ'יני , 12 אוקטובר, 2019, 19:55

המנהל המוזיקלי של ה"מט" יאניק נזה-סגן מנצח על ההפקה המפורסמת של פרנקו
זפירלי לאופרה טוראנדוט בכיכובה של כריסטין גרקה בתפקיד הראשי של נסיכת הקרח הסינית שדוחה מעליה את כל הגברים. רוברטו ארוניקה שר את כלאף, המחזר האוהב המסכן את ראשו לאחר שביקש את ידה של טוראנדוט.
מנצח: יאניק נזה-סגן, בימוי: פרנקו זפירלי, תפאורה: פרנקו זפירלי, תלבושות: אנה אנני
ודאדא סאליגרי, תאורה: גיל וקסלר, כוריאוגרפיה: צ'אנג צ'ינג, בהשתתפות: כריסטין גורקה (טוראנדוט), אלאונורה בוראטו (ליו), רוברטו ארוניקה (כלאף),ג'יימס מוריס (טימור)

מנון (ז'ול מאסנה), 26 אוקטובר, 2019, 19:55

בניצוחו של מאוריציו בניני. סיפורה של מנון, מנערת כפר תמימה שהפכה לקורטיזנה ולבסוף אסירה חסרת-כול הנו אחד הסיפורים הטרגיים הגדולים בספרות ובמוזיקה.
ליזט אורופסה מככבת בתפקיד הראשי והטרגי של נערה יפהפייה בעלת קסם שאין לעמוד בפניו, המשתוקקת לחיים טובים יותר. מיכאל פביאנו בתפקיד דה גרייה המסוחרר שאהבתו הנואשת למנון היא זו שמביאה עליהם חורבן.

מנצח: מאוריציו בניני, בימוי: לורן פלי, תפאורה: שנטאל תומא, תלבושות: לורן פלי, תאורה: ז'ואל אדם, כוריאוגרפיה: ליונל הוש, בהשתתפות: ליזט אורופסה (מנון), מיכאל פביאנו (דה גרייה), קרלו בוזי (גיו דה-מורפונטן), ארתור רוצ'ינסקי (לסקו), ברט פולגאטו (דה ברטיניי), קוונגצ'ול יון (הרוזן דה גרייה).

מאדאם בטרפליי (ג'אקומו פוצ'יני), 9 נובמבר, 2019, 19:55

הואי אה מככבת בתפקיד צ'ו-צ'ו-סאן, הגיישה המסורה המעניקה הכול לקצין חיל-הים האמריקני פינקרטון אותושר אנדריאה קארה. אליזבת דה-שונג היא בת-לווייתה הנאמנה סוזוקי, ופלאסידו דומינגו מוסיף תפקיד נוסף לרפרטואר העשיר שלו, כאשר הוא שר את תפקיד שארפלס בפעם הראשונה.

האופרה מאדאם בטרפליי של פוצ'יני. מקור לכרזה: ויקיפדיה

פייר ג'ורג'ו מוראנדי מנצח על ההפקה היפהפייה ומלאת האווירה של במאי הסרטים הנודע אנתוני מינגלה. מנצח: פייר ג'ורג'ו מוראנדי, בימוי: אנתוני מינגלה, תפאורה: מייקל לוין. תלבושות: האן פנג, תאורה: פיטר ממפורד, כוריאוגרפיה: קרולין צ'ואה. בהשתתפות: הואי אה (צ'ו-צ'ו- סאן), אליזבת דה-שונג (סוזוקי), אנדריאה קארה (פינקרטון), פלאסידו דומינגו
(שארפלס).

אחנתון (פיליפ גלאס), 23 נובמבר, 2019, 19:55

בכורה ב"מט" / לראשונה ב-HD
הבמאי פלים מק'דרמוט שביים בהצלחה את האופרה "סאטיאגרה" מאת פיליפ גלאס, שב עם "אחנתון" מאת גלאס, בניצוחה של קארן קמנסק ובהופעת בכורה ב"מט".
אנתוני רות קוסטנצו שר את התפקיד הראשי של המלך פרעה המצרי שניסה להשפיע על בני עמו לאמץ דת חדשה ולזנוח את עבודת האלים הקדמונים לטובת ישות אלוהית אחת. בהופעתה הראשונה ב"מט", שרה הזמרת ג'ניי ברידג'ס בתפקיד נפרטיטי, כלתו של אחנתון, והזמרת דיזלה לארוסדוטיר היא המלכה תיאי, אמו של המלך אחנתון.

אחד הגורמים החזותיים המיוחדים של ההפקה הוא הופעתה של להקת הלוליינים גנדיני שביצועיה הבימתיים מתואמים עם המוזיקה. הפקה זו של אחנתון הועלתה לראשונה בשיתוף של האופרה של לוס-אנג'לס עם להקת אימפרובבל ועם האינגליש נשונל אופרה, שם נערכה הבכורה שזכתה בפרס אוליביה  2017 על הצגת האופרה הטובה ביותר.
מנצחת: קארן קמנסק, בימוי: פלים מק'דרמוט, תפאורה: טום פאי, תלבושות: קווין פולארד, תאורה: ברונו פואט, כוריאוגרפיה: שון גנדיני, בהשתתפות: דיזלה לארוסדוטיר (המלכה תיאי), ג'ניי ברידג'ס (נפרטיטי), אנתוני רות קוסטנצו (אחנתון), אהרן בלייק
(הכהן הגדול של אמון), וןיל ליוורמן (חורמחב),ריצ'רד ברנשטיין (איי), זכרי ג'יימס (אמנחותפ)

ווצק (אלבן ברג), 11 ינואר, 2020, 19:55

הפקה חדשה / לראשונה ב-HD
יאניק נזה-סגן מנצח על ההפקה החדשה של ויליאם קנטרידג' ליצירת המופת של אלבן ברג הנחשבת כאחת האופרות החשובות ביותר של המאה ה-20 . האופרה נכתבה במשך מלחמת העולם הראשונה ואחריה.
החשיפה האפלה של חייל הנתון במצור של עוולות החברה מוצגת על ידי קנטרידג' בתוך מבוך רעוע של מדרגות, שיפועים, רהיטים זרוקים והריסות. ציורי האנימציה התיאטרליים שלו עצמו בשילוב הקרנות של ציורים אחרים, מפות, וקליפים קולנועיים, מציגים עולם מסויט של מטוסים שהתרסקו, זרקורים, מסכות גז מאיימות ושדות קרב.
קנטרידג' , שביים כבר במט את "לולו"  מאת ברג ו"האף" מאת שוסטקוביץ', העלה את ההפקה הזו של ווצק לראשונה בפסטיבל זלצבורג 2017, שם זכתה בשבחי הביקורת.
מנצח: יאניק נזה-סגן, בימוי: ויליאם קנטרידג', במאי-שותף: לוק דה ויט, עיצוב וידיאו: קתרין מייבורג, תפאורה: סאבין תאוניסן, תלבושות: גרטה גואיריס, תאורה: אורס שונבאום. בהשתתפות: אלזה ואן-דר היבר (מארי), תמרה ממפורד (מרגרט), כריסטופר ונטריס (המתופף), גרהרד סיגל (הקצין), אנדריו סטייפלס (אנדרס), פיטר מאטיי
(ווצק(, כריסטיאן ואן-הורן (רופא).

פורגי ובס מאת האחים גרשווין, 1 פברואר, 2020, 19:55
הפקה חדשה/ לראשונה בHD-
"פורגי ובס" שבה אל ה"מט" בפעם הראשונה מאז 1990 בהפקה חדשה בבימויו של
ג'יימס רובינסון, "האופרה העממית" של אמריקה, כפי שתיארו אותה יוצריה בשנת
1935, מספרת את סיפורו של קבצן נכה בשם פורגי וסיפור אהבתו לבס המכורה
לסמים. .
מנצח: דייויד רוברטסון, בימוי: מייקל ירגן, תלבושות: קתרין זובר, תאורה: דונאלד
הולדר, עיצוב וידיאו: לוק הולס, בהשתתפות: איינג'ל בלו (בס), גולדה שולץ (קלרה),
לטוניה מור (סרנה), דניס גרייבס (מריה), פרדריק בולנטיין (ספורטינ' לייף), אריק
אוונס (פורגי), אלפרד ווקר (קראון), דונובן סינגלטרי (ג'ייק)

אגריפינה (ג'ורג' פרידריק הנדל), 29 פברואר, 2020, 19:55
בכורה ב"מט" לראשונה בHD-
האופרה אגריפינה מאת הנדל, סאטירה על סקס ופוליטיקה של כוח, מועלית בפעם הראשונה במט. הבמאי סר דייויד מק'ויקאר מעלה עולם שערורייתי שבו האימפריה הרומית לא התמוטטה מעולם אלא הוסיפה להתקיים עד ימים אלה.

 

Photo: Antoni Bofill Barcelona's Gran Teatre del Liceu

באמצעות מראה מעוותת שמחזיק הבמאי מול החברה העכשווית (כפי שעשה הנדל כאשר העלה את האופרה בעצמו) מציגה האופרה את קנוניות השחיתות של המעמדות הפוליטיים. מנצח הרי ביקט, הידוע בפרשנותו לרפרטואר הבארוק.
מנצח: הרי ביקט, בימוי: סר דייויד מק'ויקאר, תפאורה ותלבושות: ג'ון מקפרליין,
תאורה: פול קונסטבל, כוריאוגרפיה: אנדריו ג'ורג', בהשתתפות: ברנדה ריי (פופיאה),
ג'וייס די-דונאטו (אגריפינה), קייט לינדסי (נרון),ייסטין דייויס (אוטונה), דאנקן רוק
(פאלאנטה), מתיו רוז (קלאודיו).

ההולנדי המעופף (ריכרד ואגנר), 14 מרץ, 2020, 18:55

הפקה חדשה/ לראשונה ב-HD

פרנסואה ז'יראר שביים עבור ה"מט" את "פרסיפל" מאת ואגנר, הפקה שהפכה לאחת
הפסגות הלוהטות בעונות האחרונות, שב אל המטרופוליטן אופרה ביצירת מופת נוספת מאת ואגנר,
ההולנדי המעופף  בניצוחו של ואלרי גרגייב.
סר בריאן טרפל שר לראשונה במט את ההולנדי המסתורי הנדון לנדודי אין-קץ במרחבי הים לנצח נצחים. מולו שרה אניה קאמפה בתפקיד סנטה, האוהבת המסורה, שרק אהבתה אליו תוכל להוציא אותו לחופשי. במת המט הופכת לציור שמן ענק.
הפקת ההולנדי המעופף היא בשיתוף-פעולה עם האופרה של קוובק והאופרה ההולדית הלאומית, אמסטרדם.
מנצח: ואלרי גרגייב, בימוי: פרנסואה ז'יראר, תפאורה: ג'ון מקפארליין, תלבושות: מוריץ
יונגה, תאורה: דייויד פין, עיצוב וידיאו: פיטר פלאהרטי, כוריאוגרפיה: קרולין צ'ואה,
בהשתתפות: אניה קאמפה (סנטה), מיהוקו פוג'ימורה (מארי), סרגיי סקורוחודוב
(אריק), דוד פורטיו (הגאי), סר ברין טרפל ( ההולנדי), פרנץ-יוזף זליג (דאלאנד)

טוסקה (ג'אקומו פוצ'יני), 11 אפריל, 2020, 19:55

ההפקה הנועזת של סר דייויד מק'ויקר לאופרת המתח של פוצ'יני שבה לסדרת שידור חי  ב-HD. לאחר השידור החי בשנת 2017 שזכה בשבחים רבים. הפעם,זמרת הסופרן המפורסמת אנה נטרבקו מופיעה בתפקיד הדיווה, ולצדה בריאן ג'אד בתפקיד המאהב, הצייר האידיאליסט מריו קווארדוסי. מייקל וולה שר בתפקיד ראש המשטרה החשאית, הברון סקרפיה המאיים. ברטראן דה בילי מנצח על המוזיקה המחשמלת המכילה כמה מהלהיטים הבלתי נשכחים של פוצ'יני.
מנצח: ברטארן דה בילי, בימוי: סר דייויד מק'ויקר, תפאורה: ג'ון מקפארליין, תלבושות:
ג'ון מקפארליין, תאורה: דייויד פין, כוריאוגרפיה: לאה האוסמן, בהשתתפות: אנה
נטרבקו (טוסקה), בריאן ג'אד (קווארדוסי), מייקל וולה (סקרפיה)

מריה סטוארדה (גאטנו דוניצטי), 9 מאי, 2020, 19:55
חידוש
הדרמה של דוניצטי, הממוקדת באיבה האישית והפוליטית בין שתי מלכות,שבה אל
המט כאשר דיאנה דמראו מופיעה בתפקיד מרי, מלכת הסקוטים הנידונה למוות, ומולה ג'יימי בארטון בתפקיד יריבתה, המלכה אליזבת ה-1.
מנצח: מאוריציו בניני, בימוי: סר דייויד מק'ויקר, תפאורה: ג'ון מקפארליין, תלבושות: ג'ון מקפארליין, תאורה: ג'ניפר טיפטון, כוריאוגרפיה: לאה האוסמן, בהשתתפות: דיאנה דמראו (מריה סטוארדה), ג'יימי בארטון (אליזבטה),סטיבן קוסטלו (לסטר), אנדז'יי פילונצ'יק (ססיל), מיקלה פרטוסי (טלבוט)

פרטים לרכישה :
מחירון מנויים : מחיר סדרה למנויים במכירה מוקדמת – 1,040 ₪ / מחיר סדרה למנויים – 1,150 ₪ / מחיר בודד למנוי – 140 ₪
מחירון קהל רחב : מחיר סדרה לקהל במכירה מוקדמת – 1,250 ₪ / מחיר סדרה
לקהל – 1,390 ₪ / מחיר כרטיס בודד לקהל – 170 ₪
רכישת מנוי: 9377*

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן